Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Drugi TS wypluł panewkę... V6 zbliża się wielkimi krokami :)

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    No a CRV to faktycznie sportowy samochód

    Jak ci obróci panewke to wali tak niemiłosiernie że się wytrzymać nie da.
    Weź odkręć misę olejową i zobacz. Być może to nie panewka, tylko np głowicę szlag trafił.
    Roboty dużo nie ma, a jeżeli się okaże że to głowica to nie musisz auta zmieniać
    Może głowica pekła ?

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    sokólsko lubuskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 SCENIC
    Postów
    51

    Domyślnie

    Jak obróci sie panewka jest jeszcze możliwośc poruszania się ale do czasu kiedy korbowody nie pokażą się na zawnątrz silnika

  3. #23
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacekk90 Zobacz post
    Dzięki za odpowiedzi. Dowiedziałem się chociaż, że łatwiej zmienić cały samochód niż silnik na większy.


    Żadna prowokacja. Na prawdę zepsułem drugi silnik Wszystkiemu winne niebiesko-białe BMW. Kierowca dresobusu ewidentnie chciał pokazać klasę jak mnie zobaczył we wstecznym lusterku, ale przy 120 przestał przyspieszać nie wiem dlaczego... Mi na trzecim biegu jeszcze nie odcięło zapłonu, podczas wyprzedzania przełączyłem na czwarty bieg i przy 160km/h zaczęło coś stukać. Ile miał obrotów nie wiem.


    Leję Selenię 20K 10W40. Olej był zmieniany nawet za często bo mi z miski olejowej ciekło dłuższy czas. Poziom oleju zawsze około 3 mm poniżej wartości maksymalnej.


    Sytuacja się trochę zmieniła od tego czasu... Samochód stał jeden dzień na podwórku. W żałobie po alfie postanowiłem zalać żale... Niestety po pijaku siadłem za kierownicą, odpaliłem i wcisnąłem gaz. Teraz słychać tylko rozrusznik. Przelał się płyn z chłodnicy do bloku silnika, ale to odkryłem dopiero na trzeźwo następnego dnia. Komputer pozwoli na zapłon bez płynu? Rozrząd jest w stanie BDB. Pasek wygląda jak nowy (ma 2 miesiące). Skoro płyn się przelał to uszczelka poszła na pewno, nie wiadomo czy nie cała głowica.


    Jakie są właściwie objawy jeśli wyskoczy panewka? Może ten hałas był przez uszczelkę?Wracałem z tym trzaskaniem do domu, tym razem po woli i moc była taka sama. Proporcje obroty/prędkość się nie zmieniły. Jeśli obróci się panewka silnik traci siłę?


    P.S.Nad czołgiem myślałem, ale mechanik bardziej mi poleca Hondę CRV Ceramika. Alfa to chyba nie jest samochód, w którym można cały czas trzymać gaz w podłodze...
    Brak mi słów.
    Obojętne co kupisz, pewnie i tak to sp.....sz.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ThyLight
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Połaniec
    Auto
    AR 147 1.6 TS Distinctive
    Postów
    52

    Domyślnie

    Tak zmarł mój focus:-) Odpalanie z wywaloną panewką aż wyrzygał się przez dziury w misce:-)

    Wysłane z tablet tapatalk 2

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekk90
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 155KM sedan
    Postów
    41

    Domyślnie

    Trzeciego tłoka nie ma, dziura w cylindrze, korbowód ma luz. Nie wiem jak wygląda wał, ale to chyba gdzieś u góry była przyczyna, a nie w panewce.

    Głowica na złom.Co mam z tym zrobić? Na allegro silniki są w cenach około 2000zł. Ten zepsuty kupiłem za 1400

    Głowica kosztuje 600zł. Blok jeśli się da chciałbym wyremontować, ale po honowaniu, szlifie zmieni się średnica cylindrów. Skąd mam wtedy wziąć tłoki i pierścienie, które będą pasowały? Jak to cenowo wygląda?

    Chciałem dodać ogłoszenie, że szukam zadbanego silnika, ale nie mam uprawnień. Może ktoś ma na zbyciu 2.0 T.S?

    Jeśli znów wymienię silnik, co mam zrobić z nim od razu po montażu? Panewki? Uszczelka? U góry wyświetla się reklama ceramizatora. To w ogóle działa?

    Wygooglowałem też, że tego silnika nie ma sensu przeciągać powyżej 6,5 tys... Klocek pod pedałem gazu zamontuję
    Ostatnio edytowane przez jacekk90 ; 22-02-2014 o 19:33 Powód: <br>

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Po kupnie takiego silnika zanim go zamontujesz to ja bym go wyremontował. Bo i tak do końca nie jesteś pewny co kupiłeś.
    Czyli miska w dół, sprawdzenie panewek, mierzenie wału, ewentualnie nowe panewki jeżeli wał ok a chcesz mieć spokój.
    Co do góry to ściągasz głowicę, wyjmujesz tłoki i sprawdzasz czy pierścienie tłokowe nie są zalepione, jeżeli tak to wymywasz cały syf i zakładasz spowrotem, no chyba że chcesz nowe. Nowa uszczelka pod glowicę.
    Głowica do planowania,docierania zaworów, i mycia. Sprawdzasz też popychacze, jeżeli uwalone to wymieniasz.
    I do tego nowy rozrząd, olej, filtr oleju.
    I to tyle. Masz cały silnik po remoncie. Potem tylko docieranie przez 1-1,5tys km i wsio.

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cóż ja też kupowałem silnik... To jest naprawdę trudne zadanie. Przede wszystkim musisz znaleźć silnik w samochodzie który jeździ (żeby go odsłuchać, zobaczyć olej, zobaczyć czy dmucha czy też pluje olejem po odkręceniu korka, czy kopci po odpaleniu, jak się wkręca na obroty i - co ważne czy nie stuka nic w silniku - stukające panewki to charakterystyczny odgłos.) Podłaczasz do laptopa i patrzysz czy są błedy i jakie, sprawdzasz czy przebieg z licznika zgadza się z przebiegiem ecu (jak jest bardzo duża lub nie da się odczytać lub jest zapisana wartość przeprogramowań ecu - to licznik mógł być krecony).
    Masz możliwość sprawdzenia jego stanu - mierzysz ciśnienie sprężania - jeśli mieści się w granicach normy i co ważne odchyłki między cylindrami są niewielkie - to silnik jest dobry. Jeśli któryś cylinder odstaje - możesz sobie go podarować.
    Nie kupowałbym silnika wyjętego - zwłaszcza umytego. Myją te silniki środkami chemicznymi i spłukują wodą pod ciśnieniem. Woda w cylindrach - a jak taki silnik postoi z tydzień to cylindry zardzewiałe - to nie jest silnik tylko złom. (Po za tym jak nie jest umyty to możesz ocenić jego stan - jego zadbanie, czy były wycieki i skąd - jeśli ciekł jak świnia z simmeringów wału to ma duży przebieg, jak nie cieknie to albo jest młody albo ktoś już to zrobił (bo już był taki przebieg że ciekł jak świnia), więc trzeba znaleźć kompromis) - a jak jest umyty to dowody jego stanu zostały przez przestępcę zatarte....
    Generalnie im mniejszy przebieg tym lepiej dla silnika ale gwarancji nie ma. Jest też taka utarta zasada że jak buda ok to silnik zarżnęty, jak zarżnęta buda to silnik ok. (generalnie nikt nie sprzedaje części z dobrego auta jak jedno i drugie jest ok - bo po co rozbierać).
    Najlepiej więc byłoby trafić rozbite auto - bo przyczyną sprzedaży jest nieopłacalność naprawy (komuś się przytrafiło - więc możesz trafić dobry silnik) - jak kupujesz z całego - to wszystko było już tak wyeksploatowane że nadawał się tylko na złom i stamtąd zapewne auto pochodzi...
    Ja swój silnik szukałem rok czasu - i też nie kupiłem dobrze (chyba) więc...
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    I dlatego nie ma sensu ładowania się w nowy stary silnik. Kupować stary silnik by robić mu od razu remont to też bez sensu - przecież ten który ma może wyremontować.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  9. #29
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Remont (z prawdziwego zdarzenia) silnika może przekroczyć wartość samochodu.... A wał nie jest przypadkiem azotowany? Z opisu uszkodzeń wynika, że jego silnika się wyremontować już nie tyle nie da, co nie opłaca.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sbenios
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    85

    Domyślnie

    Azotowany tylko w V6 jest. W 2.0 Można robić nawet trzy szlify. Ostatnio sam robiłem remoncik silnika. Lepiej dać więcej i bujać sie kolejne 200k km niż kupić nowy stary i żeby padł po paru tysiącach.

Podobne wątki

  1. koniec turbiny sie zbliża??
    Utworzone przez schopen w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-11-2015, 18:11
  2. Władysławowo i okolice !!!! Zbliża się urlop :)
    Utworzone przez Garos w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 18:28
  3. [Brera] Kto przekręcił panewkę w Brerze ??
    Utworzone przez metan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:34
  4. Zbliża się ślub :-) - czerwiec - Kutno
    Utworzone przez rafaello w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-04-2008, 22:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory