Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Drugi TS wypluł panewkę... V6 zbliża się wielkimi krokami :)

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jacekk90
    Dołączył
    07 2013
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 155KM sedan
    Postów
    41

    Angry Drugi TS wypluł panewkę... V6 zbliża się wielkimi krokami :)

    Witam!

    Od trochę ponad pół roku jestem już nie szczęśliwym posiadaczem alfy 156... Wszystko za sprawą mojej agresywnej jazdy.Po pierwszej awarii, gdzie przestawił się rozrząd przy prędkości 211 km/h (2.0 TS), postanowiłem wymienić silnik na taki sam, tyle że tym razem wymieniłem też rozrząd na nowy i kompletne sprzęgło.Przez jakiś czas wszystko było ok. Jeździłem już na tym komplecie szybciej, ale pech chciał, że na trzecim biegu przeciągnąłem do 6-7 tys obrotów i gdzieś między 140, a 160 obróciło panewkę. Teraz silnik odpala, ale jeśli przekroczę 2000 obrotów z silnika wydobywa się charakterystyczne stukanie i odcina co chwilę prąd...Da się ten silnik jeszcze naprawić? Wyłączyć uszkodzony cylinder i jeździć dalej, doprowadzić samochód do stanu tylko takiego, żeby jeździł?
    Nawet jeśli nie wymienię silnika od razu, w przyszłości chciałbym go zmienić na V6 ponieważ podobno te silniki nie są tak wadliwe. Czy z tymi jednostkami też są podobne problemy?Wydałem masę pieniędzy na poprzedni remont... Co wiąże się ze zmianą jednostki na większą? Sprzędło od 2.0 będzie współpracować z V6 2,5l ? Bo domyślam się, że dwu miesięczny rozrząd też nadaje się do wywalenia razem z silnikiem? Już przy zmianie jednostki na taką samą trzeba było przełożyć ECU bo immo nie pozwalało odpalić... Tym razem v6 raczej nie będzie działało na sterowaniu od R4?
    Ostatnio edytowane przez jacekk90 ; 11-02-2014 o 04:01

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    mazowsze
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0 TS
    Postów
    110

    Domyślnie

    Przepraszam za podpięcie się do tematu ale dziś spotkała mnie smutna przygoda. Domniemam, że w czasie jazdy przestawił się pasek rozrządu bo silnik zaczął pracować jak przy dziurawym tłumiku. Tak też myślałem jednak po ponownym uruchomieniu coś piknęło i koniec. Rozrusznik kręci ale nic dalej. Okazało się, że zerwał się pasek rozrządu. Pasek siadł po 50 tys. km. Mam już liczyć naprawę w tysiącach ?

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Sprzęgło od v6 napewno nie pasuje do TS-a
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sbenios
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał dasio Zobacz post
    Przepraszam za podpięcie się do tematu ale dziś spotkała mnie smutna przygoda. Domniemam, że w czasie jazdy przestawił się pasek rozrządu bo silnik zaczął pracować jak przy dziurawym tłumiku. Tak też myślałem jednak po ponownym uruchomieniu coś piknęło i koniec. Rozrusznik kręci ale nic dalej. Okazało się, że zerwał się pasek rozrządu. Pasek siadł po 50 tys. km. Mam już liczyć naprawę w tysiącach ?
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...win_spark.html

    Zobacz tutaj, miałem podobnie, że pasek strzelił. Koszty nie są wcale tak duże. Świeży temat to wiem

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar pietrek1993
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacekk90 Zobacz post
    Witam!

    Od trochę ponad pół roku jestem już nie szczęśliwym posiadaczem alfy 156... Wszystko za sprawą mojej agresywnej jazdy.Po pierwszej awarii, gdzie przestawił się rozrząd przy prędkości 211 km/h (2.0 TS), postanowiłem wymienić silnik na taki sam, tyle że tym razem wymieniłem też rozrząd na nowy i kompletne sprzęgło.Przez jakiś czas wszystko było ok. Jeździłem już na tym komplecie szybciej, ale pech chciał, że na trzecim biegu przeciągnąłem do 6-7 tys obrotów i gdzieś między 140, a 160 obróciło panewkę. Teraz silnik odpala, ale jeśli przekroczę 2000 obrotów z silnika wydobywa się charakterystyczne stukanie i odcina co chwilę prąd...Da się ten silnik jeszcze naprawić? Wyłączyć uszkodzony cylinder i jeździć dalej, doprowadzić samochód do stanu tylko takiego, żeby jeździł?
    Nawet jeśli nie wymienię silnika od razu, w przyszłości chciałbym go zmienić na V6 ponieważ podobno te silniki nie są tak wadliwe. Czy z tymi jednostkami też są podobne problemy?Wydałem masę pieniędzy na poprzedni remont... Co wiąże się ze zmianą jednostki na większą? Sprzędło od 2.0 będzie współpracować z V6 2,5l ? Bo domyślam się, że dwu miesięczny rozrząd też nadaje się do wywalenia razem z silnikiem? Już przy zmianie jednostki na taką samą trzeba było przełożyć ECU bo immo nie pozwalało odpalić... Tym razem v6 raczej nie będzie działało na sterowaniu od R4?
    U mnie jak w 1.8 obróciło panewkę 1 raz to wystarczyła wymiana tylko tej panewki i auto pośmigało jeszcze 15 tys.

  6. #6
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    kraków PROKOCIM
    Auto
    156 2.0 TS ; 147 1.6ts 105km
    Postów
    195

    Domyślnie

    Cytat Napisał pietrek1993 Zobacz post
    U mnie jak w 1.8 obróciło panewkę 1 raz to wystarczyła wymiana tylko tej panewki i auto pośmigało jeszcze 15 tys.
    a po 15tys nastepna panewka ?

    niema co oszczedzac na panewkach, nie są wcale takie drogie, wymienisz wszystkie i spokoj

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Cóż... Jeśli do Ts-a nalałeś popularnego oleju to na v6 też nie pojeździsz. Jakbyś lał 10w60 albo 5w50 to panewka byłaby cała.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Jeśli jeździsz cały czas tak jak piszesz to krzyżyk Ci na drogę i kup sobie czołg - takiego katowania na dłuższą metę nie wytrzyma żaden silnik.

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    AR 156 2.4 jtd
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał r-sokol Zobacz post
    Cóż... Jeśli do Ts-a nalałeś popularnego oleju to na v6 też nie pojeździsz. Jakbyś lał 10w60 albo 5w50 to panewka byłaby cała.

    dokladnie tak jest. jakby wymiana oleju odbywala sie czesciej - powiedzmy 8 kkm maxymalnie to nie nie byloby problemu z obracaniem panewki. Poza tym jak napisal r-sokol - olej 10w60 i wszystko w temacie. Ja w swoim TS-ie polsyntetyka zalalem dopiero przy ponad 250 tys km.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Jeśli jeździsz cały czas tak jak piszesz to krzyżyk Ci na drogę i kup sobie czołg - takiego katowania na dłuższą metę nie wytrzyma żaden silnik.

    niezgadzam sie. Mam rowniez Honde wyzylowana do granic czyli silnik b16b poj. 1.6 i 205 KM wolnossacy. Wymiana plynow filtrow, na budziku ponad 170 tys km. Auto do zabawy i za kazdym razem jak wsiadam to jest pedal w podloge a kreci sie jak mlynek bo odcinke ma przy 9 tys obr.
    Silnik wytrzymuje, nie kopci..... wystraczy dbac, nie katowac na zimnym

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar pietrek1993
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów/Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS
    Postów
    89

    Domyślnie

    Cytat Napisał szczurekkrk Zobacz post
    a po 15tys nastepna panewka ?

    niema co oszczedzac na panewkach, nie są wcale takie drogie, wymienisz wszystkie i spokoj
    Nope, nowy silnik ;D

Podobne wątki

  1. koniec turbiny sie zbliża??
    Utworzone przez schopen w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-11-2015, 18:11
  2. Władysławowo i okolice !!!! Zbliża się urlop :)
    Utworzone przez Garos w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-08-2013, 18:28
  3. [Brera] Kto przekręcił panewkę w Brerze ??
    Utworzone przez metan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-03-2011, 17:34
  4. Zbliża się ślub :-) - czerwiec - Kutno
    Utworzone przez rafaello w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-04-2008, 22:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory