Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: CAN jak go oszukać

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał KlaudioOs Zobacz post
    to zrób mostkowanie
    mostkowanie z czym ? i jak ?
    Kabel wychodzi z kostki z body computera.
    i na tej kostce od tyłu na przewodzie napięcie jest. Jaki tam włożyć opornik czy coś, żeby błąd nie wyskakiwał
    147 powodów do zadowolenia

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał KlaudioOs Zobacz post
    skoro za kostką jest to zrób mostkowanie i wtedy błędu już nie będzie
    Głupi pomysł.

    Generalnie wg mnie to autor ma typowe polskie podejście do naprawy - najprościej i byle jak. Ehhhh....

    Wysłane z mojego GT-I8190
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    jaboleq - dokładnie - ma być szybko zrobione, nie będe rozpruwał reszty auta, żeby wymienić jeden kabelek.
    auto zostaje do końca już u mnie, nie będzie sprzedawane, więc mogę sobie je troche podrutować.
    Wybacz, ale mam już połowe auta wykręcone i jak sobie pomyślę, że miałbym wywalić jeszcze cały bagażnik, żeby dojść do wiązki, rozcinać ją i sztukować kabel - co sory ale jest jeszcze większym druciarstwem, bo znając życie później będzie wszystko lecieć jedno za drugim skoro będzie to porozcinane.
    A tak jest zrobiony mostek od drugiej lampy, na nowej kostce, kabel puszczony tylną ścianką i nic z tym się nie dzieje.
    Dlatego - chce zrobić to jak najbliżej przodu.
    Wlutowanie tam np małej żarówki ewentualnie wpięcie opornika - gdzie i jak.
    147 powodów do zadowolenia

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Dzień walki nr 2
    okej - ponownie pomierzyłem, na wyjściu z body jest już 10.5V
    Więc to nie wina kabla - jest przez kabel przepływ normalny - napięcie na początku - równa sie temu na końcu.
    Jakieś pomysły ? Contact spray i inne tego typu rzeczy próbowane, styki czyste nie zaśniedziałe.
    147 powodów do zadowolenia

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jak na body masz 10.5V to porównaj wyjście na sprawną postojówkę. Winne będzie body.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Domyślam się że body jest uwalone - na sprawnej jest ponad 12, na uszkodzonej 10.5
    To teraz pytanie jest opcja jakoś to poprawic ?
    147 powodów do zadowolenia

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Jedynie demontaż body, rozebranie i sprawdzenie elektroniki. Ale to fachowiec musi zrobić.

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Czy pomiaru napięcia (tego 10,5V) od strony komputera dokonano przy fizycznie odłączonym przewodzie od komputera? Jeżeli nie to należy właśnie takiego pomiaru dokonać. Czyli nie tylko nie podłączony odbiornik (żarówka), ale również nie podłączony przewód od strony komputera. Taki pomiar (czysty stan jałowy) pokaże, czy problem jest po stronie kablowej czy już sam sterownik wystawia niewłaściwe napięcie.

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Napisalem ze sprawdzone było na body. Czyli obciążenie tego przewodu jakimś opornikiem nic nie da?

    Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka
    147 powodów do zadowolenia

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM
    Postów
    27

    Domyślnie

    Załączam schemat_1 oraz schemat_2. Schemat_1 to podłączenie wszystkich świateł pozycyjnych. Na załączniku schemat_2 pokazuję jak dokonać pomiaru. Ważne by zmierzyć napięcie na pinie 6 (wg. schematu), do którego nie jest podłączony przewód. Jeżeli przy tak, dokonanym pomiarze będzie 10,5V to najprawdopodobniej jest uszkodzone wyjście bodykomputera. Oczywiście pomiaru dokonaj, gdy włącznik świateł jest na pozycji ON dla świateł pozycyjnych. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat_1.jpg
Wyświetleń:	149
Rozmiar:	54.1 KB
ID:	121823Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat_2.jpg
Wyświetleń:	132
Rozmiar:	54.4 KB
ID:	121824
    M1 na schemacie to oczywiście BODY.

    Jeżeli właśnie tak dokonałeś pomiaru i jest 10,5V to jest problem z wyjściem. Wg. mnie dodanie rezystora nic nie da, bowiem dobra żarówka to też rezystancja widziana przez BODY. Gdy natomiast napięcie będzie 12V to oznacza, że wyjście jest OK, a po podłączeniu przewodu napięcie się zmniejsza z powodu np uszkodzenia jego izolacji i przebicia do masy. Wówczas płynie spory prąd i wyłącza wyjście (sygnalizacja błędu). Oczywiście może być inna przyczyna, ale to można się zastanawiać później.
    Ostatnio edytowane przez pajch ; 19-02-2014 o 18:46

Podobne wątki

  1. stluczka jak nie dać się oszukać?! help
    Utworzone przez fireblade w dziale 147
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 10-03-2013, 01:17
  2. jak oszukać AIRBAG
    Utworzone przez mateo18_92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 28-07-2012, 21:13
  3. Czujnik zużycia klocków-czy da się oszukać??
    Utworzone przez krzys-krzys w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 19-08-2009, 12:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory