Strona 92 z 158 PierwszyPierwszy ... 42828384858687888990919293949596979899100101102142 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 911 do 920 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #911
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Na razie, tak bez przemyślenia – test „tłoków od spodu”. No jakby, bo może warto zobaczyć co tam się dzieje od dołu. Skoro mam czujnik piezo… to zbadam każdą „dziurę” w silniku. Nie wiem, może obserwacja przebiegu pulsacji par oleju spowodowanych ruchem tłoków.

    GTJTS_pulsacje_par_ciśnienia_oleju.zip
    aOBDpin1,3,6,7,14.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2294.jpg
Wyświetleń:	123
Rozmiar:	84.1 KB
ID:	121777  

  2. #912
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ty się nie śmiej z tej pulsacji par oleju, ale z tego wykresu można dużo infornacji odczytać.
    - jeden tylko warunek: trzeba mieć wcześniejsze "wzorce", bez tego to tylko gdybanie.
    - to tak samo jak z balansem cylindrów kolegi, pomiary nie sa powtarzalne i dlatego autorzy oscyloskopu zrezygnowali z tego.
    - tylko dlaczego nie zrobia ten balans cylindrów na test akumulatora i załaczonych swiatłach długich ?
    - a może jest tak samo, wyniki nie są powtarzalne !!

    p.s.
    - teraz dopiero zauważyłem ale pulsacja nie była robiona ze wzmacniaczem.
    - podczas robienia pulsacji w przepustnicy podczas rozruchu, czyli krecenie rozrusznikiem nie stosujemy wzmacniacza poniewaz on ma pasmo od dołu na poziomie 3- 4 Hz.
    - w takim przypadku charakterystyka jest stłumiona o 50 - 60 %.
    - podczas pomiaru pulsacji na biegu jałowym stosujemy wzmacniacz, inaczej na wykresie nie bedzie nic widać z pulsacji.
    - i tak jest na tych pomierzonych wykresach, pulsacja zerowa, nie ma charakterystycznych punktów od kompresji cylindrów.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 20-02-2014 o 07:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #913
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Balans może być powtarzalny, jak łącznie z CKP robić. Z samego napięcia, to jeśli pracuje stabilnie i nie przerwie testu, a więc w dłuższej próbie, to w sumie jakieś info też można wyciągnąć wśród szumu. W dłuższej próbie wada powinna wyjść, bo zdarzy się częściej. Udział cylindrów zawsze wychodził. Kwestia dostosowania metody do egzemplarza, a w przypadku niektórych pewnie odpuszczenie sobie. Ale to trudno rzeczywiście uzyskać stabilną pracę w GT. Pod obciążeniem jedynie i dosłownie nie każdego dnia. Nie wiem, czy, to, że stare przewody, czy zakłócenia z układu wtryskowego. Tylko, że nie podłączałam pod alternator, bo nie mam jak. A on raczej blisko aku nie jest. To może zrobić mechanik, jak będzie chciał i jeśli euroscan udostępni skrypt i ewentualnie przerobi. Prąd, a właściwie napięcie, jest o tyle ważne, że z tego wylicza misfire, a to też warto zobaczyć. Podobnie jak z wykresów prądu z aku – te robiłam bez obciążenia. Chcę to przeliczyć, ale na to potrzeba czasu. Może potem, to większego znaczenia nie ma, ale tak z ciekawości. Potem może wrzucę wszystkie balanse zrobione, jak je odtworzę.
    - zresztą o czym mówić, zobacz np.: na wykresy prądowe z pompy paliwa – też latają, nie są poprawne… w sumie i jest w tym pewna powtarzalność.

    Zwykle robię z wzmacniaczem i bez, na wszelki wypadek. Tylko, że teraz mało jestem w domu i wożę oscyloskop oraz kilka akcesoriów w samochodzie. To było spontaniczne badanie na stacji benzynowej. Bez przemyślenia testy. A wzmacniacz został w domu.
    - Bez wzmacniacza, bo chciałam też jakoś wartość ciśnienia odnosić do wartości podciśnienia. Ale jeszcze nie mam pomysłu na to, ponieważ nie do końca wyobrażam sobie co tam od spodu się dzieje, przy jakiś usterkach. Od góry to sobie wyobrażam. A chciałam zobaczyć, bo wg ostatniego obrazu kanałów ssących głowicy – cofa się olej do kanałów ssących, co jest nieprawidłowością. Szukam przyczyny dlaczego. I jak to łącznie z Dp, Dx z KS pokazać, powiązać i zinterpretować.

    Wzorzec, to ciężko będzie. Bo mam jeszcze TSa dla porównania, ale tam podciśnienie w KS jest odwrotne i też niepoprawne, więc tam tylko można będzie z ciekawości popatrzeć, co pewnie zrobię. Autor skryptu nie pokazują na to wzorca, ale może można założyć, że te różne pulsacje jednak w ocenie powinny być zbliżone?

    Jeszcze chcę porządnie przymierzyć, do badania pulsacji z wydechu. Muszę kupić rurkę stosowną i spróbować w JTS i TS.
    I jednak chyba nie poddam się z tym czujnikiem spalania stukowego.
    Mam wiele pytań, ale muszę usiąść do oscylogramów na spokojnie i je sformułować.
    Sprawdzę chyba też tym CAN analizatorem, mimo, że raczej od dużej ilości liczb powinnam stronić. Nic może mi pomożecie. Ostatnio pokazał tak jak niżej. To mnie strasznie irytuje, że nie wiem czemu.
    Warto sprawdzać ciśnienie par oleju na zimnym silniku?

    W przyszłą sobotę GT pojedzie na naprawę i zostanie ile trzeba będzie. Inaczej będę do końca swoich dni jeździć zepsutym JTSem. Jeździłam/ jeżdżę nią świadomie, mimo, że wiem, że nie powinnam, bo źle pali. Trochę tak się złożyło, że tak długo. Ale z drugiej strony im więcej km przejedzie od ostatniego złożenia, tym więcej info będzie dla mechanika, a tym samym dla nas.


    Załącznik 121962
    Załącznik 121963
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Klima_połączenie.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	52.8 KB
ID:	121960   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa_paliwa_prąd.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	72.3 KB
ID:	121961  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-02-2014 o 06:36

  4. #914
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no całkiem ładne te wykresy z pulsacji.
    - dopiero widać pracę silnika, cylindrów jak się trochę doda gazu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pulsacje1.jpg
Wyświetleń:	93
Rozmiar:	140.0 KB
ID:	121973   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pulsacje4.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	147.4 KB
ID:	121974  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #915
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    tak samo będzie to widać w pulsacji z rury wydechowej......
    w rurze wydechowej dobrze to widac z czujnika piezoelektrycznego....

  6. #916
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Może masz rację, że powinny być analogiczne wykresy pulasacji z par ciśnienia i z wydechu, ale w warunkach pełnej sprawności silnika. To wszystko powinno się jakoś balansować. Będzie chyba inaczej GMP/DMP. Myślałam, że może być inaczej, zależnie od rodzaju usterki. Ale może i niesłusznie, poniosła mnie fantazja.

    Pulsacje z rury wydechowej:
    Nie poszło mi za dobrze, ponieważ uzyskałam dziwne przebiegi pulsacji z rury wydechowej. Raczej do powtórzenia, ale co zmienić nie mam pomysłu? Zdjęcie połączenia jest w załączone.
    - silnik po dwóch załączeniach wentylatora, bez wzmacniacza,
    - najpierw brałam plus i minus z przedłużonego przewodu pomiarowego sondy Dx, z aku GT. Ponieważ nie mam aż tylu przewodów aby zrobić 6 przedłużaczy, to potem brałam plus i minus z aku 156TS. Poza tym myślałam, że może coś nie tak zrobiłam przedłużenie. Ale było tak samo.
    - po zmianie kanału z 1 na 2 dla Dx, zmieniła się wartość ciśnienia.
    - wąż się zatrzymuje w pewnym momencie, chyba jestem cały czas w obrębie tego tłumika wielkiego przed końcówką rury wydechowej. Wcelować, aby rurka poszła dalej – nie udało mi się.

    Pulsacje par oleju:
    Autor skryptu bada wyłącznie bieg jałowy, ale na jałowym jest dobrze, na rpm widać różnice. Tylko, że czy to można brać uwagę? Patrzę na rpm, bo wtedy się korekty rozjeżdżają, ale autor skryptu nie pokazuje rpm. Logicznie dla mnie byłoby, aby na rpm, impulsy były też równe. Tylko, że moja logika chadza własnymi drogami... Może za słabe ciśnienie tam jest, żeby zobaczyć na jałowym coś?
    Czemu pokazujesz DMP? Na GMP są szumy, nagar na trzonkach zaworów może, a może nie? Te na dole to nie wiem, co czasem wyskakują. Zapłon wypada?
    Nie widać, że cylinder 1 pracuje ze zmniejszoną wydajnością w teście par oleju, przynajmniej na jałowym.
    CSS pokazuje zmniejszoną wydajność pracy, a balans wskazuje dodatkowo, że ten cylinder „gubi” zapłon.
    Dp wskazuje usterkę mechaniczną.
    Sonda B1 pre-cat pokazuje bogaciej lub bogato.
    To nie są szumy – sprawdzałam sygnał w warunkach, gdy czujnik nie był zamontowany.
    W załączeniu z TSa. Tylko, że tam górę wykresu ucina mi na jałowym. Nie wiem czemu. I raz też mi zmienił wartość ciśnienia.

    Trochę gubię się w tych pulsacjach. Może jednak jakiś błąd popełniam? I jest ten wewn. EGR – jak on się ma do wykresów, to nie wiem?


    1 pytanie w sprawie zebranych oscylogramów:
    Przeszłam nad tym bez zastanowienia, jednak nie wiem…. Może szukam dziury w całym, jednak…
    Pompa paliwa elektryczna daje niepoprawny przebieg. Ma periodycznie zmniejszony pobór prądu… chyba 2x na 8 pików. Periodycznie powtarzająca się zmiana powinna mieć znaczenie. Sprawdziłam pompę dość pobieżnie. Mimo, że zawsze badam na CKP, tak pompę sobie olałam, bo nie chciało mi się do przodu przewodu długiego ciągnąć. Nie wiem na ile stopni przypada 8 pików pompy paliwa i jak to się ma do 720st. Ileś musi przypadać, bo daje te piki non-stop, niezależnie od zapłonu.Muszę powtórzyć chyba test prądu pompy na CKP, zapłonie i wszystkich parametrach paliwowych. Nie mogę nanieść CKP z innego testu jako przebiegu odniesienia, bo chyba są niezgodne nastawy rejestracji i program pokazuje tylko skalę bez wykresu. Nie zawsze to działa w programie pico. A mam pompę prąd tylko z picoscopa.
    Prąd pompy zależy od ciśnienia paliwa, więc może może być odwrotnie, że zużycie pompy powoduje to, że od poboru prądu pompy zależy ciśnienie paliwa? Nie widziałam jej. Może pompa paliwa elektryczna powoli żegna się z nami? Pytam, bo nie wiem jak pracuje pompa, ani za wiele na ten temat. Z tym, że ta pompa na dwóch grubych przewodach dawała prąd, tylko, że w innym zakresie [A] – jeden na ok. 5A, a drugi na ok. 0A, więc nie wiem w sumie jak to działa. Tylko, że na zapłonowym zasilającym – te też są dwa w d4a lub d4b – i mają prąd sterujący zapłonem o odwrotnej polaryzacji, ale tym samym [A].
    - teoretycznie pobór prądu powinien informować o odpowiedzi urządzenia i to urządzenie diagnozować? Czy to może być odpowiedź ECU? Tego nie wiem,
    - może to bez znaczenia, ale… może coś się nakłada?

    Co myślicie?

    156TS_pulsacje_par_oleju.zip
    GTJTS_pulsacje_wydech_1.zip
    Załącznik 122155
    GTJTS_pulsacje_wydech_3.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa_paliwa_prąd_GTJTS.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	46.9 KB
ID:	122157  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 23-02-2014 o 00:23

  7. #917
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    czujnik do pomiaru pulsacki w rurze wydechowej musi być w tej rurze a nie na przedłużeniu węża igielitowego... dokładnie tak jak podczas pomiaru składu mieszanki, sonda jest umieszczana około 20 - 35 cm w rurze wydechowej... w rurze wydechowej działa efekt fali stojacej dla powietrza a przedłużka z rury igielitowej to niweluje.... ze wzgledu na efekt fali stojącej ważne jest aby między pomiarami czujnik był w tym samym miejscu.... ze zwgledu na te obostrzenia nigdy nie korzystam z tej możliwości pomiaru...

  8. #918
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Badam wszystko, aby zobaczyć różne rzeczy. Wcale nie wiem, czy wszystkie ważne prądy zbadałam?

    Niemniej jednak pomysł z podłączeniem sondy Dx do TSa nie był najlepszy… zwłaszcza, że postanowiłam sobie uprościć sprawę i brać dodatkowo masę z TSa dla sync i CKP. Musiałam z tego zrezygnować, bo były zakłócenia na kanałach, wszędzie wchodziła sinusoida, a po podłączeniu CKP z GT, na wszystkich podłączonych kanałach pojawiał się sygnał z CKP. Dlatego ciągnęłam przewody do przodu. Chyba można wykorzystać zwykłe przewody, ale musiałabym kupić kilkanaście metrów, to może na przyszłość…

    Sonda Dx była zamocowana w rurze wydechowej stabilnie, na niewielkiej, płytkiej „konstrukcji” z sztywnej, porowatej pianki; nie zaburzyłam przepływu spalin. Było to możliwe tylko dlatego, że końcówka wydechu w GT jest szeroka. W TSie nie sprawdzałam jeszcze, ale tam raczej musi był rurka. Na jałowym nie widziałam, aby sonda drgała. Niemniej jednak GT miewa te swoje pultnięcia na jałowym i wtedy następuje zmiana wykresu. Czy to ma związek z pracą cylindrów, wypadnięciem zapłonu, czy po prostu drgania sondy Dx powodują zmiany w wykresie – tego nie wiem.

    Trochę zastanawia mnie obraz na jałowym z par ciśnienia oleju. Może powinnam wpuścić cienką rurkę w głąb rurki od bagnetu, a nie od zewnątrz patrzeć? Jak autor skryptu. To ma znaczenie?

    Pompa paliwa – trochę mi się myliła polaryzacja, czasem trzeba odwrócić wykres, ale to zjawisko jest powtarzalne. Sekwencja się powtarza. 1 pik prądu pompy wypada mniej więcej na jeden ząb CKP, 12 x 8 pików pokazuje w czasie jednego cyklu pracy silnika.

    ABS i VDC – połączenie interfejsu z modułem powoduje załączenie kontrolek ABS i VDC. Test na kontrolki ABS i VDC powoduje wyłączenie kontrolek i przerwanie połączenia z modułem. A np.: test na kontrolkę ESP powoduje załączenie kontrolki, przy palących się już kontrolkach ABS i VDC. Innych opcji nie zdążyłam sprawdzić.

    Nie wiem czemu powstaje ten pik – przyspieszenie wału na 1 cyl. w pełnym teście CSS. To się zawsze powtarza. Patrzyłam na zapłon i wg mnie to nie zapłon przyspiesza.

    PS)
    1. Nie zdążyłam badać czujnika spalania stukowego. Badałbyś ten sygnał?
    2. Powiesz mi jak naprawić wtyk BNC w sondzie prądowej nr 1? Ta żółta łączówka się kręci w kółko i wtedy we wtyku wnętrze się porusza. Zapomniałam wysłać do atlateca. A tak bym miała dwie sondy. Potrzebne są dwie.
    2. Od czego jest łączówka obok łączówki od CKP w TSie?

    pulsacje_wydech__pompa_paliwa_prąd_1.zip
    Załącznik 122500
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 25-02-2014 o 00:12

  9. #919
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    2. Od czego jest łączówka obok łączówki od CKP w TSie?
    - jeśli to biała łączówka to czujnik spalanie stukowego, dotyczy 156 TS.
    1. Nie zdążyłam badać czujnika spalania stukowego. Badałbyś ten sygnał?
    - ktoś chyba juz pisał że nie ma możliwości badania czujnika spalania stukowego oscyloskopem że wzgledu na to że oscyloskop ma na wejściu za małą oporność do tego typu badań.
    - do badania czujnika spalania stukowego jest potrzebna sonda oscyloskopowa z opornościa 10 MOm, 1:1.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-02-2014 o 08:03
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #920
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki, bubu. Możliwe, że ktoś pisał, mogłam nie zauważyć.

    To, która sonda z tych tańszych, byłaby najlepsza? I ewentualnie mogłaby współpracować z autoscope? Albo jakaś inna? I do czego jeszcze nada się ta sonda – do jakich sygnałów, oprócz CAN?
    http://www.atlantec.pl/sondy-c-11.html

    PS) Gdzie najlepiej kupić analizator CAN?

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory