Strona 43 z 89 PierwszyPierwszy ... 333435363738394041424344454647484950515253 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 421 do 430 z 885

Temat: Analiza logów 1.9 JTD 16V

  1. #421
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyna1 Zobacz post
    witam wszystkich
    troche juz wymienilem rzeczy w swojej alfie, kupilem ja ok 7 miesiecy temu. nie chce sie za bardzo rozpisywac co juz bylo wymienione ale zerknijcie prosze na moje logi i moze cos sie wam rzuci w oczy. alfa 156 1.9 jtd 140km

    http://www.sendspace.pl/file/8318d850d1d1755b71b1e42
    http://www.sendspace.pl/file/bb7401c6952222e10f5f4d9

    z gory dziekuje
    Może napisz jakie masz objawy??

  2. #422
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Zaslep na chwile calkiem EGR i obserwuj czy dalej szarpie.Druga rzecz-u mnie takie delikatne podszarpywanie bylo spowodowane mala dziurka w rurze turbina-airbox.
    Wg Fes'a Egr zachowuje się raczej prawidłowo, obawy mam czy turbo nie ciśnie czasami na granicy przeładowania i czy przepływomierz jest ok. Rury obydwie - turbina intercooler, intercooler przepustnica wymienione w trakcje użytkowania na oryginalne nowe, ale sprawdzę czy nie mają przedmuchów Od pewnego czasu mam dziwny dźwięk podczas zdejmowania nogi z gazu... http://www.forum.alfaholicy.org/156/...za_dzwiek.html ... Pomoże ktoś racjonalnie odczytać moje logi? Niedługo zabiorę się znowu za czyszczenie wszystkiego co jest możliwe Najgorsze jest to że to poszarpywanie/przerywanie raz jest, a rzadziej go nie ma... :/

  3. #423
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Na moje oko ten dźwięk to albo zawór overboost do czyszczenia, albo dzióra gdzieś za dolotem. Jak miałem overboost do czyszczenia to dźwięk był taki po zdjęciu nogi z gazu jakby turbina się dławiła nadmiarem powietrza.

  4. #424
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    wydaje mi sie ze samochod na 140km powinien byc troche silniejszy. jakies ciagniecie mam ale sam nie wiem czy nie jest za slaby. w momencie kiedy go kupilem mial zamontowanego chipa o czym nie wiedzialem. wymontowalem go zaraz po tym kiedy go znalazlem. wymienilem przeplywke bo ciagle pokazywala na jednej wartosci 200, wyczyscilem zawor egr, i czujnik doladowania oraz overbost. mialem tez dziure w ruze turbo-ic, oraz przedmuchy spod jednego wtrysku. bardzo duzo rzeczy bylo zniszczone ale postaralem sie to zrobic.
    zastanawia mnie teraz wynik Baro pressure ktory trzyma sie ciagle przy 980+/-2 czy to normalne? i czy chodzi wlasnie o ten czujnik doladowania przy kolektorze ssacym? pytam poniewaz go czyscilem i czy przypadkiem nie zostal uszkodzony tak jak mialem w przypadku przeplywki ktora pokazujac ciagle wartosc 200 to po przeczyszczeniu pokazywala mi ok 5 i musiala zostac wymieniona na nowa.
    zastanawiam sie rowniez czy turbo dziala tak jak powinno i czy mozna wyciagnac jakies wnioski z logow.
    chcialbym zrobic wszystko jak nalezy bo jak wszyscy wiemy, jedna rzecz popsuta ciagnie za soba inne..
    pozdrawiam

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał cyna1 Zobacz post
    wydaje mi sie ze samochod na 140km powinien byc troche silniejszy. jakies ciagniecie mam ale sam nie wiem czy nie jest za slaby. w momencie kiedy go kupilem mial zamontowanego chipa o czym nie wiedzialem. wymontowalem go zaraz po tym kiedy go znalazlem. wymienilem przeplywke bo ciagle pokazywala na jednej wartosci 200, wyczyscilem zawor egr, i czujnik doladowania oraz overbost. mialem tez dziure w ruze turbo-ic, oraz przedmuchy spod jednego wtrysku. bardzo duzo rzeczy bylo zniszczone ale postaralem sie to zrobic.
    zastanawia mnie teraz wynik Baro pressure ktory trzyma sie ciagle przy 980+/-2 czy to normalne? i czy chodzi wlasnie o ten czujnik doladowania przy kolektorze ssacym? pytam poniewaz go czyscilem i czy przypadkiem nie zostal uszkodzony tak jak mialem w przypadku przeplywki ktora pokazujac ciagle wartosc 200 to po przeczyszczeniu pokazywala mi ok 5 i musiala zostac wymieniona na nowa.
    zastanawiam sie rowniez czy turbo dziala tak jak powinno i czy mozna wyciagnac jakies wnioski z logow.
    chcialbym zrobic wszystko jak nalezy bo jak wszyscy wiemy, jedna rzecz popsuta ciagnie za soba inne..
    pozdrawiam

    cos mi sie wydaje ze to baro presure chyba oznacza cisnienie za zewnatrz i chyba jest wszystko wporzadku

  5. #425
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Dobrze Ci się wydaje.

  6. #426
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyna1 Zobacz post
    zastanawiam sie rowniez czy turbo dziala tak jak powinno i czy mozna wyciagnac jakies wnioski z logow.
    Jak zrobisz porządnie logi, to oczywiście wyciągniesz wnioski na temat turbiny. Właściwie, to podstawowa diagnostyka oprócz wyjęcia jej na stół.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #427
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Jak zrobisz porządnie logi, to oczywiście wyciągniesz wnioski na temat turbiny. Właściwie, to podstawowa diagnostyka oprócz wyjęcia jej na stół.
    wiec jak dokladnie powinienem to zrobic? wiem ze najlepiej na 4 biegu ale w poblizu mam wszedzie radary i ciezko sie rozpedzic. do tego podalem logi z mas powietrza i cisnienia doladowania. zastanawiam sie czy w jakis domowy sposob mozna sprawdzic poprawnosc dzialania silownika przy turbo i wezykow idacych do niego np. jakas papka do samochodu?

  8. #428
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    Czas Obroty silnika Oczekiwana masa powietrza Zmierzona masa powietrza Otwarcie zaworu EGR rożnica różnica %
    s obr/min mg/w mg/w %
    1,03 1587 1200 646,9 1 553,1 46%
    2,06 1686 1200 820,2 1 379,8 32%
    3,08 1840 1200 1109,6 1 90,4 8%
    4,1 2055 1200 1163,4 1 36,6 3%
    5,13 2283 1200 1131,2 1 68,8 6%
    6,16 2502 1200 1122,1 1 77,9 6%
    7,19 2714 1200 1117 1 83 7%
    8,22 2907 1200 1123,7 1 76,3 6%
    9,25 3105 1200 1111,9 1 88,1 7%
    10,28 3284 1200 1094,2 1 105,8 9%
    11,31 3451 1200 1085,4 1 114,6 10%
    12,34 3612 1200 1073,6 1 126,4 11%
    13,37 3756 1200 1058,8 1 141,2 12%
    14,39 3881 1200 1041,9 1 158,1 13%
    15,41 4021 1200 1025,9 1 174,1 15%
    16,44 4134 1200 1000,6 1 199,4 17%
    17,47 4249 1200 977,5 1 222,5 19%
    średnio: 158,6 13%

    Koledzy,
    zrobiłem takie logi. Niby wszystko jest ok z samochodem ale w okolicach 2000-2500 nie równo rozwijał moc. W pewnym momencie, gdy przyspieszałem bardzo powoli było takie chwilowe zmulenie.
    Podczas testu wszytsko ok.
    przebieg testu: 4bieg, prędkość obrotowa poniżej 1500 obr/min, gaz w podłogę. Przy ok. 1800 obr/min czuć więcej mocy, powyżej 2000 obr/min już ciągnie dobrze.
    silnik to JTD 16V

    - - - Updated - - -

    a tu jeszcze doładowanie:
    Czas Obroty silnika Predkość pojazdu Oczekiwane ciśnienie doładowania Zmierzone ciśnienie doładowania
    s obr/min km/h mBar mBar
    0 1512 49,39 1000 1069
    1,03 1452 47,64 1000 1060
    2,06 1407 46,02 1000 1057
    3,09 1345 44,12 1000 1053
    4,12 1330 43,76 1033 1105
    5,15 1356 44,52 1015 1047
    6,18 1373 44,99 1004 1021
    7,21 1374 45,22 1011 1024
    8,24 1390 45,73 1332 1095
    9,27 1454 48,09 1573 1318
    10,3 1581 52,10 1820 1527
    11,33 1729 56,70 2120 1875
    12,36 1907 62,98 2195 2226
    13,39 2140 70,84 2200 2207
    14,42 2371 78,33 2208 2181
    15,45 2596 85,88 2217 2213
    16,48 2810 93,00 2232 2278
    17,51 3029 100,13 2244 2271
    18,54 3237 106,72 2252 2281
    19,56 3427 113,00 2259 2271
    20,59 3599 118,78 2253 2284
    21,62 3765 124,09 2241 2271
    22,66 3919 129,17 2222 2252

  9. #429
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał cyna1 Zobacz post
    wiec jak dokladnie powinienem to zrobic? wiem ze najlepiej na 4 biegu ale w poblizu mam wszedzie radary i ciezko sie rozpedzic. do tego podalem logi z mas powietrza i cisnienia doladowania. zastanawiam sie czy w jakis domowy sposob mozna sprawdzic poprawnosc dzialania silownika przy turbo i wezykow idacych do niego np. jakas papka do samochodu?
    jedziesz stabilnie na 3 biegu z 2500 obrotów. Wciskasz gaz do dechy do 3500 obrotów i stabilizujesz obroty na kilka sekund. Patrzysz na wykres. Wartość bezwzględna ciśnienia powinna się wahać w granicach 1900 - 2080 mbar.
    Niedoładowanie - kłopoty z podciśnieniem an gruszce (wężyki, akumulator pociśnienia itp.)
    Przeładowanie - zanieczyszczony filtr upustu overboost

    Oczywiście to nie wyklucza uszkodzonego czujnika ciśnienia lub zapieczonych kierownic. Ale to by trzeba było dalej diagnozować.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #430
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    jedziesz stabilnie na 3 biegu z 2500 obrotów. Wciskasz gaz do dechy do 3500 obrotów i stabilizujesz obroty na kilka sekund. Patrzysz na wykres. Wartość bezwzględna ciśnienia powinna się wahać w granicach 1900 - 2080 mbar.
    Niedoładowanie - kłopoty z podciśnieniem an gruszce (wężyki, akumulator pociśnienia itp.)
    Przeładowanie - zanieczyszczony filtr upustu overboost

    Oczywiście to nie wyklucza uszkodzonego czujnika ciśnienia lub zapieczonych kierownic. Ale to by trzeba było dalej diagnozować.
    dziekuje
    bardzo fajnie opisane pomalu zaczynam wszystko rozumiec
    pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  2. Logi 2.4 JTD analiza
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 16:30
  3. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 10:05
  4. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory