Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 26

Temat: Rezonans przy 2.5tyś obrotów

  1. #11
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frryk Zobacz post
    W jaki sposób Kolego wyłączyłeś te cholerstwo? Po zaślepieniu nie ma problemu z temperaturą albo ze spalinami ?? Jak DPF ?
    Dla DPF to tylko lepiej, wydłużyły się interwały między wypaleniami o około 200 km.
    Temperatura... w zimie przy większych mrozach wydaje mi się, że auto wolniej się nagrzewa. Ale poza tym wszystko OK. Kontrola spalin na stacji diagnostycznej wzorowo

    W sprawie wyłączenia EGR zgłoś się do chip tunera. Albo możesz zrobić to taniej - kupić odpowiedni kabel i niektórzy forumowicze są w stanie przerobić Ci mapę. W moim podpisie namiary na jednego z nich
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Wczoraj przed wyruszeniem do pracy nagrałem dźwięk który wydobywa się po odpaleniu auta... Jak pisałem wcześniej, zanika po ruszeniu kierownicą, po bardzo delikatnym dodaniu gazu (ledwie odczuwalne), wciśnięciu sprzęgła albo... kiedy autko się rozgrzeje. Pojawia się to przy niższych temperaturach.

    CO do filmiku... drobne przejęzyczenie i głos jak bym z tydzień pił

    http://www.youtube.com/watch?v=umXPR...ature=youtu.be



    Co do tego wycia przy obciążeniu 2.5tyś podobno jedna z poduszek może mieć luzy ale nie wydaje mi się. DPF by nie szumiał tak. A nawet gdyby to po wypaleniu powinno przestać ale to raczej nie może być od niego. Wyło by nam na różnych obrotach
    Ostatnio edytowane przez Frryk ; 25-02-2014 o 15:22

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuQ
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Zabrze / Głubczyce
    Auto
    159 JTDm 16V (187 KM)
    Postów
    92

    Domyślnie

    A ten dźwięk może ma coś wspólnego z paskiem klinowym, albo pompą wspomagania? Naciskając sprzęgło albo ruszając kierownicą zmieniasz obciążenie na tych elementach. Jak otworzysz maskę, to słychać z którejś strony?

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Właśnie też mam takie przypuszczenia że może to być coś z pompą ale nie chciałem tego sugerować od razu. Ogólnie silnik dość głośno chodzi a po otworzeniu maski wydaje się jak by z prawej strony. Stojąc przodem do maski prawa strona albo... od strony kierowcy będzie łatwiej

  5. #15
    criss
    Gość

    Domyślnie

    co do dzwięku z linku to chyba każdy go ma, napewno nie jest on związany z dwumasą. Skrzynia opla nie jest dopracowana i taki dzwięk występuje przy nierozgrzanej skrzyni biegów. Zresztą było to juz poruszane na forum wniosek- Ten typ tak ma

  6. #16
    Użytkownik Świeżak Avatar alflg
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm 150 km 2006r CHIP 180 km 401 nm
    Postów
    170

    Domyślnie

    a sprawdzałeś dociskałeś plastikową osłonę, pokrywę silnika - u mnie podobnie hałasowała ?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Serio ? też masz taki dźwięk po odpaleniu ? Później on u mnie znika Taak, osłonę nawet ściągałem całkiem i dalej tak jest.

    Wracając do pierwszego problemu, mianowicie wycie przy 2.5tyś. Myślisz ze może to być któraś poduszka silnik/skrzynia ? taki dźwięk może powstać ? to tak jak by coś wpadało w rezonans przy tych obrotach.

  8. #18
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Przy uszkodzonej którejś poduszce raczej odczuwałbyś też mocne wibracje.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #19
    criss
    Gość

    Domyślnie

    nie tylko ja i ty mamy taki dzwięk, przy uszkodzonej podusi miał byś szarpnięcia, stukanie przy zmianie obciążenia a nie chrobotanie na zimnym silniku i skrzyni

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Właśnie dziwna sprawa bo sprawdzałem wtryski na ciepłym i zimnym. Wszystko jest w porządku. Dziwięk taki jak by coś wpadało w rezonans. Ciężko sprawdzić co to jest bo diesle ogólnie są głośne ...

    Tamte klekotanie z filmiku nie ma nic wspólnego z tym wyciem przy 2.5tyś zupełnie inna sprawa

Podobne wątki

  1. [159] szarpie przy 1,5 tys obrotów
    Utworzone przez dragan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 159
    Ostatni post / autor: 28-05-2021, 08:43
  2. Gwizd przy od 2 tys obrotów.
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-02-2015, 06:36
  3. Dzwonienie przy 1,5k obrotów
    Utworzone przez Rozzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-10-2014, 20:40
  4. Odcina moc przy 3 tyś obrotów
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-10-2013, 08:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory