Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Rezonans przy 2.5tyś obrotów

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie Rezonans przy 2.5tyś obrotów

    Witam kolegów !

    posiadam alfe 159 1.9 JTD-m z 2007r

    Mój problem pomega na tym że przy 2.5tyś obrotów coś dziwnie wyje, brzęczy... nie ma znaczenia czy auto stoi w miejscu czy jedzie, czy jest na biegu / luzie. Wycie utrzymuje sie tyko w przedziale 2.5tyś


    Drugi problem w nieszczesny EGR.. juz 3 razy i bląd wywaliło i zastanawiam się czy kupić nowy czy może szukać przyczyny gdzieś indziej. Chodzi o to czy komunikat ma związek tylko z samym zaworem. Dodam ze czyściłem go ale dałem trochę plamę bo nie nasmarowałem go niczym. Po czyszczeniu dałem WD-40 i poskładałem ;/ wiem, powinienem go nasmarować czymś. Jak sądzicie, zawór do wymiany czy szukać czegoś innego ?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    EGR się zaślepia
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar LuQ
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Zabrze / Głubczyce
    Auto
    159 JTDm 16V (187 KM)
    Postów
    92

    Domyślnie

    A co do pierwszego to stawiam na którąś poduszkę silnika/skrzyni.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    EGR-a mam już zaślepionego nie całkowicie tylko wsadzona została ta blaszka z 4 otworkami. Oczywiście od strony kolektor / EGR. Od strony intercoolera jest tylko podkładka uszczelniająca i pełny przelot.

  5. #5
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zaślep go całkowicie. Wyskoczy Ci wtedy "check" na desce, ale auto powinno zachowywać się normalnie.
    Chyba, że błąd dotyczy połączenia elektrycznego z zaworem (ale wtedy spadek mocy).

    To wycie/brzęczenie jest niezależne od położenia pedału sprzęgła?
    Ostatnio edytowane przez magil ; 24-02-2014 o 09:34
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    Całkowicie można go zaślepić ? z tego co czytałem na forum to inni użytkownicy nie robią tego. A jazda z tym cholernym chekiem mnie dobija

    Tak, nie zależnie czy pedał jest wciśnięty czy też nie. Dzieje się to tylko przy około 2.5tyś.

    Zaś rano, kiedy silnik jest zimny po odpaleniu słychać taki dziwne klepanie, stukanie ALE... ustaje kiedy wciskam sprzęgło, albo poruszam kierownicą w prawo lewo. Podczas jazdy nie ma tego dźwięku.

  7. #7
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frryk Zobacz post
    Zaś rano, kiedy silnik jest zimny po odpaleniu słychać taki dziwne klepanie, stukanie ALE... ustaje kiedy wciskam sprzęgło,
    To może świadczyć o pewnym zużyciu dwumasu. Ale trzeba brać poprawkę na niskie temperatury.
    Ja mam zaślepiony (i wyłączony) EGR od 10 miesięcy i nie narzekam.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTD-M 2007r
    Postów
    53

    Domyślnie

    W jaki sposób Kolego wyłączyłeś te cholerstwo? Po zaślepieniu nie ma problemu z temperaturą albo ze spalinami ?? Jak DPF ?

  9. #9
    criss
    Gość

    Domyślnie

    nagraj ten dzwiek i wstaw tutaj. Być może rozwulkanizowało sie koło pasowe

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa 159 SW TI 2.0 JTDM
    Postów
    15

    Domyślnie

    mam podobny problem z rezonansem z tym, że u mnie przy ok 2 tys. obrotów (czasami wyje jak ch*lera)
    wrzucałem tu nagranie ale niestety diagnozy brak

    w ukladzie wydechowym wymieniono wszystko co trzeba - też niestety nie pomogło

    najnowsza diagnoza - być może DPF
    robie sporo tras więc nic przy nim jak dotąd nie grzebalem
    przebieg niecałe 100 tys. km

Podobne wątki

  1. [159] szarpie przy 1,5 tys obrotów
    Utworzone przez dragan w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 159
    Ostatni post / autor: 28-05-2021, 08:43
  2. Gwizd przy od 2 tys obrotów.
    Utworzone przez z4boj4d w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-02-2015, 06:36
  3. Dzwonienie przy 1,5k obrotów
    Utworzone przez Rozzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-10-2014, 20:40
  4. Odcina moc przy 3 tyś obrotów
    Utworzone przez patryk_dziedzic w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 23-10-2013, 08:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory