Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Wałek rozrządu (ssący) z 2.0L TS do 1.6L TS

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie Wałek rozrządu (ssący) z 2.0L TS do 1.6L TS

    Moje uszanowanie.

    Głownie chciałbym zapytać specjalistę Dariusza mistrza od wariatorów czy: wałek ssący rozrządu 2.0L TS jest taki sam jak od 1.6L TS? Czy taki od 2.0L można założyć do 1.6L? Oba na długość jak i rozstaw krzywek wyglądają tak samo. Muszę mieć pewność czy czasy rozrządu na tych wałkach są takie same.

    Oczywiście jeśli ktoś z kolegów wymieniał od większej pojemności TS do mniejszej, będę wdzięczny za porady.


    Artur
    Ostatnio edytowane przez ArturR_1975 ; 26-02-2014 o 19:03

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    okolice siedlec
    Auto
    alfa 156 1998 1600 ts
    Postów
    201

    Domyślnie

    wałki są inne. 1.8 i 2.0 maja jednakowe a do 1.6 jest inny (wysokość krzywki, czy kształt inny to nie wiem)

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfaauto Zobacz post
    wałki są inne. 1.8 i 2.0 maja jednakowe a do 1.6 jest inny (wysokość krzywki, czy kształt inny to nie wiem)
    Dziękuję za odpowiedź.

    A czy wariatory są takie same??

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kiedyś porównywałem wałki od 2,0 i 1,6 poprzez przykładanie blokad. Wałek ssący od 2,0 ma nieco większe krzywki niż od 1,6, ale niewiele.
    Blokada od 1,6 leży nawet dość dobrze, chociaż jest odrobinę za mała.
    Ciekawe, jak by się sprawował silnik na takim wałku. Myślę, że nie powinno się dziać nic szczególnego.
    No, ale to trzeba by sprawdzić organoleptycznie.
    Natomiast wariatory są takie same.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Ciekawe, jak by się sprawował silnik na takim wałku. Myślę, że nie powinno się dziać nic szczególnego.
    Czasy otwarcia zaworów będę takie same, ale zmieni się już głębokość otwarcia zaworów i kto wie czy nie byłoby kolizji, ale myślę, że nie bo zawory ssące otwierają się po suwie wydechu a zamykają przed suwem sprężania, ale to trzeba byłoby sprawdzić po montażu. W sumie chcę tylko zmienić wariata a nie mam klucza i w tym jest problem. Żaden ślusarz nie chce mi tego dorobić a kupować za 100,00 PLN klucz to lekka przesada.

    - - - Updated - - -

    No w końcu jeden się podjął zrobienia klucza za 50,00 PLN

    Mam tylko nadzieję, że wariat nie jest super dokręcony do wałka.

    - - - Updated - - -

    Hahahaha, ale mam patent na wymianę uszczelniaczy Szybko i bezproblemowo



    Jaki widać na fotach dałem dorobić taką długą dźwignię i działa zajebiście. Moment zamki są zdjęte z zaworu. Następnie tłok w dół z wyczuciem aby zawór obniżyć i wymiana uszczelniaczy. W końcu zdobyłem uszczelniacze AJUSA i silikon wysokotemperaturowy ;-)
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0267.jpg
Wyświetleń:	764
Rozmiar:	103.6 KB
ID:	122720   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMAG0268.jpg
Wyświetleń:	515
Rozmiar:	82.5 KB
ID:	122721  

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Myślę, że kolizji nie powinno być, bo tam nie będzie głebiej na zaworze niż ok. 0,5mm, ale oczywiście po założeniu wałka trzeba by to dokładnie sprawdzić przekręcając ręcznie silnik.
    Fajna ta dźwignia, tylko nie za bardzo widzę, jak zdejmujesz łupinki, bo chyba naciszkasz zwykłą nasadką od klucza.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Lesiu.Z
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    ZFA199 oraz ZAR930
    Postów
    533

    Domyślnie

    Wałek do 1.6 mechanicznie nawet z 2.0 jts podpasuje, da się go załozyć. Ale jak będzie z czasami otwarcia zaworów i wzniosami to nie wiem, muszę kiedyś przetestować

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Fajna ta dźwignia, tylko nie za bardzo widzę, jak zdejmujesz łupinki, bo chyba naciszkasz zwykłą nasadką od klucza.
    Dźwignia, przedłóżka, nasadka M10 oraz przyrząd rewizyjny (który sobie dorobiłem)

    Zakładam tak jak na foto i naciskam z drugiej strony i magnesem zadejmuję zamki Przy zakładaniu zamków naciskam jak na foto i blokuję dźwignię drutem do kolektora ssącago (w wolnej chwili wymyślę blokadę dźwigni). Zamki na smar z dwóch stron aby złapały zawór i mały śrubokręt którym je zakładam. Puszczam dźwignię i sprawa załatwiona ;-)

    - - - Updated - - -

    Wszystko fotkuję bo może się komuś przydać. Musimy sobie pomagać

    - - - Updated - - -

    Btw: klucz do wariata mi dorobili za 50,00 spasowany idealnie ;-)

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Wałki 2.0 i 1.8 są takie same. 1.6 i 1.4 są takie same ale mają mniejszy wznios ale to nie przeszkadza. Silnik trochę się "odmulił" po takim przełożeniu wałków.
    Skoro masz klucz do uszczelniaczy to spróbuj wyrzucić jedne sprężyny. Zobaczysz, że wariator się wyciszy
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar ArturR_1975
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Chełmża kole Torunia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 24V CF3 Progression FL 2005 Vialle LSi: Była AR 156 1.6/1.8 T.S 98/2005r LPi Vialle
    Postów
    1,935

    Domyślnie

    A szklanki od 2.0 TS podejdą bo zakładałem i osiadają się troszkę niżej niż te z 1.6 a jak wiadomo są w nich kanały olejowe i boję się, aby się nie zatarły. Jesli nie podejdą to jutro jadę na WSK 125 do Bydgoszczy po części od 1.6 bo moja niunia rozebrana.

Podobne wątki

  1. Wałek ssący i pomieszane mostki .
    Utworzone przez pona-91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 21:47
  2. Wałek rozrządu ssący AR 156
    Utworzone przez Sanei w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 00:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory