Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wałek ssący i pomieszane mostki .

  1. #1
    pona-91
    Gość

    Domyślnie Wałek ssący i pomieszane mostki .

    Witajcie , kupilem głowice na allegro lecz zauważyłem ze walek ssacy ciezko chodzi , po krotkiej rozmowie ze sprzedajacym dowiedzialem sie ze przy ogledzinach pomieszali mostki trzymajace wałek , więc po namyśle rozebrałem wszystko , wyciagnąłem szklanki i skreciłem całosc bez nich i teraz tak wałkiem obracam nie za ciezko nie za lekko , tz . jedną ręką łapiąc za koło zębate - czy wałek powinien chodzic bez uzycia siły luźno?

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    co za partacze pomieszać mostki. Ja w swojej alfie też miałem zdjętą głowicę(przez mechanika) gdy ją odebrałem żeby zawieść do znajomego który się tym zajmuje i wałki z mostkami były wrzucone do jednej reklamówki no k...a ręce opadają.Bez opisu, numerów. I ta głowica nigdy dobrze nie chodziła......

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Cytat Napisał pona-91 Zobacz post
    Witajcie , kupilem głowice na allegro lecz zauważyłem ze walek ssacy ciezko chodzi , po krotkiej rozmowie ze sprzedajacym dowiedzialem sie ze przy ogledzinach pomieszali mostki trzymajace wałek , więc po namyśle rozebrałem wszystko , wyciagnąłem szklanki i skreciłem całosc bez nich i teraz tak wałkiem obracam nie za ciezko nie za lekko , tz . jedną ręką łapiąc za koło zębate - czy wałek powinien chodzic bez uzycia siły luźno?
    Wałek powinien się kręcić z lekkim oporem. Tzn nie powinno być możliwości "rozkręcenia" wałka tak, żeby po puszczeniu jeszcze się nieco przekręcił, ale ręką powinien się kręcić łatwo. Inna rzecz, że taka sytuacja jest faktycznie nie najlepsza, bo o ile jakimś cudem nie trafisz w takie ułożenie łożyskowania jak było (zakładając, że masz wszystkie "mostki" z tej głowicy) to zużycie będzie dosyć szybkie i wałek niedługo zacznie chodzić głośniej a w konsekwencji może się nawet zatrzeć (choć nie obawiałbym się, że to nastąpi szybko).
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    wiadomo ze mostki powinny trafić na swoje miejsce ale jesli juz zostały nawet pomylone to i tak wałek powinien sie obracać normalnie, widze ze raczej masz znikome doświadczenie w naprawach silników to moze lepiej oddaj głowice do sprawdzenia gdzies gdzie sie tym zajmują skoro sam masz wątpliwosci...

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Są odpowiednie tolerancje dla wałka i gniazd oraz mostków.Tak czy inaczej dokręcić zgodnie z momentem ci pozostaje 2,3-2,8

  6. #6
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    meczyłem sie z tym , ale w efekcie stukanie zaworów , albo takie chrobotanie jakby własnie wałek mial luz , jednak mam zdjecie ktos ma sposob aby odczytac numery mostków? zdjecie z allegro.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2582638465.jpg
Wyświetleń:	71
Rozmiar:	112.0 KB
ID:	69429

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    No a zagrzales silnik?popychacze ci ucichly?

  8. #8
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    kombinacji juz duzo robilem z tymi moskami , rece opadaja ,caly czas cos chrobocze , zastanawia mnie jedna rzecz dlaczeg wskazówka na napinaczu rozrzadu caly czas sie rusza jak silnik chodzi , tak 0,5 cm - napinacz dokrecony.

  9. #9
    pona-91
    Gość

    Domyślnie

    niepokoi mnie jedno , skaczący wskaźnik na napinaczu rozrządu, wyciek z pod wałka ssącego, mozliwe ze to panewka wariatora? jak sadzicie?

Podobne wątki

  1. Wałek rozrządu (ssący) z 2.0L TS do 1.6L TS
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 08-06-2016, 17:53
  2. Wałek rozrządu ssący AR 156
    Utworzone przez Sanei w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 00:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory