No nie wiem nie bede sie klocilmam TSa i nie mam takiego problemu 8) ale ja i tak bym wymienil termostat na Verneta zeby miec caly czas taka sama tem silnika.
No nie wiem nie bede sie klocilmam TSa i nie mam takiego problemu 8) ale ja i tak bym wymienil termostat na Verneta zeby miec caly czas taka sama tem silnika.
Akurat jestem na etapie wymiany termostatu i tu pytanie- czy firma vernet to jakiś stodołowy producent zamienników, czy też raczej firma z określona renomą w której wiedzą co robią. To po pierwsze, a po drugie skoro jak pisze Maciek-156 termostaty w tym samym silniku we Fiacie są inne niż w Alfie, to w takim razie jaka temperatura jest "najzdrowsza" dla tego silnika?- ta którą podaje Alfa- czyli we Fiacie silnik ma mieć mniejszą żywotność, czy też ta która jest we Fiacie- czyli silniki Alfy będą miały mniejszą żywotność- trochę to zawiłe jak dla mnie, ale nie jestem nie wiadomo jakim fachowcem i są sprawy w których zdaję się na wiedzę fachwców lub renomowanych producentów, a z tego co wiem, to firma vernet raczej do takich nalezy.
Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,
N aforum masa informacji na temat tego termostatu - zdaje się, że użytkownicy zadowoleni...Napisał b.piotrus
Nie wiem czy czytałeś dokładnie. Chodzi o to, że nie ma dużej różnicy w temperaturze silnika. U mnie niezależnie czy było 13st, czy -1st na wskaźniku pokazuje drugą kreskę (powiedzmy, że jest to 70st) - ale faktyczna temperatura silnika to 84st, więc takie jest przekłamanie wskaźnika u mnie. Być może Vernety mają inny-dokładniejszy czujnik (ten w termostacie).Napisał b.piotrus
A wracając do tematu fiara i innych temp, to zależy chyba od konstrukcji samochodu (wlotów powietrza). W niektórych fiatach trzeba było wręcz zaślepiać wloty w zimę, aby silnik mógł pracować w normalnych temperaturach (chyba w ducato tak było...)
To zdaj się jednak na wiedzę fachowców alfy i kup termostat oryginalny. A jak stwierdziłeś że masz uszkodzony termostat- podpiąłeś auto pod komputer serwisowy czy nie podoba ci się temperatura na wskaźniku?Napisał b.piotrus
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Maciek wyluzuj, czas dorosnac. Osmieszasz sie chlopie na wszystkich forach w Polsce.
Bez urazy, ale przesadzasz.
Nie pisze tego zlosliwie. Ale co nie wpisze w google termostat alfa jtd i jesli trafie na forum to mam 99% pewnosci (nie czepiac sie ze pewnosc = 100%), ze bedzie tam Twoj jedynie sluszny wpis.
Wszyscy juz poznali niejednokrotnie Twoja opinie w tym temacie.
Tak dla twojej informacji to jestem po 40-tce i ok. 20 lat pracuję w zawodzie jako inżynier mechanik, dlatego denerwują mnie ignoranci, którzy opierajacy swa wiedzę na prasie motoryzacyjnej lub newsach internetowych i plotą najzwyczajniej bzdury nie mając pojęcia o technice. A już pusty śmiech mnie ogarnia jak ktoś wymienia właśnie termostat bez solidnej diagnostyki, bo mu się wydaje patrząc na kabinowy wskaźnik temperatury, że ma niedogrzany silnik.Napisał Magic
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Idąc tym tokiem rozumowania- nie warto sugerować się wskazaniami na zegarach- pokazują bzdury. Pewnie wskaźnik paliwa też kłamie, prędkościomierz oszukuje a obrotomierz zaniża. Po co w ogóle się to wszystko montuje -można przecież wskazania co jakiś czas sprawdzić na komputerze a nie zawracać sobie głowy wskaźnikami w kabinie...Napisał Maciek-156
W moim przypadku, na codzień temperatura na wskaźniku trzyma się w okolicach 60 stopni, ile bym nie przejechał- 20 czy 220km no i powietrze z nawiewów to raczej nie leci gorące; tylko czasami jak go pokręce trochę wyżej lub postoje w korkach, to dobija do 90 stopni. No i poza tym- wskaźnik pokazuje 50 stopni, a chłodnica zaczyna się robić ciepła- i na tej właśnie podstawie uznałem, że mam walnięty termostat.Napisał Maciek-156
Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,
b.piotrus pewnie masz uszkodzony termostat ale zamiennika firmy Vernet do JTD to lepiej nie kupuj.
simeone poczytaj sobie o rozbieżnościach między tym co pokazuje kabinowy wskaźnik temperatury wody, a tym co widzi ECU. Z punktu widzenia kierowcy to tego wskaźnika mogłoby nie być (o wiele ważniejszy byłby taki pokazujący rzeczywistą temperaturę oleju) - wystarczyłaby prosta lampka kontrolna sygnalizujące ewentualne przegrzanie (ten wskaźnik zreszta tak jest wyskalowany - nie jest liniowy - że temperatury 90-100C pokazuje bardzo precyzyjnie
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Napisał Maciek-156
Mój błąd.Napisał piter34
TO byłoby bardzo pochopne rozumowanie.Napisał simeone