Strona 8 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 90

Temat: Prawidlowa temperatura a Alfie

  1. #71
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Nie moglem powstrzymac sie zeby nie napisac Maciek a powiedz mi skad ECU bierze tem silnika? Z czujnika na termostacie, wiec moze jemu trzeba sie blizej przyjzec? Ja jestem tego samego zdania co kolega wyzej, ze tak jest zrobiony ten wskaznik kabinowy zeby przeklamywal +-2 C ale nie 15 C.... Moim zdaniem 70 C na wskazniku to za malo... a jaka ECU widzi tem silnika to inna bajka, moze jest zle wyskalowany ten wskaznik kabinowy ale bez przesady... W ogole wedlug mnie Vernet to bardzo dobra firma (pracuje w Inter Carsie) i nie zrobila by wyzszej tem otwarcia termostatu dla szpanu... Napewno robili badania i wedlug nich te 70 C na wskazniku jest za malo... A co do serwisu to myslisz ze nasze polskie serwisy sa najlepsze i trzeba im ufac za kazdym razem? Ilu osobom w tym forumowiczom zle cos naprawili lub wzieli pieniadze i w ogole nie naprawili... Mam znajomego we Wloszech i u nich tem na tym oryginalnym termostacie utrzymuje sie ok 90 C czy to jest TS czy JTD wiec u nas w Polsce musi byc cos nie tak, a to dlatego ze we Wloszech jest bardzio goraco i zeby uzyskac tam taka tem silnika to nie jest problem nawet w trasie i dlatego Vernet zawyzyl otwarcie termostatu dla wersji Europa. Oryginal mozesz montowac sobie we Wloszech ale nie w Polsce gdzie tem powietrza jest duzo nizsza niz tam. Ja polecam jak najbardziej firme Vernet nawet dla silnikow JTD

  2. #72
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    selius ECU rzeczywiście bierze informację o temperaturze z czujnika wkręconego w obudowę termostatu, ale ten czujnik jest dwuobwodowy (jeden obwód sterowany "masą" podaje sygnał na wskaźnik kabinowy - im gorsze połączenie czujnika z masą samochodu tym gorsze wskazanie, dodatkowo ten wskaźnik nie jest liniowy i drugi obwód dający sygnał do ECU. Nie wiem dlaczego firma produkująca zamienniki zrobiła wyższą temperaturę otwarcia termostatu - pewnie dlatego, że produkuje jeden wklad termostatu i nie rozdrabnia się na TS, JTD, fiaty , lancie czy alfa romeo - to kwestia ekonomi. Co do serwisów to miarodajny będzie dla ciebie serwis niemiecki? - tam usłyszysz dokładnie taką samą informację techniczną odnośnie termostatów JTD jak w polskim - to już kilku kolegów sprawdzilo. Co do temperatury we Włoszech- to byłeś na północy? - bo ja wielokrotnie i powiem ci, że w alpach i na przedgórzu klimat jest o wiele bardziej ostry, a zimy mroźniejsze niż w Polsce, więc z teorią, że oryginalne termostaty możesz montować tylko we włoszech daj sobie spokój i się nie ośmieszaj...Ja natomiast nie polecam zamienników firmy Vernet do silników JTD bo nie trzymają fabrycznych parametrow, a cała reszta układu chłodzenia (choćby wentylatory i ich temperatura włączenia i wyłączenia) w silniku JTD jest dostosowana do niższej temperatury otwarcia termostatu czyli78-82C, a nie 88C
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #73
    ViP Romeo Avatar williamdrake
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Erlensee (de)
    Auto
    AR 145 2.0 TS QV, Peugeot 207 1.4 Vti
    Postów
    942

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    im gorsze połączenie czujnika z masą samochodu tym gorsze wskazanie
    Ciekawi mnie czy takie przekłamanie jest zawsze "w jedną stronę" (tzn. tylko zaniżanie temp.) ?
    Ik@r 1111
    AR 33 1.7 IE 2000-2008 r.
    AR 145 2.0 16V TS 2008-...


  4. #74
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przeważnie w jedną stronę (mało tego wraz z wiekeiem auta się poglębia, bo pogarsza się kontakt z masą), ale zdarzają się i odchylenia w drugą, chyba nawet dzisiaj czytałem jak komuś po wymianie termostatu wskaźnik pokazuje grubo ponad 90C, a wentylatory stoją czyli chyba to nie jest prawdziwa temperatura.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #75
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tu coś dla tych którzy nie ufają polskim serwisom:
    Cytat Napisał Van
    Nie znam sie na autach, ale....
    Ponieważ sam byłem zaniepokojony temperaturą pracy silnika (jeszcze ani razu od zakupu samochodu, czyli od początku listopada wskaźnik nie "wyszedł" poza odrobinę - ok 1/2 mm - więcej niż 75 stopni) a na forum wciąż się spieracie postanowiłem przeprowadzic małe śledztwo i spytać się znanych mi właścicieli AR156 1.9 M-Jet jak to jest u nich...
    Razem ze mną (a raczej w mojej "fabryce") pracuje dwóch takich szczęśliwców. No i jest tak samo jak i u Kolegi Maćka i u mnie... 1 Alfa jest kupiona w Niemczech a 2 w Holandii, obaj pierwsi właściciele, auta od początku serwisowane itp
    Czyli wychodzi na to, że albo faktycznie ma tak być albo Alfa wypuściła na rynek ewidentny bubel, bo jak można inaczej nazwać taką sytuację? A żeby jeszcze bardziej "podrążyć temat" w przyszłym tygodniu zadzwonię do obu serwisów Alfy w Kaiserslautern i zobaczę co mi powiedzą...
    Cytat Napisał Van
    Panowie, jak obiecalem - zrobilem.
    Serwis Alfy w Kaiserslautern przy Hertelsbrunnering - odpowiedz: prosze sie nie przejmowac, wszystko jest OK (rozmowa przebiegala z duzym bolem bo facet mowil bardzo slabo po angielsku a ja nie "szprecham" miejscowym narzeczem).
    Serwis Alfy w Homburgu przy Saarbruckerstrasse - odpowiedz: nie mam pojecia, prosze poczekac zapytam sie szefa mechanikow. A potem padlo pytanie jak wskaznik reaguje w czasie kiedy jest np -5 i +15. Zgodnie z prawda odpowiedzialem, ze wciaz tak samo: pokazuje troche wiecej niz 70 stopni. Uslyszalem potem, zeby sie nie przejmowac bo to jest normalne.
    Oczywiscie w obu przypadkach zapytano sie mnie o rocznik i rodzaj silnika.
    Tak wiec - jak dla mnie - sprawa jest jasna i ja uwazam temat za zamkniety. Nie wierze, zeby w dwoch roznych serwisach w kraju znanym z braku poczucia humoru ktos sobie robil jaja z klienta lub tez (tutaj z kolei chce przypomniec o niemieckiej solidnosci) nie chcialo sie mechanikowi pracowac i sciemnil cos na poczekaniu.
    selius odpowiedz na pytanie dlaczego użytkownik samochodu alfa romeo ma ufać bardziej producentowi zamienników do jego auta niż producentowi oryginalnych częsci i całego samochodu - myślisz, że alfa nie badała układów chłodzenia?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #76
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Nie ma sensu dalszej dyskusji... Nie rozumiem, dlaczego niektórzy użytkownicy nie chcą dopuścić do siebie myśli, że przekłamanie jest faktem, a nie podejrzeniem. Ja specjalnie kupiłem termometr za 3 stówki, żeby potwierdzić odczyty temperatury przez komputer. Jak ktoś dalej nie wierzy polecam "postrzelać" samemu w rury, płyn a nawet sam termostat: http://allegro.pl/search.php?sg=0&st...ometr+laserowy

    Ja się upewniłem co do temp. Skoro wentylatory kręcą w okolicach 75-80st na wskaźniku to znaczy że jest przekłamanie... Co nie?

    Bardziej przydałby się manual rozwiązania tego problemu (przekłamania), zamiast udowadniać sobie czy mamy sprawne, czy też niesprawne termostaty...


    PS. Jechałem trzema multijetami, każdy pokazywał ~70st, no w jednym było jakieś 75st... Oczywiście mowa o rozgrzanym silniku - spokojna jazda, bo jak moją Bellę przycisnę to wskazówka rośnie o jakieś 10st, ale wiatraki szybko wyrównują temp...

  7. #77
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Rozwiązanie jest banalnie proste - dodatkowy przewód doprowadzający masę bezpośrednio do czujnika - nawet jak ktoś ma 4 pinowy czujnik to i tak do wtyczki doprowadzone są tylko 3 przewody (czwarty obcięty) w AR156 (przynajmniej ja tak miałem w poprzedniej i obecnej alfie, zielony kabelek jest obcięty przy wtyczce) - w AR159 już nie ma tego problemu....
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #78
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    sorry ,że jako właściciel benzynowca zabieram głos
    silniki diesla jakie by one nie były są bardzo mało odporne na przegrzanie czyli wsadzanie termostatu z początkiem otwarcia 88 st jest sporym zagrożeniem dla uszczelki i głowicy , biorąc pod uwagę dużą ilość czynnika chłodzącego / co za tym idzie sporą bezwładność cieplną/ lepiej dla tegoż silnika jest aby termostat był otwierany wcześniej a nie przy 88st ,ważne jest to szczególnie w lecie .
    teraz coś o stosowaniu termostatów o różnych temperaturach otwarcia w zależności od klimatu w jakim pracuje silnik, to jest prawda i jest to stoswane przez różnych producentów ale mowa tutaj o krajach skandynawskich lub coś ala afryka czyli dość skrajne temperatury czyli raczej polska odpada.
    teraz wskaznik i dlaczego jest inaczej jak w ecu
    ano bo są dwa różne czujniki temperatury / co prawda w jednej obudowie ale jednak dwa/ pomiar odbywa sie na zasadzie pomiaru oporności czyli im gorsze połączenie tym większe przekłamanie . wskażnik no cóż cud dokładności to to nie jest ale na czymś trzeba oszczędzać .czy inne wskażniki kłamią ? i to jeszcze jak, praktycznie wszystkie.Dlaczego w innych markach jest lepiej /czy aby napewno?/.ano dlatego ,że w makaronach jest duuuuża ilość wody w układzie silniki są wysilone i co tu dużo gadać już raczej przestażałe technologiczne/ co wcale nie oznacza,że są gorsze od tych nowszych/ a w np. w japońcach tyci tyci wody, akurat tyle aby schłodzić silnik.a samo techniczne rozwiązanie chłodzenia jest trochę inne np.dużo wyższe ciśnienie w układzie.pozdrowienia
    /
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  9. #79
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Ja sie dalej upieram ze prawidlowa tem silnika powinna oscylowac ok 90 C i czy to jest JTD czy benzyniak.

  10. #80
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Upierać się moższ do woli, ale konstruktorzy silnika JTD montowanego w alfie romeo przewidzieli dla nie go inną (dużo niższą niż 90C) temperaturę pracy, natomiast w TSach ta temperatura jest rzeczywiście wyższa
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  2. Temperatura 2.4 JTD
    Utworzone przez adriang6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 30-03-2015, 07:31
  3. Temperatura
    Utworzone przez tarantula w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 21:22
  4. Temperatura
    Utworzone przez Zymelka w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 10:57
  5. Prawidlowa temperatura w TSie
    Utworzone przez selius w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-10-2012, 14:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory