A ja dodam ze warto założyć zawór jak do felgi żeby pompowac ciśnienie z kompresora jak ktos ma.
A ja dodam ze warto założyć zawór jak do felgi żeby pompowac ciśnienie z kompresora jak ktos ma.
Tylko mycie rękawicą z "frędzlami" plus szampon spłukać sobie możesz myjką ja wolę ręcznie. Piany są dobre jako mycie wstępne ale nie zastąpią ręcznej robotyZwłaszcza gdy dodatkowo jest gorąco na dworze. To tylko moje zdanie podkreślam.
W miescie myjki bezdotykowe maja do siebie ten plus ze można szybko auto względnie ogarnąć, ale wiadomo nic nie zastapi dobrego recznego mycia odpowiednimi specyfikami.
Też właśnie się zastanawiam nad ręczną pianownicą bo jest to super sprawa
Polecam Epoca'e 2L.
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r
Jeżeli auto chcesz umyć dobrze to tylko ręcznie. U mnie myjka służy do płukania![]()
Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
"Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."
Jak umyć swój samochód?
Odpowiedź wydaje się być tak banalnie prosta, jak zaparzenie porannej kawy. Kiedy jednak zagłębimy się nieco głębiej w świat kosmetyków samochodowych, okaże się, że to co wydawało się oczywiste, wcale takie nie jest. Ogrom dostępnych kosmetyków i narzędzi, sprawia, że dokonanie odpowiedniego i świadomego wyboru to skomplikowana sprawa, ale dobra decyzje uchronią nas przed wypadkami takimi jak uszkodzenie powłoki lakierniczej. Aby dokładnie zrozumieć cały proces poprawnego mycia musimy się przyjrzeć kilku kwestiom z tym związanym.
Skąd się biorą rysy?
Większość kierowców zdaje sobie sprawę, że większość mikrorys, rys kolistych (swirls), czy hologramów, które z czasem doprowadzają do zmatowienia powierzchni i utraty naturalnego połysku, powstają właśnie podczas mycia samochodu. Kiepskiej jakości narzędzia takie jak szczotki, gąbki, ściągaczki, zbyt agresywna chemia używana do mycia, czy chociażby sól drogowa i zabrudzenie dróg w okresach zimowych dodatkowo negatywnie wpływają na stan powłoki lakierowej naszego auta.
Narzędzia
Pierwszym krokiem do zabezpieczenia się przed uszkodzeniem powłoki lakierowej podczas mycia pojazdu jest dobór odpowiednich przyborów. Na rynku mamy szereg narzędzi, które umożliwiają bezpieczne mycie bez ryzyka uszkodzenia lakieru. Najlepiej od razu zaopatrzyć się w rękawice wykonane z grubej owczej wełny. Pozwoli one na oderwanie brudu przylegającego do wierzchniej warstwy lakieru i wchłonie go w głąb swojej struktury. Nigdy do tego celu nie stosujmy gąbek poliuretanowych które działają niczym peeling na naszą skórę – po prostu zdzierają wierzchnią warstwę. O ile dla skóry jest to zdrowe, tak dla lakieru nie ma nic gorszego. Nie zalecamy również stosowania szczotki z miękkiego i długiego włosia - te używamy tylko i wyłącznie w celu pielęgnacji kół i nadkoli. Przy ciężkich zabrudzeniach zimowych niezbędne jest posiadanie myjki ciśnieniowej wraz z pianownicą lub samej pianownicy ręcznej, która już na wstępie mycia pozwala na oddzielenie się ciężkiego zabrudzenia od lakieru.
Zasada dwóch wiader
Podstawowa zasada przy wyborze wiadra jest prosta: dobre wiadro to duże wiadro. Wybierajmy tylko takie o pojemności powyżej 15 litrów, tak aby na koniec mycia nie wybierać wody z dna, gdzie pozostają ciężkie zabrudzenia takie jak piach.
Separator (Grit Guard) – jeśli go nie używasz to... powinieneś zacząć! Jest to narzędzie niezbędne: oddziela ciężkie zabrudzenia i nie pozwala na ich zgarnięcie podczas nabierania czystej wody z szamponem. Dzięki separatorowi brud z mycia bezpiecznie opada pomiędzy szczeliny na dno wiadra. Dodatkowo separator nie pozwala aby brud przedostał się na wierzch pomimo zawirowań w wodzie.
Dwa wiadra, dlaczego? Dzięki tej technice mamy zupełną pewność iż minimalizujemy niebezpieczeństwo iż jakiekolwiek drobiny piachu będą rysować lakier pomimo wypłukania naszej rękawicy. W jednym wiadrze mamy przygotowany roztwór szamponu z wodą a w drugim natomiast czystą wodę do płukania naszej rękawicy z oderwanego brudu przylegającego do lakieru.
Szampon, pre-wash, neutralne pH… jak umyć samochód nie będąc chemikiem.
Sklepy motoryzacyjne są pełne różnorakich preparatów do mycia. Stosowanie większości z nich niesie za sobą ryzyko zmatowienia lakieru przez pozbycie się naturalnej ochrony z jaką samochód wyjechał z fabryki. Dzisiejsze auta w wielu przypadkach posiadają wiele nakładek aluminiowych dla których zastosowanie środków o pH zasadowym powoduje powstanie odbarwień i utlenień, których pozbycie się jest nie możliwe. Wtedy pozostaje naprawa w ASO, która zazwyczaj nie należy do najtańszych. Wystarczy jednak sięgnąć po środek ze neutralnym pH, aby uniknąć takich problemów. Taki środek myjący daje nam gwarancję, iż lakier zawsze pozostanie w nienagannym stanie. Warto też odnotować fakt, że w sklepach pojawia się coraz więcej produktów, które ulegają biodegradacji.
Narzędzia do suszenia
Ręczniki – wraz z postępem technologicznym przybył nowe oręż jakim jest włókno mikrofibry. Tak zwane „ręczniki waflowe” o wysokiej chłonności wody są najbezpieczniejsze dla procesu suszenia samochodu po myciu. Struktura włókna zbiera wszelkie zanieczyszczenia w głąb włókna, nie pozwalając mu na bezpośredni dostęp do lakieru.
Mycie krok po kroku
Podstawowymi zasadami jakimi powinniśmy się kierować jest mycie w cieniu i brak pośpiechu podczas całego procesu. Mając przygotowane wszystkie narzędzia możemy zabrać się za mycie naszego samochodu.
- Zawsze zaczynamy od felg, kół i nadkoli, ponieważ są to miejsca szczególnie mocno zabrudzone. Zalecamy spryskanie kół jednym z naszych środków do felg o pH neutralnym. Pokrywamy całe felgi cienkim filmem (np. RIM 7) i pozwalamy mu spokojnie zająć się czyszczeniem. Nadkola i opony najlepiej potraktować środkiem typu APC (All Puprose Clener), nakładając go za pomocą pędzli i miękkich szczotek, co dodatkowo zwiększa jego efektywność. Następnie obficie płuczemy wodą wszystkie zakamarki nadkola wraz z felgami i oponami, a przy okazji czyścimy też narzędzia, aby brud na nich nie zasechł. Gdy efekt jest niezadowalający ponawiamy cały proces krok po kroku tym razem posiłkując się pędzlem by wyczyścić felgi.
- Pre-wash – nakładamy za pomocą pianownicy, tak by pokrył gęstą pianą cały samochód. Po dwóch-trzech minutach - w zależności od zaleceń producenta - płuczemy wstępnie cały samochód, najlepiej za pomocą myjki ciśnieniowej. Pamiętamy o zachowaniu kierunku płukania: od dachu po progi, od maski po bagażnik. Jest to bardzo istotne, bowiem największy brud odkłada się zawsze na wysokości progów i z tyłu samochodu. Płucząc na odwrót utrudniamy i wydłużamy sobie proces spłukiwania zanieczyszczeń.
- Mycie na dwa wiadra – posiadając dwa wiadra o dużej pojemności, jedno napełniamy czystą wodą i umieszczamy w środku separator. Oprócz tego wkładamy do niego również czystą rękawicę tak by spokojnie pozwolić jej na nasiąknięcie wodą. Do drugiego wiadra dodajemy odmierzoną ilość szamponu i napełniamy wodą pod wysokim ciśnieniem tak aby powstała piana. Tutaj również możemy dla bezpieczeństwa zastosować separator. Na mokrą rękawicę nakładamy kilka kropel szamponu i rozprowadzamy drugą ręką po całej powierzchni. Teraz nabieramy całą garść piany i zaczynamy myć zachowując kierunki mycia elementów: od dachu po drzwi, od maski do bagażnika. Myjąc każdy element dzielimy go co najmniej na dwa, powtarzając od nowa pełen cykl: płukanie w czystej wodzie, nakładanie na czystą rękawice wody z szamponem z drugiego wiadra i mycie. Pamiętajcie, że przy myciu nie należy stosować nacisku. W pełni nasiąknięta rękawica wełniana posiada wystarczająca dużą siłę mycia.
- Płuczemy obficie wodą, pokrywając nią całe elementy. Ten zabieg jest niezwykle ważny z dwóch powodów. Robiąc w ten sposób pozostawiamy mniej kropli, które odparowując zostawiają nam białe ślady od twardości wody. Po drugie, woda spływająca gładko z naszego samochodu daje nam mniejszy obszar do suszenia.
- Kiedy suszymy samochód, należy używać wysokiej jakości ręczników z mikrofibry. Delikatnie osuszamy element po elemencie bez stosowania nadmiernej siły. Mikrofibra wykona całe zadanie bezpiecznie. Gdy jeden ręcznik będzie w pełni mokry zamieniamy go na drugie, suchy.
- Jeśli powłoka ochronna Waszego auta jest w dobrej kondycji, używamy quick detailera w połączeniu z miękkim ręcznikiem z mikrofibry. W ten sposób zwiększamy głębię koloru oraz zmniejszamy napięcie powierzchniowe. Dzięki temu kurz nie przylega do powierzchni lakieru.
- Na koniec dokładnie wymyjcie wszystkie użyte narzędzia. Jeśli zrobicie to od razu, dłużej pozostaną nienagannym stanie i wydłuży się ich żywotność. Mikrofibry za każdym razem należy poddać praniu. Pamiętajcie jednak aby nie prać ich z innymi rzeczami szczególnie z bawełny: uchroni Was to przed pokrywaniem lakieru drobnymi włóknami bawełny.
W ten sposób doszliśmy do końca żmudnego, ale satysfakcjonującego procesu myciaMamy nadzieje, iż wielu z Was te drobne rady pozwoliły na poprawienie techniki mycia z jednoczesnym poprawieniem efektu pracy.
ShineOn Team
Jeszcze na koniec efekty mycia ekologicznego, parowego na twardym lakierze audi
Ostatnio edytowane przez ShineON ; 04-03-2014 o 11:45 Powód: dodane
Nie miałem w rękach Marolexa (ani normalnego ani przerabianego) ale jeśli chodzi o Epoca'ę to nie mam jej nic do zarzucenia jeśli mówimy o jakości wykonania i celu do jakiego została stworzona.
Nie wiem dlaczego niektórzy w tym temacie ewidentnie mylą mycie myjką ciśnieniową z pianownicami ręcznymi, o których rozmawiamy ?
Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r
Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r