Temat: Kosmetyka Alf - doradztwo,porady,Twój arsenał itd

  1. #1481
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    A ja dodam ze warto założyć zawór jak do felgi żeby pompowac ciśnienie z kompresora jak ktos ma.

  2. #1482
    Użytkownik Ogier Avatar Mariano1980
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Stąporków, Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9jtd 105, 1999,
    Postów
    152

    Domyślnie

    Tylko mycie rękawicą z "frędzlami" plus szampon spłukać sobie możesz myjką ja wolę ręcznie. Piany są dobre jako mycie wstępne ale nie zastąpią ręcznej roboty Zwłaszcza gdy dodatkowo jest gorąco na dworze. To tylko moje zdanie podkreślam.

  3. #1483
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar pietek
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Katowice / Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 1999 1.6 TS 120KM Alfa Romeo 156 2002 2.0 JTS 166KM
    Postów
    242

    Domyślnie

    W miescie myjki bezdotykowe maja do siebie ten plus ze można szybko auto względnie ogarnąć, ale wiadomo nic nie zastapi dobrego recznego mycia odpowiednimi specyfikami.

  4. #1484
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Też właśnie się zastanawiam nad ręczną pianownicą bo jest to super sprawa
    http://s1.zmniejszacz.pl/113/imag0615__586673.jpg

  5. #1485
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Polecam Epoca'e 2L.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  6. #1486
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Łukasz 166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    Peugeot 406 Coupe 3.0 Była Alfa Romeo 166 2.4
    Postów
    750

    Domyślnie

    Jeżeli auto chcesz umyć dobrze to tylko ręcznie. U mnie myjka służy do płukania

  7. #1487
    Użytkownik Romeo Avatar Iwan87
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    GT 1.9 JTD 150 KM Distinctive
    Postów
    538

    Domyślnie

    Artih, a tą pianownicę Epoca'e 2L też trzeba przerabiać jak Marolex`a?

  8. #1488
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał Iwan87 Zobacz post
    Artih, a tą pianownicę Epoca'e 2L też trzeba przerabiać jak Marolex`a?
    Nie, ale jakość wykonania Epoci w porównaniu do Marolexa to masakra. Przeróbka zajmuje ok 1min a najtrudniejszy jej element to zrobić dziurkę szpilką...

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  9. #1489
    Użytkownik Embrion Avatar ShineON
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    Piaseczno
    Auto
    brak
    Postów
    2

    Domyślnie

    Jak umyć swój samochód?


    Odpowiedź wydaje się być tak banalnie prosta, jak zaparzenie porannej kawy. Kiedy jednak zagłębimy się nieco głębiej w świat kosmetyków samochodowych, okaże się, że to co wydawało się oczywiste, wcale takie nie jest. Ogrom dostępnych kosmetyków i narzędzi, sprawia, że dokonanie odpowiedniego i świadomego wyboru to skomplikowana sprawa, ale dobra decyzje uchronią nas przed wypadkami takimi jak uszkodzenie powłoki lakierniczej. Aby dokładnie zrozumieć cały proces poprawnego mycia musimy się przyjrzeć kilku kwestiom z tym związanym.

    Skąd się biorą rysy?


    Większość kierowców zdaje sobie sprawę, że większość mikrorys, rys kolistych (swirls), czy hologramów, które z czasem doprowadzają do zmatowienia powierzchni i utraty naturalnego połysku, powstają właśnie podczas mycia samochodu. Kiepskiej jakości narzędzia takie jak szczotki, gąbki, ściągaczki, zbyt agresywna chemia używana do mycia, czy chociażby sól drogowa i zabrudzenie dróg w okresach zimowych dodatkowo negatywnie wpływają na stan powłoki lakierowej naszego auta.

    Narzędzia

    Pierwszym krokiem do zabezpieczenia się przed uszkodzeniem powłoki lakierowej podczas mycia pojazdu jest dobór odpowiednich przyborów. Na rynku mamy szereg narzędzi, które umożliwiają bezpieczne mycie bez ryzyka uszkodzenia lakieru. Najlepiej od razu zaopatrzyć się w rękawice wykonane z grubej owczej wełny. Pozwoli one na oderwanie brudu przylegającego do wierzchniej warstwy lakieru i wchłonie go w głąb swojej struktury. Nigdy do tego celu nie stosujmy gąbek poliuretanowych które działają niczym peeling na naszą skórę – po prostu zdzierają wierzchnią warstwę. O ile dla skóry jest to zdrowe, tak dla lakieru nie ma nic gorszego. Nie zalecamy również stosowania szczotki z miękkiego i długiego włosia - te używamy tylko i wyłącznie w celu pielęgnacji kół i nadkoli. Przy ciężkich zabrudzeniach zimowych niezbędne jest posiadanie myjki ciśnieniowej wraz z pianownicą lub samej pianownicy ręcznej, która już na wstępie mycia pozwala na oddzielenie się ciężkiego zabrudzenia od lakieru.

    Zasada dwóch wiader


    Podstawowa zasada przy wyborze wiadra jest prosta: dobre wiadro to duże wiadro. Wybierajmy tylko takie o pojemności powyżej 15 litrów, tak aby na koniec mycia nie wybierać wody z dna, gdzie pozostają ciężkie zabrudzenia takie jak piach.

    Separator (Grit Guard) – jeśli go nie używasz to... powinieneś zacząć! Jest to narzędzie niezbędne: oddziela ciężkie zabrudzenia i nie pozwala na ich zgarnięcie podczas nabierania czystej wody z szamponem. Dzięki separatorowi brud z mycia bezpiecznie opada pomiędzy szczeliny na dno wiadra. Dodatkowo separator nie pozwala aby brud przedostał się na wierzch pomimo zawirowań w wodzie.

    Dwa wiadra, dlaczego? Dzięki tej technice mamy zupełną pewność iż minimalizujemy niebezpieczeństwo iż jakiekolwiek drobiny piachu będą rysować lakier pomimo wypłukania naszej rękawicy. W jednym wiadrze mamy przygotowany roztwór szamponu z wodą a w drugim natomiast czystą wodę do płukania naszej rękawicy z oderwanego brudu przylegającego do lakieru.

    Szampon, pre-wash, neutralne pH… jak umyć samochód nie będąc chemikiem.

    Sklepy motoryzacyjne są pełne różnorakich preparatów do mycia. Stosowanie większości z nich niesie za sobą ryzyko zmatowienia lakieru przez pozbycie się naturalnej ochrony z jaką samochód wyjechał z fabryki. Dzisiejsze auta w wielu przypadkach posiadają wiele nakładek aluminiowych dla których zastosowanie środków o pH zasadowym powoduje powstanie odbarwień i utlenień, których pozbycie się jest nie możliwe. Wtedy pozostaje naprawa w ASO, która zazwyczaj nie należy do najtańszych. Wystarczy jednak sięgnąć po środek ze neutralnym pH, aby uniknąć takich problemów. Taki środek myjący daje nam gwarancję, iż lakier zawsze pozostanie w nienagannym stanie. Warto też odnotować fakt, że w sklepach pojawia się coraz więcej produktów, które ulegają biodegradacji.

    Narzędzia do suszenia



    Ręczniki – wraz z postępem technologicznym przybył nowe oręż jakim jest włókno mikrofibry. Tak zwane „ręczniki waflowe” o wysokiej chłonności wody są najbezpieczniejsze dla procesu suszenia samochodu po myciu. Struktura włókna zbiera wszelkie zanieczyszczenia w głąb włókna, nie pozwalając mu na bezpośredni dostęp do lakieru.

    Mycie krok po kroku

    Podstawowymi zasadami jakimi powinniśmy się kierować jest mycie w cieniu i brak pośpiechu podczas całego procesu. Mając przygotowane wszystkie narzędzia możemy zabrać się za mycie naszego samochodu.


    • Zawsze zaczynamy od felg, kół i nadkoli, ponieważ są to miejsca szczególnie mocno zabrudzone. Zalecamy spryskanie kół jednym z naszych środków do felg o pH neutralnym. Pokrywamy całe felgi cienkim filmem (np. RIM 7) i pozwalamy mu spokojnie zająć się czyszczeniem. Nadkola i opony najlepiej potraktować środkiem typu APC (All Puprose Clener), nakładając go za pomocą pędzli i miękkich szczotek, co dodatkowo zwiększa jego efektywność. Następnie obficie płuczemy wodą wszystkie zakamarki nadkola wraz z felgami i oponami, a przy okazji czyścimy też narzędzia, aby brud na nich nie zasechł. Gdy efekt jest niezadowalający ponawiamy cały proces krok po kroku tym razem posiłkując się pędzlem by wyczyścić felgi.
    • Pre-wash – nakładamy za pomocą pianownicy, tak by pokrył gęstą pianą cały samochód. Po dwóch-trzech minutach - w zależności od zaleceń producenta - płuczemy wstępnie cały samochód, najlepiej za pomocą myjki ciśnieniowej. Pamiętamy o zachowaniu kierunku płukania: od dachu po progi, od maski po bagażnik. Jest to bardzo istotne, bowiem największy brud odkłada się zawsze na wysokości progów i z tyłu samochodu. Płucząc na odwrót utrudniamy i wydłużamy sobie proces spłukiwania zanieczyszczeń.
    • Mycie na dwa wiadra – posiadając dwa wiadra o dużej pojemności, jedno napełniamy czystą wodą i umieszczamy w środku separator. Oprócz tego wkładamy do niego również czystą rękawicę tak by spokojnie pozwolić jej na nasiąknięcie wodą. Do drugiego wiadra dodajemy odmierzoną ilość szamponu i napełniamy wodą pod wysokim ciśnieniem tak aby powstała piana. Tutaj również możemy dla bezpieczeństwa zastosować separator. Na mokrą rękawicę nakładamy kilka kropel szamponu i rozprowadzamy drugą ręką po całej powierzchni. Teraz nabieramy całą garść piany i zaczynamy myć zachowując kierunki mycia elementów: od dachu po drzwi, od maski do bagażnika. Myjąc każdy element dzielimy go co najmniej na dwa, powtarzając od nowa pełen cykl: płukanie w czystej wodzie, nakładanie na czystą rękawice wody z szamponem z drugiego wiadra i mycie. Pamiętajcie, że przy myciu nie należy stosować nacisku. W pełni nasiąknięta rękawica wełniana posiada wystarczająca dużą siłę mycia.
    • Płuczemy obficie wodą, pokrywając nią całe elementy. Ten zabieg jest niezwykle ważny z dwóch powodów. Robiąc w ten sposób pozostawiamy mniej kropli, które odparowując zostawiają nam białe ślady od twardości wody. Po drugie, woda spływająca gładko z naszego samochodu daje nam mniejszy obszar do suszenia.
    • Kiedy suszymy samochód, należy używać wysokiej jakości ręczników z mikrofibry. Delikatnie osuszamy element po elemencie bez stosowania nadmiernej siły. Mikrofibra wykona całe zadanie bezpiecznie. Gdy jeden ręcznik będzie w pełni mokry zamieniamy go na drugie, suchy.
    • Jeśli powłoka ochronna Waszego auta jest w dobrej kondycji, używamy quick detailera w połączeniu z miękkim ręcznikiem z mikrofibry. W ten sposób zwiększamy głębię koloru oraz zmniejszamy napięcie powierzchniowe. Dzięki temu kurz nie przylega do powierzchni lakieru.
    • Na koniec dokładnie wymyjcie wszystkie użyte narzędzia. Jeśli zrobicie to od razu, dłużej pozostaną nienagannym stanie i wydłuży się ich żywotność. Mikrofibry za każdym razem należy poddać praniu. Pamiętajcie jednak aby nie prać ich z innymi rzeczami szczególnie z bawełny: uchroni Was to przed pokrywaniem lakieru drobnymi włóknami bawełny.


    W ten sposób doszliśmy do końca żmudnego, ale satysfakcjonującego procesu mycia Mamy nadzieje, iż wielu z Was te drobne rady pozwoliły na poprawienie techniki mycia z jednoczesnym poprawieniem efektu pracy.

    ShineOn Team

    Jeszcze na koniec efekty mycia ekologicznego, parowego na twardym lakierze audi

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1005537_704547356232305_838559501_n.jpg
Wyświetleń:	472
Rozmiar:	20.2 KB
ID:	123367   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1012280_687187744634933_1784634986_n.jpg
Wyświetleń:	653
Rozmiar:	118.5 KB
ID:	123368   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	grit-guard-washing-system-niebieski.jpg
Wyświetleń:	495
Rozmiar:	39.2 KB
ID:	123369   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	waterterinator.jpg
Wyświetleń:	479
Rozmiar:	15.2 KB
ID:	123370  
    Ostatnio edytowane przez ShineON ; 04-03-2014 o 11:45 Powód: dodane

  10. #1490
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Nie, ale jakość wykonania Epoci w porównaniu do Marolexa to masakra. Przeróbka zajmuje ok 1min a najtrudniejszy jej element to zrobić dziurkę szpilką...
    Nie miałem w rękach Marolexa (ani normalnego ani przerabianego) ale jeśli chodzi o Epoca'ę to nie mam jej nic do zarzucenia jeśli mówimy o jakości wykonania i celu do jakiego została stworzona.


    Nie wiem dlaczego niektórzy w tym temacie ewidentnie mylą mycie myjką ciśnieniową z pianownicami ręcznymi, o których rozmawiamy ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. Twój pomysł na bodykit / ospoilerowanie..
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 10-12-2018, 19:48
  2. pioneer prosba o doradztwo
    Utworzone przez masters85 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 16:43
  3. Sprzedac czy naprawiac silnik prosze o doradztwo !!
    Utworzone przez szczuras w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory