Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: otwór centrujacy u nas 58mm a 72.6

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    13

    Domyślnie otwór centrujacy u nas 58mm a 72.6

    Witam. Powiedzcie Mi jak to jest z tą średnicą Otworu centrujacego. Mogę kupić Piekne 17 do Mojej 156 z 2001r. I koleś mi wciska ze Bedą Pasowały. a Z Braku czasu ostatnio nie mam jak podjechac i zobaczyć. felga 5x100 wiec śruba plywająca załatwi sprawę. ale ten Otwór Centrujący ...ET sie zgadza.


    A i Proszę nie Pisać Pierscienie centrujące załatwią sprawę bo przy takiej różnicy to gwóźdź Do trumny zwłaszcza ze jezdze Bardzo duze Odległości
    Ostatnio edytowane przez SzulcykTBG ; 04-03-2014 o 19:33

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Ale dlaczego pierścienie to gwóźdź? Przecież one nie maja żadnego innego zadania oprócz wycentrowania koła przy jego zakładaniu. Jak juz przykrecisz śrubami to na dobra sprawę pierścienie sa niepotrzebne. Nie qmam....

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    13

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Ale dlaczego pierścienie to gwóźdź? Przecież one nie maja żadnego innego zadania oprócz wycentrowania koła przy jego zakładaniu. Jak juz przykrecisz śrubami to na dobra sprawę pierścienie sa niepotrzebne. Nie qmam....
    hm Jedni mówią tak drudzy tak. Dlatego pytam w Kwestii kół mam srednie pojecie dlatego pytam czyli kupować i nie gledzić.
    bo kupić ladne felgi 17 do naszych Alf to albo Drogo jak cholera koszt 2000 zl golych felg z Gt albo lipa z padaką.
    Felgi z VW sa

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Piszesz że masz średnie pojęcie w kwestii kół to z kąd wiesz że pierścień 58>72 to gwóźdź do trumny?? Kupujesz dobre pierścienie i przestajesz o nich myśleć. A jak i to Ci nie da spokoju to niech Ci jakiś tokarz wydzierga coś takiego z jakiegoś amelineum. Bardziej niż pierścieniami skup się nad zakupem dobrych śrub pływających.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał SzulcykTBG Zobacz post
    A i Proszę nie Pisać Pierscienie centrujące załatwią sprawę bo przy takiej różnicy to gwóźdź Do trumny
    No to jeśli nie chcesz stosować pierścieni centrujących to kup inne felgi.

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Jak juz przykrecisz śrubami to na dobra sprawę pierścienie sa niepotrzebne.
    No to kup felgi z otworem centrującym większym niż powinieneś, zamontuj bez pierścieni centrujących i wtedy dowiesz się po co te pierścienie są.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    72- 58 to 14 mm czyli jedna ścianka będzie miała 7 mm. Żeby taki pierścień spełniał swoje zadanie musi być z dobrego materiału zrobiony. Ja kupowałem u tego sprzedawcy: http://allegro.pl/pierscienie-do-fel...904600922.html i niektóre przez 4 lata nie wykazywały śladów zużycia.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    No to jeśli nie chcesz stosować pierścieni centrujących to kup inne felgi.



    No to kup felgi z otworem centrującym większym niż powinieneś, zamontuj bez pierścieni centrujących i wtedy dowiesz się po co te pierścienie są.
    Chodziło mi o to ze pierścienie pełnia funkcje podczas pozycjonowania felgi na piascie. Gdyby potem salonie wyjąć to i tak by sie nic nie zmieniło.
    Za duży skrót myślowy chyba zastosowałem.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin_M Zobacz post
    Chodziło mi o to ze pierścienie pełnia funkcje podczas pozycjonowania felgi na piascie. Gdyby potem salonie wyjąć to i tak by sie nic nie zmieniło.
    Skrót myślowy był zrozumiały. Jednak pierścienie centrujące nie są tylko po to, by łatwiej było felgę przykręcić. Podczas jazdy też się przydają.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Giulietta 1,4 TB
    Postów
    221

    Domyślnie

    Chyba raczej nie przydają się już podczas jazdy. Żeby się tego na 100% dowiedzieć, trzeba by wziąć kartkę i przeliczyć sobie, czy siły tarcia między piastą a felgą są mniejsze niż zakładane siły prostopadłe do osi koła. Jeśli kogoś to będzie bardzo nurtowało, to napiszcie mi PW, a przeliczę później.
    Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Ja tak liczyć nie umiem ale nigdy nie widziałem żeby płaszczyzny przylegające felgi i piasty pracowały po przykreceniu srubami

Podobne wątki

  1. [159] Co to za otwór?
    Utworzone przez awj1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-03-2015, 12:58
  2. Otwór pod podłokietnikiem
    Utworzone przez Iwan87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 25-07-2013, 15:22
  3. Dziura/otwór w skrzyni biegów
    Utworzone przez jarzyn w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-07-2013, 19:17
  4. [145] otwór centrujący i osadzenie?
    Utworzone przez Mario87 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-10-2010, 18:33
  5. co to za otwór
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-06-2007, 16:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory