Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Płyn chłodniczy osiąga maksymalną temperaturę

  1. #11
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Uszczelka pod głowicą to ostatnia rzecz do sprawdzania. I najdroższa (2000-3000 zł piechotą nie chodzi), choć droższa byłaby chyba jeszcze pęknięta głowica (wtedy 4 tys. pęka). Da się dość łatwo sprawdzić (np. badając zawartość CO w płynie, ciśnienie w układzie). W 159 padają jak muchy pompy wody i termostaty, więc od tych prostych rzeczy trzeba zacząć.

  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Kraków/Dębica
    Auto
    AR 159 SW 1.9 JTDm 16V
    Postów
    14

    Domyślnie

    Miałem ten sam problem. Temperatura 90 stopni przy normalnej jeździe, jak się trochę pocisnęło autko to gwałtowny wzrost temperatury, a po odpuszczeniu gazu w miarę szybko spadek. Okazało się, że problemem była pompa wody - obluzowany wirnik po 20tys km od wymiany (pompę reklamowałem i dostałem zwrot kasy)... Plastikowy wirnik pękł na mocowaniu i nie kręcił się przy wyższych obrotach.

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Uszczelka pod głowicą to ostatnia rzecz do sprawdzania. I najdroższa (2000-3000 zł piechotą nie chodzi), choć droższa byłaby chyba jeszcze pęknięta głowica (wtedy 4 tys. pęka). Da się dość łatwo sprawdzić (np. badając zawartość CO w płynie, ciśnienie w układzie). W 159 padają jak muchy pompy wody i termostaty, więc od tych prostych rzeczy trzeba zacząć.
    2000-3000,prosze CięW moim przypadku koszt naprawy wyniosł 400 zł,uszczelka kupiona w ASO za 200 zł,reszta mechanik.Prawda jest taka ,ze w moim przypadku głowica byla ok i nic nie trzeba bylo robic,poprostu wymienił uszczelke.Ale gdyby nawet trzeba bylo planowac to skąd takie koszta.Silnik mialem 16v i ,,smiga do tej pory czyli napewno przejechał już 100k km po tej naprawie

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Uszczelka pod głowicą to ostatnia rzecz do sprawdzania. I najdroższa (2000-3000 zł piechotą nie chodzi), choć droższa byłaby chyba jeszcze pęknięta głowica (wtedy 4 tys. pęka). Da się dość łatwo sprawdzić (np. badając zawartość CO w płynie, ciśnienie w układzie). W 159 padają jak muchy pompy wody i termostaty, więc od tych prostych rzeczy trzeba zacząć.
    2000-3000,prosze CięW moim przypadku koszt naprawy wyniosł 400 zł,uszczelka kupiona w ASO za 200 zł,reszta mechanik.Prawda jest taka ,ze w moim przypadku głowica byla ok i nic nie trzeba bylo robic,poprostu wymienił uszczelke.Ale gdyby nawet trzeba bylo planowac to skąd takie koszta.Silnik mialem 16v i ,,smiga do tej pory czyli napewno przejechał już 100k km po tej naprawie

  4. #14
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    2000-3000,prosze CięW moim przypadku koszt naprawy wyniosł 400 zł,uszczelka kupiona w ASO za 200 zł,reszta mechanik.Prawda jest taka ,ze w moim przypadku głowica byla ok i nic nie trzeba bylo robic,poprostu wymienił uszczelke.Ale gdyby nawet trzeba bylo planowac to skąd takie koszta.Silnik mialem 16v i ,,smiga do tej pory czyli napewno przejechał już 100k km po tej naprawie
    Nie wiem gdzie się serwisujesz, chciałbym mieć mechanika, który pracuje za pół darmo. Mój mechanik za 300-400 zł to robi wymianę kolektora ssącego, a to tylko robocizna i dopiero 1/3 tego co trzeba zdjąć przy zdejmowaniu głowicy. Standardowo w dieslu 16v wymiana uszczelki jest trochę droższa niż w małym benzynowym silniku np. 1.4 8v.

    Podaję ceny z VAT z fakturą, ale nawet te 18,7% mniej to niewiele. A przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba wsadzić przynajmniej nowy pasek rozrządu. Cena 2000-3000 zł obejmowała właśnie dodatkowe wszystkie części i prace, które warto wykonać, żeby przez najbliższe 6 czy 12 miesięcy nie zaglądać potem do silnika. Inna sprawa, że ja nie wsadziłbym głowicy bez planowania i sprawdzenia szczelności.

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    No tak czyli widzac ,ze powodem jest uszczelka(bo ewidentnie byla uszkodzona)wymieniasz inne rzeczy?Jak zlapiesz gume wymieniasz felge bo mogła sie uszkodzic jak jechales bez powietrza?Ale jak kto woli

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Płyn chłodniczy
    Utworzone przez janek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-03-2021, 18:24
  2. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  3. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 14:59
  4. [155] płyn chłodniczy
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 12:44
  5. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory