Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: ALFA 156 JTS wypadanie zapłonu 4 cyl. pomocy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTS 2003r.
    Postów
    21

    Domyślnie ALFA 156 JTS wypadanie zapłonu 4 cyl. pomocy

    Standard wypadanie zapłonu ogólnie, wypadanie zapłonu 4 cylinder, nierówna praca silnika na biegu jałowym co parę sekund szarpnięcie silnikiem.
    -cewki sprawne podmieniane błąd nie szedł za cewką,
    -świece wymienione ok 10 tyś temu (błędy występowały i przed ich wymianą),
    -podejrzanym był zawór zwrotny paliwa kostka była odłączona nie działał został podpięty i działa na fesie na wolnych obrotach jest otwarty,
    -sondy pracują, FRA, TRA z tego co wyczytałem są prawidłowe, przepływomierz też niby ok ewentualnie prosiłbym kogoś z warszawy o zdiagnozowanie mojej alfy (moje początki nie wszystko umiem),
    -wszystkie świece suche według kolegi z forum wtryski na zatarciu... ?? na razie nie sprawdzone dużo rozbierania...,
    -terkoczący wariator=wypadanie zapłonów ?? nowy jest już w bagażniku, muszę tylko kupić blokady, czujnik zegarowy i ten nieszczęsny przyrząd do ustawiania gmp czyli prawie 300 stówki
    -nieszczelny układ wydechowy łączniki elastyczne do wymiany, po kupnie były ok i też były te błędy,
    -dzisiaj otworzyłem listwę z przewodami do cewek a tam szok kable na skrętki po parę kabli w jeden kłębek skręcone i 3 kable z 4 cewki ucięte od strony silnika, brązowo/biały idzie do ecu i tam też od strony silnika jest odcięty kabel a kolejne 2 są podpięte do masy z akumulatora wszystkie pomarańczowo/czerwone były połączone razem o ch.j tu chodzi to ja nie wiem mógłby ktoś u siebie w JTS zrobić fotkę tych kabli jak mają iść fabrycznie lub jakiś schemat tej całej wiązki a i do zielono/czarnych był podłączony czarny kabel z czujnika temperatury w termostacie jak go odłączyłem to silnik ledwo co chodził... Połączyłem kable z 4 cewki tak jak było to fabrycznie żadnych zmian w zakresie pracy silnika na lepsze częściej wywalało błędy czyli wyp. zapłonów ogólnie wyp. zapłonu 4 cylinder i doszedł do tego błąd sondy 1 przed katem.
    Błąd pojawia się w rożnych zakresach pracy silnika raz na niskich obrotach raz na wysokich, delikatnie wciśnięty gaz lub cały bez różnicy proszę o porady lub w razie braku pomysłów wskazanie w wawie lub pobliżu speca od alfa bo ostatni mechanik zmienił rozrząd bez wariata mimo mojej prośby stwierdził ze był ok no i był teraz jak klekot, robił mi też głowicę uszczelkę wydmuchało i lała się woda do cylindra tylko nie pamiętam czy do 1 czy 4 któryś z tych dwóch pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    sprawdził bym ciśnienie sprężania jeśli będzie ok to chyba sterownik padł

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    JTS jest dość czuły na świece, to były fabryczne zalecane świece, czy takie jakie były w sklepie...

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTS 2003r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    świece jak pamiętam kupiłem beru zalecane do tego modelu zresztą dzisiaj były założone nowe i to samo ciągle 4 cylinder wypadanie zapłonu i szarpnięcie co parę sekund ręce i cycki opadają na dniach zamówię całą instalację do cewek bo u mnie jakaś maniana jest połatana i z obejściami

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTS 2003r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    logi dodam po wymianie wariatora niestety teraz mam problem z odkręceniem rolki paska osprzętu mało miejsca klucz nasadowy z grzechotką nie wchodzi a klucz oczkowy wygięty umyka się chyba będę musiał opuścić silnik ...

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał termo001 Zobacz post
    mógłby ktoś u siebie w JTS zrobić fotkę tych kabli
    Mogę zrobić zdjęcie w GT, ale nie będę śledzić całej drogi zapłonu… Najlepiej zamieść zdjęcia tego co chcesz zobaczyć.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Sprawdź dokładnie wałek rozrządu, może być wytarty. U mnie tak było i wypadał zapłon.
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 156 JTS 2003r.
    Postów
    21

    Domyślnie

    chodzi o cześć instalacji co idzie wzdłuż cewek w podłużnej obudowie

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Cytat Napisał termo001 Zobacz post
    chodzi o cześć instalacji co idzie wzdłuż cewek w podłużnej obudowie
    Bardzo możliwe, że to elektryka, ja też szukałem najpierw od tej strony. Skończyło się na wymianie wytartego na jednej krzywce wałka.
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

Podobne wątki

  1. 2.0 JTS, 2001r. wypadanie zapłonu
    Utworzone przez 156jts w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 07-08-2016, 21:48
  2. jak sprawdzić wypadanie zapłonu
    Utworzone przez Bogdan w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-01-2016, 22:47
  3. Wypadanie zapłonu JTS
    Utworzone przez dawid0924 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-01-2014, 20:29
  4. [166] Wypadanie zapłonu
    Utworzone przez zgrad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-07-2011, 19:54
  5. wypadanie zapłonu V6
    Utworzone przez gajowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 21:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory