Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 52

Temat: JTDm - jak dbać o koło dwumasowe i przedłużyć jego trwałość?

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar uki
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    MiTo TB 170KM, Giulietta Veloce Misano Blue, Kia Xceed
    Postów
    93

    Domyślnie

    nie udało mi się sformułować pytania w 100% jak chciałem, ale już dowiedziałem się tego o co mi chodziło.
    precyzując pytanie:
    wciskanie sprzęgła w momencie odpalania/gaszenia silnika daje zamierzony efekt, również gdy lewarek jest na luzie.
    i tyle w sumie chciałem wiedzieć. dzięki wielkie!

  2. #42
    Użytkownik Świeżak Avatar alflg
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 SportWagon 1.9 JTDm 150 km 2006r CHIP 180 km 401 nm
    Postów
    170

    Domyślnie

    stary temat ... z ciekawości
    w takim razie, jak najlepiej jest dla dwumasy, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania kilkadziesiąt metrów, na którym pali się z daleka czerwone światło np. lepiej na luz czy hamowanie silnikiem ?

  3. #43
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Teoretycznie? Najlepiej na hamować silnikiem, z międzygazem i nie dopuszczać do spadku obrotów poniżej 1500). Nie wiem jak w 159 czy w ogóle 16v, ale w 156 mam z tym problemy ze względu na przełożenia. Z 5 na 4 i z 4 na 3 jest ok. Ale między 3 i 2 jest tak duża różnica, że przy próbie redukcji z 3 przy 1500 obr trzeba międzygazem podbić do 2800 zanim wrzuci się 2. A skrzyżowanie coraz bliżej.

    Dlatego w praktyce hamuję biegami w trasie, w na mieście na 3 pozwalam obrotom spaść do 1500, wrzucam luz i używam hamulców. Może i to nie jest najlepiej dla dwumasy, ale z drugiej strony to samochód i dwumasa są dla mnie, a nie ja dla nich. I nie lubię wycia diesla przy niskich biegach i wysokich obrotach. Paskudztwo. Tak to mogłem fiatowskim VISem hamować, a nie klekotem

  4. #44
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    ale z drugiej strony to samochód i dwumasa są dla mnie, a nie ja dla nich.
    O! Właśnie. Ja jakbym chciał się tak zastanawiać podczas jazdy, to już dawno bym się gdzieś...bym w coś uderzył

    jersey, dieslem na CR z VNT jeździ się jak benzyniakiem. Męczenie go jak klekota z W124 kończy się zapieczeniem kierownic.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  5. #45
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Po paru latach z Bravo HGT nie przeżyłbym jeżdżenia "po klekotowemu". Alfa jak tylko się rozgrzeje jest kręcona i deptana ile wlezie. Plus diesla: w trasie wystarczy 4 i 5, na 3 jeszcze mi się nie zdarzyło zrzucić, chyba, że na zabudowanym

    Z drugiej strony konieczność wkręcania go pod 3000 na dwójce w mieście, żeby po wrzuceniu trójki obroty za bardzo nie spadły, niezbyt cieszy. Pierońsko głośno się robi.

  6. #46
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Głośno ? Nie wiem jaki dźwięk wydaje twoja Alicja ale u mnie jest to rasowy przyjemy dźwięk "silnicura" i wcale nie narzekam na głośność A przecież 156 powinna być cichsza. Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Posłuchaj mojej Alicji, jak pięknie śpiewa


    Wracając do tematu, to samochodem należy jeździć, bo jak dobrze napisałeś, to maszyna jest dla nas, a nie my dla maszyny. Elementy nie są wykonane z plasteliny. Koło dwumasowe, to nie jajko i myślę, że więcej zależy od tego co jest w środku, niż od tego jak jeździcie (oczywiście wykluczam skrajności w postaci ewidentnego katowania przez jakiegoś motoryzacyjnego sadystę) A podzespoły obecnie produkuje się na sztukę ... http://www.forum.alfaholicy.org/147/...nej_firmy.html
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Podobno dwumas nie lubi obrotów niższych niż 1,500 obr/min . Ja jeżdżę w przedziale 1,5-3 tyś obrotów po mieście zazwyczaj i żyje
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  8. #48
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Jest faktem, że jak zapniesz 5-kę przy padającej dwumasie, to przy 1500 obrotów z pedałem w podłodze się objawi drganiami. Ale kto rozsądny wrzuca 5-tkę z pedałem na 100% przy 1500
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Jest faktem, że jak zapniesz 5-kę przy padającej dwumasie, to przy 1500 obrotów z pedałem w podłodze się objawi drganiami. Ale kto rozsądny wrzuca 5-tkę z pedałem na 100% przy 1500
    Jak mi się włączy tryb ekonomiczny to jak mam 5-kę to tak 2000-2250 obrotów trzymam
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  10. #50
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Spoko, ja jak mam ekonomika, to tak samo. Nic się nie dzieje.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Koło dwumasowe - trwałość
    Utworzone przez enzzo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 16:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory