Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 61

Temat: Klapy wirowe

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Czyli chyba sposób, który proponuje Ricambi (blokada klap w poz. otwartej) przy całkowicie zaślepionym EGR da to samo co wywalenie klap (zakładając, że kolektor jest czysty)?
    najpierw mi pokaż gdzie Ricambi napisał żeby je zablokować. Później gdzie napisał że przy nie działającym EGR i czystym kolektorze. Ja wyczytałem żeby za jego radą odłączyć sterowanie, zostawić klapy samym sobie i one już tam sobie zarosną nagarem. I od tego cała dyskusja się wywiązała.

    Natomiast, odłączając klapy, blokując je w pozycji otwartej w czystym kolektorze a nie działającym EGR - tak to rozwiązanie jest OK. Tylko teraz - pokaż mi tylko auto z czystym kolektorem. Większość aut to przyciągnięte z rzeszy z przebiegami powyżej 200 tys km. W tym przypadku blokowanie klap jest bez sensu bo nawet nie wiesz czy Twój kolektor nie puszcza na ośkach klap i czy po prostu jest szczelny.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 23-03-2014 o 10:53

  2. #52
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Dopytuję się w tym temacie bo nie wiem co robić z swoimi klapami.. Po zakupie, oprócz tego co opisałem w poprzednim poście wyczyściłem kolektor, lecz klapy zostawiłem, bo były O.k. U mnie poprzedni właściciel kolektor wymienił, auto z 09. 2006 powinno mieć kolektor alu, a jest plastikowy. Waham się co zrobić z klapami, za tydzień zmieniam rozrząd i muszę jakąś decyzje podjąć. Co do opisu kol. Ricambi, nie miałem wątpliwości, że chodzi o zablokowanie klap w poz. otwartej.

  3. #53
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Dopytuję się w tym temacie bo nie wiem co robić z swoimi klapami.. Po zakupie, oprócz tego co opisałem w poprzednim poście wyczyściłem kolektor, lecz klapy zostawiłem, bo były O.k. U mnie poprzedni właściciel kolektor wymienił, auto z 09. 2006 powinno mieć kolektor alu, a jest plastikowy. Waham się co zrobić z klapami, za tydzień zmieniam rozrząd i muszę jakąś decyzje podjąć. Co do opisu kol. Ricambi, nie miałem wątpliwości, że chodzi o zablokowanie klap w poz. otwartej.
    U mnie też niby powinien być kolektor alu, ale w momencie zakupu był już plastikowy. Widocznie były problemy i ktoś już go wymienił. Ale w tamtym roku podczas usuwania klap (chciałem to zrobić profilaktycznie) okazało się, że jedna już się urwała i zablokowała w kanale dolotowym. Kolejna była też już sfatygowana. Moim zdaniem nie ma na co czekać.

    Co do pozostawienia klap w pozycji otwartej - to też w pewien sposób zakłóca swobodny przepływ powietrza. Nie zapominajmy, że po wewnętrznej stronie kolektora w naszych silnikach naturalnie występuje film olejowy, który tylko sprzyja gromadzeniu się cząstek sadzy, również na osiach i klapach. Tym samym ryzyko urwania się klapki jest mniejsze, jednak nadal występuje.
    Samo zablokowanie klapek w pozycji otwartej uważam za rozwiązanie tymczasowe to momentu ich usunięcia, nawet jeśli EGR jest zaślepiony. Koszt demontażu klapek to 1/6 - 1/8 ewentualnego remontu silnika, a gdy ktoś ma okazję wykonać to podczas wymiany rozrządu to wyjdzie jeszcze taniej.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #54
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar grzesk
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Wodzisław Śląski
    Auto
    było Mito 1.4TB ,Brera 2.4/jest 147 GTA
    Postów
    388

    Domyślnie

    Wywal te klapy u mnie problem się pojawiał co chwile,przy przebiegu 80 tys miałem już drugi kolektor i rozrząd robiony,eko-wynalazek który jest niedopracowany, a naraża tylko na koszty.
    Q2,K&N,BREMBO ORO,TAROX 114 CORSA,OZ ULTRALEGGERA 18',BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN,GOODRIDGE,SEBRING,BILSTEIN B14 PSS,MILLERS CFS

  5. #55
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Dopytuję się w tym temacie bo nie wiem co robić z swoimi klapami.. Po zakupie, oprócz tego co opisałem w poprzednim poście wyczyściłem kolektor, lecz klapy zostawiłem, bo były O.k. U mnie poprzedni właściciel kolektor wymienił, auto z 09. 2006 powinno mieć kolektor alu, a jest plastikowy. Waham się co zrobić z klapami, za tydzień zmieniam rozrząd i muszę jakąś decyzje podjąć. Co do opisu kol. Ricambi, nie miałem wątpliwości, że chodzi o zablokowanie klap w poz. otwartej.
    Było już o tym pisane w niejednym wątku. Wywal klapy. Niezależnie od tego, jaki masz kolektor. Kwestia wyłączenia całkowitego / częściowego zaślepienia EGR to już sprawa indywidualna, ale pozbywając się klap w kolektorze i wywalając zupełnie EGR usuwasz dwa podstawowe problemy w jednostce 1.9 - czyli możliwość urwania się klapki / rozszczenienie się kolektora na łożyskach oraz możliwość zablokowania się EGR w pozycji otwartej (auto nie odpala albo nie ma mocy). Każda z tych awarii może być kosztowna w naprawie, w zależności, gdzie się wydarzy. Nie życzę Ci urwania się klapy np. na wycieczce za granicę. Albo sytuacji takiej, że nagle Ci auto zgasło na autostradzie i nie chce odpalić, bo EGR sobie stanął... To generuje duże koszty transportu pojazdu do mechanika - lepiej więc zapobiegać takim sytuacjom, niż leczyć. A ponieważ są one na porządku dziennym - to nie ma tu co dyskutować w nieskończoność.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #56
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    O.k. wywalam klapy, czy otwory po ośkach w plastiku można zaślepić silikonem?

  7. #57
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    ee no co ty.

    Plastikowa jest tylko komora mieszallnikowa kolektora. A sama cześć gdzie sa klapki jest ze stopu aluminium. W wersji kolektora alu tylko spwania wchodzi w grę. W plastikowym ja jak wyciągnąłem ośki obciąłem je tak aby nie wystawały poza rant kanału i wkleiłem na kleju do szyb. Od bóry przychodzi jeszcze lista która trzyma je od góry więc są zabezpieczone i szczelne

  8. #58
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Było już o tym pisane w niejednym wątku. Wywal klapy. Niezależnie od tego, jaki masz kolektor. Kwestia wyłączenia całkowitego / częściowego zaślepienia EGR to już sprawa indywidualna, ale pozbywając się klap w kolektorze i wywalając zupełnie EGR usuwasz dwa podstawowe problemy w jednostce 1.9 - czyli możliwość urwania się klapki / rozszczenienie się kolektora na łożyskach oraz możliwość zablokowania się EGR w pozycji otwartej (auto nie odpala albo nie ma mocy). Każda z tych awarii może być kosztowna w naprawie, w zależności, gdzie się wydarzy. Nie życzę Ci urwania się klapy np. na wycieczce za granicę. Albo sytuacji takiej, że nagle Ci auto zgasło na autostradzie i nie chce odpalić, bo EGR sobie stanął... To generuje duże koszty transportu pojazdu do mechanika - lepiej więc zapobiegać takim sytuacjom, niż leczyć. A ponieważ są one na porządku dziennym - to nie ma tu co dyskutować w nieskończoność.
    Dokładnie tak to wygląda. Potem jest płacz i zgrzytanie zębów.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  9. #59
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,414

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    W wersji kolektora alu tylko spwania wchodzi w grę.
    Tomek_KRK ma na to również ciekawe rozwiązanie z tego co widziałem nie wymagające spawania.
    My spawamy w obu rodzajach kolektorów i jest spokój bez komplikacji.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar qooba
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    było 159 SW 1.9 JTDm 16V, jest skoda, będzie Giulia :)
    Postów
    350

    Domyślnie

    Wiecie może, kto w Poznaniu usuwa klapy? Mam plastikowy kolektor

Podobne wątki

  1. [159] klapy wirowe
    Utworzone przez FISHA159JTDM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 25-10-2020, 20:56
  2. Klapy Wirowe
    Utworzone przez nietyx w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2017, 20:37
  3. [159] DPF, EGR, klapy wirowe- ceny?
    Utworzone przez mates14 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 29-03-2016, 15:40
  4. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez Mrhiacynt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 20:11
  5. 156 2.4 20v klapy wirowe ?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory