Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Czy padł przepływomierz, czy sonda?

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie Czy padł przepływomierz, czy sonda?

    Witam,
    temat jakich sporo.

    Od pewnego czasu mam problem z błędami sondy lambda (check engine).


    Zaraz po usunięciu błedów auto przez chwile robi się słabe, obroty spadają do zera, reaguje z opóźnieniem na pedał gazu i tak jest mniej więcej 30-40sec.Potem jest spokój i po ~40min jazdy błędy pojawią się ponownie. Czasem z innymi błędami, czasem sama sonda lambda.


    Moje pytanie to czy po tych objawach można już stwierdzić czy jest to przepływomierz czy sonda, oraz czy wpływ na to może mieć przybrudzony filtr powietrza?
    Wymieniłem nie dawno w nim świece i fajkę cewki zapłonowej (bład już przed tym się pojawiał)
    Pozdrawiam
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu.jpg
Wyświetleń:	345
Rozmiar:	59.4 KB
ID:	124602   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Bez tytułu1.jpg
Wyświetleń:	353
Rozmiar:	63.0 KB
ID:	124603  
    Ostatnio edytowane przez Marco21 ; 15-03-2014 o 23:10

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Zrób logi z przepływki i sondy i będziesz wiedział mniej więcej co jest nie tak, gdy pada sonda najczęściej znaczy na dużo palić i dymić, widoczne także jest osłabienie alfy, przepływów daje podobne efekty.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Gdy przechodzi w tryb awaryjny (świeci się check) pali koło 1l więcej, dymi tak jak zwykle, odkąd ją ma dymi trochę na biało (płynu nigdy nie ubyło), a olej spala w normalnych granicach (2l na 12tyś). Zrobię może jeszcze dziś logi i dam znać co i jak.

    Po ostatnim skasowaniu błędu jak na razie spokój, nic nie pojawiło się ponownie (chociaż wiadomo że skasowanie błędu nie oznacza usunięcia usterki)
    Ostatnio edytowane przez Marco21 ; 18-03-2014 o 16:50

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    No i nastał ten dzień, dziś pojawił się bład sondy który skasowałem i było ok. Potem alfa postała 4h i po jej odpaleniu obroty zaczęły falować a nawet spadać do zera, po dodaniu gazu szarpało i strzelało.

    Jutro robie test przepływki, podpowiedzcie mi tylko czy tak mam go zrobić.
    Na wykresie:
    - Obroty [obr/min]
    - Air flow [kg/h]
    - Air flow voltage [V]
    - Temperatura [*C]

    Lepiej zrobić test w FES w czasie jazdy, czy na postoju przy rozgrzanym silniku do odcięcia.

    Ewentualnie proszę o linka do tematu jak prawidłowo przeprowadzić taki test, nigdzie nie mogłem nic takiego znaleźć.


  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Zamiast air flow voltage daj desired air flow. Na 4tym biegu od 1500obr

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    test do odcięcia zawsze się robi na postoju.... test sondy za to robi się podczas jazdy....

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Coś takiego zkleciłem, da się coś z tego odczytać?


    Mam w pliku CSV też zapisane.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez Marco21 ; 26-03-2014 o 15:57

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Lepiej wrzuć ten plik bo tego nie widać bynajmniej u mnie.

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1,6t-spark 00r
    Postów
    144

    Domyślnie

    Poprawione pliki już są



    Rzuci okiem na te wykresy?
    Attached Files Attached Files
    • Typ Pliku: txt 4.txt (30.6 KB, 126 views)
    Ostatnio edytowane przez Marco21 ; 29-03-2014 o 10:35

Podobne wątki

  1. Sonda Lambda - orginał Bosch padł???
    Utworzone przez Teddy84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-08-2016, 09:43
  2. [146] 1.4 Przepływomierz i sonda lambda
    Utworzone przez Mumin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-09-2014, 13:58
  3. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 22-03-2014, 21:59
  4. Problem z sonda lambda - która to sonda :(
    Utworzone przez xsnailx w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-01-2014, 21:28
  5. ABS padł
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 18:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory