Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Temat: Półsyntetyk>Syntetyk = Co grozi ?

  1. #21
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Jest reguła - od długo utrzymywanych wysokich obrotów zależy po prostu spalanie oleju
    To myślałem, że oczywiste jest. Jakbym jeździł spokojnie i do 3tys obrotów, to by nic nie wziął
    Ale tak się Alfą V6 nie jeździ
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    U mnie jest to samo, bo ja na trasie... Lubię wyprzedzać VW
    Ostatnio podpuszczałem gościa w białej Panamerze i za nic w świecie nie chcial do....bac żebym usłyszał jak to chodzi na wysokich

    Co do tematu, jak mam teraz pół syntetyk to przy następnej zmianie śmiało mogę zalać syntetyk ?

    P.S Oleju mi nie bierze
    Jak przepalałem alfe po kupnie bo była zamulona to dosłownie mikrominimetr mi zjadła
    Ale teraz nic nie ubywa


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #23
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,457

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    To myślałem, że oczywiste jest. Jakbym jeździł spokojnie i do 3tys obrotów, to by nic nie wziął
    Ale tak się Alfą V6 nie jeździ
    no, oczywiste nie oczywiste... dla jednego 5tys to "wysokie obroty", dla drugiego raz, dwa razy dziennie do odcięcia to już hoho, dla trzeciego tylko nonstop cały dzień >4-5tys - o takich mówiłem.
    Pojawiają się głosy "moja pali", "a moja nie pali" itd itp. Zwracam tylko uwagę, że to raczej nie zależy od tego "czyja" ona jest, tylko ile razy na te 1000km poruszą się tłoki

  4. #24
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    no, oczywiste nie oczywiste... dla jednego 5tys to "wysokie obroty", dla drugiego raz, dwa razy dziennie do odcięcia to już hoho, dla trzeciego tylko nonstop cały dzień >4-5tys - o takich mówiłem.
    Pojawiają się głosy "moja pali", "a moja nie pali" itd itp. Zwracam tylko uwagę, że to raczej nie zależy od tego "czyja" ona jest, tylko ile razy na te 1000km poruszą się tłoki
    Nie, no spoko. W sumie dobrze, że napisałeś, bo dla niektórych takie "oczywistości" nie są oczywiste

    Zaintrygowany tematem wczoraj poczytałem sobie trochę o olejach: syntetykach, pseudo-syntetykach, pół-syntetykach itd. Temat szeroki i głęboki. Zastanawiam się, czy nie "zaryzykować" (w tym przypadku kasy) na olej z wyższej półki (Millers?) i zobaczyć jak to na takim jest..
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #25
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krispl
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Ford Focus MK2
    Postów
    133

    Domyślnie

    Moim zdaniem tylko dobre oleje ze sprawdzonego źródła (pozdrawiam PabloGarage) Silnik pracuje non stop w oleju, jak ktoś oszczędza na oleju te 100-200 zł (żadna oszczędność) to potem i tak musi dołożyć - simple. Mam obecnie zalany Millers Nano CFS 10w60 i jestem mega szczęśliwy. Co do brania oleju i wysokich obrotów, prawie każdego dnia alfa mnie podpuszcza żeby zdrowo depnąć, co prawda wysokie obroty są tylko chwilowe ale mimo to nie dolewałem nawet grama - widocznie mam szczęscie. Najbliższy trackday to zweryfikuje, zrobię zdjęcie bagnetu przed i po xD

  6. #26
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Pamiętajcie Panowie że zasadnicza sprawa to częstotliwość zmian. Jak będziesz zmieniał co 30tys to Ci milers nie pomoże...... Lepiej dołożyć kasę na częstsze zmiany niż na droższy olej. Tym bardziej że pełen syntetyk milersa to już po portfelu fest uderza.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Brzeżnica
    Auto
    156 1,9 jtd 115km ,166 3.0 1999 r,*166 2.4 JTD
    Postów
    193

    Domyślnie

    to czyli przejście z pół syntetyka na syntetyka i z syntetyka na pól syntetyka nic nie zaszkodzi jak dobrze wywnioskowalem?

  8. #28
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krispl Zobacz post
    Mam obecnie zalany Millers Nano CFS 10w60 i jestem mega szczęśliwy.
    Właśnie nad tym olejem myślałem. Co prawda jestem świeżo po zmianie, ale przy następnej. W tej chwili mam Mobil 3000 5W40. Możesz napisać co miałeś przed tym Millersem i jak odczuwasz zmianę?


    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Pamiętajcie Panowie że zasadnicza sprawa to częstotliwość zmian. Jak będziesz zmieniał co 30tys to Ci milers nie pomoże
    No widzisz, i tu się waham. Millers podaje interwał 20tys. Ja zmieniam co 10tys. Z tego co wyczytałem z sieci, oleje takie jak Millers sporo dłużej trzymają swoje parametry, poza tym one już na starcie są lepsze od np. Mobila 3000 którego mam teraz. Wniosek z tego taki, że Millers może mieć nawet lepsze parametry po tych 20tys. niż Mobil3000 po 10tys.

    Jeżeli miałbym zmieniać tego Millersa co 10tys. to raczej mnie nie stać. Ale co 20tys. to już nie tak dużo dokładam i warto rozważyć
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #29
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ja jednak wymienialbym olej co 10tys. nie wazne jak dobry lejesz, ja tez mam zamiar teraz przejsc na najlepszy dla diesli. zobacz jak olej wyglada po 10 tys.

  10. #30
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał dareme89 Zobacz post
    zobacz jak olej wyglada po 10 tys.
    No właśnie jestem ciekaw jak będzie wyglądał. W mojej poprzedniej 2.5 olej (10W40) po 10tys. podczas wymiany był zawsze ciemno-pomarańczowy. Nigdy nie był czarny, jak w innych autach które miałem. Zawsze mnie to dziwiło. Podobno syntetyk lepiej płucze silnik, więc jestem ciekawy jaki będzie miał kolor ten obecny 5W40. Swoją drogą pamiętajcie, że jeżeli dolewam 500ml co powiedzmy 2 tys km to jednak nie jest to bez znaczenia
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. Czym grozi zerwanie paska wielorowkowego 2,4 JTD 136 KM
    Utworzone przez bigneno w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 16-12-2013, 13:09
  2. [GTV] Syntetyk czy półsyntetyk
    Utworzone przez Oktan w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 21:45
  3. Selespeed - wyładowanie akumulatora, co mi grozi?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-12-2010, 00:35
  4. olej mineralny na półsyntetyk??
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2009, 14:43
  5. [156] Wyjmowanie akumulatora - czyms grozi?
    Utworzone przez alfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-01-2008, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory