166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
U mnie jest to samo, bo ja na trasie... Lubię wyprzedzać VW
Ostatnio podpuszczałem gościa w białej Panamerze i za nic w świecie nie chcial do....bac żebym usłyszał jak to chodzi na wysokich
Co do tematu, jak mam teraz pół syntetyk to przy następnej zmianie śmiało mogę zalać syntetyk ?
P.S Oleju mi nie bierze
Jak przepalałem alfe po kupnie bo była zamulona to dosłownie mikrominimetr mi zjadła
Ale teraz nic nie ubywa![]()
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
no, oczywiste nie oczywiste... dla jednego 5tys to "wysokie obroty", dla drugiego raz, dwa razy dziennie do odcięcia to już hoho, dla trzeciego tylko nonstop cały dzień >4-5tys - o takich mówiłem.
Pojawiają się głosy "moja pali", "a moja nie pali" itd itp. Zwracam tylko uwagę, że to raczej nie zależy od tego "czyja" ona jest, tylko ile razy na te 1000km poruszą się tłoki![]()
Nie, no spoko. W sumie dobrze, że napisałeś, bo dla niektórych takie "oczywistości" nie są oczywiste
Zaintrygowany tematem wczoraj poczytałem sobie trochę o olejach: syntetykach, pseudo-syntetykach, pół-syntetykach itd. Temat szeroki i głęboki. Zastanawiam się, czy nie "zaryzykować" (w tym przypadku kasy) na olej z wyższej półki (Millers?) i zobaczyć jak to na takim jest..
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Moim zdaniem tylko dobre oleje ze sprawdzonego źródła (pozdrawiam PabloGarage) Silnik pracuje non stop w oleju, jak ktoś oszczędza na oleju te 100-200 zł (żadna oszczędność) to potem i tak musi dołożyć - simple. Mam obecnie zalany Millers Nano CFS 10w60 i jestem mega szczęśliwy. Co do brania oleju i wysokich obrotów, prawie każdego dnia alfa mnie podpuszcza żeby zdrowo depnąć, co prawda wysokie obroty są tylko chwilowe ale mimo to nie dolewałem nawet grama - widocznie mam szczęscie. Najbliższy trackday to zweryfikuje, zrobię zdjęcie bagnetu przed i po xD
Pamiętajcie Panowie że zasadnicza sprawa to częstotliwość zmian. Jak będziesz zmieniał co 30tys to Ci milers nie pomoże...... Lepiej dołożyć kasę na częstsze zmiany niż na droższy olej. Tym bardziej że pełen syntetyk milersa to już po portfelu fest uderza.
to czyli przejście z pół syntetyka na syntetyka i z syntetyka na pól syntetyka nic nie zaszkodzi jak dobrze wywnioskowalem?
Właśnie nad tym olejem myślałem. Co prawda jestem świeżo po zmianie, ale przy następnej. W tej chwili mam Mobil 3000 5W40. Możesz napisać co miałeś przed tym Millersem i jak odczuwasz zmianę?
No widzisz, i tu się waham. Millers podaje interwał 20tys. Ja zmieniam co 10tys. Z tego co wyczytałem z sieci, oleje takie jak Millers sporo dłużej trzymają swoje parametry, poza tym one już na starcie są lepsze od np. Mobila 3000 którego mam teraz. Wniosek z tego taki, że Millers może mieć nawet lepsze parametry po tych 20tys. niż Mobil3000 po 10tys.
Jeżeli miałbym zmieniać tego Millersa co 10tys. to raczej mnie nie stać. Ale co 20tys. to już nie tak dużo dokładam i warto rozważyć![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
ja jednak wymienialbym olej co 10tys. nie wazne jak dobry lejesz, ja tez mam zamiar teraz przejsc na najlepszy dla diesli. zobacz jak olej wyglada po 10 tys.
No właśnie jestem ciekaw jak będzie wyglądał. W mojej poprzedniej 2.5 olej (10W40) po 10tys. podczas wymiany był zawsze ciemno-pomarańczowy. Nigdy nie był czarny, jak w innych autach które miałem. Zawsze mnie to dziwiło. Podobno syntetyk lepiej płucze silnik, więc jestem ciekawy jaki będzie miał kolor ten obecny 5W40. Swoją drogą pamiętajcie, że jeżeli dolewam 500ml co powiedzmy 2 tys km to jednak nie jest to bez znaczenia![]()
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html