Strona 96 z 158 PierwszyPierwszy ... 468687888990919293949596979899100101102103104105106146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 951 do 960 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #951
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Nie wiem co to jest trace plus xx?
    - to lista wszystkich ramek posortowana.

    - mam podobne kable, problem jest jak połączyć can analizatora z obdII.
    - mam dorobione gniazdka od wtyków zasilania.
    - tutaj producent się nie popisał.
    - ale jak pisze obecnie producent ten analizator ma służyć w serwisie do uruchamiana liczników na stole, to krokodylki w sam raz.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #952
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki.

    Dobrze już, nagrałam nową płytę i przeczytałam w elearn o GT.

    Znalazłam rozgałęźnik OBD2 tutaj: http://a.gery.pl/obd2-obd-2-trojnik-...041861710.html Nie jest drogi, może warto spróbować, jak odzyskam łączność z BC. A i tak zastanawiam się czy z samego multipleksera nie mogę rozgałęzić pinów na dwa, tak by zobaczyć na oscyloskopie, co się dzieje jak zwiera linie.
    Jest jeszcze multiplekser z wyjściem na tester – pico i taki z rozgałęzionymi kablami. Nad tym się wcześniej zastanawiałam, ale Atlantec nie miał do pożyczenia, a tak jest jednak dość drogi. A te to nie mam doświadczeń w kupowaniu za granicą.
    http://www.obd2cables.com/products/o...n-out-box.html

    Poza tym ten co mam kupiłam przypadkowo. W tych, w obydwu przypadkach sygnał w jedną i drugą stronę przechodzi poprzez multiplekser. A w tym rozgałęźniku z linku, to nie wiem, czy będzie tak samo?

    Takie było założenie, że trzeba będzie w GT wymusić sygnały, aby odczytać ramki. Że w tym układzie tak jest. Tylko, że jak się nie połączę to nic nie wymuszę. W Gulietta nie musicie ich wymuszać? Bo wszystko przechodzi poprzez ECU.

    Wg tego, co pokazuje MES do GT nie potrzeba adapterów, tylko interfejs OBDII. A wersja nieoryginalna powinna pokazać Can Info. Z tym też nie mogę się połączyć. MES rejestruje, że zbyt niepewne połączenie. Spróbuję z adapterami, ale pewnie to nic nie da. Wg producenta nie są potrzebne. Gulietta wymaga adaptera, bo ma CAN H i L na wyjściu złącza diagn. 6 i 14, CAN BUS ma na 1 i 9. Wszystko przechodzi poprzez ECU, powinien pokazać multisesję, przynajmniej zgodnie z moim wyobrażeniem.

    Patrzyłam na ten schemat i GT. W GT na złączu diagnostycznym jest CAN A i B, a nie CAN H i L. W Gulietta pokazuje Ci się BC i klima w analizatorze, w GT wg mnie nie ma ramek dla BC. To chyba tylko połączenie ze sterownikiem tablicy przyrządów. BC powinien budzić sieć tak samo. Czy powinien się pokazać? Piszą, że jak BC nie budzi sieci, to robią to inne węzły. Jak różnicować te stany?

    Nie wiem. Na tym schemacie na złączu G ma być klima, zestaw wskaźników, no i BC. Ale tam jest jeszcze 2 i 10, dla pozostałych. W opisie zaś dalej piszą, że w tym modelu nie ma 2 i 10. Wygląda na to, że ECU łączy się poprzez CAN H i L z BC. Sprawdzę oscyloskopem, jak znajdę te przewody i linie K. A z analizatorem to pomyślę jeszcze. Trochę nie wiem, co się stanie…

    Bubu – czy w 147 łączyłeś się z BC poprzez OBDlinkSx?
    - jak wyjmę radio, czyli praktycznie zostanie tylko panel klimy. To tam powinny być przewody CAN. Może pamiętasz jak wyglądają?
    To już ostatnie testy, za tydzień już nieodwołalnie odwożę GT na naprawę.

    Dzisiaj udało mi się połączyć z analizatorem w końcu. Udało mi się dopiero jak usunęłam MCSF. Do tego czasu zwierało linie i badanie nie było możliwe. Może przypadek, następnym razem sprawdzę. A już więcej to nie mam co sprawdzać, bez wymuszenia testerem.


    analizatorCAN_jazda.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CANinfoMES.png
Wyświetleń:	192
Rozmiar:	5.3 KB
ID:	125256   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS_CAN.png
Wyświetleń:	151
Rozmiar:	41.2 KB
ID:	125257   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	OBDII_Box.png
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	224.0 KB
ID:	125258   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_CAN_Box.png
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	184.0 KB
ID:	125259  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-03-2014 o 23:54

  3. #953
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie będzie tak samo. Nie będzie widać zapytań, tylko same odpowiedzi, jak interfejs będzie pobudzał sieć CAN przez oddzielny wtyk. Wariant, że sygnały przechodzą w obie strony poprzez multiplekser da chyba możliwość skorzystania z opcji nasłuch/normal w analizatorze.

    A to mam ochotę powiedzieć trzy brzydkie słowa…
    …Węzeł Klimatyzacji NCL…

    Tylko kilka przewodów sprawdziłam, koncentrowałam się na CAN H i L, czy też A i B. Tam też jest linia K, co mnie wyprowadziło z równowagi. A też wnerwiło mnie, że łączówka jak w ECU całkiem paskudnie niedostosowana do badania igłą pomiarową. Może następnym razem, sprawdzę pozostałe piny, aby sobie spisać ewentualne napięcia i przebiegi. To mnie czegoś nauczy, jak sobie prześledzę.
    - Jedna wiązka grubsza jest ucięta i zabezpieczona taśmą. Od niej odchodzą dwa cienkie przewody do wielokolorowej łączówki. Nie wiem, co to jest?
    - ECU jeszcze nie sprawdzałam, za bardzo padało dzisiaj. Poza tym na ECU muszę mieć oddzielny dzień.
    - Analizator nie zawiesił się ani razu. Za to wieczorem znowu wszystko fiksowało. Od czego to zależy, nie wiem. Jeszcze sprawdzę zależność od nieudanych prób połączenia się z modułami poprzez interfejs.
    - BC – tam się boję grzebać, trochę nie wiem, jak tam się dostać. Niemniej jednak ciekawi mnie.
    - reszta w nagraniach i plikach.
    - interfejs euroscan 2009plus przestał działać z prędkością 11500, natomiast starego OBDII – laptop nie widzi.

    Węzeł klimatyzacji – oscyloskop i analizator CAN.
    http://youtu.be/iO7yC5a0pUY
    http://youtu.be/nD3Q_yy4MdQ
    http://youtu.be/DN-8vsPGjq0
    http://youtu.be/0SiwXZXuUtc
    http://youtu.be/lPObhQP2YME
    http://youtu.be/1SrvXUh_p2Y
    http://youtu.be/ULK4KHDXmWs
    http://youtu.be/gzC_yLlvI84


    Załącznik 125613
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2396.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	105.6 KB
ID:	125615   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2401.jpg
Wyświetleń:	65
Rozmiar:	90.7 KB
ID:	125616   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2402.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	52.6 KB
ID:	125617   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2423.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	78.9 KB
ID:	125618   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2422.jpg
Wyświetleń:	62
Rozmiar:	57.0 KB
ID:	125619  


  4. #954
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - na forum mechaników napisali że będzie nowe oprogramowanie do CAN analizatora.
    - niestety wiąże się to z odesłaniem puszki do producenta w celu wymiany procka.

    - mam ten sam problem, analizator nie rejestruje pobudzeń, swoich własnych jakie wysyła.
    - wydaje się, że wyjściem z sytuacji jest zakup dodatkowego analizatora, tylko do rejestracji ramek.
    - należy tylko poczekać aż wyjdzie nowsza wersja ponieważ autor programu zrobi tak, ze analizator będzie się zgłaszał pod adresem portu COM.
    - do tej pory zgłaszał się jako urządzenie ze sterownikiem D2XX, z powodu chyba problemów z oprogramowaniem powodowało to pertubacje jak w sieci USB było inne urządzenie obsługiwane sterownikiem D2XX.
    - analizator rejestruje ramki jak np. urzadzenie diagnostyczne pracuje z ECU.
    - podłączyłem Scan XL Pro , analizator i odczytywałem PID-y.
    18DB33F1 08 0201000000000000
    18DAF110 08 064100BE3EB81100

    18DB33F1 08 0201010000000000
    18DAF110 08 0641010007612100

    18DB33F1 08 0201020000000000
    18DB33F1 08 0201030000000000

    18DB33F1 08 0201040000000000
    18DAF110 08 0341040000000000

    18DB33F1 08 0201050000000000
    18DAF110 08 0341052C00000000
    18DB33F1 08 0201060000000000
    18DAF110 08 0341060000000000
    - ponizsze komendy podaja jakie mamy aktywne pidy.
    18DB33F1 08 0201000000000000
    18DAF110 08 064100BE3EB81100

    http://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_...e_encoded_PIDs
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1019.jpg
Wyświetleń:	159
Rozmiar:	50.5 KB
ID:	125735  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-03-2014 o 07:39
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #955
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pojawiła sie nowa wersja oprogramowania CAN analizator, wersja 1C.4.0.
    - z ciekawostek to do analizatora dodano numer seryjny, czyli teraz upgrady oprogramowania będziemy wykonywali poprzez WWW.
    - zostały skasowane tańsze wersje, jest tylko jedna oficjalna wersja po 500 zł.
    - użytkownik musi przesłac obecnie posiadaną wersję do producenta w celu wymiany uprocesora.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1021.jpg
Wyświetleń:	94
Rozmiar:	108.7 KB
ID:	126038  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #956
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dzięki.

    Tak wiem. Dzwonił wczoraj do mnie p. Daniel – producent. Mam podjechać jutro na aktualizację programu CAN analizatora.

    No, on mi mówił jak byłam za pierwszym razem, że już nie ma samych analizatorów, bo to się nie opłaca, nikt nie chce takich. Dlatego kupiłam co miał, ale dał mi rabat, chyba 70 PLN w stosunku do ceny, którą podałeś. Tylko, że wiesz, różne rzeczy kupiłam czasem na wyrost np.: do oscyloskopu, ale to z czasem okazuje się przydatne. Nigdy nie wiadomo, co się przyda. Gromadzę, niezbędnik – użytkownika JTSa.

    No wiem, że nie zobaczę za dużo, ale to nic.

    -----------------------

    Ok. Tylko, że to jest dekodowanie dla OBDII. To mi działa na terminalu, wrzucałam przecież. Ale mogę popatrzeć dokładniej. Mode OBDII dla ISO-15765-x nie działają, bo nie ma tego standardu w GT. Wszystko jest dokooptowane do linii 7. I dlatego powinien wystarczyć interfejs OBDII. Mogę zobaczyć pidy OBDII normalnie dla OBDII, jak w linku, są wcześniej. Ale to linia 7 i silnik. Mode OBDII dla innych modułów – to nie ma tam nic. Problem w tym, że linii 7 nie można zdekodować. A UART linie h i l dekoduje z błędami niekiedy. Jak zmienić na DEC widać więcej. Nie wiem, czemu pokazuje raz bit aktywny, a raz nie – po czym wie?

    Łączyłam się z węzłem klimatyzacji, bo to miało ułatwić identyfikację ramek do węzłów. Są takie same, jak na złączu OBD. Analizator czytał sobie z jednej linii – h, czy tak może być, że jedną linią idzie? Aktywują się po włączeniu kluczyka w pozycję MAR. I to jest jedyne działanie, które je wzbudza. Reszta to kwestia zmiany bitów. Niestety za późno mi się pomyślało, żeby sprawdzić napięcia/przebiegi oscyloskopem w odłączonej łączówce. Wtedy wiedziałabym, czy „wychodzą z węzła, czy do niego wchodzą”. Nie sprawdziłam różnych rzeczy. Nie mam przebiegu linii K z NCL.
    - no nie można poprzez analizator CAN nadać nawet opcji włączenia czegoś, nie działa. Wg mnie to są tylko ramki z nasłuchu (odebrane), co wynika także z badań picoscopem == wyższe napięcie na ostatnim bit. Są takie same.
    - nie mogę wzbudzić sieci poprzez zmianę ustawień na panelu klimatronika. Nie zmienia bitów, ani nie pojawiają się nowe ramki. Mimo, że jestem w węźle klimatyzacji…
    - wszystkie są standard i może takie w tym układzie mają być?
    - tam są pewnie zapisane parametry w tych zmieniających się najczęściej. Na pewno vss. Poza tym jest reakcja na włączenie/wyłączenie, ale bity w ramkach nie zmieniają się trwale – żeby było inaczej kiedy np.: klapa bagażnika jest otwarta, czy zamknięta. Dostajesz info, że włącza się kontrolka, ale nie ma info – kontrolka jest włączona. Nie miałam czasu porównać bitów danych.

    Interesują mnie napięcia, ponieważ sieć nieaktywna/obudzona, to różnica między liniami jest większa niż 2,5V. Jak sieć jest aktywna, to też są różnice w napięciach dla bitów recesywnych, dominujące są ok. Taki obraz widziałam przy zwarciu H i L poprzez opór. Jak śpi to są dobre napięcia, co wyklucza pewne rzeczy. Czy możecie się wypowiedzieć w kwestii napięć? I innych – podywagować?

    Czemu piszesz, że mam zasilanie dodatkowe podawać dla interfejsu? Mierzyłam oscyloskopem na pinie 16, było jak na aku. Brałam masę ze złącza OBD, z 4 lub 5. Analizator bierze zasilanie z USB, ten zaś bierze z gniazda OBDII. Może to robi różnicę. Bo analizator jakieś ramki na CAN pokazuje podobnie jak oscyloskop. A tester się blokuje. Tylko, że z silnikiem się łączę, a zawsze jest potrzebne zasilanie. Na 7 mam mniej niż 12V. TS ma prawie 1V więcej. Muszę doczytać, aby wszystkie te napięcia z linii nauczyć się interpretować.

    Łączyłam się na razie dwa razy przez „Y”. Nie miałam czasu w tym tygodniu. Połączyłam się jednocześnie analizatorem CAN i interfejsem OBDlinkSX z pod różnych com, z użyciem „Y”. Pracowały obydwa, ale każden sobie – bo łączę się tylko z silnikiem. MES widzi analizator, ale nie rozpoznaje go jako interfejsu elm i pokazuje swój protest. Najlepiej byłoby analizator pod MES podłączać i żeby sobie od razu z MES wszystko czytał. Ale to się chyba nie da.
    - przez terminal scanxl nie próbowałam rozmawiać z ECU.
    - Już wiem, kiedy nie zwiera linie i mogę zrobić badanie – zawsze jak odpalam samochód po dłuższym staniu, czyli jak sieć śpi. Jak odpalam po jeździe, zawsze zwiera. Sprawdziłam to kilka razy. Może to coś znaczy?
    - tak czy owak nie mogę się podłączyć z modułami zwieranymi do linii 7, więc i tak nic nie wywołam.
    - gdybym miała jakiś łączący się interfejs, to mogłabym chyba sprawdzać ten drugi równolegle?
    - czy mogę dwa programy na raz monitorować? Nie sprawdzałam tego.

    Przelotki dla MES – działa tylko ta dla ABS – tak samo, jak przełączałam sobie piny manualnie na adapterze. Jak puszczam 6 i 14 z mulipleksera na 7 w KKL, to też nie mogę się połączyć. Nie próbowałam tylko jednej linii puszczać poprzez adapter, ale pewnie będzie tak samo.

    Uważasz, że nie mam czego szukać w CAN H i L w ECU? Bo to wg oszczędnego schematu jedyna linia CAN H i L to linia między ECU, a BC. Patrzyłam na schemacie to 3 linie idą z ECU do BC, muszę je znaleźć jakoś. Czy jak odepnę łączówkę jak sieć nie będzie jeszcze spała i będę patrzeć w pinach łączówki to znajdę? Poza tym jest duży wyświetlacz, a ten powinien mieć łączność z ECU. Najgorzej, że jak zewrze 6 i 14, to także duży wyświetlacz zeruje się, miga. W ujęciu tych ramek co są, to nie wiem czemu tak jest?
    - Patrzyłam jak wydobyć BC. Tylko, że nie wyciągam nic, jak nie mam pewności, że wsadzę z powrotem. Tam są wiązki z przodu jakieś.
    - w sterowniku klimy nie było normalnych CAN przewodów, jakie widziałam w Internecie, są równoległe, ale cienkie. Nie wiadomo czego szukać w ECU, teoretycznie C, więc skrętki, ale nie wiem.

    Opcja, że wszystkie interfejsy, w tym uniwersalne uniemożliwiają połączenie z modułami, trochę mi nie pasuje. Bo przecież interfejs odpowiada OK. na wszystkie zapytania komunikacyjne. Jest gotów na komunikowanie się, ale coś mu przeszkadza … no data, can error, bus error. Program, że nieoryginalny – w to wierzę najmniej, bo na każdym terminalu jest tak samo. To, że GT nie ma takich połączeń, to też nie, bo nie mam napięcia na linii 9 jak 156TS. Niemniej jednak nie mam wyjścia muszę sprawdzać po kolei, a i tak jest niemal pewne, że przyczyna zostanie znaleziona na samym końcu:
    - napisałam do kolegi z LDZ, aby sprawdzić w 147. Kolega twierdzi, że się łączy z modułami, ale ma czas pod koniec tygodnia. Jeśli nie zmieni zdania, to pewnie zobaczę.
    - zamówiłam interfejs 1.4 b elm327 w PMFactory. To znaczy nie wiem, czy zamówiłam, w sumie. Czekam na kolejny zwrotny mail. A telefonów nie odbierają. Natomiast nie dostałam odpowiedzi, czy mogę tam kupić alfaOBD. Tylko, że ile można kupić interfejsów, aby trafić na ten właściwy?
    - ten euroscan 2009 plus i 2013 – może mogę sprawdzić i ustawić sobie prędkość dowolną poprzez terminal. Wg picoscopa UART jest 56,7 dla wszystkich linii, ale nie wiem, czy to to?

    Jakoś ciężko mi coś kupić… w tej branży czasami…

    http://youtu.be/GaE018tuBuw
    http://youtu.be/OH_kak5nZQQ
    http://youtu.be/mQHTn_mPm8Q
    http://youtu.be/rR6jMjOC24c
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	analizatorCAN_MES.jpg
Wyświetleń:	81
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	126184   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	analizatorCAN_MES1.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	95.4 KB
ID:	126185   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	analizatorCAN_MES2.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	95.7 KB
ID:	126186   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	analizatorCAN_MES3.jpg
Wyświetleń:	118
Rozmiar:	101.9 KB
ID:	126187   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	analizatorCAN_MES4.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	94.2 KB
ID:	126188  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_1.jpg
Wyświetleń:	61
Rozmiar:	82.5 KB
ID:	126189   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_2.jpg
Wyświetleń:	66
Rozmiar:	99.6 KB
ID:	126190   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_3.jpg
Wyświetleń:	83
Rozmiar:	102.4 KB
ID:	126191   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_4.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	101.8 KB
ID:	126192   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Pico_5.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	117.2 KB
ID:	126193  

    Ostatnio edytowane przez Majka ; 28-03-2014 o 01:29

  7. #957
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Niestety, nastąpiła zmiana terminów naprawczych GT, więc jeszcze coś popatrzę.

    Mam ten program.
    Tylko, że nie działa mi w pętli, wyrzuca błąd. Jeśli tak ma mi zrobić w samochodzie, to wolę się upewnić jak jest u Ciebie? Chciałam wcześniej sprawdzić jak działa. Producent mówił, że miał pewne problemy z procesorem, dlatego trwało długo, ale że sprawdził go u siebie na liczniku volvo i działał. Już opanowałam fiksacje licznika, a teraz nie wiem czego się spodziewać.

    Mam kilka jeszcze pytań:
    - chciałam podłączyć interfejs bezpośrednio pod sterownik klimatyzatora, pod przewody CAN, żeby zobaczyć czy tak się połączę. 6 i 14 mam podać na pin 7 w interfejsie? + zasilanie i masę? Jak mam to zrobić?
    - jednak mam niejasne przeczucie, że można może podłączyć can analizator pod MES, skoro go widzi. Jak go logować w MES, albo na terminalu alfaOBD?
    - linia K. Wszędzie, gdzie patrzę linia K daje oscylogram taki, jak pokazali w picoscopie, z bitami do 0. Czy żeby zobaczyć te bity w oscyloskopie muszę poprzez MES generować sygnały z drugiego coma?
    - czy w gadzie większość sygnałów trzeba generować? Bramka filtruje ramki?
    - na ECU jak zbadam oscyloskopem łączówkę, to będą tylko sygnały wejściowe. Więc, by też zobaczyć sygnały wyjściowe z ECU, muszę zbadać piny w ECU. Mam tą łączówkę z uciętymi kablami od 156 JTS, mogę ją wykorzystać. Ale czy mogę włączyć MAR? Czy wyrzuci tyle błędów, że nie dam temu rady i lepiej patrzeć w OFF zaraz po wyłączeniu silnika?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Blad_petla.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	104.7 KB
ID:	126342  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 29-03-2014 o 00:48

  8. #958
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    w trybie Normal czyta ramki z magistrali CAN oraz wysyła ramki z nadajnika, nie rejestruje ramek wysyłanych z nadajnika... w trybie nasłuch czyta ramki jakie się pojawią na szynie Can, w tym trybie nic nie wysyła nawet jak nadajnik jest uruchomiony.... w trybie Pętla czyta to co wysyła nadajnik, na magistrale Can nic nie wysyła..... w trybie Blokada wejście i wyjście jest odseparowane od linii CAN... coś mi tu nie gra, w trybie petla powinien czytać z magistrali i z nadajnika...
    Mam kilka jeszcze pytań:
    MES łączymy do jednej łączówki kabla Y, do drugiej łączówki łączymy jakoś analizator CAN, trzecią łączówkę do wtyku OBDII..... normalnie interfejs ELM 327 jest połączony z pinami 2.10 (chyba ?) do sprawdzenia..... klima oraz coś na E050 jest podłączone do pinów 14, 6 , dlatego trzeba zastosować kabel zółty, który krosuje przewody 14,6 na 10.2.... pin 7 w interfejsie jest od magistrali szeregowej linia K, nie od CAN, nie można łączyć linie K, pin 7 z magistralą CAN, nic z tego nie będzie....
    logi z BSI....
    MCP2515 Library Receive Example...
    mask0:0x7F0, filt:0x7B0, filt:0x7C0
    mask1:0x18D00000, filt: 0x18DA10F1, filt:0x18DA33F1

    time: 244 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 8 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    time: 236 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:2294000 Data:00 00 00 00 00 00 00 00
    time: 6 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    time: 234 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 6 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 7 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    time: 237 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 240 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 6 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    time: 237 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:2294000 Data:00 00 00 00 00 00 00 00
    time: 7 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    time: 232 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 8 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    time: 236 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 7 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 240 ID:2214000 Data:00 28 00 00 3C 00
    time: 6 ID:6214000 Data:48 7C 48 00 01 00 05 00
    time: 7 ID:6254000 Data:00 00 00 00
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	opis2xfemale.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	48.5 KB
ID:	126407   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kabel-Y.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	90.8 KB
ID:	126408  
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 29-03-2014 o 16:21

  9. #959
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie ma ISO 15765 ani J1939. Nie ten samochód... Są wszędzie linie K, dla ABS, ASR. Trzeba je łączyć. W sterowniku klimatyzacji także jest linia K. Sieć - niemowa. KWP2000 5kbp nie działa. No, wiem, że tam nie ma czego za bardzo filtrować. Nie mogę ustawić ani maski, ani filtrowania na terminalu == OK, no data, can error. Nie wiem, jak sprawdzić interfejs?

    Mam adaptery z Viakena: 1, 2, 3 – są analogiczne jak te z linku.
    - KKl ustawiony na 7 – łączę się z ABSem, ASRem – adapterami 1 i 2, odpowiednio.
    - KKL ustawiony na 1/9, 7, 3, 11/12 – nie łączę się z modułami adapterem 3. Wg mnie powinno być na 7, dlatego nie potrzeba adapterów, bo ELM327 daje 6 i 14 na 7.
    - te interfejsy, które mam, które MES rozpoznaje jako ELM 1.4 w teście komunikacji - łączą się tylko z ABSem, poprzez adapter 1.
    Ten 3 należy raczej traktować przyszłościowo.
    Producent pisze, że wystarczy ELM327, to chyba tylko pod 7 może iść w ELM327? Dla Mito i Gulietty – nie, bo tam na 1 i 9, ale dla GT?

    Łączówka od ECU, od 156 nie jest taka sama, są niektóre przewody inne. Nie mogę jej odpiąć, nie mogę odpiąć żadnej łączówki co ma CAN, póki sieć nie zaśnie, ponieważ mogę uszkodzić moduł. Więc nie mogę zbadać ECU, ani niczego z odłączoną łączówką, a tym bardziej włączyć MAR. W sumie, nawet, aby wyjąć akumulator trzeba poczekać chyba aż sieć zaśnie. Może w ogóle czekać należy…
    - Ze sterownikiem klimatyzacji chciałam się łączyć, tak jak badałam analizatorem CAN, bez rozłączenia łączówki. Tylko zamiast analizatora podłączyć interfejs, bezpośrednio do pinów w łączówce. Ale nie wiem, czy to coś zmieni. Chciałam tak zrobić przez wzgląd na bramkę.

    Podłączyłam wczoraj analizator w samochodzie pod złącze OBD. Pracuje. Wygląda na to, że tych rejestrowanych poprzednią wersją nie mogę uruchomić w pętli. Wysyłałam mu niektóre ramki, które znam, bo wcześniej się zmieniały bity, jak coś włączałam w samochodzie. Np.: 01 00 (38A) co powodowałam włączeniem, któregoś z przycisków na panelu. Reakcja w samochodzie była dźwiękowa, po wysłaniu tej ramki – licznik wydał dźwięk. Ramka dla włączenia świateł 00 00 68 00 00 00 (chyba 180) powodowała zapalanie się podświetlenia zegarów/licznika, gdy światła były wyłączone. I tylko takie. Więc tylko reaguje liczydło.

    Sam analizator, aktualna wersja:
    - cały czas mam Rx licznik błędów – podświetlony na żółto, Tx na zielono. To są same odebrane ramki z sieci.
    - normal, silent, bokada - wszystko jedno, jest to samo.
    - podczas przesyłania ramek z monitora do nadajnika pierwszą ramkę wsadza na koniec, ale tak było też wcześniej.
    - ma tendencje nadal do zawieszania się jak mu wrzucić za dużo ramek w nadajnik.
    - aby nadać ramkę/ramki muszę ustawić extended w monitorze, inaczej ich nie przenosi do nadajnika.
    - to co loguje pozostaje bez związku z tym co aktualnie jest wybrane. Zawsze loguje wszystkie nieposortowane ramki.
    - wcześniej pracował w pętli - testowo.

    Bez możliwość połączenia się z BC, klimą, sterownikiem drzwi, mogę tylko zobaczyć, czy ABS, ASR powoduje jakieś zmiany w ramkach na 6 i 14 oraz K-line. Nic więcej. Jakieś próby podejmę, mogę dać na 2 i 10, ale czy będzie efekt, pewnie nie.

    Mam oryginalny tylko OBDlinkSX.
    Zakup kolejnego – nie wiem, który? Wszystkie to klony…
    http://www.lechpol.eu/model/URZ0392
    http://mari.pl/interfejsy-interfejs-...1-4-b/p,175403
    http://diagnostyka.abc24.pl/?kat=84431&pro=683621

    Zostaje chyba zakup pełnego pakietu MES wraz z ich inetrfejsem, albo wizyta w ASO, w celu sprawdzenia, czy oni się połączą.

    K-Line_generowane_MES.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	K-line_generowane_MES.jpg
Wyświetleń:	107
Rozmiar:	92.5 KB
ID:	126484  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 30-03-2014 o 10:59

  10. #960
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - cały czas mam Rx licznik błędów – podświetlony na żółto, Tx na zielono. To są same odebrane ramki z sieci.
    - normal, silent, bokada - wszystko jedno, jest to samo.
    - podczas przesyłania ramek z monitora do nadajnika pierwszą ramkę wsadza na koniec, ale tak było też wcześniej.
    - ma tendencje nadal do zawieszania się jak mu wrzucić za dużo ramek w nadajnik.
    - aby nadać ramkę/ramki muszę ustawić extended w monitorze, inaczej ich nie przenosi do nadajnika.
    - to co loguje pozostaje bez związku z tym co aktualnie jest wybrane. Zawsze loguje wszystkie nieposortowane ramki.
    - wcześniej pracował w pętli - testowo.
    - to co autor zmienił w programie, chyba nic, dodał tylko s/n i mozliwosc upgradu z sieci.
    - coś mi się wydaje że programista w programie nic nie zmienia, dodaje tylko małe porzadki.
    - tak po prawdzie nam nie jest potrzebny analizator, mamy programy diagnostyczne które dość dobrze sobie radzą i są w miarę stabilne.
    - jak jest jakiś z nimi problem, to autor alfaOBD, MES w jakims tam czasie to poprawia i działa.

    - po co autor Can analizatora dodał log, co ten log loguje do pliku tekstowego?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory