Strona 12 z 18 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415161718 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 174

Temat: Giulietta vs. Focus

  1. #111
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Ja się nie spinam, odpowiadam po prostu na głupie tłumaczenia że niby Giulietta jest lepsza od Focusa czy innego Golfa, a odpowiedź zawsze będzie że nie jest.
    Jest to oczywiście nieprawda. Każdy ma inne preferencje. Gdyby tak nie było, to wszyscy byśmy jeździli Golfami. Bo jeśli brać całokształt samochodu, to obstawiam, że Golf jednak JEST najlepszy w klasie, czy nam się to podoba, czy nie. Ja zawsze powtarzam, że kupiłem dla siebie najlepszy samochód po tej stronie cenowej Maserati Ghibli i tak uważam w istocie (no, zrobiłbym wyjątek dla Jaguara XF i być może Volvo V40, ale na jedno mnie nie stać, a drugiego nie było w momencie zakupu Julki) .

    Poza tym, zgadzam się z kolegą fan. Jeśli ktoś jeździ benzynowym silnikiem i trzyma 1.900 obrotów, to nie powinien kupować Alfy.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #112
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ok, tylko nie propagujmy głupot że Giulietta jest jakaś wybitna na tle konkurencji.
    A co do tych 1900rpm to jakaś kolejna teoria dotycząca wyjątkowych silników Alfy? W takim razie wystawiam swoją na sprzedaż bo w gęstym ruchu na trasie często toczę się w okolicach 2krpm, kupię sobie Skodę, tam nie ma technologi rodem z galaktyki UDFy-38135539 i bez problemu zniesie takie obroty.

  3. #113
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Jeśli się tak toczysz, Twoja sprawa . Trudno się wtedy jednak spodziewać sportowych osiągów. Masz jednak silnik 8V - Twin Spark w mojej 75 moim zdaniem też trochę lepiej zbiera się poniżej 2.000 obr. niż Giulietta. Tyle, że szkoda mi silnika i siebie na taką jazdę. Swoją drogą, przy 5-biegowej skrzyni biegów, to byłoby chyba coś w okolicach 50 km/h i zapiętego piątego biegu - kiepskie muszą być te trasy...
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 04-04-2014 o 08:05
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #114
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak wcześniej piszesz, każdy ma inne preferencje. Julką jeździ żona (45), ja (46) i czasami córka (21). I o dziwo Giulietta spełnia oczekiwania każdego z nas. Czego nie spełniały inne auta, w tym i Focus, który zarówno moim jak i szczególnie zdaniem dziewczyn jest ... nijaki zarówno z zewnaątrz, jak i wewnątrz. Jak to moje panie mówią, Julka jest jak dobrze dobrana torebka. Jest piękna, szykowna i pasuje do wszystkiego. Co ciekawe są też bardzo zadowolone z tego, że mogą się nią "kulać" jeżdżąc z obrotami silnika poniżej 1900 obrotów a ja mam banana jak kręcę ją wysoko. W żaden sposób nie chcę rozstrzygać czy Giulietta jest lepsza od Focusa, czy też innego auta z klasy. Jednak chyba jesteśmy we troje przykładem, że ten samochód może pasować różnym osobom.

    Osobiście dla mnie ważne jest również to, że jak śmigam Julką to nie mijam co chwilę setek takich samych flotowych Focusów, Golfów, Skód oraz to, że za tym samochodem cały czas się ludzie oglądają na ulicy.
    Ostatnio edytowane przez jarecki_68 ; 04-04-2014 o 15:40

  5. #115
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    .
    Postów
    451

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Ok, tylko nie propagujmy głupot że Giulietta jest jakaś wybitna na tle konkurencji.
    A co do tych 1900rpm to jakaś kolejna teoria dotycząca wyjątkowych silników Alfy? W takim razie wystawiam swoją na sprzedaż bo w gęstym ruchu na trasie często toczę się w okolicach 2krpm, kupię sobie Skodę, tam nie ma technologi rodem z galaktyki UDFy-38135539 i bez problemu zniesie takie obroty.
    To nie jest kwestia silnika ani teoria tylko fizyka. Jesli na 1 czy 2 biegu osiagasz takie obroty nie jest to problem gdyz opory nie sa zbyt duze a bieg 1 i 2 sa biegami rozbiegowymi. Problem pojawia sie gdy masz praktyke utrzymywania takich obrotow na wyzszych biegach probujac przy tym dynamicznie przyspieszac (bo ci sie np. nie chce zmieniac biegow). I to nie istotne czy bedziesz jezdzil Skoda czy Fordem czy innym autrem z jednostka benzynowa. wszystkie silniki beda mialy ten sam problem i poddatnosc na wieksze zuzycie elementow mechanicznych, poniewaz silniki VAGA nie sa z tytanu a jesli mowa o TSI to w ogole nie ma o czym dyskutowac. Nie jestem w stanie uwazac inaczej kiedy mamy problemy z dwumasami , lancuchami, rozrzadami etc. To nie sa silniki tytanowe i maja problemy nawet wieksze niz sie Tobie wydaje - nie wytrzymuja nawet swojej mocy przy normalnym uzytkowaniu a co dopiero takie traktowanie.Podczas takich jazd sporym obciazeniom poddawane sa tloki, panewki etc. Wiec nie uwazam aby akurat dobrym wyborem bylo kupno Skody. A nawet jesli kupisz Skode to nie polecam takiej praktyki jesli chcesz aby TSI osiagnal choc przecietna zywotnosc. Ponadto silniki z turbodoladowaniem maja jeszcze wieksze rystrykcje w tym wzgledzie , poniewaz dochodzi jeszcze praca turbiny , ktora sie zalacza przy okreslonych obrotach a wiemy , ze turbina musi byc regularnie smarowana. Ponadto tego typu praktyki zwiekszaja spalanie i straty w postaci nieefektywnego spalania mieszanki szczegolnie jesli mowimy tutaj o silnikach bez systemu Multiair , ktory pozwala na wielokrotne otwarcie i zamkniecie zaworu w cyklu. Silniki TSI nie maja takiej mozliwosci wiec w szybkim tempie bedzie sbieral nagar a w pozniejszym czasie dojdzie do spadku mocy jesli do tego dolozymy bezposredni wtrysk i polskie paliwo to kaplica murowana. Wiec nie widze plusow dla tego typu praktyk i nie rozumiem skad przekonanie , ze silniki VAG'a sa z tytanu.

  6. #116
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Dołączył w 2007 ale konto wcześniejsze skasowali
    Postów
    67

    Domyślnie

    Cytat Napisał popey Zobacz post
    Według danych forda silnik 1,6 EcoBoost ma 150 KM iii 240Nm a nie 270Nm tyle to ma klekot Forda 1,6 Duratorq 115 KM i 270 Nm
    Podaj źródło proszę.

    Ja akurat znalazłem tutaj.

    http://www.autocentrum.pl/dane-techn...150km-od-2011/

    http://www.autocentrum.pl/dane-techn...0km-2010-2013/

  7. #117
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar jarecki_68
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Mazda 6 2.5 SkyPassion ... była Giulietta 170 MA
    Postów
    148

    Domyślnie

    Na autocentrum jest błąd. Silnik 1,6 EcoBoost 150 KM ma 240 Nm. Przynajmniej takie dane, jak napisał Popey, podaje Ford w swoim katalogu na str. 52. http://www.ford.pl/iBrochures/KatalogOnlineFocus. Co ciekawe w katalogu nie znjadziesz informacji przy jakich obrotach ten moment, moc zresztą też, jest osiagany. Tym bardziej nie ma w nim zakresu obrotów, kiedy ten moment jest dostępny.
    Ostatnio edytowane przez jarecki_68 ; 04-04-2014 o 15:38

  8. #118
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Radek, widzę że ta dyskusja nie ma sensu, czytamy sporo tych samych tematów więc na pewno wiesz że nie chodzi mi o przyspieszanie z 2krpm tylko jazdę po równym ze stałą prędkością, do wyprzedzenia zredukował bym na 3, ale nie będę na tej trójce jechał non stop jak kretyn z obrotami 4-5krpm.

    fan, Skodę akurat podałem przykładowo, może to być Volvo, SsangYong, Tata, Ferrari czy cokolwiek innego.

  9. #119
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar milleniusz
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA
    Postów
    387

    Domyślnie

    Och, jo... Jak mawiał Krecik. Znowu mamy problem z jazdą poniżej 2000 obrotów. Że niby zużywa dwumasy, łańcuch i rozrząd? Przy czym te dwie ostatnie rzeczy to chyba jedna? Może mi ktoś jak kompletnemu debilowi wytłumaczyć jaki w tym problem? Oprócz tego, że dajemy mniej zarobić Arabom i fiskusowi? Bo kiedyś czytałem, że to obciąża panewki i wał korbowy, co ma jakiś sens, z tym, że jak układ napędowy jest pomyślany na jakiś moment obrotowy, to się tak od razu w--ć nie powinien? Jak zydelek ładnie ciągnie od 1000 obrotów to jest dobrze, a jak benzyna, to jest katowanie silnika? Chyba ktoś tu żyje w motoryzacyjnym średniowieczu.

    Idąc tym tokiem rozumowania silniki w F1 powinny wytrzymywać miliony kilometrów. A nie parę godzin.
    ___

  10. #120
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Radek, widzę że ta dyskusja nie ma sensu, czytamy sporo tych samych tematów więc na pewno wiesz że nie chodzi mi o przyspieszanie z 2krpm tylko jazdę po równym ze stałą prędkością
    W takich warunkach Julka sobie spokojnie radzi . Da się nawet i przy 1.500 albo ciut poniżej kulać...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. 156 prawie jak Focus ST
    Utworzone przez Barus91 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 22-09-2011, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory