Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: 156 1.9 jtd 16v - wysokie spalanie, logi z pomiarów

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    Postów
    347

    Domyślnie

    Cytat Napisał compel Zobacz post
    Jak nie zmienia sie położenie wskaźnika to albo masz uwalony czujnik albo sie pływak zawiesił w baku. Chyba, że coś juz robiłes w tym temacie?
    Położenie wskaznika sie zmienia ,ale czasem zaraz po przekreceniu kluczyka (bez zapalania) wskaznik wędruje na full zbiornik a mam 1/3 i w czasie jazdy powolutku opada ale nie zawsze do takiej pozycji jak trzeba.Po postoju znowu odpalam i wskazuje dobrze.jednym zdaniem ,nie znam dnia ani godziny ani przechyłu samochodu kiedy sie tak zrobi.

  2. #22
    Użytkownik Ogier Avatar marekshino
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Czeladź
    Auto
    147 Q2
    Postów
    156

    Domyślnie

    Cytat Napisał compel Zobacz post
    Ponieważ na tempomacie pali średnio 0.3l więcej
    Wręcz przeciwnie, pali mniej. Komputer idealnie dawkuję paliwo, a człowiek wciska pedał i każde drgnięcie powoduję wzrost spalania.

  3. #23
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    156 1.9 jtd 16v 150 km sportwagon
    Postów
    275

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekshino Zobacz post
    Wręcz przeciwnie, pali mniej. Komputer idealnie dawkuję paliwo, a człowiek wciska pedał i każde drgnięcie powoduję wzrost spalania.
    Kolego nie pisałbym tego gdybym nie był pewny. I to nie tylko moje zdanie. Może na odległościach typu non stop 100 km to jest ok ale po krajówkach pali więcej. Po pierwsze tak pokazuje komp (wiecej o te 0.3), po drugie sprawdzone doświadczalnie nie tylko przeze mnie i nie tylko na alfach ale wszystko zależy gdzie sie go używa więc nie neguje, że Tobie może palić mniej :]

  4. #24
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    156 1.9 16v jtd 2004
    Postów
    15

    Domyślnie

    nie wiem jak to się ima Alfy ale albo Alfa daje "gupie" kompy do swoich aut, albo kiepski soft ... ponieważ w przypadku mercedesa (mówię akurat o przypadku S210 3.0TD) jazda na tempomacie to jedyna możliwość osiągnięcia niskiego spalania w trasie (i to nie byle jakie różnice bo nawet da się oszczędzić ponad 1l/100, więc to nie błąd pomiarowy i potwierdzone przez wielu użytkowników), więc coś nie halo jest z tym tempomatem w alfie w takim przypadku . Fakt faktem że OM606 z merca jest na pompie rotacyjnej nie CR, ale tak czy inaczej, komputer jest trochę bardziej precyzyjny niż człowiek a raczej chodzi tutaj o połączenie człowiek - komputer (gdzie następują siłą rzeczy niejasności bo użytkownik nie wie do końca czego silnik potrzebuje w 100%) i komputer hmmm komputer (gdzie nie ma żadnych strat i błędów, przynajmniej nie powinno ich być) jakkolwiek to brzmi . Mam nadzieje że wiadomo jakie było moje przesłanie.
    Ostatnio edytowane przez luka9 ; 09-04-2014 o 19:15

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Zawsze mnie zastanawiali ludzie którzy w fiatowskich silnikach podczas jazdy miejskiej uzyskują spalanie niższe od tego które deklaruje producent. Są tutaj tylko dwie możliwości albo trzeba to włożyć między bajki, albo miejscowość jest miastem z nazwy. Ja w swojej alfie z podkręconym silnikiem 1,9 16v do 170KM przy jeździe na krótkich odcinkach (takich ok 5km) uzyskiwałem spalanie w warszawskich korkach 12,5l/100km i było ono jak najbardziej normalne.
    Ba, są tacy magicy, co im 2.4 w normalnej miejskiej jeździe 7 litrów pali. Jak się coś takiego czyta, to potem człek nie wie gdzie ma pistolet od dystrybutora włożyć...

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Ja już kilka razy robiłem trasy po 700 km w jedną stronę na niemieckich autostradach. Wiadomo, prędkości > 150 km/h, częste deptania, choć dużo na tempomacie. Zazwyczaj załadowany po 4 osoby. Spalanie średnie zawsze wychodzi ok. 5.8/100. Po Polsce zrobiłem 1100 km na jednym tankowaniu, większość drogi krajowe, trochę po Poznaniu i innych miastach.

    W mieście mi się nie chce sprawdzać, bo wiem ile pali w trasie (mało), więc jest wszystko w porządku. Ile spali w ruchu miejskim, tyle spali.

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Zauważyłem, że spalanie zwiększa się tym bardziej im więcej odpalamy zimny silnik (po nocy, a w szczególności w zimie) oraz przy robieniu b. krótkich odcinków na zimnym silniku. Mi po wymianie przepływki na MaxGeara auto pali mniej i mniej więcej pokrywa się to ze wskazaniami w komputerze. Na oryginalnym Boschu (montowanym jeszcze w fabryce) spalanie realne swoje, a komp swoje. Niby na Boschu auto działało jak należy, wszystko jak najbardziej OK wg. logów ale na chińskiej przepływce jest o wiele lepiej


    Mam felgi 15 cali zimowe. Często robię trasę ok. 170 km WaWa- Biała Podlaska, trasa krajowa, kawałek autostrady wokół Mińska Maz., trochę TIRów, trochę korków w stolicy, czasami pociągnę do 150 km/h, średnio 90-110, od czasu do czasu dość dynamiczniej wyprzedzę i pokręcę pod czerwone pole by wydmuchać sadzę. Z takiej trasy wychodzi mi wg. wskaźnika poziomu paliwa 4,5/100. W mieście z tego co tak mniej więcej mogę podliczyć to jest max 2 litry więcej. Czyli rewelka bez zamulania silnika Nie sądzę by mieszanka była za uboga, widać byłoby to po temp. silnika i zapachu spalin (mam uczulenie w tm temacie bo zajmuję się motocyklami). I wyznaję zasadę, że nie ma po co jechać na "złamanie karku", u celu będę kilka minut wcześniej przy okazji żyłując silnik i denerwując się na wolniejszych kierowców. Zobaczę jak będzie na felgach 16 - nie zmieniłem jeszcze na letnie. Olej do 2T też stosuję.

    A sam wskaźnik paliwa jest mało dokładny. Uważam, że trzeba się go "nauczyć".

    Myślę też, że trzeba rozróżnić jazdę miejską w dużej aglomeracji (Warszawa, Wrocław, Kraków, Poznań) i np. mieście byłym wojewódzkim, gdzie ruch jest mniej intensywny. W dużych miastach jest tendencja do szybkiego ruszania spod świateł, szybkiego nabierania prędkości, w mniejszych miastach ruszanie spod świateł jest bardziej leniwe, ludzie tak się nie spieszą

  8. #28
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    156FL -> Giulia?
    Postów
    38

    Domyślnie

    A jaka może być przyczyna tego, że silnik chodzi twardo, wyraźnie głośniej niż taki sam u kolegi?
    Sprawdziłem już, czy rozrząd nie jest przestawiony, nie wiem jaka jeszcze może być przyczyna

Podobne wątki

  1. Wysokie spalanie 147 1.6 TS
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 22:57
  2. Wysokie spalanie w 1.8
    Utworzone przez neron78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 13:20
  3. GT 3.2 wysokie spalanie
    Utworzone przez gacekszadek w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 08:55
  4. Wysokie spalanie
    Utworzone przez bastek5556 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 13:19
  5. Wysokie spalanie 156 1.8 TS
    Utworzone przez mkenad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 17:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory