Strona 58 z 403 PierwszyPierwszy ... 8484950515253545556575859606162636465666768108158 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 571 do 580 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #571
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Sandacz1
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Płock/Choszczno
    Auto
    159 1.9Jtdm 16V
    Postów
    145

    Domyślnie

    Czyli nie warto doplacac do drogich syntetykow wytrzymujacych kosmiczne przebiegi skoro i tak olej wymieniam po 10 - 12 tys? Teraz zaleje valvoline synpower mst albo liqui moly 4600 - chyba ciut lepszy a cena podobna

  2. #572
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Informacje uzyskane prywatnie. Wskazuje na to choćby temp. płynięcia dużo niższa niż 100% syntetyków. Stąd też moje pytanie do Ravenola.

    Dodano po 2 minutes:


    Mobil 1 ESP 0W30/0W40 to całkiem solidny olej (HC). W ofercie olejów C3 jednak wszystkie są do siebie bardzo podobne parametrowo - wybijają się trochę pełne syntetyki (LOW SAPS) ale tak naprawdę to jest to grupa olejów, gdzie są najmniejsze różnice wśród producentów.
    T już nie można wlewać SELENI 5W30 p.e.?????
    Ja jeżdzę na takim i jest ok

  3. #573
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Informacje uzyskane prywatnie. Wskazuje na to choćby temp. płynięcia dużo niższa niż 100% syntetyków. Stąd też moje pytanie do Ravenola.
    Tajne przez poufne? Tak to można wszystko zakwestionować. I co niby ma pokazywać na tym przykładzie różnica temperaturach płynięcia? W hydrokrakowanym Fuchsie jest ona niższa niż w pełnosyntetycznym Amsoilu.
    A jeszcze kilkanaście postów wcześniej wg Ciebie rzeczony Ravenol był pełnosyntetyczny.

  4. #574
    Użytkownik Romeo Avatar marcingoleniow
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 150 km
    Postów
    1,188

    Domyślnie

    Cytat Napisał hubert.janowski Zobacz post
    T już nie można wlewać SELENI 5W30 p.e.?????
    Ja jeżdzę na takim i jest ok
    Właśnie . Ciekawe jak maja się parametry tego oleju do innych markowych olejów.

  5. #575
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Właśnie . Ciekawe jak maja się parametry tego oleju do innych markowych olejów.
    Również taki leje, a coś może być z nim nie tak??? czekam na opinie fachowców.

  6. #576
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał wkamil Zobacz post
    Tajne przez poufne? Tak to można wszystko zakwestionować. I co niby ma pokazywać na tym przykładzie różnica temperaturach płynięcia? W hydrokrakowanym Fuchsie jest ona niższa niż w pełnosyntetycznym Amsoilu.
    A jeszcze kilkanaście postów wcześniej wg Ciebie rzeczony Ravenol był pełnosyntetyczny.
    Wiele informacji o olejach uzyskasz tylko po przez zapytanie mailowe producenta. A i tak na wiele pytań nie chcą odpowiadać. Popatrz choćby na Millers'a ilu informacji w kartach charakterystyki produktu nie podaje - i daruj sobie dziecinne teksty.
    Co ma pokazywać temp. płynięcia ? Wiele. Żaden olej półsyntetyczny (HC) nie osiągnie płynności w takich temperaturach jak olej syntetyczny (nawet powyżej - 50 st.C. są płynne). Granice dla olejów półsyntetycznych to ok - 42 st.C. Ilosć PAO czy estró w bazie olejowej oczywiście przesuwa tą granicę - Ravenol z normą C3 ma niestety bazę PAO+HC więc jednak nie można go nazwać 100% syntetykiem.

    Cytat Napisał marcingoleniow Zobacz post
    Właśnie . Ciekawe jak maja się parametry tego oleju do innych markowych olejów.
    Bardzo podobne - jak już wcześniej pisałem uogólniając - wszystkie oleje z normą C3 (dla aut z DPF) to prawie "jeden pies".

    Cytat Napisał Sandacz1 Zobacz post
    Czyli nie warto doplacac do drogich syntetykow wytrzymujacych kosmiczne przebiegi skoro i tak olej wymieniam po 10 - 12 tys? Teraz zaleje valvoline synpower mst albo liqui moly 4600 - chyba ciut lepszy a cena podobna
    Warto - bo syntetyk wytrzyma zachowując swoje właściwości te 10-12 000 km. W trakcie tych km będzie też lepiej chronił silnik.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #577
    Użytkownik Romeo Avatar interside
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    AR 159SW 1,9jtdm 8v
    Postów
    541

    Domyślnie

    Czyli lejąc do tej pory selenie nie ma potrzeby zmieniać na inny jak nie jeżdżę jakoś specjalnie ekstremalnie. Selenia nie jest jakoś strasznie droga wiec pewnie przy niej pozostanę. No i kupujac zawsze 5L coś zostaje na następną wymianę wiec nie mieszam go z innym olejem.

  8. #578
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Wiele informacji o olejach uzyskasz tylko po przez zapytanie mailowe producenta. A i tak na wiele pytań nie chcą odpowiadać. Popatrz choćby na Millers'a ilu informacji w kartach charakterystyki produktu nie podaje - i daruj sobie dziecinne teksty.
    Co ma pokazywać temp. płynięcia ? Wiele. Żaden olej półsyntetyczny (HC) nie osiągnie płynności w takich temperaturach jak olej syntetyczny (nawet powyżej - 50 st.C. są płynne). Granice dla olejów półsyntetycznych to ok - 42 st.C. Ilosć PAO czy estró w bazie olejowej oczywiście przesuwa tą granicę - Ravenol z normą C3 ma niestety bazę PAO+HC więc jednak nie można go nazwać 100% syntetykiem.
    Oczywiście, pełnosyntetyki płyną w temepraturze niższej niż półsyntetyki i dlatego hydrokrakowany Fuchs ma niższą temperaturę płynięcia niż pełnosyntetyczny Amsoil. To co jest bardziej syntetyczne, hydrokrakowany Fuchs czy pełnosyntetyczny Amsoil?
    A ten wtręt o dziecinnych tekstach to do kogo był?

  9. #579
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Amsoil to 100% syntetyk - PAO. Wyższe serie olejów Fuchs'a mają wysoką zawartość baz syntetycznych (PAO) nawet jeśli to półsyntetyki (HC) - stąd dobre wyniki temp. płynięcia tych olejów.
    Podobnie sprawa ma się obecnie w najwyższych seriach oliw Motula czy Valvoline - mimo, że to półsyntetyki HC mają wysoką zawartość baz PAO (Valvoline) i estrów (Motul) a baza mineralna (po HC) pełni tam raczej funkcje nośnika dodatków uszlachetniających (z których wiele lepiej rozpuszcza się w bazie mineralnej, i są one tańsze od tych przeznaczonych do "syntetyków").
    Z olejami C3 to zupełnie odrębna historia - wśród nich mamy bardzo małą liczbę 100% syntetyków. Może to wynikać z podobnego powodu (poza ekonomicznym oczywiście) - dodatki "ekologiczne" łatwiej mieszać w bazach mineralnych, takie dodatki są tańsze a przez to produkt finalny jest także sporo tańszy i łatwiejszy w produkcji.
    Wysoko przetworzone destylaty ropy naftowej są więc najprostszym i najtańszym rozwiązaniem dla producentów - dlatego coraz mniej na rynku prawdziwych syntetyków a klientom wmawia się, że te oleje w "technologii syntetycznej" (marketingowy bełkot) są tak samo dobre.

    Cytat Napisał wkamil Zobacz post
    A ten wtręt o dziecinnych tekstach to do kogo był?
    Cytat Napisał wkamil
    Tajne przez poufne? Tak to można wszystko zakwestionować
    Do tego - albo dyskutujemy "na poważnie" albo robimy sobie śmieszki i wycieczki osobiste.
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 12-04-2014 o 18:46


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  10. #580
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar wkamil
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 SW 2.4 JTD Ti '05, 159 SW 2.0 '11
    Postów
    796

    Domyślnie

    Nadal unikasz odpowiedzi na moje pytanie. Ravenol nie jest wg Ciebie syntetykiem, a ma o tym świadczyć wyższa temp. płynięcia niż u olejów w pełni syntetycznych, ale Fuchs, który jest na bazach hydrocrakowanych ma niższą temp. płynięcia niż olej, który jak twierdzisz jest 100% syntetykiem. Ravenol nigdzie nie napisał, że VMO jest w technologi syntetycznej, tylko, że jest olejem na bazach PAO. A nie wstydzi się napisać o tym wyraźnie, kiedy olej jest na bazach HC http://www.ravenol.de/en/products/us...sae-5w-40.html (nota bene ma ten olej lepszą temp. płynięcia niż VMO).
    Nie bardzo wiem, o jakich wycieczkach osobistych i śmieszkach pod Twoim adresem z mojej strony mówisz (raczej za mało elegancki wielu mogłoby uznać tekst "dziecinne"), ale mniemam, że poważna dyskusja polega na tym, że się przedstawia konkretne argumenty, a nie niedomówienia. A tak, to ja mogę sobie strzelić, że też pisałem do Ravenola i wyobraź sobie odpisali mi, że VMO jest 1000% syntetykiem, no ale rozumiesz nic ponad to nie mogę rzec... prywatna korespondencja rządzi się swoimi prawami. To tyle i z mojej strony EOT, dalej nie zamierzam tego ciągnąć, bo dyskusja znacznie odbiega od tytułu wątku.
    Ostatnio edytowane przez wkamil ; 12-04-2014 o 19:45 Powód: Dodano

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory