Strona 41 z 152 PierwszyPierwszy ... 31323334353637383940414243444546474849505191141 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 401 do 410 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #401
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    Tomek_KRK gdzieś pisał, że w 2.0 JTDm lubią szybko "zużywać" się DPFy (częste wypalania). W mojej właśnie tak było i pozbyłem się ustrojstwa na dobre + delikatny chip. EGR zostawiłem bo problemów nie stwarza póki co. Zdecydowanie polecam usuwanie DPFa w tym akurat silniku. Przy zdrowej reszcie "bebechów" (wtryski, turbina itp.) ten silnik nawet nie zadymi wiem bo sprawdzałem Pozdrowienia

  2. #402
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Prędzej bym EGR zaślepił niż sprawny DPF wyciął
    wwwlewy jakie miałeś interwały między wypaleniami?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #403
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    EGR zostawiłem bo problemów nie stwarza póki co
    Ja bym prędzej EGR-a wywalił. Tym bardziej przy chipie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #404
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomi150 Zobacz post
    Wychodzi na to, że jak padnie decyzja na zakup Delty to czeka mnie inwestycja w klapy, dpf egr.
    Czy jeszcze coś trzeba wywalić żeby bezawaryjnie jeździć włoskim dieslem?

    Ile może kosztować wywalenie klap, czy w Cinsoft zrobią komplet?
    klap w 2.0 sie nie wywala , wywala się egr i dpf , lub tylko sam egr - żeby nie zanieczyszczać syfem kolektora i klapek

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    [B]EGR zostawiłem bo problemów nie stwarza póki co. Zdecydowanie polecam usuwanie DPFa w tym akurat silniku.
    trzeba było na odwrót zrobić , wywalić egr żeby nie syfił , a dpf zostawić
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 06-04-2014 o 10:16 Powód: Dodano
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #405
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    DPF wypalał mi się średnio co 230km (+- 50km) i co najciekawsze taka średnia występowała "od nowości" bo miałem w MESie podane, że było ponad 500 procedur wypalania. Autko w tej chwili pali mniej i nie dymi co jest istotne ten EGR myślicie, żeby też zaślepić i wyłączyć? "Niby" w 2.0 raczej nie powinno się tego robić bo silnik się wolniej nagrzewa itp. itd. Czy to kolejne legendy?

  6. #406
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał wwwlewy Zobacz post
    n EGR myślicie, żeby też zaślepić i wyłączyć? "Niby" w 2.0 raczej nie powinno się tego robić bo silnik się wolniej nagrzewa itp. itd. Czy to kolejne legendy?
    To kolejne "forum legends". Pracujący EGR obniża temperaturę spalania, a co za tym idzie wpływa raczej na obniżenie temperatury. Wpływ tego czynnika jak też chłodnicy spalin na prędkość nagrzewania jest znikomy, niezauważalny.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #407
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT Sportiva QV
    Postów
    147

    Domyślnie

    Skoro już była mowa o kolejnych generacjach silnika JTD, to jak to ustrojstwo (klapy, EGR) wygląda w 1.9 BiTurbo? Wiem, że w Alfie tego silnika nie montowano, ale kto wie co będzie w przyszłości?

  8. #408
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomaszchwesiuk
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    ALfa Romeo GTV busso 3,0 v6 24v, Alfa 156 1,9 jtd SW Sportwagon 150KM 2005r
    Postów
    517

    Domyślnie

    Witam.

    Mam problem bo autko mam zamulone na obrotach powyżej 3000 obr. Wtedy troszkę podkapca, jak przetrę trochę wstawiając w obroty to zaczyna chodzić fajnie. od dołu pięknie ciągnie a później stop.
    Przy tym wspomnę:
    1. wymieniony egr na nowy oryginał
    2. przepływka na nową i działa ok. oryginał.
    3. filrt paliwa wymieniony
    4. filtr oleju
    5. pasek rozrządu
    6. czujnik temp
    7. termostat.
    8. filtr powietrza

    Myślałem klapy wirowe, ale chyba w mojej alfa 156 1,9 16v 150km nie ma bo patrzylem nie mam cięgna i mechanizmu klap wirowych.
    Moje pytanie, czy możliwe że nie mam klap wirowych?>?

    Czy możliwe że są ale sterowanie inne niż mechaniczne??
    Co może być przyczyną braku mocy??

    Silnik brak błędów!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

  9. #409
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    ale w 156 z tego co wiem to chyba nie bylo klap w kolektorze

  10. #410
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Masz chip?
    Napisz skąd jesteś. Podjedź do kogoś, kto się zna, na diagnostykę.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory