Zonkil nie napisałem że szpera by nie zdała egzaminu ale wyraźnie chyba napisałem że jest to przerost formy przy tak małej mocy i cholernie ciężkim aucie i lepiej kasę włożyć w brembo, nie wiem czego nie zrozumiałeś...
Zonkil nie napisałem że szpera by nie zdała egzaminu ale wyraźnie chyba napisałem że jest to przerost formy przy tak małej mocy i cholernie ciężkim aucie i lepiej kasę włożyć w brembo, nie wiem czego nie zrozumiałeś...
Dlaczego szpera ma być przerostem formy nad treścią w TS? Wg takiego tłumaczenia można powiedzieć, że V6 w GTV jest przerostem formy nad treścią skoro bez szpery nie daje rady przeniesienie napędu, lub że lepiej było kupić inne auto - mocniejsze, z tylnym napędem. Chyba nie o to chodzi. Jeżeli szpera ma poprawić trakcję nawet w nienajmocniejszym TSie to dlaczego nie mamy montować? W związku z powyższym ponownie pytam czy ktoś taki przeszczep robił i czy dużo było tworzenia.
Jeżeli zależy Ci na polepszeniu czasu o 0.2 s na kilometrze - ma sens, chociaż wtedy lepiej założyć coś bardziej wyczynowego a nie Q2.
Jeżeli natomiast używasz auta do jazdy po mieście (czasem szybszej, czasem tor) to rzeźbienie ze szperą w TS jest przerostem treści nad formą. W V6 które ma więcej momentu dużo lepiej biegnącego, Q2 jest prawie nie wyczuwalne (co się zresztą dziwić, to cywilna, bardzo delikatna ~16% szpera). Podsumowując - wywalenie 5 tysięcy złotych (strzelam, ale takie mi się wydaje są koszty) do auta wartego 5 tysięcy złotych - którego skutkiem jest odczucie 3 razy w roku "o jak fajnie, chyba właśnie szpera zadziałała. Kurde, a może to jednak nie szpera?" to imho przerost formy nad treścią![]()
Zaciekawiliście mnie tym waszym sceptycyzmem na temat wkładania szpery do TS'a...
Do tej pory uważałem auta z 2'litrowymi TS'ami po maską(156/147/Gtv) za dość szybkie, może nie najszybsze na świecie, ale na pewno szybsze lub równie szybkie jak większość aut jeżdżących po polskich drogach a tu psikus...
Chyba muszę się przejechać jakimś autem z tym silnikiem żeby osobiście stwierdzić, że ma to niewystarczająco mocy do sensownego działania szpery...
marek ciekawe kwoty podałeś...Jeżeli ktoś miałby TS'a wartego 5000zł to najpierw powinien zainwestować w jego serwis a szpera byłaby chyba ostatnią rzeczą, którą można by było w aucie zrobić
A z jej kosztami można się zmieścić w max 3500zł...
Poza tym możesz jakoś poprzeć informacje, że szpera do Q2 jest spięta na ~16%? Słyszałem różne cyfry, ale tej jeszcze nie...
A to że jest niewyczuwalna to chyba jakiś żart z Twojej strony, bo któregokolwiek z posiadaczy Q2 w V6 bym nie zapytał to mówi o ogromnej różnicy w prowadzeniu...![]()
hehe, faktycznie trochę nieścisłości
przede wszystkim momentu nie mocy
5 / 5 tysięcy to symbolale ok
-> średnia wartość 156 1.8 TS z 2000 roku -> http://www.chceauto.pl/alfa-romeo-15...4km-2000-5357/ -> 6000 zł
-> quiafe z przesyłką i montażem -> może w 4000 się zmieścisz
współczynnik TBR Q2 to 3,8:1, co się przekłada na ~21% - nie zmienia to faktu, że to cywilna, delikatna szpera
a co do wrażeń - Ty pytasz, ja jeżdżę (najpierw 7 lat bez Q2, a teraz 6 lat z Q2)![]()
Zonkil, ja ma 2.0 TS w tej chwili i powiem tak: ona jest naprawdę szybka, jakby nie patrzeć, 8.6 sekundy do setki to nie w kij dmuchał (wg wikipedii, ale myślę że to realny wynik), a zerwać przyczepność nawet na suchym to ŻADEN problem. A na mokrym to już w ogóle. Ostatnio miałem sytuację, że musiałem szybciej wystartować ze skrzyżowania, droga była świeżo po deszczu. Na jedynce momentalnie z 3 tysięcy obrotów doszło do odciny, chwilę ją pocisnąłem i wrzuciłem dwójkę, a tu 6 tysięcy obrotów i koła nadal mielą. Potem na kolejnym skrzyżowaniu podczas skrętu wcisnąłem ją na dwójce i prawe koło zaczęło się kręcić z prędkością dźwięku.Chociaż pewno w dużej mierze przyczyniają się też do tego grzybiaste opony, które nie są wcale tak bardzo zużyte, ale to Michelin Primacy HP...
Może kiedyś dojrzeję do kupna Q2 lub Quaife, mając na uwadze możliwe wyjazdy na tor.![]()
Stosunek jednego do drugiego jest mniej więcej taki sam, ale rozumiem o co Ci chodzi...
188Nm nie powala, ale zapewnia autu niezłą dynamikę i możliwości do zerwania przyczepności w różnych warunkach...
Tym bardziej, że sam silnik nie dociska tak kół jak ciężkie V6.
Do co obliczeń ile za co to powiedzmy, że w przybliżeniu są ok.
Bardziej myślałem o ~25%, ale tak czy siak faktem jest, że nie jest ona stricte sportowa, również ze względu braku spięcia początkowego...
Może za wolno jeździsz i nie ma kiedy zadziałać![]()
Na serio, takie opinie słyszałem i słyszę od ludzi, osobiście przekonam się o tym za około półtora miesiąca jak już auto będzie gotowe po wszystkich modach, między innym również po założeniu Q2.
Tak czy siak jak by ktoś z Rzeszowa posiadający 2.0TS w obojętnie jakiej obudowie, w okolicach Wielkanocy miał ochotę na małego spota to bardzo chętnie bym się taką przewiózł![]()
Na mokrej nawierzchni to ja żony 100konnym Oplem w dieselu robię co chcęWoda i koleiny to nie miejsca dla pałowanie
![]()