Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: 2.5 v6 CF2 Brak chłodzenia - wywala płyn

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Prawda, chociaż są na forum magicy którzy radzili że zmieniają bez ściągania co z colą i laysami chętnie bym zobaczył ;P
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Piszecie mu o rozrządzie niepotrzebnie. Wystarczy sprawdzić na początku czy idzie chłodziwo do chłodnicy. Jak nie to w pierwszej kolejności termostat do diagnozy. Jak dobry to trzeba sprawdzić czy pompa tłoczy ciecz, czy chłodnica drożna a nie od razu rozrząd rozbierać.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166 ,3.0 B+G ,2000r :)
    Postów
    44

    Domyślnie

    miałem podobny problem...tylko ze u mnie gotowało wodę na postoju po jakichś 10 minutach...wymieniłem rozrząd cały i pompę i dalej to samo wymieniłem rezystor na chłodnicy i jest ok na postoju temp.podskoczy i zaraz wiatrak zbija do 90...widocznie wiatrak sie nie włączał...sprawdź czy ci się załącza .sprawdź czy masz grzanie..jak nie to termostat ,a to ci się grzeje na postoju czy jak??
    Ostatnio edytowane przez jan1102 ; 24-04-2014 o 11:40

  4. #14
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o grzanie na postoju to jest jeszcze jeden czynnik z którym ja się spotkałem. Klękająca sprężarka klimy układ chłodzenia przez nią nie wyrabiał.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    Piszecie mu o rozrządzie niepotrzebnie. Wystarczy sprawdzić na początku czy idzie chłodziwo do chłodnicy. Jak nie to w pierwszej kolejności termostat do diagnozy. Jak dobry to trzeba sprawdzić czy pompa tłoczy ciecz, czy chłodnica drożna a nie od razu rozrząd rozbierać.
    A kto pisze że ma rozrząd odrazu rozbierać? to raczej sugestie są co może być nie tak.
    Poza tym uszkodzona pompa też tłoczy ciecz
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #16
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    Piszecie mu o rozrządzie niepotrzebnie. Wystarczy sprawdzić na początku czy idzie chłodziwo do chłodnicy. Jak nie to w pierwszej kolejności termostat do diagnozy. Jak dobry to trzeba sprawdzić czy pompa tłoczy ciecz, czy chłodnica drożna a nie od razu rozrząd rozbierać.
    Przeciez najpierw byly inne rzeczy wymienione dopiero jak reszta bedzie sprawna to piwinien sie zainteresowac pompa.

  7. #17
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Myślę, że jedynym bezinwazyjnym sposobem jest tak jak ja i inni pisali wyczaić jak i którędy rozchodzi się ciepła ciecz. Oraz czy robi się gorąca. Jeżeli z takiego badania nic nie wyniucha to zacznie się rozkręcanie. Na czas próby warto wyłączyć klimę żeby kompresor się nie załączał.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Dziękuję za porady. Winny okazał się korek zbiornika płynu wyrównawczego. Kupiłem nowy Ricambri Originali w ASO za 28.60 zł, zrobiłem też nową rurkę odpływu. Zalałem demineralizowaną i wszystko jest ok. Przy okazji kontroli układu chłodzenia wyszła drobna nieszczelność parchatej paździerzowatej przerdzewiałej zaśniedziałej chłodnicy. Za chwilę wychodzę do mechanika i będę to ogarniać. Nowa chłodnica to 280 zł więc grosze. Wymiana ok. 100 zł.

  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Czyli jednak tak jak pisałem na początku korek.
    A chłodnicę wymieniasz tylko ze względu na to że źle wygląda?

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Chłodnica wymieniona, koszt wraz z montażem i płynem - 350 zł. Wymieniłem bo była zużyta, brak 20% finów pozostała powierzchnia w 30% skorodowana. Nie mam zamiaru jeździć autem z chłodnicą, która w każdej chwili może rozsypać się w drobny mak.

    Jak pisałem wcześniej Alfę kupiłem od jakiegoś cebularza, który był zarejestrowany na tym forum. Miała nawet klubowe ramki i dywaniki. Ogólnie jest w niezłym stanie (blacharka, zawieszenie, układ kierowniczy, wnętrze) ale co rusz wychodzą jakieś usterki przez totalne cebulactwo i druciarsto, którymi wykazali się moi poprzednicy. Dotychczas wyszło:

    1. Wywalony wentylator kabinowy przez za mały bezpiecznik.
    2. Zespawany na sztywno, nieszczelny cały układ wydechowy bez możliwości rozpięcia.
    3. Za duży korek zbiornika płynu wyrównawczego uszczelniony torebką śniadaniową.
    4. "Ksenony" w normalnych lampach, które w soczewkach nie mają ani jednego mm^2 odbłyśnika.
    5. Tuningowa podświetlana gałka zmiany biegów (zabijcie mnie).
    6. Uchwyt anteny CB zamocowany na tylnej klapie zniszczył rant klapy bagażnika, rant styku klapy z nadkolem po stronie nadkola.
    7. Brak osłony silnika.
    8. Światła LED do jazdy dziennej wycięte w nerkach grilla.
    9. Brak ręcznego i bieżni ABS na tylnym prawym kole.
    10. To co było w aucie ruszane (plastiki , tapicerka) zmontowane niepoprawnie, połamane, nie działa.
    11. Niechlujnie pospawana tylna felga z której non-stop ulatuje powietrze.
    12. Kolektory dolotowe "uszczelnione" na silikon.
    13. Totalnie rozsypana i niekompletna instalacja elektryczna.
    14. Rury odmny uczelniane na "rurkę".
    15. Pierdylion innych spraw, patentów i kilometry drutu.

    Może jestem pedantem, ale większość powyższych zaniedbań to efekt braku oleju w głowie, bo koszta niektórych napraw to kilka - kilkanaście złotych. Przez zasraną torebkę w za dużym korku omal nie straciłem silnika przez przegrzanie i awarię uszczelki pod głowicą.

Podobne wątki

  1. [159] Podczas skręcania wywala płyn wspomagania ze zbiorniczka
    Utworzone przez Lukasz78 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 25-11-2019, 22:25
  2. [156] brak wspomagania - płyn w normie
    Utworzone przez capsu5 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-02-2013, 16:03
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-11-2012, 20:39
  4. [145] Wysoka temperatura silnika i brak reakcji "chłodzenia".
    Utworzone przez Evendi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 20:31
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-07-2010, 12:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory