Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Zakup AR 156 2.0 TS (2000) i małe problemy

  1. #1
    Yoddha
    Gość

    Domyślnie Zakup AR 156 2.0 TS (2000) i małe problemy

    Witam, miesiąc temu kupiłem AR 156 2.0 TS (2000), zamontowałem instalacje LPG (zaraz mnie okrzyczycie, ale koszty paliwa mnie do tego zmusiły, a instalacja bardzo dobra więc liczę, że nie będzie robiła problemów), wymieniłem dwa paski rozrządu, napinacze, pompę wody, olej, wszystkie filtry, odgrzybiłem i wyczyściłem układ nawiewu (samej klimy jeszcze nie, ale mam w planie) oraz pasek klinowy. Wszystko u dobrego mechanika, dostałem gwarancję etc.

    I teraz mam dwa problemy, które nie unieruchomiły mi samochodu, ale wiem że muszę się nimi zająć. Zanim znów zawitam do mechanika chciałbym zapytać Was o zdanie. Forum cały czas czytam i są podobne tematy, jednak nie dokładnie takie same. Dodam jeszcze, że na instalacji LPG przejechałem dopiero nie cały 1000 km więc nie jest ona na pewno powodem moich problemów.

    1. Podczas cofania, na wstecznym biegu można usłyszeć delikatne, rytmiczne stukanie dobiegające spod przedniej części samochodu. Domyślam się, że to skrzynia. Jeżeli tak, to czy spróbować wymienić olej, czy też od razu brać się za remont skrzyni? Może macie jakieś sugestie?

    2. Podczas pracy silnika na "luzie" wyczuwalne są lekkie wahania obrotów pomiędzy 500 - 1000. Samochód nie gaśnie, ale jest to uciążliwe. Zauważyłem że z rury wydechowej skrapla mi się woda, czy to może mieć związek? Samochód nie kopci przy niskich, ani wysokich obrotach. Nie mam śladów wycieku oleju. Obudowa filtra powietrza jest lekko nieszczelna co widać gołym okiem. Nie wymieniałem jeszcze świec i przewodów zapłonowych o czym też myślę. Chętnie poznam Wasze zdanie.

    3. Czy możecie mi polecić kogoś ze Śląska, najlepiej z okolic Rudy Śląskiej, kto zna się dobrze na Alfach? Mój mechanik wszystko robi elegancko, ale sam mówi, że z Alfami nie ma dużego doświadczenia, więc o poradę do niego nie mogę jechać, tylko jak już wiem co chcę zrobić.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Falowanie obrotów w tych modelach to normalna rzecz. Tematów o tym jest wiele. Jednemu pomaga czyszczenie przepustnicy, reset i adaptacja, a inni wymieniają różne części i nie mogą sobie dać rady.
    Stukanie na wstecznym nie jest normalne - zacznij od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni biegów i mocowania zespołu napędowego.
    Jeśli masz LPG to wymiana świec i przewodów jest jak najbardziej wskazana.
    Jeśli ten mechanik mówi, że nie bardzo się zna na alfach, to jakim cudem zrobił rozrząd w TS i to w dodatku w 2,0, gdzie jest dodatkowo balans?
    Zapytaj go, czy znane mu są pojęcia takie, jak : blokady wałków rozrządu, czujnik zegarowy, klucze do napinaczy, ustawianie rozrządu na pływających kołach.
    Jeśli facet zrobi wielkie oczy albo powie, że on robił na znaki, więc jest ustawione tak, jak było to masz źle zrobiony rozrząd.

  3. #3
    Barney_Chorzow
    Gość

    Domyślnie

    daj maila na prv to przesle Ci kontakt na świetnego mechanika - na alfach sie naprawde swietnie zna i co najwazniejsze - jest niedrogi. Gość z Chorzowa-serwisuje juz kilka klubowych aut i wszyscy zadowoleni.

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    alfa romeo 156 2,0 TS selespeed
    Postów
    1

    Domyślnie alfa i male problemy

    Witam. tak zgodzę sie z czyszczeniem przepustnicy i podpięcie pod kompa reset błędów ale tez trzeba sprawdzić czujnik przepustnicy a najważniejszym jest 2 czujnik sonda lambda bo te 2 czujniki współgrają ze sobą i odpowiadają za równa prace silnika...... )))

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar 156AR
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    156 , 1800 TS , 1998
    Postów
    62

    Domyślnie

    Cytat Napisał Yoddha Zobacz post
    1. Podczas cofania, na wstecznym biegu można usłyszeć delikatne, rytmiczne stukanie dobiegające spod przedniej części samochodu. Domyślam się, że to skrzynia. Jeżeli tak, to czy spróbować wymienić olej, czy też od razu brać się za remont skrzyni? Może macie jakieś sugestie?
    Szukałem też przyczyny w wielu miejscach (skrzynia, półosie, zawieszenie skrzyni) okazało się, że do wymiany górne wahacze - konkretnie luz na górnych sworzniach. Ale jak byłem na SKP na sprawdzeniu to mi powiedzieli wszystko O.K. - dopiero na drugiej SKP po znajomości dobrze sprawdzili zawieszenie i pokazali mi luz na sworzniach (a był taki, że sworznie latały jak żyd po pustym sklepie - oby dwie strony).

Podobne wątki

  1. Alfa 147jtd problemy małe (?) dwa...
    Utworzone przez TomatoPL w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-11-2013, 20:12
  2. [145] 1.4 TS Małe problemy i prośba o pomoc
    Utworzone przez lMystical w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 15-08-2012, 12:38
  3. alfa 156 małe problemy pilne
    Utworzone przez Johnson w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 01-06-2011, 11:10
  4. Małe problemy. Chyba przepływka.
    Utworzone przez prezeskxd w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 14:46
  5. [145] Małe problemy. Pomocy
    Utworzone przez mały w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 15:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory