Strona 14 z 75 PierwszyPierwszy ... 45678910111213141516171819202122232464 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 742

Temat: Wymiana oleju w skrzyni biegów

  1. #131
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Auto
    signiore Giuseppe Busso
    Postów
    744

    Domyślnie

    Imbus 6 lub 8, nie pamiętam dokładnie.

  2. #132
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Koka7er
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Opolskie
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    78

    Domyślnie

    Mi dokładnie weszło 2,5l. Co było za dużo to przez kontrolny się wylewało..

  3. #133
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Jak to wygląda w przypadku 156? Też taki olej? Jakie ilości wchodzą? Nie widzę w jakim to dziale, coś tapatalk świruje
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  4. #134
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał Proxim@Ar Zobacz post
    Jak to wygląda w przypadku 156? Też taki olej? Jakie ilości wchodzą? Nie widzę w jakim to dziale, coś tapatalk świruje
    http://www.forum.alfaholicy.org/show....php?p=1408722
    Jaki olej do skrzyni 75W80 czy 75W90

    Aha - to dzial 159
    I tapatalk dziala ok u mnie
    To ty swirujesz :p

    edit
    Widze ze i tam juz pisales :-)
    w instr. nie ma nic o tym o co pytasz?








  5. #135
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Teraz zauważyłem. Jutro sprawdzę w instrukcji i zamówię.
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  6. #136
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zwoli
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Kępno
    Auto
    Jest AR166 3.2V6 2006R Była AR 159 1.9 8V BYŁA alfa romeo 156 1,6 16v, 1998r
    Postów
    368

    Domyślnie

    Co do spawania skrzyni,miałem w 156 mocno uszkodzoną skrzynie (rozdarła się o krawężnik ) dałem do pospawania i nic się złego dalej z nią nie działo.

  7. #137
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar szymon1987
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 '07 1.9 jtdm 16v@150ps
    Postów
    34

    Domyślnie

    Mam następujący problem z moją Bellą(159 1.9jtdm 16v): Otóż od początku zakupu skrzynia chodzi dość ciężko, auto lubi szarpnąć (ale nie jest to regułą), generalnie jak ma gorszy dzień to nie lubi być gwałtownie traktowana gazem i sprzęgłem. Co zauważyłem od początku, to że pedał sprzęgła nie chodzi płynnie (stawia inny opór przy podłodze, a inny w miarę odejmowania nogi, Pan Marcin z Cinsoftu, powiedział, że prawdopodobnie auto jeżdżone przez kobietę, i sprzęgło można wymienić, ale dopóki jeździ to można zostawić). Generalnie bardzo ciężko zredukować bieg żeby autem nie szarpnęło. Na autostradzie, przed gwałtownym przyspieszaniem, nie jest to problem, wyrównuję gazem - i tak auto ma przyspieszyć. Inaczej sprawa ma się w mieście. Gdy hamuję silnikiem, to przed redukcją, po naciśnięciu sprzęgła muszę uderzyć na moment w gaz, żeby wyrównać obroty. Jeżdżę autem już pół roku, ale redukcja na dwójkę to loteria - szarpnie albo nie szarpnie niezależnie od cudów jakie wyprawiam gazem i sprzęgłem.. Co ciekawe to zauważyłem, że drugi bieg ma dość dziwny zakres obrotów - o ile na innych biegach mogę spokojnie redukować z 1.5 tys obrotów, żeby wbić na dwójkę z trójki muszę zejść do ok. 1250, żeby po redukcji do dwójki mieć 2tys obrotów.. Generalnie za najsłabszy punkt tego auta uważam skrzynię, która jest po prostu ociężała i z którą muszę się szarpać, co sprawia że jazda staje się ociężała, szczególnie w mieście.. Już mam w planie wymianę płynu w skrzyni i smarowanie linek.. Mogę doraźnie zrobić coś więcej, czy raczej w grę wchodzi remont/wymiana skrzyni + sprzęgło i dwumasa.

  8. #138
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Problem może nie leżeć w skrzyni, chyba że dyferencjał się posypał. Prędzej obstawiałbym sprzęgło (koło dwumasowe, wysprzęglik). Sprawdzałeś luz na przegubach?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #139
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Sandacz1
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Płock/Choszczno
    Auto
    159 1.9Jtdm 16V
    Postów
    145

    Domyślnie

    Olej możesz wymienic na jakis dobry na pewno biegi beda lżej chodzic i mniej haczyc. Co do szarpania to raczej wymiana oleju nie pomoze. Ja zalalem valvoline 75W90 i roznica bardzo wyczówalna. Nie żałuje tych 100 zl wydanych na olej.

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

  10. #140
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    23

    Domyślnie

    Wymieniłem dzisiaj olej w skrzyni biegów. Odczucia po.. rewelacja.

    Wcześniej od zimy już miałem problemy z pierwszymi 3 biegami, na mrozie ciężko wchodziły, teraz w lato zdarzała się potrzeba wrzucania biegu drugi raz. Haczenie i brak pewnego ruchu drążka.
    Zalałem olej Motul Gear 300 75W90 i od razu wyczułem zmianę na duży plus. Precyzja ruchu, idealny opór, zero haczenia. Pojechałem "wyprostować nogi" Stilonowi i nie mogłem przestać zmieniać biegów.

    Aha, przy wymianie mechanik zlał mi trochę oleju do kubka. Barwa czarna, nieprzejrzysty, ale bez opiłków metalu.

Podobne wątki

  1. Wymiana oleju w skrzyni biegów.
    Utworzone przez dobry człowiek w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 03-07-2009, 12:27
  2. Wymiana oleju w skrzyni biegów
    Utworzone przez amser_sl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-04-2009, 21:02
  3. [145 bx] - wymiana oleju w skrzyni biegów
    Utworzone przez Lopezius w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-02-2008, 20:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory