Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 56

Temat: 1.9 JTS spalanie oleju

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał gwidonio Zobacz post
    Najprościej będzie sprawdzić kompresję, włącznie z próbą olejową, jeśli zajdzie taka potrzeba.
    Dzięki, przyjrzę sie poziomowi płynu I wykonam badanie w razie wątpliwości. Na czym jednak polega próba olejowa?

    A co do Oleju. Idąc za poradą Pięty będę częściej zmieniał olej by wypłukać nagar wiec mogę wyprobować Edga. Nie zaszkodzi a jeśli miałoby pomóc, tym lepiej .

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Dzięki, przyjrzę sie poziomowi płynu I wykonam badanie w razie wątpliwości. Na czym jednak polega próba olejowa?

    A co do Oleju. Idąc za poradą Pięty będę częściej zmieniał olej by wypłukać nagar wiec mogę wyprobować Edga. Nie zaszkodzi a jeśli miałoby pomóc, tym lepiej .
    Wiesz, zmienianie oleju to kosztowne hobby. Co do castrola to akurat nie lubie tej firmy i majac do wyboru wzialbym oryginalna selenie, motula, millersa lub valvoline. Ten ostatni mst można wyrwac w calkiem dobrej cenie. Bierz pelne syntetyki a nie oszukiwane syntetyki HC jak mobil1 0w40 czy shell 5w40 i będzie cacy
    Szerokosci

  3. #23
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Badasz kompresję, jeśli jest za niska, do każdego z cylindrów, przez otwór świecy zapłonowej wlewasz minimalna ilość oleju - czekasz chwilę, aż olej rozleje się po tłoku, tak, żeby uszczelnił pierścienie i robisz kolejną próbę kompresji - jeśli wzrośnie, masz info, że pierścienie nie trzymają, jeśli nie wzrośnie, musisz szukać w uszczelce, zaworach.
    Prawdę powiedziawszy, nie rozumiem zabiegu polegającego na wymianie oleju po 3-4 tysiącach, czemu miałby służyć?

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Wiesz, zmienianie oleju to kosztowne hobby. Co do castrola to akurat nie lubie tej firmy i majac do wyboru wzialbym oryginalna selenie, motula, millersa lub valvoline. Ten ostatni mst można wyrwac w calkiem dobrej cenie. Bierz pelne syntetyki a nie oszukiwane syntetyki HC jak mobil1 0w40 czy shell 5w40 i będzie cacy
    Szerokosci
    Zdecydowanie kosztowne, dopóki jednak będę na etrapie częstszych zmian oleju jak radziłeś nie mam oporu by spróbować coś innego a na sam koniec, jak mam nadzieje poprawi się sytuacja, wlać coś w stylu Millers. Grunt by stalo to obok systetuku I miało odpowiednią gęstość. Gdybym jeszcze nie miał strachu o już podpadający motorek, to jeszcze I ceramizer bym spróbował, to jednak oddzielny temat rzeka .

    Dam jeszcze znać jak przyjrze sie wszystkiemu, dziękuję za wszytko

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał gwidonio Zobacz post
    Badasz kompresję, jeśli jest za niska, do każdego z cylindrów, przez otwór świecy zapłonowej wlewasz minimalna ilość oleju - czekasz chwilę, aż olej rozleje się po tłoku, tak, żeby uszczelnił pierścienie i robisz kolejną próbę kompresji - jeśli wzrośnie, masz info, że pierścienie nie trzymają, jeśli nie wzrośnie, musisz szukać w uszczelce, zaworach.
    Prawdę powiedziawszy, nie rozumiem zabiegu polegającego na wymianie oleju po 3-4 tysiącach, czemu miałby służyć?
    JA tez nie polecam takiej akcji, bo to mocno portfel drenuje. Ale prawda jest taka ze skoro silnik mocno zapuszczony to można trochę pokombinować żeby go trochę poczyscic. Ale dobre oleje na pelnych bazach syntetycznych maja dobre właściwości myjace. JA bym teraz zmienil co 10k olej bo szkoda mi trochę tego motula. Ale jak jest czarny jak swieta ziemia po przejechaniu niecałych 2k i jeszcze do tego ubywa to w sumie mialbym zagwozdke. Obstawiam ze ten przebieg 97k nie jest jednak do końca prawdziwy

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Zdecydowanie kosztowne, dopóki jednak będę na etrapie częstszych zmian oleju jak radziłeś nie mam oporu by spróbować coś innego a na sam koniec, jak mam nadzieje poprawi się sytuacja, wlać coś w stylu Millers. Grunt by stalo to obok systetuku I miało odpowiednią gęstość. Gdybym jeszcze nie miał strachu o już podpadający motorek, to jeszcze I ceramizer bym spróbował, to jednak oddzielny temat rzeka .

    Dam jeszcze znać jak przyjrze sie wszystkiemu, dziękuję za wszytko
    Ceramizer do jts z wtryskiem bezpośrednim ? Przestan proszę. Takie akcje można robic w wolnossących 8 zaworowych pierdziawkach na chwile przed upchnięciem przez handlarza. jts nie znosi oszczednosci, sam się zresztą przekonasz Dbaj o silnik bo lepiej dbac niż później reanimować
    Ostatnio edytowane przez pieta ; 05-05-2014 o 14:01 Powód: Dodano

  6. #26
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Ale jak jest czarny jak swieta ziemia po przejechaniu niecałych 2k
    W JTS-ach zawsze będzie Zabieg z wymiana oleju co 3-4 tys. jest bez sensu - wymieniaj co 10 - 15 tys. - jakiego skutku spodziewasz się po tym zabiegu? W dodatku, jeśli, jak piszesz zrobiłeś płukankę.

  7. #27
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał gwidonio Zobacz post
    W JTS-ach zawsze będzie Zabieg z wymiana oleju co 3-4 tys. jest bez sensu - wymieniaj co 10 - 15 tys. - jakiego skutku spodziewasz się po tym zabiegu? W dodatku, jeśli, jak piszesz zrobiłeś płukankę.
    ja tam nie wiem, ale jak oglądałem olej na bagnecie w średnio zadbanym jtsie to wynalazek elf gm 5w40 po przebiegu 22k był ciemnobrązowy, ale nie czarny Być może plukanka nie wyplukala wszystkiego za pierwszym razem bo silnik był mocno zapuszczony a ze motul to dobry olej wiec przy okazji wyplukal trochę tego co jeszcze zostało. Ale to takie moje gdybanie. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy jts

  8. #28
    ZBANOWANY Pirat drogowy
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    159 1,9 JTS + 146 1,6 TS
    Postów
    226

    Domyślnie

    Być może dyskusja, "lepsze masło, czy margaryna", ale argumenty warto znać
    http://moto.onet.pl/aktualnosci/wymi...oszustwo/05d39

  9. #29
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Dbaj o silnik bo lepiej dbac niż później reanimować
    --> Dokładnie, dlatego staram się nie ignorować wszelkich "ciekawostek".

    Średnio co 13k wymieniam olej (czyli raz w roku, więcej rocznie nie robię kilometrów), teraz chce szybciej by wyczyścić bardziej wnętrze serducha. 250zł to koszt uczciwy by coś osiągnąć albo chociażby przekonać się czy coś zmieniło. Potem zrobię próby jak pisał Gwidonio przy okazji wymiany łożyska u mechanika i dalej będę się martwić. Na początek daliście mi sporo do myślenia, wiec muszę się przyjrzeć co dalej z olejem, jak zachowuje się płyn chłodzący, sprawdzić ilość inspekcji... Jestem Wam wdzięczny, jak również wszystkim komentującym, którzy dali do zrozumienia że silnik nie powinien łasić się na olej

  10. #30
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    U mnie z poziomem płynu chłodzącego jest podobnie... Zauważyłem kiedyś (zimny silnik), że poziom płynu spadł do 1/3 między min a max. Dolałem do max. Po kilku miesiącach (i jednocześnie jakieś pół roku temu) znów zauważyłem, że poziom płynu spadł do połowy min a max. Dolałem do max. Miesiąc temu sprawdzam stan - znów jest na środku. Zrobiłem ok 5 tys km i poziom płynu się nie zmienił.

    Auto w ogóle nie dymi. Olej nie pachnie inaczej, korek nie ma osadu. Dziwna sprawa.

    Kompresji nie mierzyłem.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. spalanie oleju co zrobić?
    Utworzone przez lokuss w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 08-06-2016, 21:10
  2. Spalanie oleju w 156 1.8 T.S.
    Utworzone przez monomach w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 19:59
  3. Spalanie OLEJU!
    Utworzone przez Piotrek156Sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 11:09
  4. Duże spalanie oleju 1.8 TS
    Utworzone przez kriskros89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:01
  5. spalanie oleju :/
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-06-2007, 06:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory