Witam.
Jestem dość świeżym posiadaczem Alfy, stąd moje pytanie.
Mam brudny akumulator w ropie - Czy ktoś wie co jest/może być tego przyczyną i jak temu zaradzić?
Poniżej zamieszczam fotki w celu bardziej precyzyjnego nakreślenia sprawy.
![]()
Witam.
Jestem dość świeżym posiadaczem Alfy, stąd moje pytanie.
Mam brudny akumulator w ropie - Czy ktoś wie co jest/może być tego przyczyną i jak temu zaradzić?
Poniżej zamieszczam fotki w celu bardziej precyzyjnego nakreślenia sprawy.
![]()
to nie ropa kolego tylko pewnie olej i dziurawa ta gumowa rura miedzy IC a silnikiem, sprawdź ją lepiej.
Dokładnie tak. Prawdopodobnie masz dziurę u dołu tej gumowej rury. Od dołu jest słabe podejście więc możesz jej nawet nie zauważyć. Będziesz pewny jak zacznie Ci świstać pod maska przy przyspieszeniu.
Przejrzyj te linki:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...pieszaniu.html
https://www.dropbox.com/s/3sab4e6bks...fa156swist.mp3
Kup nową rurę bo oklejanie jej niewiele da (to rozwiązanie na chwilę). Co do nowej rury masz dwa wyjścia. Albo kupić nową gumową - najlepiej oryginalną, albo napisać PW do misiu7911 to gość który dostarcza takie rury z tzw. kwasówki - trwalsze ale droższe rozwiązanie. Potrzebne będą oczywiście jeszcze opaski.
Ostatnio edytowane przez cassiel ; 06-05-2014 o 17:20
Ok właśnie nie wiedziałem co to dokładnie jest, a znawcą nie jestem, dlatego też wolałem się tu poradzić.
Dziękuję za odpowiedzi, ale mam jeszcze pytanie. Jakbym chciał kupić tą rurę to o co dokładnie mam pytać? Ma ona jakąś konkretną nazwę? Czy wystarczy, że powiem, że chodzi mi o rurę między IC a silnikiem?
IC a kolektorem model samochodu silnik jaki masz.
Rura Coolera górna, każdy handlarz będzie wiedział o co chodzi.
Btw ja przy tej samej usterce założyłem używaną rurę, bo akurat taką miałem dosłownie pod ręka i przez najbliższe 5000 km nic się nie działo.
Taka tania i szybka alternatywa, tylko sprawdź ją dobrze
Jeszcze raz dzięki za szybkie odpowiedzi
A auto to AR 156 1.9 JTD 1999 105KM