Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 56

Temat: 1.9 JTS spalanie oleju

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    btw sprawdziles już ilość kasowań inspekcji ?
    Okazuje się jednak że nie widzę takowej opcji albo źle czytam. Czy to jest pod parametrami silnika? Czy poprzez kabelek ELM łączę się z jakim innym podzespołem?
    Poniżej kilka zdjęć z fesa. Świeżo odpalony więc jeszcze na ssaniu. Normalnie obroty mam niższe. Co ciekawe jak wyłączy ssanie to Pozycja wariatora fazy wydechu i dolotu przyjmują wartość ujemne a nie zerowe zalecane. To coś istotnego? No i muszę pozbyć się wibracji i nie równej pracy silnika bo drży i na ssaniu i bez niego... Trochę irytujące

    BTW olejek dolany do maxa

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wyłączony 2.jpg
Wyświetleń:	362
Rozmiar:	114.5 KB
ID:	130449   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wyłączony 3.jpg
Wyświetleń:	246
Rozmiar:	110.9 KB
ID:	130450   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zimny 1.jpg
Wyświetleń:	261
Rozmiar:	110.5 KB
ID:	130451   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zimny 2.jpg
Wyświetleń:	246
Rozmiar:	126.7 KB
ID:	130452   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Zimny 3.jpg
Wyświetleń:	244
Rozmiar:	112.6 KB
ID:	130453  


  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    hmm,
    popatrz silnik, regulacje jak chcesz skasować inspekcje po wymianie oleju, natomiast ilość inspekcji powinna być przy hodometrze, tak cos kojarze, ale może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie
    Jak jedziesz do aso do ci daja taka ladna karteczke z examinera gdzie to wszystko jest wymienione

    Martwia mnie natomiast dwie rzeczy: te ssanie, roznica miedzy licznikiem przebiegu oraz tym co masz na budziku, ale to temat na dalsze badania. W drugiej strony nie dajmy się zwariować, auto ma cieszyc a nie doprowadzać do stanu przedzawałowego

    Dodano po 7 minutes:

    aha i zobacz jak z klima u Ciebie. Z mojego doświadczenia trzeba to tez sprawdzić
    Ostatnio edytowane przez pieta ; 07-05-2014 o 08:24 Powód: Dodano

  3. #43
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    hmm,
    popatrz silnik, regulacje jak chcesz skasować inspekcje po wymianie oleju, natomiast ilość inspekcji powinna być przy hodometrze, tak cos kojarze, ale może ktoś mądrzejszy ode mnie się wypowie
    Jak jedziesz do aso do ci daja taka ladna karteczke z examinera gdzie to wszystko jest wymienione

    Martwia mnie natomiast dwie rzeczy: te ssanie, roznica miedzy licznikiem przebiegu oraz tym co masz na budziku, ale to temat na dalsze badania. W drugiej strony nie dajmy się zwariować, auto ma cieszyc a nie doprowadzać do stanu przedzawałowego

    Dodano po 7 minutes:

    aha i zobacz jak z klima u Ciebie. Z mojego doświadczenia trzeba to tez sprawdzić
    A może to ta opcja "Ilość ponownych zapisów"? Z tego co czytałem fabrycznie jest ustawione 9 I przy każdej wizycie w ASO zmniejsza sie ilość o 1. Ale czy to prawda nie wiem . Co takiego martwi Cie przy ssaniu? Ogolnie to rzecz u mnie wyglada w ten sposób że auto czy to odpalone świeżo czy gorące na wolnych obrotach draga. Silnik nie pracuje równiutko tylko lekko poszarpuje co chwile co czuć nawet w środku. Nie robiłem jeszcze przeglądu świec, cewek, przepływki.. licze że wlasnie tam leży problem. Dzis np. poraz pierwszy po pierwszym odpaleniu zadrżał mi mocniej I zgasł. Może to dlatego że opary w baku, byłem przed tankowaniem .
    Na razie cieszy cieszy I oby na zawale się nie skończyło ;D

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    aha i zobacz jak z klima u Ciebie. Z mojego doświadczenia trzeba to tez sprawdzić
    .

    Klime zrobie na dniach. Nie używam bo nie wiem w jakim stanie jest czynnik a nie chciałbym zajechać sprężarki

    Dodano po 2 minutes:

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    popatrz silnik, regulacje jak chcesz skasować inspekcje po wymianie oleju
    A jakim kabelkiem mam się połączyć? VAG/KKL czy ELM327/OBD. Tego drugiego jeszcze nie posiadam
    Ostatnio edytowane przez Dejvvv ; 07-05-2014 o 09:28 Powód: Dodano

  4. #44
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Na szybko bo nie mam za bardzo czasu
    1. kabelek elm i Zmien na multieuscan, ten co masz lepiej dogaduje się z fiatem a nie alfa
    2. problem co mówisz z tym drganiem to może być tez kwestia silnika krokowego, dwumasy, pracy na oparach albo wlasnie ttkm
    3. swiece do wymiany przy przebiegu 120k, ale skoro nie wiesz jaki jest przebieg to masz problem. user alabaster tez kupił jts z nie do końca określonym przebiegiem wiec możesz sobie z nim pokorespondować , przeplywka do przedmuchania a dopiero później do wymiany
    4. nie jeździmy na oparach bo szkoda pompy paliwa
    5. klima jest zwykle do nabicia, przy okazji wymien filtr kabinowy na jakiś z wkładem węglowym

    Powodzenia

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Na szybko bo nie mam za bardzo czasu
    1. kabelek elm i Zmien na multieuscan, ten co masz lepiej dogaduje się z fiatem a nie alfa
    2. problem co mówisz z tym drganiem to może być tez kwestia silnika krokowego, dwumasy, pracy na oparach albo wlasnie ttkm
    3. swiece do wymiany przy przebiegu 120k, ale skoro nie wiesz jaki jest przebieg to masz problem. user alabaster tez kupił jts z nie do końca określonym przebiegiem wiec możesz sobie z nim pokorespondować , przeplywka do przedmuchania a dopiero później do wymiany
    4. nie jeździmy na oparach bo szkoda pompy paliwa
    5. klima jest zwykle do nabicia, przy okazji wymien filtr kabinowy na jakiś z wkładem węglowym

    Powodzenia
    Dzięki za czas
    A więc tak:
    1. Kabelek trzeba kupić. MultiEcu mam ale ograniczoną wersję.
    2. Poobserwuje. Natomiast dwumasa się chyba powoli odzywa. Mam od początku zakupu auta głuche pukanie, nie metaliczne, milknące przy wciśniętym sprzęgle. Samo sprzęgło natomiast pracuje bezbłędnie, tak sądzę, przy wysprzęglaniu słychać delikatne puknięcie, nie badałem jeszcze ilości oleju w skrzyni bo biegi I sprzęgło pracują lekko. Drugie pukanie równiez głuche pochodzi bezpośrednio z pod kolektora ssącego, co do tego nie mam pojęcia co to.
    3. Napiszę I zapytam co było u niego, dzięki za sugestię. Natomiast przy bliżej nie stwierdzonym przebiegu świece to chyba rozsądny wydatek na chwile obecną. Przy okazji wyczyszcze cewki .
    4. Nie jeżdze, to sporadyczny wypadek .
    5. Jasne, jak robic to komplet .

  6. #46
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Myślę, że takie zużycie oleju nie jest powodem do zmartwień (oczywiście lepiej, żeby nie brała wcale) Miałem już kilka Alf i GTA z idealny silnikiem potrafiła spalić litr na tysiąc km. Teraz mam GT z tym samym silnikiem co GTA i nie ubywa prawie wcale. JTS w 156 też spalał ok 0,6l/1000km, ale to problem rozwiązań z bezpośrednim wtryskiem i przebiegu powyżej 100tyś. Moim zdaniem tak częsta wymiana oleju nic tu nie da. Każdy silnik inaczej się dociera. Stosuj dobry olej i trzymaj go w okolicach znaku max. Jeśli jednak dalej będziesz chciał to drążyć to pomoże pewnie tylko zdjęcie głowicy i czyszczenie zaworów, wymiana uszczelniaczy itd.
    Ostatnio edytowane przez lewarek ; 07-05-2014 o 16:19
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 JTS 160KM
    Postów
    48

    Domyślnie

    Cytat Napisał lewarek Zobacz post
    Myślę, że takie zużycie oleju nie jest powodem do zmartwień (oczywiście lepiej, żeby nie brała wcale) Miałem już kilka Alf i GTA z idealny silnikiem potrafiła spalić litr na tysiąc km. Teraz mam GT z tym samym silnikiem co GTA i nie ubywa prawie wcale. JTS w 156 też spalał ok 0,6l/100km, ale to problem rozwiązań z bezpośrednim wtryskiem i przebiegu powyżej 100tyś. Moim zdaniem tak częsta wymiana oleju nic tu nie da. Każdy silnik inaczej się dociera. Stosuj dobry olej i trzymaj go w okolicach znaku max. Jeśli jednak dalej będziesz chciał to drążyć to pomoże pewnie tylko zdjęcie głowicy i czyszczenie zaworów, wymiana uszczelniaczy itd.
    Dziękuję Ci za opinie .
    Wiekszość wypowiedziała się że nie powinien brać wogóle ale póki co mam jeszcze inne czynności do wykonania wiec to odwlekę troche w czasie (pierścienie I uszczelniacze). Jasne że chciałbym mieć tak zadbany silniczek jak przedmówcy ale Niemiec nie bardzo dbał jak widac I ja musze ponieść tego konsekwencje. Wszystko jednak po kolei . A tego "MAX'a" bede pilnował jak oka w glowie hehe .

  8. #48
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    kuj-pom
    Postów
    51

    Domyślnie

    Ja też lubię mieć auto w idealnym stanie, ale czasami "rewolucja" nie przynosi zakładanych korzyści. Niestety powinieneś zaakceptować te dolewki dopóki nie wydarzy się coś poważniejszego np. uszczelka pod głowicą i wtedy zrobisz to gruntownie.
    159 1.9 JTDM 150KM
    wcześniej GTV6, 147GTA,156 2.0JTS i 156 1.8TS

  9. #49
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    A może to ta opcja "Ilość ponownych zapisów"? Z tego co czytałem fabrycznie jest ustawione 9 I przy każdej wizycie w ASO zmniejsza sie ilość o 1.
    Jest to ilość "programowań" sterownika silnika. W Twoim przypadku ktoś grzebał przy nim raz.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Ogolnie to rzecz u mnie wyglada w ten sposób że auto czy to odpalone świeżo czy gorące na wolnych obrotach draga. Silnik nie pracuje równiutko tylko lekko poszarpuje co chwile co czuć nawet w środku.
    Zobacz, czy się coś zmieni jak wyłączysz klimatyzację (w sensie poszarpywania na jałowym biegu).

    Cytat Napisał Dejvvv Zobacz post
    Natomiast dwumasa się chyba powoli odzywa. Mam od początku zakupu auta głuche pukanie, nie metaliczne, milknące przy wciśniętym sprzęgle. Samo sprzęgło natomiast pracuje bezbłędnie, tak sądzę, przy wysprzęglaniu słychać delikatne puknięcie
    Jakiego rodzaju to jest puknięcie? U mnie ostatnio coś się odzywa (odgłos jest taki, jakby się coś przewróciło w bagażniku i pojawia się w momencie całkowitego zatrzymania + przy przyspieszaniu na niskich prędkościach, ewidentnie zmiana obciążenia osi to wywołuje), ale podejrzewam, że to raczej coś w zawieszeniu (nie miałem jeszcze czasu przejrzeć wątku o odgłosach, bo mnie wyjazd dopadł).

Podobne wątki

  1. spalanie oleju co zrobić?
    Utworzone przez lokuss w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 08-06-2016, 21:10
  2. Spalanie oleju w 156 1.8 T.S.
    Utworzone przez monomach w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 19:59
  3. Spalanie OLEJU!
    Utworzone przez Piotrek156Sw w dziale 156
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 27-09-2012, 11:09
  4. Duże spalanie oleju 1.8 TS
    Utworzone przez kriskros89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-01-2012, 20:01
  5. spalanie oleju :/
    Utworzone przez JaGGeR w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 14-06-2007, 06:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory