Strona 3 z 14 PierwszyPierwszy 12345678910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 134

Temat: Słaba klimatyzacja - problem - słabo chłodzi

  1. #21
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    sprawdzili szczelność
    Pisałem że sprawdzić szczelność to można po barwniku na przestrzeni dwóch, trzech tygodni. Takie sprawdzenie przy nabijaniu to w buty sobie można wsadzić. To niby dlaczego miałeś w układzie tylko 390g???? Że niby wcześniej tyle nabił??? Ludzie, i Wy się jeszcze na to nabieracie???
    Barwnik nabity? Kiedy kolejna kontrola?

  2. #22
    Użytkownik Embrion Avatar Gillette
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    Alfa 159 1,9 JTD+ 2008r.
    Postów
    4

    Domyślnie

    Poszukaj sobie na http://www.skraplaczesamochodowe.pl myślę że powinieneś znaleźć odpowiedź na Twoje pytanie, jeśli nie to mozesz spróbować napisać maila z zapytaniem do admina.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Pisałem że sprawdzić szczelność to można po barwniku na przestrzeni dwóch, trzech tygodni. Takie sprawdzenie przy nabijaniu to w buty sobie można wsadzić. To niby dlaczego miałeś w układzie tylko 390g????
    Jezu,pisałem,że byłem u fachowców a nie pseudo fachowców.Jak sprawdzali szczelność?Tłumaczył mi,że maszyna sprawdza szczelność na 1 atm.i aby wyczuła nieszczelność,to dziurka musiałaby mieć średnicę szpilki....u mnie sprawdzali ciśnieniowo na 10 atm.bodaj przez 30 minut z ultrafioletem i na manometrach elektronicznych.Czemu tak mało było?Może dlatego,że auto stało przez 3 lata nie używane??Na dworze?Nawet był nieuruchamiany.
    Ludzie ci zajmują się tylko klimą samochodową i chłodnicami....już od 26 lat.Więc nie mam powodów im nie wierzyć,tym bardziej,że przez cały czas byłem obecny przy tym,co zajęło blisko 2 godziny.
    Wystarczy wyjaśnień?
    Pzdr.

  4. #24
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał motogold Zobacz post
    Jezu
    Marek mam na imię.
    Twoja sprawa, ja Ci mówię że szczelna klima może stać 10 lat i Ci czynnika nie ubędzie. Tak samo sprawdzanie szczelności..... Takie sprawdzanie jest pobieżne. Fachowe to prześwietlenie ultrafioletem układu po kilku tygodniach. Nie kwestionuję Twojej wiary, wierzysz w co chcesz

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    szczelna klima może stać 10 lat
    Pewnie i tak,ale życie czasami nas zaskakuje.Może właśnie wcześniej pseudo fachmany grzebały?Może ktoś bawił się zaworkiem?Ktoś odkręcał wąż od czegoś i zorientował się,że to nie ten, jak zaczęło syczeć?Różnie to bywa.To nie lodówka,że stoi w rogu i nikt za nią nie zagląda.
    Przy 10 atm i ileś tam na manometrze po przecinku,musi wykazać spadek,jeżeli jest nieszczelność.Pobieżne to masz maszyną,co wcześniej pisałem-1 atm-1 minuta i komunikat-szczelna
    Pzdr.
    Sławek

  6. #26
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Kto sprawdza klimę 1atm jak tam jest minimum 6 roboczych????????? Nie wiem czy w ogóle te maszyny mają możliwość wytworzenia mniejszego ciśnienia niż robocze
    Mniejsza o to. Ja miałem już sporo przejść i takim serwisom dziękuję. Ja już w dwóch autach miałem tak szczelną jak u Ciebie, sprawdzane nawet dłużej na maksymalnym ciśnieniu i nic nie znalazł. A czynnika na drugi sezon już nie było
    Dlatego jak ktoś pyta to rzetelnie odpowiadam co może go czekać. Wiem że nie jest łatwo znaleźć rzetelnego fachowca bo każdy chce zainkasować i pchać to dalej. I z autopsji wiem że Wielkie szyldy czy chlubne doświadczenie nie idzie w parze z rzeczywistością. Ponieważ opnie o takich wystawiają przeważnie Ci którym nic poza odgrzybieniem nie trzeba robić. Albo żyją w przeświadczeniu że i tak co roku muszą przyjechać a jednostki które mają faktycznie problem w którym trzeba się wykazać niestety giną w tłumie.

    Tak czy siak życzę zimna oby na zawsze

  7. #27
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Brzeżnica
    Auto
    156 1,9 jtd 115km ,166 3.0 1999 r,*166 2.4 JTD
    Postów
    193

    Domyślnie

    dokładnie tak umnie chyba jak sie nie mylę to 18 atm na 60 min sprawdzenie szczelnosci , po włączeniu klimy ma spaść do 8 atm w tedy wiadomo ze spręzaka jest dobra , coś takiego mi tłumaczył mi ten majster.

  8. #28
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    @Marek nie ma takiego układu ciśnieniowego, z którego nie ucieka czynnik, a już tym bardziej chłodniczy. Nawet w lodówkach powoli ucieka pomimo połączeń lutowanych a juz nie wspomnę w aucie. Dzieje się tak dlatego, że czynnik chłodniczy ma mniejsze cząstki i z wiekiem powoli ucieka (to tak jak z badaniem szczelności spawów - woda nie przelatuje a nafta leci ciurkiem ). Oczywiście nie są to duże wycieki, ale po kilku latach parę % może brakować. Między innymi dlatego powinno się co jakiś czas serwisować układ.
    Kolejna sprawa to czym badają szczelność układu przed nabiciem. Znam renomowany serwis, który robił to zwykłym sprężonym powietrzem. Nie sprawdza się to z powodów opisanych powyżej, no chyba że mamy naprawdę konkretną dziurę. Do sprawdzenia potrzeba co najmniej azotu (zbliżona wielkość cząstek).
    Następną rzeczą jest okresowe uruchamianie sprężarki. Jeśli nie będzie długo uruchamiana lub będzie jeździła w rozszczelnionym i pustym układzie klimy to zablokuje się płyta zaworowa i sprężarka do śmietnika.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ze wszystkim się zgodzę tylko nie z tym że z dobrego układu i tak czynnik ucieka (może tak jak piszesz, ale te ilości nie spowodują zatrzymania układu nawet po kilku latach). U mnie w coupe po 8 latach nadal klima chłodzi (od wymiany chłodnicy przez poprzednika do mojej kontroli). Poza tym jeżdżę do gościa którego z zamkniętymi oczami polecę do klimy. Wie o układach klimatyzacyjnych w autach chyba wszystko. Zjadł chyba zęby na tym. Nie raz z nim rozmawiałem i fakt, niewiele aut jest na tyle "zadbanych" i dobrze zrobionych ale jednak są. I nie raz miał z takimi kontakt że auto nie wymagało żadnego serwisu ani uzupełniania przez długie lata. Przy czym przez ten czas nic nie ubyło. Należy też zaznaczyć że marka auta jest tu drugorzędna. W głównej mierze na to ma wpływ dobór producentów podzespołów. Sprężarki, techniki łączenia.
    Ja jednak z alfami nie mam tego szczęścia w każdej coś było nieszczelne. A ze 159 nagle uciekło wszystko pomimo że nie ma po tym śladu za tydzień jadę na kontrolę UV.
    Ale już totalną paranoją jest wmawianie że klimę trzeba nabijać co rok albo dwa

    Odnośnie testów. To tak jak pisałem. Nie pomogły próby ciśnieniowe. Nie wykazały nic. A jednak czynnik przez lato uciekł oczywiście winny się znalazł po 3 tygodniach UV
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 09-05-2014 o 10:26

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Marek-zgadza m się z Tobą w wielu kwestiach.Pamiętaj,że każdy fachowiec liczący się w swojej branży,ma swoje sposoby napraw,diagnoz,testów etc.Praktyka nigdy nie szła w parze z teorią.Miałem kiedyś opla senatora.Pojechałem do klimy na nabicie,bo wymieniałem sam sobie chłodnicę po kamieniu.Kupiłem nową z opla i mi nabili w serwisie klimy,czynnikiem R134.Pojechałem na długi weekend i jako tako chłodziła.Gdy przyszedł czerwiec,to się okazało,że niestety nie chłodzi jak powinna.Pojechałem za namową kolegi do takiego sobie gościa w garażu,pogmerał,spuścił to co było,okazało się,że jest 330gr.Przyniósł katalog i okazało się,że powinno być 1100 gr.
    Sprawdził szczelność azotem na 2 godziny i zero wycieku.Mówi do mnie,że tu nie powinien być R134 tylko R12,starego typu.Poszedł do piwnicy,przyniósł R12 nabił i tak jeździłem przez nast.6lat nie wiedząc co to klima.Hulała do samego końca.auta.
    więc różnie to z tymi fachmanami bywa .
    Pzdr
    Sławek

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja problem - raz chłodzi raz nie...
    Utworzone przez Stifer w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 02-06-2019, 15:55
  2. Klimatyzacja słabo chłodzi
    Utworzone przez Alfista w dziale 166
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 21-07-2018, 11:07
  3. klimatyzacja chłodzi- nie chłodzi
    Utworzone przez SlaSH7 w dziale 166
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 21:05
  4. Układ szczelny ale słabo/w ogóle nie chłodzi
    Utworzone przez ap2 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 01-07-2013, 20:44
  5. Klima nabita a słabo chłodzi
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 27-07-2012, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory