Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: wahacz górny trzeszczy

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 sportwagon 1,9jtdm 120 km
    Postów
    24

    Domyślnie wahacz górny trzeszczy

    witam rozleciał mi sie sworzeń górnego wachacza wiec postanowiłem zaoszczedzić i kupić RTS założyłem i dosłownie masakra jak wóz drabiniasty trzeszczy jak by był zatarty wiec zamówiłem z allegro Lemfolder http://allegro.pl/alfa-romeo-159-wah...200730433.html dziś go założyłem i kolejne rozczarowanie delikatnie jak sie bujnie przód albo wchodzi w zakret trzescczy- stuk wczesniej takich objawów nie było prosze o pomoc co mam zrobic przecież lemfolder nie jest jakims dziadostwem dla mnie to trzeszczy tuleja może jakas podpowiedz dziekuje z góry

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gavu
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    395

    Domyślnie

    Wachacz dobierales wedlug VIN? Zaglebiales sie w temat gornych wachaczy i wiesz ze sa dwa rodzaje? Moze po prostu zle dobrales...

    Send by Tapatalk 4 S4

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 sportwagon 1,9jtdm 120 km
    Postów
    24

    Domyślnie

    tzn czym sie róznia czytałem że sworzniem bo tuleje sa takie same a zreszta patrzałem do starego noi taki sam to trzeszczy tuleja tylko nie wiem dlaczego lemfolder rozumiem rts czy jakis inny chinski

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9JTDm
    Postów
    22

    Domyślnie

    Nie wiem ile w tym prawdy ale podczas moich przygód z wahaczami górnymi słyszałem opinie że TRW i Lemforder to dokładnie to samo, prawdopodobnie kupili od jednego dostawcy wyrób. Twoje objawy są typowe dla wahacza TRW, który został wycofany z uwagi na wadę fabryczną. Jak dla mnie to wahacz do reklamacji i jak chcesz mieć spokój to zostaje jedynie oryginał, niestety.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gavu
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    395

    Domyślnie

    Trzeba tez pamietac podczas wymiany aby sruby na tulejach dokrecac w polozeniu neutralnym wachacza

    Send by Tapatalk 4 S4

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 sportwagon 1,9jtdm 120 km
    Postów
    24

    Domyślnie

    już sprawdziłem niestety to wachacz tzn tylna tuleja przesuwa sie w tuleji i oczywiscie że dokreca sie w neutralnym położeniu ale te tuleje sa zrobione tak że sie przekrecaja wzgledem siebie patrzałem na starej tuleji można ja obkrecac naokoło wiec jak sie dokreci w górze też sie nic nie stanie czyli tylko orginał to jakas masakra z tymi wachaczami

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa 159 1.9 jtdM 2006 sedan
    Postów
    6

    Domyślnie

    Kolego jedyne co się sprawdza to ori z wytłoczonym znaczkiem alfy. Ja kupiłem raz TRW i nie polecam wytrzymał pół roku ok 10tys/km. Na all znalazłem ori za 200zł po przebiegu 15tys i nie żałuję po śmiga do dziś jak nowy. Teraz co jakiś czas szukam czy nie ma ktoś czegoś podobnego by mieć na zapas. Na szybko ciężko coś konkretnego znależć. Niestety wahacz warto mieć na zapas.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar gavu
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    KSU
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ja gdzies na forum czytalem kiedys ze ktos sie dobrze wypowiadal na temat wachaczy ABS w stosunku ceny do jakosci... ale to najlepiej zeby ktos kto mial z nimi stycznosc sie o nich wypowiadal

    Send by Tapatalk 4 S4

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek161 Zobacz post
    już sprawdziłem niestety to wachacz tzn tylna tuleja przesuwa sie w tuleji i oczywiscie że dokreca sie w neutralnym położeniu ale te tuleje sa zrobione tak że sie przekrecaja wzgledem siebie patrzałem na starej tuleji można ja obkrecac naokoło wiec jak sie dokreci w górze też sie nic nie stanie czyli tylko orginał to jakas masakra z tymi wachaczami
    kolega gavu dobrze prawi, nie można dokręcać w innym położeniu niż neutralne bo od razu wahacz szlak trafi. Jak się tuleja kręci to nic dziwnego że skrzypi, wahacz jest do wyrzucenia.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa 159 sportwagon 1,9jtdm 120 km
    Postów
    24

    Domyślnie

    tuleje nie sa tylko gumowe jest w srodku tulejka i tulejka metalowa która wcgledem siebi sie obraca a druga czyli przednia jest z gumy tulejki metalowej dwóch tulejek teflonowych wałkiem metalowym i dwoma podkładkami rozbierałem ta tuleje żeby zobaczyć co wsrodku jest i ona też sie obraca w srodku bo np. jesli skrece w neutralnym położeniu a puzniej np. podnosze żeby koło zmienić to i tak sie obróci i tak wiec czy bedzie skrecona w górze czy w dole to akurat niema tutaj niema znaczenia jesli sie myle to prosze poprawic ok ogólna zasada jest taka że wachacze i każdy elemeny zawieszenia tak sie skreca przy tulejach gumowych

Podobne wątki

  1. [156] wahacz górny
    Utworzone przez Arek 146 w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 07-07-2013, 09:51
  2. Wahacz górny
    Utworzone przez marian813 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 21:45
  3. Wahacz górny
    Utworzone przez amdi92 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 15:21
  4. Górny wahacz
    Utworzone przez mbudzik83 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-06-2010, 08:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory