Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Temat: Alfa 145 1.6 boxer - ciężko zapala po dłuższym postoju

  1. #31
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Nowe wieści.
    Moja pompa daje 2 bary podpinając się bezpośrednio do wyjścia pompy paliwa w baku. Coś mi się wydaje, że jest zdecydowanie za mało. Mało tego po wyłączeniu silnika ciśnienie paliwa spada do 0 bar w ciągu 10 sekund. Czy czasem nie powinno pozostać w układzie na dłużej?
    Jakie ciśnienie powinna dawać pompa w AR 145 1.6 boxer 1995r.?
    Coś mi świta w głowie, że ok. 4 bar.... gdyż jeżeli moja pompa daje 2 bary to na regulatorze ciśnienia paliwa będzie jeszcze większy spadek ze względu na długość przewodów paliwowych + dodatkowe opory w postaci filtra paliwa. Dobrze myślę?

    Chyba w dobry przewód się wpiąłem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	140510_155952.jpg
Wyświetleń:	774
Rozmiar:	76.2 KB
ID:	130868   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	140510_160022.jpg
Wyświetleń:	728
Rozmiar:	73.7 KB
ID:	130869  

  2. #32
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Oczywiście pomiar robiony na wolnych obrotach.

    Mało tego mam jeszcze w garażu starą pompę, która to była fabrycznie zamontowana w aucie, lecz przez partacza została uszkodzona i strasznie śmierdziało PB w samochodzie, więc postanowiłem zakupić używke niby sprawną a boxera 1.6. Pompa wymiarami taka sama lecz ma już troche inne piny przyłączeniowe (zasilanie) samej pompy niż moja. Nie dało mi to spokoju wiec zacząłem drążyć temat i oto co znalazłem dla AR 145 1.6i.e 103kM w zależności od sterownika silnika (mój to GM - najoporniejszy jaki mógł być montowany w tym modelu):
    1.
    2.

    Po włozeniu mojej starej pompy lecz z połamanym "deklem" uzyskałem taki oto wynik:

    Ciśnienie paliwa na luzie wyższe o 0,6 bara co przekłada sięna odpalanie samochodu jak i również samą kulture pracy silnika (mniej trzęsie w środku).
    Tutaj owe uszkodzenie dekla teoretycznie sprawnej pompy.

    Teraz będe próbował z dwóch pomp zrobić jedną sprawną jak i szczelną. Prawdopodobnie jestem bliski rozwiązania problemu po sprawdzeniu chyba każdego czujnika....
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa.jpg
Wyświetleń:	731
Rozmiar:	79.9 KB
ID:	130981   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	pompa 2.jpg
Wyświetleń:	670
Rozmiar:	84.1 KB
ID:	130982   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	140510_164006.jpg
Wyświetleń:	708
Rozmiar:	57.3 KB
ID:	130983   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	140510_164018.jpg
Wyświetleń:	1022
Rozmiar:	85.2 KB
ID:	130984  

  3. #33
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cisnienie paliwa powinno być stałe przy pracującym silniku jak i przy wyłączonym, skoro spada to musi być nieszczelność lub zawór zwrotny w pompie nie trzyma paliwa w układzie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  4. #34
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Na tej mojej fabrycznej pompie która utrzymywała stałe ciśnienie na poziomie 2.6 bar silnik zapala praktycznie zaraz, natomiast na drugiej utrzymuje się ciśnienie na poziomie 2 bar (miała być sprawna) trzeba kręcic bardzo długo zanim odpali.
    Mało tego ta pompa z uszkodzonym deklem trzyma jeszcze ciśnienie w układzie przez 1,5 godziny zanim zejdzie do zera (możliwe, że delikatnie zawór przepuszcza). Mało tego po dodaniu gazu tak do 4 000 rpm. ciśnienie wzrasta do 3.2.
    Moje plany:
    - zrobić z dwóch pomp jedną (przełożyć samą pokrywe górną)
    - zamontować dodatkowy zawór zwrotny zaraz na wyjsciu z pompy

    Pytanie.
    Jakie powinno być ciśnienie na wolnych obrotach (ja ww. ciśnienia podaje na wolnych obrotach).

  5. #35
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Odpaliłem samochód po troche ponad 12 godzinach stania pod chmurką. Temp. zew. 9st.C. Ciśnienie w układzie 0 bar. Silnik zapalił na tzw. "dotyk". Praktycznie znalazłem przyczynę długiego kręcenia przed odpalaniem. Ciśnienie na pompie przy biegu jałowym na stałym poziomie 2,7bar. Wróciła moc i nie szarpie tak nawet na zimnym silniku jak wcześniej na poprzedniej pompie.
    Także jak ktoś ma problem z długim kręceniem w boxerze, to proponuje zmierzyć na początek ciśnienie paliwa na samej pompie. Później szukać ewentualnie dalej. Wiem, że jest kilka osób, u których trzeba długo kręcic zanim zagada.

    Odnośnie samej pompy paliwowej. Ktoś mi pisał, że pasuje z każdego boxera oraz, że z 1.4 podejdzie do 1.6. Muszę obalić tę teze, gdyż sam jestem tego przykładem. Pompa fizycznie fasuje plug&play w otwór baku, lecz jak widać ma inne nastawy ciśnienia, oraz różni się samą pompą tłoczną paliwo w obudowie pompy, którą to da się wymienić osobno lecz jej koszt to 2 używane pompy. Przy ewentualnej wymianie pompy trzeba sprawdzić jak wygląda sam element tłoczny, oraz sposób doprowadzenia napięcia. Są dwa rodzaje na piny we wtyczce, oraz drugi model na wsuwki. Innych różnic nie zauważyłem.

    Teraz kolejne pytanie (może ktoś będzie miał wiedze, lecz widze tutaj ciężki temat). Jak się nastawy regulatora ciśnienia paliwa? Coś mi się obiło o uszy, że równiez były stosowane 2 rodzaje owych regulatorów.

  6. #36
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Hej,

    Chcąc doprowadzić 145 do ładu ostatnio mam dziwny problem z nią.
    Otóż jak auto postoi dłużej to ma trudności z odpalanie tzn. kręci tak 3-5 sekund zanim zapali. Jak zapali to jezdzi normalnie, obroty nie falują, ciągnie do końca (do odcinki).
    Natomiast jak już się zagrzeje, przejade się kawałek zgaszę silnik i przy ponownej próbie odpalenia zapala zaraz na tzw. "dotyk" za pierwszym strzałem.
    Akumulator nowy kręci jak oszalały.
    Nalane świeże paliwo PB95 + dodatek do czyszczenia układu paliwowego Liqui Moly - bez poprawy na zimnym.

    Filtr powietrza nowy. Przewody zapłonowe oraz świece NGK jednoelektrodowe również nowe (sprawdze jeszcze symbol czy pasują do tego silnika).
    Ogólnie to jakie mają świece miec symbol dla tego silnika 1.6 boxer 95r.?
    Zostało jeszcze wymienić filtr paliwa. Gdzie znajduje się owy filtr?

    Czy w tym silniku jest coś takiego jak zawór zwrotny powrotu paliwa? Pierwsze podejrzenia pada na układ zasilania, gdyż pompa paliwowa w baku zaczyna pracować dopiero jak rozrusznik zaczyna kręcić, co dla mnie jest dziwne bo mając kilka aut, to pompa zawsze włączała się i pompowała przed zapaleniem silnika w ten sposób nabijając ciśnienie na listwe wtryskową.

    Wszystkie boxery tak mają, że pompa załącza się w momencie przekręcenia zapłonu? Nie da się tego obejść by nabijała paliwo już przed samym odpaleniem silnika?

    Problem jaki temu towarzyszy, to po nocnym ciężkim odpaleniu pedał hamulca jest twardy jakby był zapowietrzony i przez pierwsze kilka metrów praktycznie nie ma hamulcy. Objaw znika po paru sekundach, a jak trzymałem w tym czasie noge na hamulcu to czułem jak zrobił się normalny tzn. zszedł do pozycji roboczej przy naciśnięciu hamulca. Następnie jak już zrobi się normalny to hamuje z piskiem opon (auto bez abs). Wyłączam silnik i odpalam za np. godzine to hamulce działają normalnie.
    Przegladanlem caly temat.
    Podobne problemy mialem z odpalenie po dluzszym postuju zwlaszcza w zimie. Czasami to z rury strzelalo. Kupilem czujnik temperatury Hella (pudelko Hella, Germany a w srodku czujnik z napisem made in italy) i zobacze jaki to da u mnie efekt. Mysle sobie tez ze moze filtr paliwa przy rozruchu moze opozniac cisnienie. Znajduje sie on pod spodem auta , mniej wiecej przed tylna osia i jest widoczny .
    Jesli chodzi o hamulce to tez tak mi sie zdaza czasami ze po postoju przez kilka sekund hamulec jest slaby i twardy pedal. Po kilkunastu metrach jazdy wraca do normy i hamulce igla

  7. #37
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Sprawa z hamulcami też już praktycznie rozwiązana. Jakiś pseudo gazownik podłączył podciśnienie parownika LPG bezpośrednio do przewodu z serwa, co jest kategorycznie zabronione gdyż zmienia się charakterystyka pracy hamulcy co jest niebezpieczne. Przerobiłem to i nie odczuwałem już twardego pedału hamulca po dłuższym postoju.
    Ciągle coś musze poprawiać po "druciarzach"... Na szczęście robie sam więc koszty robocizny odpadają.

  8. #38
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Teraz kolejne pytanie (może ktoś będzie miał wiedze, lecz widze tutaj ciężki temat). Jak się nastawy regulatora ciśnienia paliwa? Coś mi się obiło o uszy, że równiez były stosowane 2 rodzaje owych regulatorów.
    Regulator działa na podciśnienie w kolektorze ssącym gdy dodajesz gazu podciśnienie zamienia sie na nadciśnienie w kolektorze i zamyka przez regulator przepływ paliwa do zbiornika u trzymując cisnienie na listwie wtryskowej. Moim zdaniem zwiekszyć cisnienie paliwa możesz tylko przez wymiane pompy paliwa na bardziej wydajną regulator i tak działa na ciśnienie w kolektorze a nie w układzie paliwa

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #39
    Użytkownik Świeżak Avatar yarecky
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    krakow wieliczka bochnia
    Auto
    AR145 1.6 boxer:), AR145 1.7 16V boxer:)
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Regulator działa na podciśnienie w kolektorze ssącym gdy dodajesz gazu podciśnienie zamienia sie na nadciśnienie w kolektorze i zamyka przez regulator przepływ paliwa do zbiornika u trzymując cisnienie na listwie wtryskowej. Moim zdaniem zwiekszyć cisnienie paliwa możesz tylko przez wymiane pompy paliwa na bardziej wydajną regulator i tak działa na ciśnienie w kolektorze a nie w układzie paliwa
    Z tego co mi sie wydaje to w kolektorze ssacym masz zawsze podcisnienie, bo caly czas silnik zasywa powietrze. Jesli dodajesz gazu to poporstu to podcisnienie sie zwieksza...

  10. #40
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Ja nie potrzebują zwiększania ciśnienia paliwa. Jeżeli wszystko będzie ok. to tak to poskładam na tej pompie - hybrydzie.
    Natomiast nigdzie nie mogę znaleźć jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa w tym silniku np. na wolnych obrotach.
    Zauważyłem, że jak przegazuje to ciśnienie rośnie do conajmniej 3,2 bara. (ciśnienie u wyjścia pompy).

Podobne wątki

  1. Kontrolka oleju po dłuższym postoju.
    Utworzone przez mar1o w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2019, 20:22
  2. [159] Problem z odpaleniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-12-2015, 22:54
  3. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexxx91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2015, 20:50
  4. Ciężko zapala po postoju V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 07:49
  5. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory