Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Temat: Alfa 145 1.6 boxer - ciężko zapala po dłuższym postoju

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie Alfa 145 1.6 boxer - ciężko zapala po dłuższym postoju

    Hej,

    Chcąc doprowadzić 145 do ładu ostatnio mam dziwny problem z nią.
    Otóż jak auto postoi dłużej to ma trudności z odpalanie tzn. kręci tak 3-5 sekund zanim zapali. Jak zapali to jezdzi normalnie, obroty nie falują, ciągnie do końca (do odcinki).
    Natomiast jak już się zagrzeje, przejade się kawałek zgaszę silnik i przy ponownej próbie odpalenia zapala zaraz na tzw. "dotyk" za pierwszym strzałem.
    Akumulator nowy kręci jak oszalały.
    Nalane świeże paliwo PB95 + dodatek do czyszczenia układu paliwowego Liqui Moly - bez poprawy na zimnym.

    Filtr powietrza nowy. Przewody zapłonowe oraz świece NGK jednoelektrodowe również nowe (sprawdze jeszcze symbol czy pasują do tego silnika).
    Ogólnie to jakie mają świece miec symbol dla tego silnika 1.6 boxer 95r.?
    Zostało jeszcze wymienić filtr paliwa. Gdzie znajduje się owy filtr?

    Czy w tym silniku jest coś takiego jak zawór zwrotny powrotu paliwa? Pierwsze podejrzenia pada na układ zasilania, gdyż pompa paliwowa w baku zaczyna pracować dopiero jak rozrusznik zaczyna kręcić, co dla mnie jest dziwne bo mając kilka aut, to pompa zawsze włączała się i pompowała przed zapaleniem silnika w ten sposób nabijając ciśnienie na listwe wtryskową.

    Wszystkie boxery tak mają, że pompa załącza się w momencie przekręcenia zapłonu? Nie da się tego obejść by nabijała paliwo już przed samym odpaleniem silnika?

    Problem jaki temu towarzyszy, to po nocnym ciężkim odpaleniu pedał hamulca jest twardy jakby był zapowietrzony i przez pierwsze kilka metrów praktycznie nie ma hamulcy. Objaw znika po paru sekundach, a jak trzymałem w tym czasie noge na hamulcu to czułem jak zrobił się normalny tzn. zszedł do pozycji roboczej przy naciśnięciu hamulca. Następnie jak już zrobi się normalny to hamuje z piskiem opon (auto bez abs). Wyłączam silnik i odpalam za np. godzine to hamulce działają normalnie.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 20-04-2014 o 10:27

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    u mnie podobnie lecz jakoś nie widzę w tym problemu. problem jest przy -20. może to kwestia rozrusznika. po przekręceniu kluczyka słychać pompę z tyłu, zawsze czekam aż zgaśnie 'marchewa' i dopiero startuje. filtr paliwa znajduje się przy baku, najpierw sprawdź czy ktoś nie robił coś tam bo ja mam na szybkozłączki a powinien być wkręcany świece ngk bp6e najzwyklejsze 1 elektrodowe, choć najlepsze to niedostępne a jak są to kolosalnie drogie Golden Lodge 25hl.
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Po świetach będe się za nią brał. Musze wymienić filtr paliwa i sprawdze po drodze przewody paliwowe. Ciągle chodzi mi po drodze zamontowanie na końcu układu zaworku zwrotnego paliwa co by paliwo po wyłączeniu zapłonu nie cofało się do baku.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    Alfa 159 1.9 jts 2009
    Postów
    80

    Domyślnie

    A tak się wtrącę.
    Jak to czekasz jak marchewa zgaśnie i startujesz ?
    Mnie gaśnie dopiero po odpaleniu silnika czy to normalne ?

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartek2424 Zobacz post
    Mnie gaśnie dopiero po odpaleniu silnika czy to normalne ?
    u mnie gaśnie po 3-5sek od przekręcenia kluczyka w MAR, czekam aż zgaśnie i startuje. u jednych gaśnie u innych po zapaleniu silnika i diabeł wie czemu
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar wube
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 145 boxer
    Postów
    176

    Domyślnie

    Sprawdź czujnik cieczy chłodzącej. Znajduje się od strony pasażera za kolektorem ssacym. Miałem identyczny objaw co ty i winowajcą okazał się ten czujnik.
    Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano​

  7. #7
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jak go sprawdziłeś? Zmierzyłeś jego oporność? Ten czujnik daje sygnał do ecu, czy na wskaźnik kabinowy? Zauważyłem, że oprócz tego czujnika jest jeszcze jeden wkręcony z boku chłodnicy.

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Byłem sprawdzić te czujniki. Mam teraz ciężko orzech do zgryzienia gdyż stojąc przed maską:
    1. Mam czujnik zamontowany po prawej stronie u dołu chłodnicy (nad wężem)
    2. Na prawej stronie silnika nie widze żadnych wkręconych czujników.
    3. Natomiast na lewej stronie mam aż 3 sztuki.
    - pierwszy z przodu (łatwy dostęp) jest na wsówke
    - dwa kolejne z tyłu z czego jeden niebieski znów na wsówke, a drugi czarny na końcówke zatrzaskową (na dwa przewody)
    Wkleje zdjęcie - dostęp ciężki, ale może ktoś coś poradzi.



    Teraz który czujnik za co odpowiada?

    Tutaj filmik.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN4033.JPG
Wyświetleń:	642
Rozmiar:	358.3 KB
ID:	128958   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN4034.JPG
Wyświetleń:	551
Rozmiar:	359.5 KB
ID:	128959  
    Ostatnio edytowane przez majster ; 21-04-2014 o 14:54

  9. #9
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Ktoś wie, który czujnik za co odpowiada? Oglądałem zdjęcia komory silnika 1.4 bx i tam te czujniki temp. są troche inaczej rozmieszczone.

    Inne pytanie jak poznać czujnik ciśnienia oleju?

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Strasznie słabo widać, ale jak dla mnie jest to "awaria" układu hamulcowego. Tzn jeśli dobrze widzę ((!)). Sprawdź poziom płynu hamulcowego.
    Co do ciężkiego odpalania na "zimnym" to sprawdź przewody paliwowe idące do listwy wtryskowej. U mnie były stare i sparciałe pod opaskami zaciskowymi. Skracanie ich działało na chwilę, ale działało Założyłem nowe przewody i jest elegancko. Nic się nie zapowietrza, nie czuć paliwa w kabinie. Koszt naprawy symboliczny

Podobne wątki

  1. Kontrolka oleju po dłuższym postoju.
    Utworzone przez mar1o w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2019, 20:22
  2. [159] Problem z odpaleniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-12-2015, 22:54
  3. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexxx91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2015, 20:50
  4. Ciężko zapala po postoju V6
    Utworzone przez zadra66 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 07:49
  5. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-10-2013, 07:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory