Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Selespeed "N"

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Pasniko
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Józefów
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed 2001r.
    Postów
    15

    Domyślnie Selespeed "N"

    Witam,
    Od 2 miesięcy jestem posiadaczem Alfy 147 2.0 TS Selespeed. Przez te dwa miesiące jeździło mi się nią bardzo przyjemnie, czasem skrzynia zaciela się na skrzyżowaniu, ale po zresetowaniu akumulatora wszystko wracało do normy. Raz też podczas wyjazdu na majówkę podczas jazdy skrzynia zatrzymała się na biegu 5 i po zatrzymaniu przeskoczyła na N , po odczekaniu 20 min (zresetowaniu akumulatora, zgaszaniu i zapalaniu) udało się wrzucić 1 i wszystko było ok. Po tej sytuacji zdarzyło m się jeszcze ze 2 razy tak, że podczas porannego odpalania samochodu, skrzynia przez chwile nie chciał drgnąć (ale po 2 min wszystko było w porządku). Wczoraj jednak zdarzyło się to wielokrotnie po odpaleniu samochodu i kilku mitach prób wrzucenia biegu udawało się lecz po przejechaniu niedalekiej odległości znów skrzynia przestawała chodzić. Dziś natomiast przejechałem 1km (do pracy) i podczas dojeżdżania pod firmę zauważyłem, że skrzynia znów stoi na biegu i po zatrzymaniu zrzuciło ją na N . Podczas powrotu z dwukrotnym zatrzymywaniem się i udanym ruszeniem, stanąłem i nic. Przez 30 min próbowałem ruszyć skrzynią (czytałem na forum o tej złączce selespeed, u mnie jej nie ma , ktoś chyba na krótko połączył kable ) lecz wszystko zakończyło się holowaniem pod dom.

    Nie mam już zielonego pojęci co mam dalej robić (znam się trochę na samochodach ale tu po prostu wymiękam, może ktoś z was wie jak mi pomóc.

    Załączam zdjęcie złączki selespeed (przynajmniej tak mi się wydaje), czy tak powinna wyglądać?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	WP_000329.jpg
Wyświetleń:	518
Rozmiar:	52.7 KB
ID:	131318  

  2. #2
    Użytkownik Embrion Avatar porki215
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    21

    Domyślnie

    Holowałeś automat ?? Czy Selespeeda można holować?

    Ja mam podobne problemy w takim sensie, że odpalam auto a ono nie chce wrzucić 1 tylko wybija na N, najśmieszniejsze jest to że od 2 dni auto działa pięknie, wcześniej jeździłem 5 dni i też spoko i nagle się popsuło, poczekam chwile i się naprawia. Dzisiaj jadę do serwisu Alfy, żeby poszukali co jest nie tak, mam kilka błędów na komputerze:
    - p1742 (selection sensor)
    - p1747 (dźwignia przełącznika 2)
    - p1748 (dźwignia przełącznika 3)

    Wrócę dzisiaj z serwisu dam znać co powiedzieli, ja sie tylko cieszę, że takiego rodzaju problemy są związane z elektryką a cała skrzynia jest zdrowa. Niestety taki problem może mieć spore konsekwencje gdy przy 160 wyprzedzasz samochód, z naprzeciwka jedzie TIR a tobie właśnie zesrała się skrzynia

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Pasniko
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Józefów
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed 2001r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzisiaj wziąłem się za szukanie i zauważyłem, że pompa nie uruchamia sie przy otwarciu drzwi, sprawdziłem na próbówkach i wydaje mi się , że do kostki, która znajduje się pomiędzy reflektorem, a zbiornikiem selespeed (raczej jest to kostka dochodząca do pompy) nie dochodzi prąd, co może być tego przyczyną.

    A tak od czapy, jakiego używacie kabla i programu do diagnostyki, ponieważ na duch muszę sobie taki sprawić. Co polecacie?

    A co jest takiego w selespeedzie , że nie można by go było holować (jeśli jest na luzie to raczej nie ma problemu) ?

  4. #4
    Użytkownik Embrion Avatar porki215
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 147 2.0 TS Selespeed
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wiem, że typowych automatów nie wolno holować, dlatego zastanawiam się jak jest z selespeedami.

    Byłem w Alfie, nie miałem na komputerze żadnych błędów, sprawdzili mi ustawienie sprzęgła i wszytskich tarcz, odpowietrzyli sprzęgło, wgrali od nowa soft do skrzyni i narazie działa ale coś czuje, że to wcale nie pomogło.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Pasniko
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Józefów
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed 2001r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Prawdopodobnie problem rozwikłany. Sprawdziłem pompe podłączając ją na krótko i dowiedzialem się, że nie ona jest winowajcą. Następnie wymieniłem przekaźnik od selespeeda (ten znajdujący się pomiędzy akumulatorem a silnikiem) i po otwarciu drzwi pompa zaczęła działać. Od tej pory (odpukać) wszystko działa poprawnie.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał porki215 Zobacz post
    Wiem, że typowych automatów nie wolno holować,
    To od lub do czego jest położenie N. Wolno tylko wolno. Zresztą przepisy ruchu drogowego też mówią, że ma to być 30 km/h.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafał 121
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 147 2.0 150KM SELESPEED
    Postów
    29

    Domyślnie problem z biegami w selespeed przy odpalonym silniku

    Cytat Napisał Pasniko Zobacz post
    Prawdopodobnie problem rozwikłany. Sprawdziłem pompe podłączając ją na krótko i dowiedzialem się, że nie ona jest winowajcą. Następnie wymieniłem przekaźnik od selespeeda (ten znajdujący się pomiędzy akumulatorem a silnikiem) i po otwarciu drzwi pompa zaczęła działać. Od tej pory (odpukać) wszystko działa poprawnie.
    Witam, kolego, mam pytanie do Ciebie:

    żeby się strasznie nie rozpisywać to napiszę tak:

    w pozycji MAR wszystkie biegi wchodzą ładnie i cichutko (1,2,3,4,5,N,R)
    po odpaleniu silnika, wciśnięciu pedału hamulca/sprzęgła i wrzuceniu na 1 auto zaczyna drżeć, kiedy puszczam hamulec/sprzęgło auto zaczyna samo odjeżdżać, biegu wstecznego nie chce włączyć. Jak już auto odjeżdża na tej jedynce to jakoś jedzie i te biegi przerzuca, choć jakby przytrzymuje trochę i puszcza z szarpnięciem. Niestety jak się zatrzymam, skrzynia wróci na 1 i auto drży, a czasami zrzuci na N i już nie mogę wrzucić biegu.
    Dodam, że mam FES w pełniej wersji i kabel. Po podłączeniu nie pokazuje żadnych błędów ani w silniku, ani skrzyni. W układzie selespeed jest odpowiednie ciśnienie. Płyn w układzie selespeed jest na poziomie. Zrobiłem adaptację selespeed po serwisie w FES. FES ładnie wszystko sprawdza, przerzuca biegami, pompuje pompką i daje komunikat, że wszystko wykonane i gotowe i jest ok. Niestety po odpaleniu dzieje się dokładnie to co opisałem. W pozycji MAR wszystkie biegi chodzą pięknie. Zmienia się to po odpaleniu silnika. Co może być przyczyną, czego szukać? Pomóżcie koledzy, kto miał podobny przypadek. Serdecznie dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

    EDIT 10-07-2015
    Czy może być to przyczyna sprzęgła, że coś się tam posypało w skrzyni? Tarcza, docisk, łożysko?

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/147/...#ixzz3fUMtX98s

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    BMW E60 530i
    Postów
    245

    Domyślnie

    Selespeed'a jak najbardziej można holować oczywiście w położeniu N. To jest zwykła manualna skrzynia !!!
    Kolego rafal 121, na początek sprawdź FES'em ustawienie nasadki sprzegla (powinno być 28,5 mm). Jesli jest duza różnica to do regulacji. Jednak wygląda mi to na awarie zaworu sprzegla (EV0) lub tarcza sprzegla konczy swój żywot.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Pasniko
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Józefów
    Auto
    Alfa 147 2.0 TS Selespeed 2001r.
    Postów
    15

    Domyślnie

    Właśnie miałem się spytać, czy sprawdzałeś tarcze sprzęgła. Może być już na dojechaniu, ale pomysł z zaworem sprzęgła tez jest bardzo realny.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafał 121
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    alfa 147 2.0 150KM SELESPEED
    Postów
    29

    Domyślnie

    Kolego Slom, sprawdzałem FES'em wszystko i wszystko jest w należytym porządku, choć nasadkę sprzęgła mam chyba na 27,600, jak dobrze pamiętam. Wrócę dziś z pracy to sprawdzę raz jeszcze. Awarie zaworu sprzegla (EV0), gdzie to się mieści, gdzie tego szukać?
    Kolego Pasniko, dziękuję również za jakikolwiek odzew. Oczywiście wezmę się za sprawdzenie tego, ale muszę poszukać info, gdzie ten zawór sprzęgła jest i jak to ogarnąć, bo jak pisałem, wszystko pracuję pięknie, ale po odpaleniu silnika zaczyna delikatnie trząść budą i jak puszczam hamulec auto samo odjeżdża jak w normalnym automacie, a wstecznego nie chce mi wrzucić, dopiero jak zgaszę silnik to mi go wrzuca.

    EDIT 14.07.2015
    Jak kolega Slom i Pasniko sugerowali okazało się, że trzeba było dociągnąć sprzęgło. Niewiele w prawdzie, ale po dociągnięciu biegi zaczęły pracować normalnie na odpalonym silniku. Pojawił się też wsteczny. Udałem się na jazdę próbną, ale jeszcze do końca nie jest poprawnie. Przy zmianie biegu z 2 na 3 i odwrotnie potrafi delikatnie zgrzytnąć, jakbym w manualu sprzęgła nie wcisnął i próbował bieg wsadzić. Myślicie, że trzeba zrobić kalibrację czy po prostu jeszcze kawałeczek podciągnąć? Na pewno sprzęgło jest do wymiany na czasie, ale póki co jeszcze pojeździ kilka dni, zanim trafi na warsztat.
    Ostatnio edytowane przez rafał 121 ; 14-07-2015 o 08:36 Powód: Znalezienie awarii.

Podobne wątki

  1. SELESPEED Wyrzuca podczas jazdy na "N"
    Utworzone przez misio_89 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-09-2015, 13:13
  2. [159] Selespeed - łopatka przy kierownicy "nie klika"
    Utworzone przez Mikas89 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-01-2015, 13:24
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 09:35
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-05-2013, 22:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory