Niezaleznie na ile przepustnica jest otwarta to zawsze jest podcisnienie w kolektorze ssacym w silniku wolnossacym. Czy jest mniejsze czy wieksze podcisnienie wzgledem otwarcia przepustnicy to trzeba by gdzies poszukac albo zmierzyc. To urzadzenie chyba nazywa sie wakuometr. Byc moze chodzi Ci o silnik doladowany gdzie turbina zwiekszajac cisnienie do kolektora tak jakby wtlacza je dodatkowo do silnika (nadcisnienie)...
Silnik wolnossacy zawsze zasysa powietrze samoczynnie... Zatem zawsze w kolektorze jest nadcisnienie w tego typu jednostkach..
Melduję posłusznie, iż problem rozwiązany!
Powodem ciężkiego zapalania oraz braku pocy i chęci na wkręcania sie na obroty była uszkodzona pompa paliwowa. Przyczyną było zbyt niskie ciśnienie paliwa (niestabilne), gdyż na wolnych było 2 bar, a po dodaniu gazu spadało poniżej tej wartości. Szybka podmiana pompy potwierdziła ową usterkę.
W końcu boxer pokazuje pazura i ten gang...![]()
Przeczysz sam sobie w tym co napisałeś, pewnie się pomyliłeś, zatem sprawdż sobie to co napisałeś wakuometrem to wtedy zobaczysz jakie jest cisnienie w kolektorze ssącym przy wolnych obrotach(zamknieta przepustnica) i przy dodawaniu gazu (otwierając przepustnicę do końca) wtedy napisz co zobaczyłes na wakuometrze
Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 16-05-2014 o 20:19 Powód: błąd
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Na potwierdzenie faktu uleczenia boxera dodaje film jak pali na "pompie hybrydowej". Zimny, czy ciepły pali zawsze tak samo.
No tak chyba sie kiedys tam pomylilem w tym ostanim zdaniu. (miało byc podcisnienei zamiast nadcisnienie)
Silnik wolnossący zasysa powietrze (jak odkurzacz) , zatem oczywiste jest to ze w kolektorze ssącym (jak sama nazwa wskazuje) jest podciśnienie.. czyli mniejsze od atmosferycznego.
Dla jasności większej link do definicji podciśnnienia na wiki:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Podci%C5%9Bnienie