Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Rozłączanie napędu - trzepnięcie autem

  1. #11
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Widać, że dzieje Ci się to gdy silnik osiąga największy moment obr. Sprawdź przeguby wewnętrze - jakie mają luzy oraz jak wyglądają ich osłony.

    Jak gwałtownie dodasz lub zdejmiesz noge z gazu to słyszysz stuk?

  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A możesz mi wytłumaczyć, dlaczego uważasz, że to jest właściwa metoda sprawdzania dwumasu, bo według mnie to Ty sprawdzałeś sprzęgło, a nie dwumas.
    Trzeba się zastanowić jaką funkcję dwumas pełni w samochodzie. Jechałeś kiedyś z samochodem w którym koło dwumasowe było uszkodzone bądź na skraju zużycia? Sytuacja w której na wysokim biegu przenosisz moment obrotowy silnika na skrzynię biegów która nie ma możliwości przekazania go na koła wielokrotnie wzmacnia odczucia wyeksploatowanego koła dwumasowego - będzie tłuc aż aż cała buda będzie chodzić.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał KHOT Zobacz post
    Trzeba się zastanowić jaką funkcję dwumas pełni w samochodzie. Jechałeś kiedyś z samochodem w którym koło dwumasowe było uszkodzone bądź na skraju zużycia? Sytuacja w której na wysokim biegu przenosisz moment obrotowy silnika na skrzynię biegów która nie ma możliwości przekazania go na koła wielokrotnie wzmacnia odczucia wyeksploatowanego koła dwumasowego - będzie tłuc aż aż cała buda będzie chodzić.
    A dlaczego uważasz, że przy padającym dwumasie nie ma możliwości przekazania momentu ze skrzyni na koła?
    Gdyby tak było, jak piszesz, to samochód w ogóle by nie jechał.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    A dlaczego uważasz, że przy padającym dwumasie nie ma możliwości przekazania momentu ze skrzyni na koła?
    Gdyby tak było, jak piszesz, to samochód w ogóle by nie jechał.
    Może zamiast kwestionować wypowiedzi pytaniem bez argumentów zaczniesz od napisania jak dorosły człowiek dlaczego uważasz że ten sposób na sprawdzenie koła dwumasowego jest zły i uargumentujesz, wtedy będę mógł się do tego odnieść i będziemy mieć szansę na dojście do wspólnych wniosków, bo postawą pasywno-agresywną niewiele się osiąga.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Czytaj ze zrozumieniem. Przecież po pytaniu podałem argument:
    "gdyby było, jak piszesz, to samochód w ogóle by nie jechał".

    Sposób ruszania z 3 biegu nie jest miarodajny, bo w praktyce nie ma możliwości sprawdzenia wielkości luzu obwodowego oraz luzu na połączeniach mas wirujących, szczególnie w poczatkowej fazie,kiedy ten luz się zaczyna pojawiać, a jeszcze nie ma typowych objawów, które opisałeś wcześniej
    Dokładne sprawdzenie jest możliwe wyłącznie po demontażu skrzyni biegów, no chyba że jakiś samochód posiadałby odpowiednie okienko inspekcyjne umożliwiające dokonanie sprawdzenia.

    http://www.youtube.com/watch?v=KlIvPMzqIhk
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 15-05-2014 o 07:35

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    I tu masz całkowitą rację, sposób na 3 bieg + ręczny służy do sprawdzenia naprawdę mocno zużytego dwumasu który jest na granicy tłuczenia - oczywiste jest że to tylko szybki zaimprowizowany sposób na zobaczenie "czy jeszcze nie wali" a na dokładną diagnozę trzeba wyjąć mechanizm i go dokładnie obejrzeć. Maniek ma nagrać dokładny film na którym pokaże co, jak i kiedy się dzieje w jego samochodzie i dopiero będzie materiał do dokładniejszej diagnozy. (skierowania na złom )
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Podpiąłem się pod ELM-a bluetooth dziś przed wyjazdem do pracy i wypluło mi dwa błędy :
    U1706 oraz p0704
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  8. #18
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał maniek015 Zobacz post
    Podpiąłem się pod ELM-a bluetooth dziś przed wyjazdem do pracy i wypluło mi dwa błędy :
    U1706 oraz p0704
    P0704 - obwód sprzęgła - przełącznik. Pewno zwarty wyłącznik.
    U1706 - CAN Network (NCM - NFR) Problem komunikacyjny na szynie CAN między modułem NCM a NFR.

    Ten drugi, to w CAN-ie norma Z reszta oba to norma
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #19
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Problem rozwiązany.

    Winowajca : Owy czujnik położenia pedału sprzęgła.

    Wyciągnąłem dziada, oczywiście zaciął się. Rozebrałem, wtyczki spsikałem kontaktem, sam trzpień smarem silikonowym, wsadziłem błąd skasowałem, i auto jeździ jak należy !
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sumyrp
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    AR 156 1.9 16V 2004r Distinctive - Była || Bravolot 1.9 8V 2007r
    Postów
    104

    Domyślnie

    Szkoda

Podobne wątki

  1. [159] Korzenie napędu Q4
    Utworzone przez Ducrider w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-03-2015, 18:27
  2. Rozłączanie pompy paliwa
    Utworzone przez Kuba157 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 12:59
  3. [33] 33 seria 2 załączanie napędu napędu 4x4
    Utworzone przez dav13 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-05-2010, 09:29
  4. [33] Przełożenie napędu
    Utworzone przez Alfista92 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-01-2010, 15:29
  5. Nie ma napędu...
    Utworzone przez Francisc w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-10-2009, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory