Strona 100 z 158 PierwszyPierwszy ... 5090919293949596979899100101102103104105106107108109110150 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 991 do 1,000 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #991
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Oj, tam. Generalnie ani nie wiadomo, czy się poprawnie podłączę, a i tak nie umiem skryptów pisać, ani nie wiem, co bym chciała napisać.

    Wiecie, bo jakby usuwał te wszystkie nieodebrane z NAK, to nie ma żadnej gwarancji, że widzimy wszystkie ramki w GT, zwłaszcza, że wielu testów nie można wykonać. W TSie – testu nastawnika też nie można zrobić. Sama nie wiem. Ale picoscope jak symulowałam niepoprawne dekodowanie, to jak ACK było 1, wyrzucał ewidentnie błąd.

    No może rzeczywiście jest b. czytelny, tak jak pokazujesz. Tylko, że już zamówiłam tamten, głównie ze względu na adaptery. Są linie K, a tego dekodowania nie bardzo rozumiem. Nie wiedziałam, czy adaptery można podłączać do różnych analizatorów? Chciałam zobaczyć różne rzeczy. Poza tym mogę się różnych rzeczy nauczyć, pracując na jakimś prostym modelu. Nie mam pomysłu na model CAN w warunkach domowych? Przecież wiadomo, że docelowo interesuje mnie co zobaczę w samochodzie.

    Zamówiłam trzy adaptery – CAN, K-Line oraz RS485. Nie zamówiłam adaptera mocy, bo nie wiem nic na ten temat. Do czego służy? Jeśli chodzi o RS485, to też nie wiem, do czego go podłączyć. Zamówiłam tylko dlatego, że dotyczy sygnałów różnicowych, na wszelki wypadek.

    Ja mogę oglądać Wasze przebiegi w innym programie, a Wy moje w innym. Możemy porównać wyniki. A jeden analizator CAN mamy taki sam. Nie zamierzam się z nim poddać, bo już się z nim zapoznałam, i do niego przyzwyczaiłam. Po prostu sprawdzę co nadaje pod kontrolą oscyloskopu lub drugiego analizatora logicznego.

    Mam na razie inny problem. Znalazłam bieżącą wersję scanstudio i ona jest może b. czytelna, ma też przebiegi przykładowe oraz pewne opcje do zaznaczania. Jednak stara wersja miała opcje - packet view i hex view, które były czytelne dla mnie. W nowej wersji ich nie znajduję. Możecie popatrzeć? Starsza wersja wydaje się, że ma większe możliwości? Niestety rozszerzenie plików jest inne i nie można zapisanych w starej wersji otwierać w nowej i na odwrót. To trochę bez sensu.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scana_studio.jpg
Wyświetleń:	72
Rozmiar:	90.2 KB
ID:	131510   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	scana_studio_new.jpg
Wyświetleń:	78
Rozmiar:	68.1 KB
ID:	131511  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 15-05-2014 o 23:36

  2. #992
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - euroscan podaje przykład analizatora CAN z opcją analizatora logicznego.
    - ty masz zamówiony analizator logiczny z adapterami CAN, linii K, RS485.
    - zobaczymy czy z takim oprzyrzadowaniem coś uda się namierzyć i zdefiniowac problem z liniami CAN w GT.
    - ja widzę duże możliwości dla analizatora can z możliwością pisania skryptu.
    - tylko nie wiem czy w przypadku problemów z GT nie wystarczy dobry oscyloskop oraz znajomość parametrów CAN.
    - piszesz że podczas usypiania CAN wartośc sygnału dochodzi do + 10V, żadna specyfikacja can nie przewiduje takiego napięcia.
    - ale niestety brakuje nam wiedzy teoretycznej i wzorców sygnałów.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #993
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    wiedzę to można czerpać z netu.... wzorców sygnałów to nic nie zbuduje... otwieram swoja bibliotekę oscylogramów i wtedy widzę że dla GT norma wysokości przebiegów na linii CAN to 0 i 5V...

  4. #994
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    ATWS#013 %DLY0500 // #13 = CR ATPP2CSV41 #013 // %DLY500 delay 500msek. ATPP2CON #013 ATPP2DSV0A #013 // parametry transmisji ATPP2DON #013 ATWS #013 ATH0#013 ATS0#013 ATAL#013 ATSPB#013 ATCP18#013 // naglowek pakietu 0x18 ATST19#013 ATAT1#013 ATCAF0#013 ATCRA18DAF140#013 // maska na 18DAF140 oraz 18Da40F1 ATSHDA40F1#013 021060200001F408#013 043101200001F408#013 021060200001F408#013 %DLY0010 043101200001F408#013 ATPP2CSVC1 #013 ATPP2CON #013 ATWS#013 %DLY0500 ATCRA7C0#013 ATSH7B0#013 // maska na 7B0, 7C0 ATCAF0#013 330450E0E0010215#013 %DLY0050 44#013 330350F5E0022844#013 330C50F1E0520080#013 0120000000200340#013 44#013
    to nie takie tajemnicze komendy, zwykłe komendy AT dla ELM327, no oprócz tych 8 cyfrowych, to nie wiem do czego...
    Attached Files Attached Files

  5. #995
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dotyczy tylko Magneti Marelli, BCM.
    021060200001F408#013 // włącz tryb extended, serwisowy
    043101200001F408#013
    021060200001F408#013 %DLY0010
    043101200001F408#013 // podaj haslo dla trybu serwisowego
    - dwa razy powtórzone aby nie stosować WakeUp !
    330350F5E0022844#013 // komenda do odczytu eepromu
    330C50F1E0520080#013
    0120000000200340#013
    44#013
    - kody powyzsze zostały podane na włoskim forum alfy a pózniej skasowane.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #996
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Czytałam o tych komendach, tylko, że w GT jest inne ISO i nie działają. Ale popatrzę na to co wrzuciliście. Tylko, że nie mam przekonania, czy można w GT odczytać eeprom poprzez B-CAN. ECU to raczej działa na zasadzie zapisu i niemożności odczytu poprzez interfejs – wnioskuję z tego, co mówili w ASO.

    Oscyloskop to podstawa i jego najbardziej lubię. Jak zaczynaliśmy, to chciałam zobaczyć Px i to miało być wszystko, bo i tak nie wiadomo było, czy się uda. Nie przewidziałam takiego scenariusza, mimo, że wiedziałam, że będziemy otwierać silnik… A potem to chciałam różne rzeczy zobaczyć. Podstawa to rejestracja przebiegów. Potem można retrospektywnie się uczyć. Badam zjawiska, bo wg mnie to ma sens.

    To 10-letni samochód, a takich danych jak się coś starzeje to niestety znaleźć nie można. Większość moich problemów z GT można sprowadzić do stwierdzenia – wszystko działa, ale coś szwankuje. Z tym, że to problemy niezależne od CAN.

    Jak sieć zasypia to na B-CAN na H jest napięcie zasilania aku, a na L napięcie 0. Potem to się zmienia i jest od 0 do 5. Układ reaguje nie tylko zmianą bitów podczas aktywowania niektórych rzeczy, ale też zmianą napięcia najczęściej na linii L. C, nie zasypia, tylko przez moment pojawiają się sygnały o tej samej polaryzacji, ale różnej amplitudzie. To widzę. Wg schematu napięcie niefiltrowanego sygnału powinno być równe 10V i 0V. Stąd wyszło mi, że jak sieć zasypia to jest sygnał niefiltrowany. Nie jest równy 10, ale 11V w GT. W jakimś opisie CAN dla mercedesa znalazłam, że jak sieć zasypia to napięcie powinno być większe od 7V. Dlatego tak wcześniej napisałam, że jest poprawnie.
    - szkopuł w tym, że nie rozumiem do końca tego schematu, ponieważ ja nigdzie nie widziałam sygnałów niefiltrowanych mimo, że badałam między VDO, a klimą, czy C-CAN, a dane napięciowe, które zamieściłam dla B-CAN i C-CAN, to dane dla dwóch linii, a nie jednej. Nie rozumiem tego.

    To nie tak łatwo z analizatora logicznego korzystać. Wszystko jest strasznie małe... Pierwsze próby zamieszczam, takie sobie są:
    - sygnał z analizatora CAN
    - sygnały z mysza

    Mam kilka spostrzeżeń i kilka pytań:
    - chwytaczki są haczykowe, a lepsze byłyby cęgowe, aby prościej je przyczepiać do nóżek.
    - robi zapis tylko jednej sekwencji o określonym czasie trwania, zależnym od nastawów. Trochę mi to przypomina kamerę CCD, która zlicza sobie frame i dopiero pokazuje obraz. To mi przeszkadza, bo lubię długie przebiegi. Nie udało mi się znaleźć bufora, czy czegoś, co by te sekwencje inaczej zapisywało. Ale chyba musi być to możliwe, bo widziałam, gdzieś w sieci zdjęcie, gdzie cały packet był zapisany, a ja mam raptem 4 linijki z CAN.
    - trzeba dobrać parametry nastawów, bo chyba skrypty dekodujące sztywno ustawiają się zgodnie z parametrem czasowym, albo trzeba zmienić skrypt. To trudne będzie dla innych protokołów niż CAN.
    - odświeżanie to raz mi zadziałało, ale nie zapisałam. Nie wiem, czy tylko nakłada nowy zapis, czy może to można jakoś przeglądać?
    - skrypty są pisane w Java script, tak jak w autoscope, no można je obejrzeć. Co prawda to niewiele zmienia w mojej sytuacji…

    CAN:
    - nadawałam z analizatora CAN ramki bezpośrednio na adapter analizatora logicznego. Napięcie zasilania z baterii, ok. 9V. Mam teraz taki zasilacz, co daje napięcie 5 i 12V, więc zobaczę, czy jest różnica.
    - samo połączenie, to nie wiedziałam jak to zrobić, więc połączyłam jednego z drugim poprzez przewody pomiarowe. Może trzeba inaczej?
    - Nadawał pojedyncze ramki, bo nie były one odbierane – nie umiałam zmusić analizatora logicznego, aby nadawał ramkę. Nastawiałam na wyjście, pisał tryb generatora, ale nic się nie działo. Nie umiem tego uruchomić. Ale może winne jest to, że adapter robi jedną linię? Nie wiem.
    - ramki standard i extended od Was o prędkości 50 000 ładnie rejestrował, natomiast z ramkami o prędkości 500 000 miał problem…

    Mysz:
    - rozczarowała mnie, ale znalazłam w sieci ten chip z nóżkami i tam wychodzi, że on tylko nadaje info, a nie odbiera. Nie wiem, może nie ma eepromu? Sygnały w sumie są tylko dwa chyba ważne, trzeci to sygnał LED, a czwarty to odpowiada zmianą napięcia na klikanie któregoś klawisza myszy. Przy czym ten było lepiej widać w oscyloskopie. Analizator rejestrował tylko zmianę, a potem nawet jak klikałam to już nie.
    - nie wiem jak dekodować? Myślałam o dekodowaniu USB, ale analizator go nie ma. Autoscope zaczyna analizę, ale wyrzuca komunikat, że za mało MHz.

    Zostaje mi immo z JTSa. Tam jest jeden element z nóżkami, który zidentyfikowałam i ma piny pasujące do dekodowania SPI.
    - ale na razie nie wiem, gdzie przyłożyć napięcie zasilania na łączówkę. Znowu mam kłopot z nagraniem płyty. Poza tym mam wrażenie, że bez ECU, to nie zadziała? Może wiecie co jest na pinach łączówki?
    - nie można też zastosować chwytaczków, bo nóżki są b. małe i blisko siebie. Zostaje kłaść igły pomiarowe i prowadzić badanie w bezruchu, aby nie spadły.
    - chciałam zobaczyć tylko, no inny protokół. Pomożecie mi?

    K-line, jeszcze nie sprawdzałam, bo muszę to zrobić w TSie, a nie mam przewodów by, wsadzić trwale je w zaciski adaptera. Muszę coś wymyślić.

    Nie wiem, czy wszystko opisałam. Na razie patrzę w domu jak to działa.


    analizator logiczny_1.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can_analiz_C_jako_B.jpg
Wyświetleń:	68
Rozmiar:	112.3 KB
ID:	132001   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	can_analizator_C_jako_C.jpg
Wyświetleń:	108
Rozmiar:	111.9 KB
ID:	132002   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	generator.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	74.6 KB
ID:	132003   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	schemat.png
Wyświetleń:	160
Rozmiar:	35.0 KB
ID:	132004   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2559.jpg
Wyświetleń:	110
Rozmiar:	98.4 KB
ID:	132005  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2560.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	91.7 KB
ID:	132006  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 20-05-2014 o 00:01

  7. #997
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - scanalogic wersja 2.0 posiada 261888 sampli , co daje przy 5 MHz 52 sekundy zapisu.
    - szkoda że sample nie zapisuje bezpośrednio na dysk, w końcu jego max. częstotliwość to tylko 20 Mhz.
    - trochę mało ma tej pamięci do buforowania.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #998
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No trochę kiepsko, ale to chyba idzie próbkowaniem za małym, a nie MHz. Picoscope miał mniej MHz, a próbkowanie 2G. Najlepiej by było aby miał dużo wszystkiego i MHz, i próbkowania. Ale to urządzenie tanie. Pozostałe to już inna półka cenowa.

    Niech będzie. Próbowałam zejść do minimalnej liczby MHz, tak by uzyskać przy tym próbkowaniu najdłuższy przebieg czasowy. Taki, który będzie można poprawnie zdekodować. Nie ma innego wyjścia. Tak zrobiłam z CAN. Ramek jest już sporo, co prawda tych samych. Nie analizowałam szczegółowo dekodowania, tylko pobierznie, ale wydaje mi się, że do pewnej częstotliwości przy tym samym próbkowaniu, pokazuje poprawnie i to samo?

    Zaczynam uważać, że to co widzieliśmy przy próbie odbioru C-CAN, to chyba sprawka analizatora CAN, rodem z LDZ. On w zasadzie od 250000 to już nadaje nic specjalnego, co sprawdziłam oscyloskopem. Nie wiem tylko czemu? Do 125000 analizator logiczny odbiera poprawnie i dekoduje poprawnie. Potem to nie ma chyba już co? Możecie zobaczyć?

    Niestety scanlogic też czasem trzeba odłączać lub ponownie uruchamiać program.

    K-line, to nie wiem. Jeśli wystarczy mu 500kHZ lub 1MHz to powinnam coś złapać. Inaczej będzie klapa. Bo w tym dekodowaniu które znalazłam, to czasy były rzędu 100, 200 ms na jedną „akcję”. Tylko, że autoscope pokazywał krótsze czasy. Inna sprawa jak to dekodować? Nie wiem.


    - Jak generować sygnały? Na razie generator mi działa tylko jak mam same wyjścia ustawione. Ale u tak analizator CAN tego nie odbiera. Jak są też wejścia, to zatrzymuje się na etapie oczekiwania na wyzwolenie. Co robię nie tak?
    - Czy mogę bezpośrednio – bez adaptera – podłączyć linie CAN do analizatora, tak by zobaczyć dwie linie na dwóch kanałach?
    - Ponieważ nadal nie wiem, gdzie jest zasilanie na łączówce immo, czy mogę napięcie 5V i GND podać bezpośrednio, na odpowiednie nóżki i coś z tego wyniknie? Czy nie ma sensu?
    - Możecie wrzucić więcej ramek z Gulietty?


    analizator_logiczny_2_CAN.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	8.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	107.1 KB
ID:	132120   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	an_log_1.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	96.8 KB
ID:	132123   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	an_log_2.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	79.7 KB
ID:	132122   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	an_log_3.jpg
Wyświetleń:	48
Rozmiar:	86.7 KB
ID:	132121   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	19.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	122.6 KB
ID:	132124  

    Ostatnio edytowane przez Majka ; 21-05-2014 o 01:37

  9. #999
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    - Czy mogę bezpośrednio – bez adaptera – podłączyć linie CAN do analizatora, tak by zobaczyć dwie linie na dwóch kanałach?
    tak można trzeba tylko pamiętać że analizator jest cyfrowy, czyli przyjmuje stany 0 i 1 logiczna a nie napięcie analogowe..... czasami aby analizator logiczny dobrze odbierał sygnały CAN należy zmienić napięcie threshold na 3.6 V jeśli jest taka opcja w tym tanim analizatorze....

  10. #1000
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No napisali, że obsługuje, ma regulowane (ale jak?) różne poziomy logiczne oraz, że pracuje na wejściu do 5,5 lub 7V, zależnie od ulotki. Ale ja w tej wersji co ściągnęłam ze strony Ikalogic – nie znajduję konfiguracji poziomów logicznych kanałów. Taka konfiguracja występuje, jak się wybierze na starcie – analizator ScanaPlus. To widziałam wcześniej, jak sobie patrzyłam program. Ale jakoś mnie to nie zastanowiło.

    Rejestruje tylko CANL, CANH nie rejestruje, przynajmniej bez adaptera. Dlatego patrzyłam na adapterze pojedyncze linie, bo mnie to zastanowiło. Chciałam zobaczyć dwie. Tylko, że uznałam, że adapter może przetwarza jakoś sygnał, że wychodzi z tego jedna linia, że po to jest adapter.

    Bez adaptera czasem pokazuje jakieś zmiany bitów, ale nie w tym zakresie napięć. Załączam kilka prób. Nie wiem jak ustawić - threshold - nie widzę czegoś takiego. A automatycznie się nie przestawia.

    Właściwie, szczerze mówiąc, dopiero jak napisałeś swój post, to spojrzałam na ulotkę, którą dołączyli do analizatora i tam program wygląda inaczej – ma jakiś panel konfiguracyjny oraz na dole okno logów. Programu nie dołączyli na płycie, a ponieważ zwykle tak jest, to nie zapytałam o to.

    Jutro tam zadzwonię i zapytam. Ale to raczej nie rokuje dobrze, bo trzeba inne poziomy ustawiać dla pojedynczych, czy grup kanałów> Ja tego nie widzę, nie potrafię zmienić wartości progowych napięć.


    sacanlogic2_bez_adaptera.rar
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2564.jpg
Wyświetleń:	87
Rozmiar:	73.8 KB
ID:	132253   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2565.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	103.4 KB
ID:	132254  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 22-05-2014 o 01:27

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory