Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: 1,9JTD pęknięta rura, brak mocy

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    6

    Domyślnie 1,9JTD pęknięta rura, brak mocy

    Witam, problem zaczął się kiedy pękła rura od turbo do intercoolera. Rurę wymieniłem na nową, ale auto nie miało mocy, więcej spalało, kopciło i kiedy mocniej depnąłem gaz wyskakiwał "Motor control system failure". Pojechałem do warsztatu, który zajmuję się regeneracją turbin. Tam wyczyścili zmienną geometrię i powiedzieli, że turbo jest całe. Auto odzyskało moc, błąd motor control przestał wyskakiwać ale spalanie nadal było 1,5-2l większe. Niestety po trzech dniach auto znowu straciło moc i zaczęło kopcić na czarno. Postanowiłem samemu wziąć się za EGR, wyczyściłem je (nie rozwiercałem), zaślepiłem blaszką z dziurkami i niby trochę odzyskał moc i mniej kopcił, ale tylko na kilka godzin jazdy.

    Na chwilę obecną auto spala po mieście ok 10l, strasznie kopci na czarno, nie ma mocy - zwłaszcza na niskich obrotach dusi się, nieraz jak stoję w miejscu przez krótką chwilę pojawiają się takie przeskoki aż auto się trzęsie.

    Diagnozowałem komputerowo i jedyne co pokazywało P0704 i P1238. Ten drugi błąd wywaliło być może dlatego, że najpierw dałem pełną zaślepkę.
    Proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Dolot jest w pełni szczelny?
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    JTD 8v czy 16v?


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szczepan Zobacz post
    JTD 8v czy 16v?
    w GT nie było 8V...
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    W poście nigdzie nie ma napisane, że sprawa dotyczy GT, a nie spojrzałem na auto w przypisie pod awatarem.


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał slejerek Zobacz post
    Dolot jest w pełni szczelny?

    Masz na myśli rurę idącą do kolektora ssącego?

    Cytat Napisał Szczepan Zobacz post
    JTD 8v czy 16v?

    16V

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Cytat Napisał kikk Zobacz post
    Masz na myśli rurę idącą do kolektora ssącego?





    16V
    Tak, oraz tą na dole pomiędzy turbiną i IC
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał slejerek Zobacz post
    Tak, oraz tą na dole pomiędzy turbiną i IC
    Od turbo do IC była pęknięta i wymieniłem ja na nową, a ta druga wygląda na całą.
    Pojadę z tym do ASO może zdiagnozują, chociaż mam wątpliwości. :/

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Szczepan
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Łódź, Polska
    Auto
    była: Alfa Romeo 147 jest: BMW 740i
    Postów
    975

    Domyślnie

    Skąd jesteś kolego?


    Moje maleństwo - kliknij na zdjęcie!

    Pomogłem? - kliknij PODZIĘKUJ ZA POST!

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    Alfa GT
    Postów
    6

    Domyślnie

    Szczecin

Podobne wątki

  1. [156 1.9JTD 16V] Brak mocy poniżej 2 tys
    Utworzone przez marekalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 13:31
  2. [145] [1.9JTD] Brak mocy.
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 04-11-2013, 23:36
  3. 1,9JTD brak mocy 'z dołu'
    Utworzone przez andru w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 26-03-2013, 19:49
  4. [156 1.9JTD] Brak mocy
    Utworzone przez Alfonzo w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-11-2010, 17:53
  5. Brak mocy 145 1.9jTD
    Utworzone przez daniel.zawada w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 11-07-2007, 07:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory