Strona 67 z 403 PierwszyPierwszy ... 17575859606162636465666768697071727374757677117167 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 661 do 670 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #661
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Wiem na pewno

    A powinieneś napisać "jeszcze chodzi" i "jeszcze jest sprawna/y".

    Zapytaj Pabla jak wyglądają silniki 159 po rozebraniu ich gdzie wymiany następowały wg zaleceń producenta silnika (co 30-35 000 km) i wtedy się wypowiadaj.
    To ja specjalnie dam koledze znać po następnych 100 tys. jak się opisane auto sprawuje.
    I jeszcze jedno pytanie; w jakim celu produkuje się oleje long life ?

  2. #662
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Ogólnie można zwrócić uwagę na dwie rzeczy jeśli chodzi o Shell'a i Selenię.
    Oba mają dobry współczynnik lepkości i lepkość w 100 st.C.
    Oba mają też dobre wyniki zasadowości (TBN), a więc dodatki odpowiedzialne za czystość silnika i brak nagarowania. Może to cechy, na które nacisk kładł FIAT ?
    Nie wiem na co nacisk kładł FIAT, ale jak wymyślił tą normę to uznałem że będę się jej trzymał.
    Jak Liqui Moly dostanie tą normę, wtedy wybór będzie jasny, a tak - Shell Helix

    Cytat Napisał murgal Zobacz post
    Najlepszą rzeczą jaką można zrobić z DPF, to go wyciąć
    A moim skromnym zdaniem, nowemu porządnemu autu nie przystoi puszczać czarne bąki.
    Wstyd by mi było w aucie za 50k albo i więcej zostawiać za sobą zasłonę dymną z sadzy.

  3. #663
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    To ja specjalnie dam koledze znać po następnych 100 tys. jak się opisane auto sprawuje.
    Tak, tak ... oczywiście ...

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    I jeszcze jedno pytanie; w jakim celu produkuje się oleje long life ?
    Żeby lemingi je kupowały i myślały, że już nigdy nie muszą wymieniać oleju bo napisane jest na nim "Long Life"


    Ku...wa ile można tłumaczyć podpierając się faktami, kartami charakterystyk danego oleju, jego składem, parametrami - że OLEJE z normą C3 MAJĄ DUŻO SŁABSZĄ ŻYWOTNOŚĆ I ZAPEWNIAJĄ DUŻO SŁABSZĄ OCHRONĘ SILNIKa niż oleje tradycyjne - no ale są ekologiczne ...
    Jak w takim razie dokonuje się cudu, ze wymieniać je można co 30 000 km podczas gdy oleje o dużo lepszych składzie i parametrach kiedyś zalecano wymieniać co 15 000 km ?
    Żeby była jasność - to ostatni raz kiedy Ci odpisuję ignorancie. Poczytaj, dokształć się i potem się wypowiadaj.

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Jak Liqui Moly dostanie tą normę, wtedy wybór będzie jasny, a tak - Shell Helix
    Na prawdę myślisz, ze chodzi o "dostanie normy" ???
    To są grube setki tysięcy Euro - normę się "kupuje" dla swojego produktu - nie "dostaje".

    I osobiście myślę, że LiquiMoly sika ciepłym moczem na tą normę Fiata


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  4. #664
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Tak, tak ... oczywiście ...


    Żeby lemingi je kupowały i myślały, że już nigdy nie muszą wymieniać oleju bo napisane jest na nim "Long Life"


    Ku...wa ile można tłumaczyć podpierając się faktami, kartami charakterystyk danego oleju, jego składem, parametrami - że OLEJE z normą C3 MAJĄ DUŻO SŁABSZĄ ŻYWOTNOŚĆ I ZAPEWNIAJĄ DUŻO SŁABSZĄ OCHRONĘ SILNIKa niż oleje tradycyjne - no ale są ekologiczne ...
    Jak w takim razie dokonuje się cudu, ze wymieniać je można co 30 000 km podczas gdy oleje o dużo lepszych składzie i parametrach kiedyś zalecano wymieniać co 15 000 km ?
    Żeby była jasność - to ostatni raz kiedy Ci odpisuję ignorancie. Poczytaj, dokształć się i potem się wypowiadaj.


    Na prawdę myślisz, ze chodzi o "dostanie normy" ???
    To są grube setki tysięcy Euro - normę się "kupuje" dla swojego produktu - nie "dostaje".

    I osobiście myślę, że LiquiMoly sika ciepłym moczem na tą normę Fiata
    Widzę, że koledzie się ciśnienie podniosło ale nie można mnie nazwać ignorantem ponieważ cały czas drążę temat.
    To może po kolei.
    Koelga wymieniony przeze mnie olej Motul nazwał półsyntetykiem. Otóż w kwestii formalnej olej półsyntetyczny to taki w którym minimalna zawartość baz grup III, IV i V w bazie oleju wynosi do 30%. Oleje bazzowane na olejach mineralnych robionych przez Hydrocracing również zaliczają się do olejów syntetycznych pomimo, że nie posiadają komponentów grupy IV PAO. I tu pozwolę sobie na dygrsję. Tak wychwalany przez kolegę olej z zwartością komponetów PAO też nie jest taki świetny jak by się mogło wydawać - nie przeczę, że jest bardzo dobry ale ... oleje z najwyżej półki te wykorzystywane w sporcie motorowym mają krótką żywotność. Przeważnie są to oleje zawierające same bazy grupy IV albo V. Teraz powstaje pytanie skoro są tak dobre do dlaczego mają bardzo ograniczony czas użycia ? Sadzę, że to ekstremum wykorzystania w krótkim czasie powoduje ich degradację. I tu dochodzimy właściwie do wniosków końcowych. Sposób wykorzystania, używania samochodu ma znacznie większe znaczenie czy wlejemy olej Motul czy Liqui Moly. Różnica jest tak złudna, że właściwie nie do uchwycenia. Jeśli ktoś będzie "katował auto" to mając olej Liqui Moly również go zarżnie. Co do olejów long life - to są oleje, które są stosowane w wiekszości flotowych samochodów. Niejednokrotnie samochody w szybkim czasie wykonują 300 - 400 tysięcy kilometrów i żyją mimo, że nie są dopieszczane komponentami PAO . Właściwe używanie silnika nawet na oleju mineralnym czy półsyntetycznym gwarabtuje również długą żywotność. Mam drugi samochód który ma 190 tysięcy -benzyniak MPI, zaleany olejem mineralnym MOBIL SUPER 1000 15W40 i jeżdzi jak rakieta. Nigdy nie wymieniłem wtrysku, nigdy nic sie nie zepuło silnikowo. Jednak jak sądzę to nie jest zasługa, że trafiłem na dobry model tylko tego, że cie niułam 12 groszy na litrze i leję PB98, a nie PB95 zmainiam regularnie olej filtry i nie katuje samochodu, jeżdże delikatnie dokąd samochód nie ma odpowiedniej temperatury pracy przy czym również nie "dziadkuję" 50 km/h przy poboczu. Każdy kto ma doświadczenie wie kiedy jego samochód może przyspieszać i w jakich warunkach aby nie było to ze szkodą dla motoru.

  5. #665
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Różnica jest tak złudna, że właściwie nie do uchwycenia.
    I to jest miarodajna konkluzja wszystkich powyższych wywodów, ba !, wszystkich tych "uczonych" tematów o olejach na forum. Tak na marginesie dodam jeszcze nieśmiało, że nie jeździmy Ferrari tylko w większości 6- 8-, 10- i więcej -letnimi pojazdami z dieselkami 1.9 pod maską, z przebiegami rzędu 140-180 i więcej tys. km

  6. #666
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Koelga wymieniony przeze mnie olej Motul nazwał półsyntetykiem. Otóż w kwestii formalnej olej półsyntetyczny to taki w którym minimalna zawartość baz grup III, IV i V w bazie oleju wynosi do 30%.
    Baza grupy III nie jest bazą syntetyczną !

    Jak można nie nazywać Cię ignorantem skoro olej, którego baza składa się w 70% ze składników mineralnych a w 30% z wysoko przetworzonych składników mineralnych - chcesz nazywać syntetykiem ?
    Skoro nie ma w nim NIC syntetycznego

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Oleje bazzowane na olejach mineralnych robionych przez Hydrocracing również zaliczają się do olejów syntetycznych pomimo, że nie posiadają komponentów grupy IV PAO.
    Ani grupy V czyli estrów. A tylko grupa IV i V jest syntetyczna.
    Więc o czym my tu mamy rozmawiać ?

    Jeśli chcesz być piewcą producentów olejów takich jak Mobil, Castrol, Motul, Valvoline, Shell, Total, którzy okłamują swoich klientów napisami "Full Synthetic" - to Twoja prywatna sprawa.
    Ale "nazywasz gówno kiełbaską" podczas gdy oni tylko dla jeszcze większego zarobku stosują bazy mineralne zamiast syntetycznych.

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    I tu pozwolę sobie na dygrsję. Tak wychwalany przez kolegę olej z zwartością komponetów PAO też nie jest taki świetny jak by się mogło wydawać - nie przeczę, że jest bardzo dobry ale ... oleje z najwyżej półki te wykorzystywane w sporcie motorowym mają krótką żywotność. Przeważnie są to oleje zawierające same bazy grupy IV albo V. Teraz powstaje pytanie skoro są tak dobre do dlaczego mają bardzo ograniczony czas użycia ?
    Tu pokazujesz tylko, że nie wiesz o czym piszesz.
    Wyjeżdżasz z olejami wyczynowymi podczas gdy rozmawiamy o olejach "cywilnych".
    Są oleje poliestrowe o krótkim żywocie (są też takie półsyntetyki HC do sportu!) i są oleje poliestrowe z odpowiednimi dodatkami, które wytrzymują wymiany po 20-25 000 km zachowując swoje właściwości (np. niektóre oliwy Amsoil, Millers CFS nawet o lepkości 10W40). NIE MIESZAJ DWÓCH RÓŻNYCH TEMATÓW bo cos tam przeczytałeś - wychodzi śmiesznie.

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Sposób wykorzystania, używania samochodu ma znacznie większe znaczenie czy wlejemy olej Motul czy Liqui Moly. Różnica jest tak złudna, że właściwie nie do uchwycenia.
    Może chciał byś żeby tak było ... niestety nie jest tak dlatego tylko, że Ty byś chciał.
    Zresztą SAM SOBIE ZAPRZECZASZ - stronę temu udowodniłem, że Twój wychwalany Motul 8100 X-Clean NICZYM nie różni się od konkretnego oleju firmy LOTOS - skoro różnice są tak NIEUCHWYTNE dlaczego nie stosujesz Lotosa ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  7. #667
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Dobra kolego w takim razie wolę być ignorantem wg Twojej definicji, a olej Motul wybrałem nie z przypadku tylko został mi polecony. Oczywiście dołożyłem wszelkich starań żeby to był oryginał, a nie podróbka. Możesz sobie stosować swój Liqui Moly czy Millers. Ja kupiłem olej, który jest dedykowany do DPF i jeśli chodzi o moje odczucia to jest to olej, który znacznie wycisza pracę silnika w porównaniu np. z Selenią. Diesła słyszę właściwie tylko na biegu 1 i 2 lub 3 póżniej już nie.
    Lotos ... no cóź a czemu nie K2 też robią oleje

    Wolę produkt z firmy zachodniej o wieloletniej renomie niż polski jak by go nie zwał. Polską to lubię kiełbasę i najlepiej wiejską.
    Jak już napisałem wcześniej żywotność silnika to wypadkowa wielu czynników i niekoniecznie komponentów użytych do produkcji Twoich ulubionych olejów.
    Regularna wymiana oleju co 10 tyś kilometrów jest wystarczającą ochroną dla na żywotności silnika bez względu czy to będzie Motul czy Liqui.

  8. #668
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Jak już napisałem wcześniej żywotność silnika to wypadkowa wielu czynników i niekoniecznie komponentów użytych do produkcji Twoich ulubionych olejów.
    To dlaczego nie lejesz Kujawskiego, skoro nie ma to znaczenia dla silnika i jego żywotności ... ?
    Pogadaj z jakimś świadomym jakości olejów mechanikiem (a jest ich bardzo mało) - każdy powie Ci, że dobry olej to PODSTAWA i zasadniczy wpływ na żywotność silnika. Zapytaj choćby Pabla z Pablo Garage

    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Regularna wymiana oleju co 10 tyś kilometrów jest wystarczającą ochroną dla na żywotności silnika bez względu czy to będzie Motul czy Liqui.
    Wcześniej pisałeś, że wystarczy wymienić 6 razy na 200 000 km ... zdecyduj się chłopie bo śmiesznie się robi jak na koniec powtarzasz moje tezy o częstotliwości wymian
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 24-05-2014 o 18:54


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  9. #669
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    To dlaczego nie lejesz Kujawskiego, skoro nie ma to znaczenia dla silnika i jego żywotności ... ?


    Wcześniej pisałeś, że wystarczy wymienić 6 razy na 200 000 km ... zdecyduj się chłopie bo śmiesznie się robi
    1. Mój silnik woli Shell V-Power Nitro+ od Kujawskiego

    2. Nie myl faktów, pisałem o przypadkach wymiany olejów long life przez flotowe samochody, a to nie znaczy, że ja tak wymieniam

  10. #670
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Ktoś się wypowie w temacie nazewnictwa Motula na rynku niemieckim?

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory