Strona 66 z 403 PierwszyPierwszy ... 16565758596061626364656667686970717273747576116166 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 651 do 660 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #651
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    To z DPF jest faktycznie ciekawe ... może owy DPF ma inną konstrukcję, że nie boi się siarki i popiołów ?
    Nie wiem czy ona taka wydumana. Interwał wymiany w silniku 1.9 MJ bi-turbo wskazuje komputer i jest to około 35tyś km czyli olej musi przyjmować zanieczyszczenia przez wydłużony okres. W dodatku mamy silnik który z litra pojemności generuje 100KM a zatem mocno wysilony. Z kolei do 1.6 MJ jak i do 2.0 MJ fiat przewidział niższą normę oleju bo FIAT 9.55535-S1 z jednoczesnym wymogiem ACEA C2...

    Przyznam szczerze, że miałem ogromny dylemat co wybrać - olej spełniający normę Fiata, czy olej pod DPF mid saps.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	olej.JPG
Wyświetleń:	817
Rozmiar:	119.8 KB
ID:	132401  

  2. #652
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Po raz drugi wlałem do silnika Millers XF Longlife C3 5w30. Ogólnie nie zauważyłem, żeby DPF na tym ucierpiał, mimo że to mid saps. Ale czy to czasem nie jest też HC? Albo tak szukam, albo brak jest bardziej szczegółowych informacji na temat tego oleju. Jedynie na opakowaniu "pełny syntetyk".

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

    Dodano po 2 minutes:

    Jak porównuje parametry z zestawienia Artiha, to nie wypada zbyt różowo.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez magil ; 24-05-2014 o 10:23 Powód: Dodano
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #653
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    magil, tak - jak 95% olejów C3 to olej HC

    cuoreventi - zaznaczyłeś kawałek "użycie produktów o parametrach niższych może spowodować uszkodzenia ..." - ale LM Diesel SynthOil ma parametry wyższe niż oba spełniające normę oleje
    Więc ?

    A już najśmieszniejszy kawałek to tabelka - zalecany "olej całkowicie syntetyczny klasy SEA 5W40" po czym ... polecają dwa półsyntetyki (HC)

    Zwróć uwagę szczególnie na słabą temperaturę płynięcia Selenii - w Shell'u wygląda to już przyzwoicie.

    Ja poszedł bym tą drogą - skoro norma i sam producent nie wymaga oleju Mid-SAPS (tu jak już szedł bym w Low-SAPS), to stosował bym najlepszy olej bez normy C3 - a tu wybór jest jeden (LiquiMoly Diesel SynthOil 5W40). I jest to 100% syntetyk (baza PAO). Wymiany nie według komputera tylko co 10-12 000 km (chyba, że śmigasz tylko trasy to co 12-15 000 km) - no chyba, że chcesz wkrótce pogonić auto to wymieniaj co 35 000 km (ale tego nie wytrzymują oleje nawet syntetyczne - o słabych olejach C3 nie wspominając). Po takiej wymianie rozetnij kiedyś filtr oleju - zmienisz zdanie
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 24-05-2014 o 12:20


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  4. #654
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    cuoreventi - zaznaczyłeś kawałek "użycie produktów o parametrach niższych może spowodować uszkodzenia ..." - ale LM Diesel SynthOil ma parametry wyższe niż oba spełniające normę oleje
    Więc ?

    A już najśmieszniejszy kawałek to tabelka - zalecany "olej całkowicie syntetyczny klasy SEA 5W40" po czym ... polecają dwa półsyntetyki (HC)

    Zwróć uwagę szczególnie na słabą temperaturę płynięcia Selenii - w Shell'u wygląda to już przyzwoicie.

    Ja poszedł bym tą drogą - skoro norma i sam producent nie wymaga oleju Mid-SAPS (tu jak już szedł bym w Low-SAPS), to stosował bym najlepszy olej bez normy C3 - a tu wybór jest jeden (LiquiMoly Diesel SynthOil 5W40). I jest to 100% syntetyk (baza PAO). Wymiany nie według komputera tylko co 10-12 000 km (chyba, że śmigasz tylko trasy to co 12-15 000 km) - no chyba, że chcesz wkrótce pogonić auto to wymieniaj co 35 000 km (ale tego nie wytrzymują oleje nawet syntetyczne - o słabych olejach C3 nie wspominając). Po takiej wymianie rozetnij kiedyś filtr oleju - zmienisz zdanie
    Prawde powiedziawszy kij jeden wie co się kryje pod tą normą z końcówką Z2... Czy są tam specyfiki pod układ twin-turbo których praca jest sekwencyjna, wymagania long drain, dodatki związane z wysileniem jednostki czy też zastosowanym systemem DPF.

    No i teraz pytanie, dbać o układ turbin czy bezawaryjność DPF?

    Ostatecznie zdecydowałem się na normę i wybrałem Shell Helix Ultra Diesel 5w40 który przynajmniej na opakowaniu jest olejem Fully Synthetic.

    Jako ciekawostkę dodam, że we Włoskim ASO w którym przegląd był 15tysięcy wcześniej zalali... Selenie WR 5w40 (tak wynika z naklejki na drzwiach)

    W poprzednim dieslu 1.9 jtd 16v olej już po 500km robił się czarny jak smoła. Teraz shell po 1200km wciąż jest bursztynowy

    A filtra nie muszę rozcinać, bo w twin turbo wymienny jest sam wkład


    Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a

  5. #655
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Sandacz1
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Płock/Choszczno
    Auto
    159 1.9Jtdm 16V
    Postów
    145

    Domyślnie

    U mnie w alfie mobil1 esp 5w30 i w bmw mobil1 0w40 tez robily sie szybko czarne. Niedawno do alfy zalałem LM top tec 4600 i jak na razie po 900 km nadal czysty. Dziwne bo czytalem ze olej w dieslu powinien robic sie czarny poniewaz olej ma wlasciwosci myjace... I teraz sam nie wiem czy LM ich nie ma czy mobil to schit.? A i czy przypadkiem temp kinematyczna w 40 stopnich to im mniejsza tym lepsza? (Łatwiejszy rozruch).

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

  6. #656
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi
    No i teraz pytanie, dbać o układ turbin czy bezawaryjność DPF?

    Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
    Mym skromnym zdaniem - bezsprzecznie turbo. DPF to poniekąd tylko dodatek...

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #657
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Najlepszą rzeczą jaką można zrobić z DPF, to go wyciąć
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  8. #658
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Prawde powiedziawszy kij jeden wie co się kryje pod tą normą z końcówką Z2... Czy są tam specyfiki pod układ twin-turbo których praca jest sekwencyjna, wymagania long drain, dodatki związane z wysileniem jednostki czy też zastosowanym systemem DPF.
    Turbo to turbo - żadnych dodatków przewidzianych pod konkretne twin-turbo nie ma
    Wymagania i dodatki long-drain to bajka producentów - oleje są gorszej jakości niż 2-3 lata temu a zalecane wymiany rzadsze - wnioski wyciągnij sam

    Dodatki związane z wysileniem jednostki - na pewno nie bo ten Shell Helix to ten sam co z przed 3 lat, który tej normy jeszcze nie miał

    Ogólnie można zwrócić uwagę na dwie rzeczy jeśli chodzi o Shell'a i Selenię.
    Oba mają dobry współczynnik lepkości i lepkość w 100 st.C.
    Oba mają też dobre wyniki zasadowości (TBN), a więc dodatki odpowiedzialne za czystość silnika i brak nagarowania. Może to cechy, na które nacisk kładł FIAT ?

    Ale jeśli nawet to LM Diesel SynthOil ma oba te parametry na jeszcze wyższym poziomie - no i jest w 100% syntetyczny, w przeciwieństwie do dwóch opisanych powyżej - a co za tym idzie:

    • wyższa stabilność lepkości (ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
    • lepsza płynność - pompowalność oleju w ujemnych temperaturach
    • wyższa wytrzymałość w wysokich temperaturach oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala gęstnienia oleju po pewnym czasie - czyli trzymanie parametrów fabrycznych)
    • wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
    • dla diesla oleje syntetyczne (poliestrowe) są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania filtrów DPF

    Podtrzymuję więc swoja opinię, że najlepszym wyborem był by LM.
    Jaki by jednak nie był to olej z tych trzech - wymiana co 35 000 km i tak wykończy i silnik i turbiny po nie tak długim czasie.

    Cytat Napisał murgal Zobacz post
    Najlepszą rzeczą jaką można zrobić z DPF, to go wyciąć
    Zgadzam się w 100%


    Cytat Napisał Sandacz1 Zobacz post
    A i czy przypadkiem temp kinematyczna w 40 stopnich to im mniejsza tym lepsza? (Łatwiejszy rozruch).
    Nie, o rozruch to się martwimy w minusowych temperaturach


    P.S. Proszę nie piszcie już o tym czarnym/bursztynowym kolorze oleju - nie ma to ŻADNEGO znaczenia a jest spowodowane tylko i wyłącznie zastosowaniem określonych dodatków olejowych.
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 24-05-2014 o 14:32 Powód: Dodano


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  9. #659
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Podtrzymuję więc swoja opinię, że najlepszym wyborem był by LM.
    Jaki by jednak nie był to olej z tych trzech - wymiana co 35 000 km i tak wykończy i silnik i turbiny po nie tak długim czasie.
    Ma pytanie; wiesz to napewno czy tylko tak przypuszczasz ?
    To co powiesz na taki przypadek, że auto chodzi przez 200 tysiecy z 6-ma zmianami oleju "Selenia 5W30 i turbina oraz DPF jest od nowości w pełni sprawna/y ?

  10. #660
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Wiem na pewno

    A powinieneś napisać "jeszcze chodzi" i "jeszcze jest sprawna/y".

    Zapytaj Pabla jak wyglądają silniki 159 po rozebraniu ich gdzie wymiany następowały wg zaleceń producenta silnika (co 30-35 000 km) i wtedy się wypowiadaj.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory