Strona 75 z 403 PierwszyPierwszy ... 25656667686970717273747576777879808182838485125175 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 741 do 750 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #741
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Taaa, chłopaki z tematu olejowego (ogólnego) spultali się na Pabla, że skoro prowadzi sklep to (mimo doświadczenia i wiedzy w temacie) nie ma prawa doradzać/odradzać
    ok to żeby było dla potomnych. Jak ktoś chce pełen syntetyczny w 100% olej:

    10w40

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-0-946l-detail

    5w40 z dpf to taki:

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-3-784l-detail

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-0-946l-detail

    5w40 bez dpf to taki:

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-0-946l-detail

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...port-5l-detail

    5w30 z dpf:
    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-3-784l-detail

    5w30 bez dpf:

    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...port-5l-detail

    0w30 z dpf i bez
    http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje...-3-784l-detail

    0w20 żeby były wszystkie lepkości omówione :

    http://www.zmienolej.pl/oferta/produ...-3-784l-detail

    http://www.zmienolej.pl/oferta/produ...port-5l-detail


    Rozumiem ze Millersy z serii long life już maja hc ? Motule nawet z serii 300v i Valvoline (nawet fst) tez już nie sa w 100% syntetyczne ?
    Chodzi mi o olej w 100% syntetyczny, bez zadnych domieszek mineralnych.
    I jeszcze jedno pytanko odnośnie Millersa cfs. Ponieważ nie znam zadnej osoby która by go uzywala to Pablo wg twojego rozeznania po jakim okresie używania należałoby go wymienić przy użytkowaniu w aucie cywilnym ? U mnie standardowy "syntetyk" ala shell 5w40 (czyli HC plus polepszacze) wytrzymuje 12-13k wiec domniemuje ze millers cfs szybciej się nie posypie ?

    Z góry dziekuje za odpowiedz

  2. #742
    Użytkownik Romeo Avatar wojtekf
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    159 2.2 JTS (była)
    Postów
    1,435

    Domyślnie

    Cytat Napisał pieta Zobacz post
    Motule nawet z serii 300v i Valvoline (nawet fst) tez już nie sa w 100% syntetyczne ?
    Teoretycznie przy Motulu niemiecka wersja WWW powinna dawać rozstrzygnięcie (nie sądzę, żeby sprzedawali niezgodnie z opisem w tym akurat kraju), ale nikt mi nie odpisał explicite, że niemieckie "Vollsynthetisch" nie oznacza oleju w 100% syntetycznego (a odpowiedzi nie-wprost dają takie właśnie rozstrzygnięcie).

  3. #743
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Pisałem to już w innym temacie i powtórzę tutaj.
    Jeśli mamy normalne, nie modyfikowane, cywilne auto. Poruszamy się nim normalnie, bez nadmiernego wysilenia, zmieniamy olej max. co 15 kkm, to wystarczy każdy olej spełniający minimalne zalecenia producenta pojazdu.
    Jeśli mamy natomiast auto modyfikowane, nawet zrobiony SOFT, wtedy zalecenia producenta możemy włożyć między bajki i wypadało by stosować oleje lepsze niż zalecane minimum producenta pojazdu.
    Millersa CFS ja użytkuję i kilku moich znajomych w swoich autach. Olej zmieniamy co 8-10 kkm.
    CFS uratował już w naszym przypadku 2 mocno nadwyrężane silniki. Jeden to B16 HONDY, gdzie wybiła się panewka na torze, a auto samodzielnie na kołach wróciło prawie 120km, ponieważ właściciel nie wiedział co mu tam stuka. Po rozebraniu silnika wymieniliśmy panewki i auto śmiga dalej do tej pory. Wał nie został naruszony, olej ściekał po zdjęciu miski 3 dni, i przy składaniu dalej na wale był film olejowy.
    Drugi przypadek, to moja 156 SW 2.4 JTD , ale nie będę opowiadał tej przygody, ponieważ i tak nikt by nie uwierzył.
    Ja i chłopaki u nas widzimy co się dzieje w silnikach po ich rozebraniu, i to co ja tutaj piszę, to są przykłady z życia wzięte, a nie zasłyszane, lub przeczytane w necie bzdury.
    Napiszę tylko, że takiego syfu jak Selenia wymieniana wg. zaleceń producenta nie zostawia chyba żaden inny olej. Nie odradzam jednak nic nikomu.
    W ofercie mam większość olejów oficjalnie dostępnych w PL, do wyboru, do koloru.
    W razie wątpliwości mogę również każdemu indywidualnie doradzić co do jakiego silnika zalać, ale to na PW.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 3 minutes:

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Teoretycznie przy Motulu niemiecka wersja WWW powinna dawać rozstrzygnięcie (nie sądzę, żeby sprzedawali niezgodnie z opisem w tym akurat kraju), ale nikt mi nie odpisał explicite, że niemieckie "Vollsynthetisch" nie oznacza oleju w 100% syntetycznego (a odpowiedzi nie-wprost dają takie właśnie rozstrzygnięcie).
    Nie wiem jak jest z MOTULem, ale Castrol w DE ma 3 różne oznaczenia tego samego produktu.
    Nie wiadomo nawet z jakiego powodu.
    Ostatnio edytowane przez Pablo. ; 03-06-2014 o 10:01 Powód: Dodano
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #744
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Pisałem to już w innym temacie i powtórzę tutaj.
    Jeśli mamy normalne, nie modyfikowane, cywilne auto. Poruszamy się nim normalnie, bez nadmiernego wysilenia, zmieniamy olej max. co 15 kkm, to wystarczy każdy olej spełniający minimalne zalecenia producenta pojazdu.
    Jeśli mamy natomiast auto modyfikowane, nawet zrobiony SOFT, wtedy zalecenia producenta możemy włożyć między bajki i wypadało by stosować oleje lepsze niż zalecane minimum producenta pojazdu.
    Millersa CFS ja użytkuję i kilku moich znajomych w swoich autach. Olej zmieniamy co 8-10 kkm.
    CFS uratował już w naszym przypadku 2 mocno nadwyrężane silniki. Jeden to B16 HONDY, gdzie wybiła się panewka na torze, a auto samodzielnie na kołach wróciło prawie 120km, ponieważ właściciel nie wiedział co mu tam stuka. Po rozebraniu silnika wymieniliśmy panewki i auto śmiga dalej do tej pory. Wał nie został naruszony, olej ściekał po zdjęciu miski 3 dni, i przy składaniu dalej na wale był film olejowy.
    Drugi przypadek, to moja 156 SW 2.4 JTD , ale nie będę opowiadał tej przygody, ponieważ i tak nikt by nie uwierzył.
    Ja i chłopaki u nas widzimy co się dzieje w silnikach po ich rozebraniu, i to co ja tutaj piszę, to są przykłady z życia wzięte, a nie zasłyszane, lub przeczytane w necie bzdury.
    Napiszę tylko, że takiego syfu jak Selenia wymieniana wg. zaleceń producenta nie zostawia chyba żaden inny olej. Nie odradzam jednak nic nikomu.
    W ofercie mam większość olejów oficjalnie dostępnych w PL, do wyboru, do koloru.
    W razie wątpliwości mogę również każdemu indywidualnie doradzić co do jakiego silnika zalać, ale to na PW.

    Pozdrawiam.

    Dodano po 3 minutes:



    Nie wiem jak jest z MOTULem, ale Castrol w DE ma 3 różne oznaczenia tego samego produktu.
    Nie wiadomo nawet z jakiego powodu.

    Dzieki Pablo

  5. #745
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Mini poradnik olejowy, który napisałem dla forum KA głównie z naciskiem na oleje jeszcze w 100% syntetyczne.
    Nie jest jeszcze skończony.


    MINI poradnik olejowy.

    Jako, że zostałem poproszony o napisanie takowego dla portalu KA wrzucę też na nasze rodzime forum bo troszkę pracy zebranie tego wszystkiego kosztowało.
    Na wstępie uczciwie napiszę, że posiada on oczywiście elementy subiektywne - jakkolwiek staram się zawsze w tym temacie być jak najbardziej obiektywny - pewnie jednak w 100% się nie da.

    Dyskusja mile widziana - mogę o czymś zapomnieć bo rynek jest bardzo obszerny.

    Na początek główne PRAWDY:

    • nic nie zastąpi częstej wymiany oleju ! (i tu proszę o nie podawanie argumentu "producent zaleca wymianę co np. 35 000 km - to marketingowa bzdura) - optymalnie ? 10 000-12 000 km, jeśli ktoś jeździ tylko trasy/autostrady można wydłużyć do 15 000 km
    • lejemy olej o klasie lepkościowej, którą zaleca producent silnika ! (tu wyjątkiem jest oczywiście nietypowe użytkowanie auta - upalanie na torze itd.)
    • olejem syntetycznym nazywamy oleje, które posiadają bazę olejową grupy IV (polialfaolefinową czyli PAO) lub grupy V (estrową) - najczęściej to oleje poliestrowe (PAO+domieszki estrów)
    • nie patrzymy co było wlewane do "auta używanego" wcześniej - stosujemy płukankę i zalewamy najlepszy olej o klasie lepkości rekomendowanej przez producenta silnika !
    • oleje o "rozszerzonej klasie lepkości" (5W50, 10W60) znacznie różnią się parametrami w niskich temperaturach od "standardowych" olejów - wymagają do optymalnej pracy optymalnej temperatury, nie są zbyt dobre do codziennego użytkowania w cywilnych autach jeżdżonych w większości po mieście
    • jakość olejów spada z roku na rok od ładnych paru lat - liczy się powoli tylko zysk koncernów

    Wyższość olejów syntetycznych nad olejami półsyntetycznymi (czyli na bazie mineralnej lub bazie mineralnej po hydrokrakingu - HC):

    • wyższa stabilność lepkości (ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
    • lepsza płynność - pompowalność oleju w ujemnych temperaturach
    • wyższa wytrzymałość w wysokich temperaturach oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala gęstnienia oleju po pewnym czasie - czyli trzymanie parametrów fabrycznych)
    • wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
    • dla diesla oleje poliestrowe są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania filtrów DPF


    Najczęściej powtarzane bzdury:

    • jeśli wlewany był olej o wyższej klasie lepkości (15W40, 10W40) to nie można wlać oleju o niższej klasie lepkości (5W40) bo coś się rozszczelni
    • oleje 15W40 to oleje mineralne, 10W40 to półsyntetyki a 5W40 to syntetyki
    • płukanka do silnika zepsuje/wypłucze/rozszczelni silnik
    • olej 10W60 będzie zawsze lepszy od 10W40 a 5W50 lepszy od 5W40
    • oleje do silników benzynowych i diesla są takie same (w ramach jednego producenta, różnią się tylko naklejką)

    Polecane marki - ogólnie:

    Nie ma takich - każdy prawie producent ma w swojej ofercie oleje o słabych parametrach w swojej klasie lepkości, prawie każdy ma też jakieś perełki w ofercie.

    Pisałem już o brzydkiej tendencji u producentów - wmawiania klientom od kilku lat, że oleje półsyntetyczne (czyli wszystkie z bazą olejową HC, wykonane w "technologii syntetycznej" itd.) są tak samo dobre jak 100% syntetyki.
    Wynika to tylko i wyłącznie z tego, że wyprodukowanie oleju na bazie w 100% syntetycznej jest dużo droższe niż takiego na destylatach ropy naftowej. Wiele olejów półsyntetycznych (HC) ma bardzo dobre parametry = to bardzo dobre oleje - ale w zdecydowanej większości nie tak dobre jak oleje poliestrowe (100% syntetyczne).


    Polecane modele olejów (będzie uzupełniane):

    Silniki benzynowe:

    15W40
    • Mobil 1 15W50 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 125,0cSt; indeks lepkości 153; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 9,0)
    • Motul 300V 15W50 (olej półsyntetyczny (EST+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 18,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 122,9cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 8,2)
    • Petronas Syntium 1000 15W50 (olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 120,9cSt; indeks lepkości 157; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 8,9)

    10W40
    • Amsoil ECF 10W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 91,7cSt; indeks lepkości 164; temperatura płynięcia -47°C; Liczba zasadowa TBN - 12,1)
    • Millers CFS 10W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 103,0cSt; indeks lepkości 161; temperatura płynięcia -??°C; Liczba zasadowa TBN - ??,?)
    • Royal Purple 10W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 94,0cSt; indeks lepkości 148; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)
    • Petro-Canada Duron XL 10W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 96,5cSt; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 9,1)

    5W40
    • Amsoil ECF 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,3cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1)
    • Elf Synthese 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)
    • Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 86,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 11,2)
    • Ravenol VSI 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,6 cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0)
    • Royal Purple 5W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,7cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 93,7cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0)
    • Shell Helix Ultra 5W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,3cSt; indeks lepkości 187; temperatura płynięcia -42°C; Liczba zasadowa TBN - 12,7)
    • Statoil LazerWay 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,4cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 10,7)
    • Texaco Havoline Synthetic 5W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 15,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 97,3cSt; indeks lepkości 165; temperatura płynięcia -56°C; Liczba zasadowa TBN - 8,8)

    0W40
    • BP Visco 7000 0W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,9cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 177; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,3)
    • Casrtol EDGE Sport 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 76,0cSt; indeks lepkości 171; temperatura płynięcia -60°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)
    • Elf Synthese 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 8,7)
    • Liqui Moly Synthoil Energy 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)
    • Mobil1 SuperSyn 0W40 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 80,0cSt; indeks lepkości 187; temperatura płynięcia -54°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8)
    • Ravenol 0W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,7cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -46°C; Liczba zasadowa TBN - 10,5)
    • Royal Purple 0W40 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 79,9cSt; indeks lepkości 182; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 11,0)

    5W50
    • Elf Synthese 5W50 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 18,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 110,0cSt; indeks lepkości 185; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)
    • Mobil1 SuperSyn 5W50 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 17,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 108,0cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 11,8)
    • Valvoline VR1 Racing 5W50 (olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 18,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 109,0cSt; indeks lepkości 183; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 11,4)

    10W60
    • Castrol RS Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO+EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,5cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 154,0cSt; indeks lepkości 175; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 10,1)
    • Gulf Racing 10W60 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 24,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 173,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -33°C; Liczba zasadowa TBN - 11,4)
    • Liqui Moly Synthoil Race Tech 10W60 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 24,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 163,0cSt; indeks lepkości 179; temperatura płynięcia -35°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)
    • Orlen Platinum Rally Sport 10W60 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 22,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 156,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -49°C; Liczba zasadowa TBN - 10,0)
    • Valvoline VR1 Racing 10W60 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 23,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 165,0cSt; indeks lepkości 168; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 12,0)


    Silniki diesla:

    5W40
    • Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 92,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 12,8)

    0W40
    • Castrol EDGE Professional 0W30 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,1cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 69,0cSt; indeks lepkości 184; temperatura płynięcia -57°C; Liczba zasadowa TBN - 11,5)


    Silniki z filtrem cząstek stałych:
    Oleje Low/Mid-SAPS spełniające normę C3.

    5W30 / 5W40
    • Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,4cSt; indeks lepkości 158; temperatura płynięcia -44°C; Liczba zasadowa TBN - 5,8)
    • Eneos Sustina Low-SAPS 5W30 (olej syntetyczny (EST), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,3cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 75,3cSt; indeks lepkości 180; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 6,6)
    • Fuchs Titan GT1 Pro 5W30 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 71,1cSt; indeks lepkości 155; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 6,9)
    • Liqui Moly Top Tec 4600 5W30 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 11,6cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 64,0cSt; indeks lepkości 178; temperatura płynięcia -36°C; Liczba zasadowa TBN - 7,6)
    • Lotos Traffic Pro Thermal Control 5W40 (olej półsyntetyczny (HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 82,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -40°C; Liczba zasadowa TBN - 7,3)
    • Ravenol VMO 5W40 (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 13,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 83,0cSt; indeks lepkości 170; temperatura płynięcia -39°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7)
    • Valvoline SynPower MST 5W30 (olej półsyntetyczny (PAO+HC), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,0cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 70,0cSt; indeks lepkości 169; temperatura płynięcia -45°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7)


    Aby wszystko było jasne - powyżej wymienione zostały oleje godne polecenia, w większości oleje w 100% syntetyczne (lub półsyntetyczne HC - nie ma półsyntetyków tych z typowo mineralną bazą olejową).
    Pamiętajmy, że jeśli polecony jest olej np. Mobil 1 5W40 to nie oznacza to, że każdy Mobil 1 5W40 jest godny polecenia (a tylko ten konkretny olej) - producenci mają teraz czasem po kilkanaście modeli oliw o tej samej klasie lepkości w ofercie.

    * - dlaczego tak mało Millers'ów - tłumaczę - ta firma nie lubi się za bardzo "chwalić" parametrami swoich olejów, nie podaje w kartach temperatury płynięcia olejów, nie podaje zasadowości (liczby TBN, która wskazuje na parametry i dodatki czyszczące zawarte w oleju). W związku z tym dość ciężko jednoznacznie stwierdzić czy dany olej Millers'a faktycznie wybija się swoimi parametrami spośród konkurencji - w tym wypadku mamy na forum Pablo, którego o każdego Millers'a możecie zapytać. Na pewno seria CFS tego producenta robi wrażenie.
    Ostatnio edytowane przez Artih ; 03-06-2014 o 16:02


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  6. #746
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Artih,
    Po twoim poscie temat do zamkniecia Ewentualnie możesz jeszcze uzupelnic o lekkobiezne 0w20/0w30. Sporo japonczykow na tym jeździ, a do alfy ostatnio 0w30 zawital wiec ekologia nas nie ominie prędzej czy później

  7. #747
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    Temat mozna by przykleic i dac info w temacie ze FAQ w pierwszym poscie i post Artiha wkleic na poczatku zeby za miesiac nie zginal jak to sie zwykle dzieje z wartosciowymi informacjami i potem znowu rodzi sie kolejna dyskusja
    http://www.forum.alfaholicy.org/signaturepics/sigpic18915_1.gif

  8. #748
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    I tak znajdzie się ktoś, kto nie przeczyta Ten post powinien być na stałe przyklejony do końca wątku
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #749
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar wwwlewy
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    159 2.0 JTDm 2009r.
    Postów
    228

    Domyślnie

    A co do benzyn, w których producent zaleca 5w30? Nie ma tego w Twojej rozpisce, a nie ukrywam, że taka wiedza byłaby przydatna

  10. #750
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    W każdej bezynie, która nie wymaga oleju C3 oleje 5W30 można stosować zamiennie z 5W40. To nawet w naszej strefie pogodowej lepsze rozwiązanie.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory