Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Wielki problem! Pomocy!! 2,4 JTD!

  1. #11
    Użytkownik Embrion Avatar yelosnki
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    Niestety, ale nikt z nas nie miał racji... Nie mam pojęcia jakim cudem, mechanik też, ani nikt inny jakim sposobem silnik do remontu...
    Do zaworów wpadło "coś" żeliwnego, jakby nakładka z uszczelką, nie wiem co to jest, ale to było mniej więcej wielkości kciuka, zostało zmiażdżone przez tłoki do 2 razy mniejszego rozmiaru. Urwane 2 zawory, uszkodzona głowica... Nie wiadomo skąd to "coś" się wzięło. Silnik przeszedł generalny remont, wymiana rozrządu, wymiana zaworów, regeneracja głowicy, wymiana uszczelki, wszystkie filtry oraz płyny. Koszt naprawy wychodzi około 2 tyś zł. Jeszcze auta nie odebrałem, bo niestety nie mam na to czasu, ale po niedzieli się odezwę i napiszę jak autko się sprawuje Przypuszczam, że zawalił ktoś wcześniej. Zanim zakupiłem auto była regenerowana turbina przez poprzedniego właściciela, a prawdopodobnie będzie to jedyna przyczyna skąd ten kawałek metalu wziął się w silniku.

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Kolego ten urwany zawór jest przyczyną awarii - częsty przypadek jak ktoś zaniedba regulację luzu zaworowego - w twoim silniku konieczna co 40tys km
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Cytat Napisał yelosnki Zobacz post
    Usilne próby odpalenia na popych auta też nic nie dawało. Zero reakcji na zapłon.
    próbowałeś odpalić JTD (diesela) na popych!!!? człowieku, ty oszalałeś?, rozrząd może ci przeskoczyć

  4. #14
    Użytkownik Embrion Avatar yelosnki
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    No rozrząd nie miał jak przeskoczyć bo jakiś kawałek metalu zablokował tłoki :/
    Pisałem, że zawory połamał jakiś dziwny kawałek metalu, nie pochodzący z silnika...

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    próbowałeś odpalić JTD (diesela) na popych!!!? człowieku, ty oszalałeś?, rozrząd może ci przeskoczyć
    Można o ile się to zrobi z głową.

    Naszczęście z S3 mini
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    yelosnki napisz jeszcze jaki masz przebieg.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Lotos
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Wrocław/Poznań
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    132

    Domyślnie

    nie pamietam jak tam w 2.4jtd jest bo prawie styczności z tym silnikiem nie mam ale ostatnio jak sie dwumas zerwał to tez nie szło odpalic auta ( Skoda Octavia )

  8. #18
    Użytkownik Embrion Avatar yelosnki
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156
    Postów
    21

    Domyślnie

    Wszystko już zrobione po prostu, tak jak wcześniej napisałem, tylko teraz już wiem dokładniej do silnika wpadła jakaś podkładka żeliwna, która po kolei uszkodziła zawory i głowice. Naprawa samych zaworów i głowicy wyszła ok. 800zł z robocizną, ale ja zrobiłem od razu taki "mini" generalny remont Wymieniłem rozrząd, tak jak napisałem, głowica, uszczelka, zawory, wymieniłem wszystkie filtry i płyny w samochodzie i auto śmiga jak igiełka dodatkowo i przy okazji wymieniłem gumy na przegubach za całość z robocizną zapłaciłem 1700zł, więc to chyba nie dużo, a zrobione to było przez bardzo dobrego i konkretnego mechanika
    Autko ma przejechane dokładnie 299400km

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Tanio jak barszcz, ja za samą naprawę głowicy po zerwaniu rozrządu dałem 1k, chociaż dużo było do roboty: planowanie, wstawienie kilku prowadnic, nowe zawory, regulacja luzu zaworowego, zabielenie gniazd wtryskiwaczy itp.
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

Podobne wątki

  1. Wielki Problem z 2.0TS POMOCY!!
    Utworzone przez konrad251 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 02-12-2012, 15:53
  2. Wielki (?) problem z radiem. Pomocy!
    Utworzone przez majkelpl w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 23:08
  3. alfa 156 2.4jtd 1997 rok wielki problem z elektryką Pomocy!!!
    Utworzone przez geronimosin w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-10-2011, 21:18
  4. Wielki problem z Alfa 156[POMOCY]
    Utworzone przez blademan89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-08-2009, 22:16
  5. [156] Wielki problem. Gasnie pomocy!!!!
    Utworzone przez jarm1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-09-2008, 10:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory