Strona 51 z 89 PierwszyPierwszy ... 414243444546474849505152535455565758596061 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 501 do 510 z 885

Temat: Analiza logów 1.9 JTD 16V

  1. #501
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Jeśli wtryski są znacznie ponadnormatywne, to będzie spadek ciśnienia na listwie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #502
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie

    A co jesli są znaczne wahania ciśnienia rzeczywistego w stosunku do cisnienia zadanego? Tzn. Cisnienie zadane 300 bar (wolne obr) a rzeczywiste waha sie od 270 do 330 bar. Zadane 650 a osiągane 615 do nawet 700

  3. #503
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    To myślę, że kwestia szukania w układzie zasilania. Tak jak pisałem - sama pompa HP, filtr, pompa w baku, ewentualne nieszczelności itp. Wahania nie będą właściwe dla ponadnormatywnych wtrysków.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #504
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie

    A wiec juz cos tam wiadomo i jeszcze wiecej nie wiadomo. Wyciagnalem wtryski. Jeden z nich musial zostac zniszczony bo nie chcial wylezc. Dokupilem 2 uzywane. W sumie zawiozlem 5 do sprawdzenia. Jeden moj stary źle rozpylal paliwo. Do tego po czyszczeniu jeszcze jeden mial wydatek ok 60 %. Wszystkie miały poprawne przelewy. Po zalozeniu silnik odpalil bez problemu. Nawet zaczął lepiej pracoqac. Próba drogowa. Pedal w podłoge i od razu tryb aqaryjny. FES pokazał cisnienie paliwa oczekiwane 1000 a rzeczywiste nawet 470.raz spreżarka przeładowała na 1.52 bara i z tego tez wywalil awaryjny. Ale tylko raz. A z "nowymi" wtryskami silnik jest mocniejszy ale duzo szybciej wchodzi w awaryjne. Jest większa różnica miedzy cisnieniami paliwa. Pompa paliwa w zbiorniku pompuje odpowiednie ciśnienie. Sitko na niej jest czyściuteńkie. Jeszcze spróbuje załozyc nowe uszczelnienia na mój stary regulator cisnienia paliwa. Jak nie pomoze to wymiana pompy. Chyba ze coś innego sugerujecie.

  5. #505
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Diagnoza przez internet to nie diagnoza. Ale stawiałbym na pompę.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #506
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie

    Jeszcze jakis miesiac temu moze dwa pisałem tutaj o tym jak bylem na hamowni i że mam niedostatek mocy. Wtedy sprawdzałem cusnienie jakie generuje pompa i wszystko było dobrze. Czy po przejechaniu w sumie ok 1000km moze dojść do aż takiego spadku wydajności pompy? Nie powinno to trwac troszke dłużej? Czyli nie powinno to stopniowo narastac?

  7. #507
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Stilo 5D 1,9 JTD 16v 140KM 2003 rok
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam, mam problem z brakiem mocy i strasznie późno 'włączającym' się doładowaniem. Ale od początku: (będzie długo... ) cała historia zaczęła się jakiś miesiąc temu. Jakieś 20 minut jazdy autostradą (stałe 150km/h). Zjeżdżam i chcę przyśpieszyć a autko ledwo chciało utrzymać 60km/h. Brak jakiegokolwiek komunikatu (już miałem coś takiego jak się za wyprzedzanie TIRa brałem - wtedy czyszczenie czujnika doładowania pomogło). U mechanika okazało się że ukręcił się (i chyba zatarł) wałek turbiny po stronie gorącej. Na szczęście nie poszło uszczelnienie i silnik nie 'napił' się oleju. Turbo rzecz jasna poszło do regeneracji. I tutaj zaczynają się dla mnie schody. Z odnowioną sprężarką praktycznie nie da się jeździć(przynajmniej nie do tego byłem przyzwyczajony) bez wkręcania silnika na obroty (min. 2,5 tys). Przed tą całą awarią przy 2k obr/min (a nawet wcześniej) wciskało zdrowo w fotel. Po 1 dniu doszedł do tego dziwny hałas jak już turbo załapało - pękł intercooler :/ Po moich narzekaniach mechanik stwierdził że turbo musi iść do ponownej regulacji.
    A tak wogóle to był w tym momencie EGR czyszczony, ponoć cały układ dolotowy, wymieniony filtr powietrza, przeczyszczona przepływka. Zażyczyłem sobie, żeby tym razem mechanik przeprowadził 'komputerowy test drogowy' Teraz mechanik już się zarzekał że wszystko jest OK a autko to prawdziwa żyleta. Cóż straciłem cierpliwość i kupiłem kabelek do podłączenia auta pod komputer żeby móc się zwrócić o pomoc do Was, jako do fachowców
    Generalnie testy były robione tak jak warunki na to pozwalały: na 4-biegu, gaz wciśnięty do podłogi, niestety w upał 27C, na darmowej wersji Multiecuscan 1.9. Proszę o analizę.

    _johnny_.zip

    PS. To że muszę zmienić mechanika jest chyba oczywiste, a że jest to autoryzowany warsztat to tylko wstyd
    Ostatnio edytowane przez _johnny_ ; 09-06-2014 o 08:58

  8. #508
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Korekt się tak nie robi. Rozgrzany silnik bez obciażenia nich chwilę się pologuje. A później potrzymać stabilnie na 2k obrotów i też chwilę zarejestrować. Niestety logi korekt nie są pewną metodą sprawdzania. Po za tym wybrałeś 3 z 4

    Źle nie ma ale nie wiem czy sztanga jest dobrze wyregulowana, pojedyńcze dosyć duże przebicia później ładnie ciśnienie dochodzi
    Zrób jeszcze raz janek4-ciśnienie-paliwa ale dodaj dawkę ogólną i przeciągnij ponad 4k obrotów. Był gaz w podłogę?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  9. #509
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    Stilo 5D 1,9 JTD 16v 140KM 2003 rok
    Postów
    3

    Domyślnie

    Dzięki za szybką odpowiedź

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Korekt się tak nie robi. Rozgrzany silnik bez obciażenia nich chwilę się pologuje. A później potrzymać stabilnie na 2k obrotów i też chwilę zarejestrować. Niestety logi korekt nie są pewną metodą sprawdzania. Po za tym wybrałeś 3 z 4
    Mój błąd, myślałem że trzeba korekty zestawić z obrotami dla przyspieszania na pełnym gazie. Są tylko 3 z 4 bo darmowy Multiecuscan pozwala tylko na jednoczesny pomiar 4 parametrów (a brakujący cylinder został pominięty bo dla niego MES wskazywał praktycznie tylko wartości bliskie 0). Wrzucę tylko same korekty - bez obrotów.

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Źle nie ma ale nie wiem czy sztanga jest dobrze wyregulowana...
    Czy ogarnięty mechanik będzie w stanie określić czy sztanga jest OK ? (bez odsyłania turbo do 'profesjonalnego' warsztatu - oczywiście innego niż poprzednio)

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    ...pojedyńcze dosyć duże przebicia później ładnie ciśnienie dochodzi
    Szczerze to nie poczułem żeby szarpało przy przyspieszaniu - może wyjechałem 'z lasu' i się 'pod wiatr' obciążenie zmieniło...

    Cytat Napisał maly_777 Zobacz post
    Zrób jeszcze raz janek4-ciśnienie-paliwa ale dodaj dawkę ogólną i przeciągnij ponad 4k obrotów. Był gaz w podłogę?
    Gaz był w podłogę - wrzucę jak znajdę czas wieczorem

  10. #510
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę że ciśnienie ładnie się wyrównuje zastanawiam się nad sensem grzebania. Niby przebicie jest aż o 400mbarów ale jedno
    Porób jeszcze troszkę logów janek2-cisnienie-overboost. Przyspieszenia na 4. biegu ale od różnych obrotów (zawsze do końca). Zrób kilka przejazdów po prostu.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

Podobne wątki

  1. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  2. Logi 2.4 JTD analiza
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 16:30
  3. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 10:05
  4. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory