Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: co jest nie tak z moim nadkolem !?

  1. #11
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Mam tak na tylnej osi. Ale winię za to nieoryginalną sprężynę. Po prostu był chwilowy problem z dostępem do oryginałów, więc wymieniłem tylko jedną - pękniętą.
    Amortyzatory sprawdzam regularnie co kilka miesięcy. Ostatnio oba po ok 78%, więc to raczej nie ich wina.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar hubert.janowski
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Zdanowice,,,,,Gliwice
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 jtdm+chip 160 KM350Nm disactive 2008r.
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Mam tak na tylnej osi. Ale winię za to nieoryginalną sprężynę. Po prostu był chwilowy problem z dostępem do oryginałów, więc wymieniłem tylko jedną - pękniętą.
    Amortyzatory sprawdzam regularnie co kilka miesięcy. Ostatnio oba po ok 78%, więc to raczej nie ich wina.
    a może wybita jakaś guma na którymś wahaczu bedzie taki wlasnie efekt

  3. #13
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Zawieszenie sprawdzone na dwóch stacjach diagnostycznych i nic nadzwyczajnego nie znaleźli.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Mialem to samo, 235/40/19 ocierajace o nadkola szczegolnie po stronie kierowcy( u mnie z prawej ).
    U mechanika stwierdzilismy ze gorna czesc nadkola, gdzie akurat niema srub mocujacych, odksztalcila sie w dol. Nasz pomysl naprawy to zdjecie nadkola, usztywnienie gornej czesci od wewnatrz wloknem szklanym i chyba zywica(?) nie pamietam , ale brzmialo sensownie.
    Ja jednak nie moglem mu zostawic auta na kilka godzin, wiec wymyslilem ze na noc wloze dwie deseczki(wymierzone i uciete) miedzy opone a nadkole i problem znikl.
    Mysle ze sukces jedynie polowiczny, podejrzewam ze jak wsiadzie na tyl 2 ciezszych chlopow to bedzie ocierac.
    Ostatnio edytowane przez dareknewry ; 23-06-2014 o 16:30

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    Dziwna sprawa, dzisiaj wsiadam d o alfy w celu pojechania do mechanika a tył już jest prosto, tzn. odleglosci miedzy kolem a nadkolami jest taki sam (mniej wiecej). Pojechalem do mojego mechanika no i on stwierdzil ze te nowe sprezyny musialy sie "ulozyc". Tylko ze problem odcierania nie znikl :/ wczoraj jechalem z dwoma pasazerami i szuranie bylo dosc czeste. Amory zostaly sprawdzone na stacji diagnostycznej. Lewy tył ma 38% , prawy tył 45% wiec widac ze strona ocieraja ma bardziej wybitego amora aczkolwiek one sa jeszcze ok (miedzy 39 a 20 % to wynik dostateczny). Jutro jade do Rotmanki do LeCar, czyli do dobrych specjalsitow - moze oni cos wymysla sensownego.

  6. #16
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Jedna maszyna drugiej nie równa, zależy jaką metodą dokonuje pomiaru sprawności amortyzatorów.
    Na swoim przykładzie - leciwy już sprzęt wskazał średnią sprawność amortyzatorów zaraz po zakupie 55%. Pomyślałem - OK. Pojeżdżę ze dwa lata i wymienię. Kolejny przegląd - wyszło 78-80% (cud!! ). Zaraz minie 2 lata jak mam auto i na ostatnim badaniu wyszło 75-76%. Nie znam specyfikacji tych maszyn, nie wiem na czym polegała różnica w pomiarze.
    Ale znam jeszcze inny przypadek. Znajomy miał Omegę. Mimo wyniku ponad 60% na badaniu zdecydował się na wymianę tylnych amortyzatorów, bo autem strasznie bujało. Po wymianie (jakieś tanie zamienniki) sprawność wyszła 73%, ale auto jeździło jak nie to samo.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    mi tlumaczyli ze na wynik pomiaru ma wplyw rodzaj kol i opon - ponoc im szersze i wieksze tym sprawnosc amorow wychodzi mniejsza. Ale nie wiem czy to prawda czy tylko takie gadanie.

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ernest159
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Biała Podlaska
    Auto
    były 156 FL 1.9 JTD, 159 1.9 JTDm ,159 2.4 JTDm,159 2.4 210 Ti
    Postów
    505

    Domyślnie

    Cytat Napisał SEBEK Zobacz post
    że auto było dobrze trafione i ktoś kiepsko to "wyklepał"
    Auto nie było w ogóle trafione.

  9. #19
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    nie było bite - auto z pewnej ręki

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Ultra Violence
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    Maserati Quatroporte GTS
    Postów
    212

    Domyślnie

    byłem w LeCar, są pewni że to wina nieorginalnego osadzenia moich felg - tego że za bardzo wystają na zewnatrz, chociaz teraz jak o tym mysle to sa osoby na tym forum ktore jezdza na 19 i maja jeszcze dodatkowo dystanse i z tego co wiem to nic im nie obciera. Prawda jest jednak to ze te plastiki w nadkolu u mnie sa juz troche oklapniete i moze byc to dodatkowa przyczyna. Zaoferowali ze moge spróbować je popodklejać żeby bardziej przylegały do blachy - ale nie gwarantują, że to pomoże.

    Gdzieś później jeszcze jeździłem i stało się cos jeszcze dziwnego - zaparkowałem na krawężniku i oczywiscie przy podjeździe pod niego lekko mi obtarło, ale gdy cofałem poźniej i zjeżdżałem z krawężnika tyłem to usłyszałem taki skrzyp i huk jakbym w coś tyłem uderzył. Zaczałem jechać do przodu i juz tego nie było, stanałem po kilkudziesieciu metrach zeby srpawdzic czy w cos nie uderzylem, no i oczywiscie nie - ale mam wrażenie że ten huk dochodził właśnie z nadkól badz nadkola. Porażka :/

Podobne wątki

  1. Co jest z moim ASR ? Istnieje ?
    Utworzone przez Endriu Ka w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 28-06-2014, 09:06
  2. Alfa 147 2006, problem z nadkolem
    Utworzone przez matwolny w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 12-11-2013, 11:42
  3. Czy z moim sprzęgłem jest coś nie tak? 1.9jtd 16v.
    Utworzone przez marecki588 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-10-2013, 10:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory