Strona 104 z 158 PierwszyPierwszy ... 454949596979899100101102103104105106107108109110111112113114154 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,031 do 1,040 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1031
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no sample to wartośc intelektualna, nie ma co pokazywać.
    - ale coś wygrzebię.
    - a ten moduł za 29 zł to ma taki feler że kwarc ma 8 Mhz, powinien miec 16 Mhz.
    - czyli jak pracujemy na 50 kbps to kwarc ustawiamy na 100 Khz, , praca na 500kbps, kwarc na 1 Mhz.
    - takie własnie moduły używam, małe poręczne z łączówka na opornik magistrali 120 Om..
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-06-2014 o 05:47
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #1032
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Dobrze, pomyślę jeszcze, nad tym co napisałeś, ale wpierw chcę zarejestrować sygnały na tym co mam. Na raz to nie dam rady czytać, pisać i eksperymentować. Muszę patrzeć po kolei.

    -----------------------------

    A takie pytania inne. Wolę zapytać, jednak. Ten moduł zasilania – gdyby pasował do mojej płytki, to załatwiłby zasilanie oraz USB? Potrzebny będzie drugi COM, inaczej się zbuntują.

    http://arduinosolutions.com/pl/p/Mod...35V-HY-D07/976

    Czy te przewody pasują do wtyków na shieldzie, na wejściach/wyjściach?
    http://arduinosolutions.com/pl/p/Prz...ie-75sztuk/318


    Sam kontroler AT328. Znalazłam dwa. Czy ten pierwszy jest już zaprogramowany, tylko do wsadzenia na płytkę? Czy wręcz tylko tego zaprogramuję poprzez ISP?

    http://www.tme.eu/pl/details/a000048...bootlaoder-u/#

    http://www.tme.eu/pl/details/atmega3...vr-tht/atmel/#

    Wiesz na shieldzie jest jeszcze wyjście/wejście, chyba UART - serial i I2C, tam niżej SPI, na dziwne łączówki. Bo stamtąd idą dróżki chyba 4, do pin 1 == Tx, z serial. To nie na tym pinie patrzyłam. To są wyjścia? Na co? Tylko, że…. No nic. Zarejestruję. Na 2 i 3, raczej idą dróżki z kontrolera CAN. Tak sobie myślę, że bez zrozumienia tych innych protokołów, to się nie da.
    Niepokoi mnie to co pokazuje terminal, że inaczej niż scanlogic2 i modernsoft, to samo – jedne uważają za ASCII, a inne za Hex.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 18-06-2014 o 10:30

  3. #1033
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Mam inną płytkę niestety. W sumie to nie muszę mieć tego drugiego na płytce, ale może coś się nauczę. Poza tym chcę zobaczyć inne protokoły, a tak można chyba zobaczyć I2C. Na razie nie jestem gotowa, mam inne rzeczy niejasne. Ale mogę się przymierzyć przecież, jeśli mi pomożecie.

    Po kolei, z tego co mam, pierwsza próba – send i receive dla wszystkich. Piny 0,1,2,3, 2-Serial, MCP51 – piny sygnałowe (moja numeracja jest odwrotna, teraz spojrzałam na schemat – moje p2 i p3 == p6 i p7 oraz moje p5 i p8 == 4 i 1), piny z wyjścia na interfejs w możliwej korelacji z SPI. Co najmniej jeden kanał za mało w scanlogic.
    - przepraszam, mogą być niekiedy pomylone opisy kanałów w scanlogic, ale widać kiedy nie zmieniłam.
    - send – to wg mnie tam czasem jest nieprawidłowa transmisja CAN mimo, że info są wysyłane i odbierane przez modernsofta. Ale zobaczcie sami.
    - myślę, widzę, że powinien pokazać więcej danych, ale jak to mu nakazać…
    - Example mam liche, a nie wiem, czy dam radę coś wymyślić. Spróbować, spróbuję, poczytam, ale co z tego wyjdzie, to nie wiem. To są same liczby, kody których nie znam… Wolę przebiegi i oscylogramy, łatwiej mi się „czyta” tą bibliotekę z przebiegów.
    - nie jestem gotowa, aby ruszyć z tym do GT.

    Nic więcej nie napiszę, poczekam na wskazówki. Może jednak coś wrzucicie, aby było mi łatwiej z example? Wiem, że bubu wrzucił coś z tym serial. print, ale na razie nie rozumiem tego. Nie skorzystałam też do końca z linków, które wrzucił euroscan. Pomyślę.


    SHIELD_MODERNSFT_RECEIVE_SEND_CAN_SPI.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 19-06-2014 o 04:10

  4. #1034
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jak ustawić dobrą prędkość to robi sobie ASCII, z czytania po UART. Czasem to widać, choć testy nie do końca mi się udały. Będę powtarzać jak będę może więcej wiedzieć.
    - Pokazuje poprzez UART to o co jest pytany, ale jak zapytać o coś innego to na razie nie wiem.
    - w kwestii HEX i to ASCII, to z czego liczyć CRC?

    Na razie koncentrowałam się na „send”, aby na terminalu było widać co wysyłam. Dlatego tylko „send” i tylko tyle. Bez dodatkowych danych, te co miał zdeklarowane. I bez masek i filtrów. Nie jest mi łatwo się w tym jednak odnaleźć. „Receive” nie zdążyłam ruszyć.
    - jeśli nadawać kilka ramek to z jakiegoś powodu modernsoft mieszał mi ID z danymi ramki, na terminalu było poprawnie. Mam nadzieję, że w samochodzie nie mieszał.
    - na terminalu od Was dane mi się rozjeżdżają, nie umiem tego ustawić. Mogłam patrzeć tylko na terminalu ardurino.
    - t mi się dziwnie zachowuje?
    - co to są te interrupt 0 i 1?
    - czy można podłączyć drugiego ardurino z shieldem (lub wariant z płytką) poprzez wyjścia analogowe?
    - czy można wysłać dane wprost z terminala i jak?
    - Co poprawić?

    Bez katalogów się nie otwiera, dlatego poprawiałam.

    CANshield_Arduino_send_ex_poprawione.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	send_term1.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	81.6 KB
ID:	135885   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	send_term2.jpg
Wyświetleń:	59
Rozmiar:	88.8 KB
ID:	135886   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	send_term3.jpg
Wyświetleń:	63
Rozmiar:	84.7 KB
ID:	135887   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	modernsoft1.jpg
Wyświetleń:	51
Rozmiar:	69.4 KB
ID:	135883   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	modernsoft2.jpg
Wyświetleń:	58
Rozmiar:	77.2 KB
ID:	135884  

    Ostatnio edytowane przez Majka ; 23-06-2014 o 03:26

  5. #1035
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - send_terminal_ext_std3 w wierszu 141 ma byc data3[] a nie data2.
    - ponżzej sniffer do odbioru z magistrali CAN, korzysta z masek dla Ext i normal.
    - musi mieć shield CAN z mcp2551, mcp2515.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 23-06-2014 o 08:23
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #1036
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,0 JTS 2004r
    Postów
    14

    Domyślnie

    Hey , ja wrzucę , bo siedzę i główkuję co jej jest i mam wyniki - u mnie wymiana na druga przepustnicę i objawy te same - stale - reszta OK ( tak mi się wydaje , ale może dzięki temu tu czegoś się dowiem )Robione programem FES, full version. Dziwi mnie różny przebieg km w porównaniu silnik - wskaźnik ok 60 tyś. Jakby ktoś coś zauważył i miał sugestie to poproszę.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error.jpg
Wyświetleń:	64
Rozmiar:	81.3 KB
ID:	135893   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error2.jpg
Wyświetleń:	60
Rozmiar:	129.9 KB
ID:	135894   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error3.jpg
Wyświetleń:	67
Rozmiar:	130.8 KB
ID:	135895   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error5.jpg
Wyświetleń:	75
Rozmiar:	130.2 KB
ID:	135896   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	error7.jpg
Wyświetleń:	49
Rozmiar:	130.6 KB
ID:	135897  


  7. #1037
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Jeździ, czy gaśnie 2 minuty po odpaleniu? Bez tej info cała reszta jest na wyrost.

    - Nie ma się co dziwić, normalnie albo ECU zostało zmienione, albo liczydło. Ostatecznie nic nie jest wieczne. Ja np.: mam teraz więcej na liczydle, a mniej na ECU, przez wzgląd na zamiany sterowników. Jak wreszcie gad zostanie naprawiony i przestanie być obiektem testowym, wtedy zrobię z tym porządek. Na razie jest mi to obojętne.
    - Zrzuty - trudno powiedzieć. Ja inaczej sprawdzam samochód i zwykle załączam logi txt oraz z jazdy, i robię inne badania. Czasem z ciekawości, czasem dla wiedzy, a czasem, bo muszę.
    - W sytuacji, gdy samochód jest po resecie lub po odłączeniu akumulatora to nie bardzo jest możliwe ocenienie czegokolwiek, chyba, że b. dobrze znasz samochód. Chyba, że takie są wartości p.a. po jeździe?

    Takie błędy TP miałam, chyba jeden (zapamiętane) po drugi otwarciu silnika. To był raczej efekt jakiś prób mechanika. W takiej sytuacji obserwowałam. Błąd nie powrócił, a z obrotami nic się nie działo.
    - ważne są warunki powstania błędu, gdyby błąd miał charakter powtarzający się. Tzn.: na jakich rpm. ECU poprzez TP koryguje MM na podstawie danych, które odczyta z MAF, etc i tak może to robić do 3000 rpm i powyżej 3000 rpm, zależnie od usterki.
    - w TSie jak mi pękł katalizator, wtedy pojawiał mi się okresowo błąd nastawnika. Po wymianie katalizatora się już nie pojawił. Podejrzewałam katalizator min. dlatego, że rpm zatrzymywała na ok. 4000 rpm w teście na postoju, ale otwierał TP poprawnie, a MAF do momentu, gdy się wkręcała dawał poprawne zakresy napięciowo-przepływowe. Jak zachowa się TP elektroniczna w JTS, przy zatkanym katalizatorze, to nie wiem, ale pewnie jak będzie cofało spaliny to nie pozostanie bez wpływu na pracę silnika i dolotu.
    - w JTS są sondy za katalizatorem – można zrobić test. Scanxl oraz scanmaster mają też monitory dla katalizatora. Na zrzucie na jednym masz post-cat == 0.03 a na drugim 0,33. Nie wiem czemu? Musisz dać przebieg w czasie, albo dane liczbowe w czasie.
    - samą TP można badać oscyloskopem. Badałam – są wykresy prądowe i napięciowe. Nie zbierałam tylko sygnałów cyfrowych. Możliwe, że to jednak nie ma sensu.


    Pooglądaj sobie logi z JTSów, które są w wątku. A jak Ci się nie chce, to nic nie poradzę.
    - ja idę swoją drogą poznawczą, badania zjawisk, bo nie tyle nawet, że wierzę, ale wiem już, że to ma sens.
    - na razie mam problem z wdrożeniem w example tego co widzę w bibliotece, dlatego czytam i próbuję na oślep. Teoretycznie tam są funkcje, które pozwalają na coś więcej, ale w praktyce nie umiem ich wdrożyć. Program nie działa, wrzucę jak coś zadziała. Też mam problem z tym, że ciężko sprawdzać, jeśli modernsoft, albo tylko odbiera, albo nadaje.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-06-2014 o 13:04

  8. #1038
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Za wiele nie udało mi się zrobić. Bo też nie jestem informatykiem i w ogóle mi nie idzie z tymi example.
    - modernsoft odbiera i nadaje, ale co innego nadaje i odbiera.
    ---- poza tym przy send nie wiem jak zrobić, żeby nie wstawiał sobie wartości do 8, z kolejnych data, jeśli data jest różne od 8.
    --- a też mam problem z terminalem arduino. Bo shield nadaje na raz wszystkie wiadomości, które chcę i to widać. Jednak po każdym pakiecie odbiera tylko jedną wiadomość, którą nadał modernsoft.

    - maski i filtry, ale tak sobie mi to wyszło.
    ---- filtruje, ale albo std albo ext. Bo chyba modernsoft umie nadać albo std albo ext.
    ---- mam też kłopot z std, bo nie daje mi się ustawić na 7B0 i tylko łapie 7Cx… albo wszystkie łącznie z ext przerobionymi na ID std.
    ---- ext – mogę zmienić, aby filtrował sobie niektóre, jeśli wprowadzę zmienę na num > xx
    ---- jeśli cokolwiek zmienię w void setup, przed maskami i filtrami, nawet dodam serial print – to przestaje mi działać.
    ---- to tak sobie jest. Wiem, że muszę zainicjować bufory Rx i zastosować funkcję, tak by z nich korzystać. Ale póki co nie udało mi się to.
    - ten sam problem mam z RTR, w sumie z funkcjami private z biblioteki. Nie potrafię uaktywnić setCTRL, ustawić resetu, ustawić rate, etc…

    Możecie mi coś jednak podpowiedzieć? Ciężko mi będzie samej ustalić, gdzie popełniam błędy.


    ARD_MODERNSOFT_s_r_m_f.zip
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ard_modernsoft_mask_filt.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	144.1 KB
ID:	137305   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ard_modernsoft_send_receive.jpg
Wyświetleń:	74
Rozmiar:	128.0 KB
ID:	137307  

  9. #1039
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Na razie mała przerwa z CAN.

    Logi z jazdy – GTJTS:
    - temp. oleju, na dłuższych odcinkach:
    ---- przy stałej jeździe na 3000 rpm dochodzi do 118st
    ---- w jeździe miejsko-mieszanej – różnie od 110 – 118st.
    ---- na 2000 rpm w stałej jeździe temp. oleju spada.
    ---- nie wiem, czy zrobię testy na 5000 rpm, ponieważ w czasie zbierania logów nr 2 z przejazdu dzisiejszego - temp. oleju przekroczyła 120st i zegar zapalił lamkę. Tam tylko dwa razy przyspieszałam na b.5 od 3000-4000 rpm i kawałek jechałam na 4000 rpm. Potem zatrzymałam samochód i do końca temp. była między 110 – 118 st.
    - olej wymieniałam w zeszłym tygodniu po 5kkm, więc jest nowy. Zrobiłam na nim może 600 – 700 km.
    - zrobię jeszcze jedną próbę, bo się nie przyłożyłam, chciałam zobaczyć więcej, ale jak temp. oleju będzie tak samo oscylowała, to zrezygnuję.
    - jak to tak ma być, to nie wiem, czy nie należy rozważyć montażu chłodniczki oleju, z disla. O ile się da.

    W jednym logu zerują się parametry, wystąpiło nieoczekiwane zwarcie linii CAN - licznik wszystko wyzerował na ten czas, oprócz licznika przebiegu.

    GT_JTS_logi_1.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 16-07-2014 o 23:02

  10. #1040
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w logach dziwne dla mnie była wartość Wentylator I - aktywny na postoju, ale potem widzę że się wyłączył.
    - czy wentylator II jest czynny, pytam ponieważ widzę temperaturę wody zawsze prawie na poziomie 98 st C.(czy to tylko z powodu lata)
    - błędy: P0420, P1173 oraz P0301, czyli to co było poprzednio.
    - teraz tylko doszła ta temperatura oleju.
    - poniżej zrzut z pracy sond lambda po katalizatorze, widac w torze sondy I dlaczego powstaje błąd wypadania zapłonu P0301.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT-JTS-0.jpg
Wyświetleń:	70
Rozmiar:	130.3 KB
ID:	138463  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory