Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Wymiana paska rozrządu, alfa 156 99r 2,0 TS benzyna 155KM

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    20

    Domyślnie Wymiana paska rozrządu, alfa 156 99r 2,0 TS benzyna 155KM

    Witam,

    Musze wymienić pasek rozrządu. Mechanik powiedział, że obok paska rozrządu zawsze wymienia się też:
    - rolki
    - pasek balansujący
    - pompe wody
    - wariator.

    Wariator to koszt ok 500zł !! Chciałbym uniknąć jego wymiany, czy można wymienić tylko pasek rozrządu + balansujący + rolki + pompę wody bez wymiany wariatora?

    Będę wdzięczny za info.

    Pozdrawiam,
    L.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR159SW 1.75TBi, AR147 1.6ECO, BMW E21 M42B18
    Postów
    321

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukazz Zobacz post
    Witam,

    Wariator to koszt ok 500zł !! Chciałbym uniknąć jego wymiany, czy można wymienić tylko pasek rozrządu + balansujący + rolki + pompę wody bez wymiany wariatora?

    L.
    Prawda jest taka że można wszystko, pytanie tylko czy się opłaci.

    Jeśli wariator nie wykazuje żadnych oznak zużycia (nie ma dźwięku diesla przy zapalaniu zwłaszcza o poranku przez kilka/kilkanaście sekund) to można zaryzykować zrobienie rozrządu bez wymiany wariatora.
    Trzeba przy tym powiedzieć, że jest pewne ryzyko że cały rozrząd (+zmiana oleju) będzie trzeba wymienić ponownie razem z montażem nowego wariatora w przypadku posypania się tego niby "sprawnego" którego nie chcesz wymieniać.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar r-sokol
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Puławy (Jaroszyn), woj. Lubelskie
    Auto
    AR 156 2.0TS '98 ecu: M1.5.5 żona, AR 33 1,7 16v P4 stoi i czeka na..., AR 156 2,5 V6 '02 ecu ME 3.
    Postów
    1,006

    Domyślnie

    Więc to co zaoszczędzisz teraz będziesz musiał dołożyć za jakieś 30-40 tys km plus robocizna. Taniej nie wyjdzie - a okaże się że rozrząd wyszedł Ci 2x drożej niż powinien.
    Sprzedam skrzynię do crosswagona, 750 do uzg r-sokol@wp.pl

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    20

    Domyślnie

    Rozumiem. Proszę jeszcze o dodatkowe informacje odnośnie:

    1. A jaką funkcję spełnia wariator?
    2. Zużycie wariatora powinno być mniejsze niz paska, który jest głównym elementem zużycia?
    3. A pompa wody jakie ma funkcję?

    Z góry dzieki.
    L.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    ad.1 - zmienia czas otwarcia zaworów ssących w pewnych zakresach obrotów (tzw. zmienne fazy rozrządu) powodując wzrost momentu obrotowego silnika.
    ad. 2 - z tym różnie bywa, szczególnie wariatory z początkowych okresów produkcji potrafiły wykazywać pierwsze objawy zużycia już po 20-30 tys. km.
    Ja obecnie mam założony tzw. wariator pozmianowy i na razie po 60 tys. km jeszcze żyje.
    ad. 3 - pompa płynu zapewnia obieg płynu w układzie chłodzenia.

  6. #6
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Lukazz
    Możesz też wybrać wariant pośredni i zregenerować wariator. Są do kupienia zestawy naprawcze.
    Nie będzie nowy ale...

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159
    Postów
    20

    Domyślnie

    Ile taka regeneracja kosztuje zwykle?

    L

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Lenix
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Była 147 2.0, jest GT i Saxo
    Postów
    1,161

    Domyślnie

    te zestawy można sobie wsadzić w d**e. Jest alternatywa w postaci Darka, jeden z użytkowników forum który regeneruje wariatory, nie żadnymi nowymi sprężynkami za 20 zł tylko niweluje luzy specjalnymi podkładkami o ile dobrze pamiętam, koszt około 80zł. Skorzystałem z jego usług, jakiś niecały rok temu, wariator śmiga aż miło i 400 zł w kieszeni. Warunkiem jest w miarę dobry stan, czyli jeśli nie klekocze non stop da się go zregenerować. Polecam użytkownika


    link to do tematu http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html

    ~ taka była piękna ! :C




  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    I tak oto własnie jak znalazł się w końcu mechanik który wie co mówi i dobrze radzi to próbujecie obejść sytuacje "a może się uda bez wymiany..."
    Ludzie! Nie mówię tego naprawdę złośliwie, ale jak nie macie na utrzymanie starej Alfy "bo wariator 500zł..." to pokupujcie sobie Skody albo Fordy, rozrząd w Fordzie Focusie 1.8 TDDI kosztuje 150zł, ot i cała filozofia. A jak by mechanik nie powiedział o wariatorze to by było "Gówno nie mechanik, nie zna się, zmień go"

    PS. I naprawdę nie jest to z mojej strony przysrywka, więc bez spiny, takie tylko spostrzeżenie, jak by wam nie doradzać to zawsze jest "źle". Wiem że czasy są ciężkie, Alfa jeździć by się chciało ale...

    I nowy oryginalny wariator za 500zł to jest uważam dobra cena, ja klientom kupowałem w jednym z Łódzkich znanych sklepów po 650zł, normalna cena bez upustu jest ponad 800zł. Mówię o sklepie, nie o niewiadomym pochodzeniu wariatorów z Allegro... Takie jak i te "oryginalne TRW" wahacze rozpadające się po 5 tyś km

    Cytat Napisał Lukazz Zobacz post
    2. Zużycie wariatora powinno być mniejsze niz paska, który jest głównym elementem zużycia?
    Nie koniecznie, równie dobrze za główny element zużycia możesz uznać łożyska w rolkach prowadzącej czy napinającej. Po prostu wymienia się cały rozrząd (z wariatorem) i tyle
    Ostatnio edytowane przez michal_lc4 ; 14-07-2014 o 17:34

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

Podobne wątki

  1. [159] 5 lat - wymiana paska rozrządu
    Utworzone przez AchryPadusi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 21:45
  2. [159] wymiana rozrządu, paska alternatora i pompy wodnej
    Utworzone przez zemsta w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-09-2011, 09:17
  3. alfa 156 2.0 155KM benzyna szczecin
    Utworzone przez pasqd w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 22:14
  4. [164] wymiana paska rozrządu
    Utworzone przez jacek1965 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-03-2009, 16:41
  5. [164] Wymiana napinacza paska rozrządu
    Utworzone przez ANET w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-07-2007, 18:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory