Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Luz wzdłużny na stabilizatorze

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.6 TS 120 KM
    Postów
    23

    Domyślnie Luz wzdłużny na stabilizatorze

    Jak w temacie mam luz wzdłużny na drążku stabilizatora tzn jak go chwycę to mogę przesunąć ok 1 cm od koła do koła... czy mieliście to w swoich autach (156) i czy jest ten luz dopuszczalny??? (czy w 156 są jakieś ograniczniki na drążku czy nie???). I czy owy luz oprócz ewentualnych stuków może mieć wpływ na rzucanie autem na nierównościach / "podskakiwaniem" na np kocich łbach - czytaj mój poprzedni post - problem... czy to raczej amortyzatory??? Dodam że jak szarpię za stabilizator góra-dół luzu żadnego nie ma...

    Dodam że na zakrętach nie czuje zeby auto nadmiernie sie przechylalo czy cos w tym rodzaju...
    Ostatnio edytowane przez ukaszek2nd ; 28-06-2014 o 12:25

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jeśli lekko można go przesunąć to musi też być luz na tulejach gumowych.
    No, ale jeśli nie jest za duży i jeszcze nie tłucze na poprzecznych nierównościach to pewnie jeszcze trochę pojeździsz.
    Ograniczniki na drążku stabilizatora są w postaci dwóch pierścieni.

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.6 TS 120 KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Ok - 2 pierscienie, widac je z kanału czy sa zasłonięte??? To może ograniczniki szlag trafił jeśli drążek da się przesunac???

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Jeżeli drążek lata na boki to ma 99% gumy się 'skonczyly' i trzeba je wymienić. Maloprafopobne ze przetarly się ograniczniki na stsbilizarorze.

    Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.6 TS 120 KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Ok, przyjmując że to gumy to pytam jaki to ma wplyw na prowadzenie/bezpieczenstwo jazdy... stuki wiadomo... co sie moze stac ze tak juz trzeba wymieniac???? Stukow jakis nadmiernych nei slysze...

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Póki co znikomy wpływ. Z czasem luz będzie większy ze będziesz słyszał na każdej nierówności, szybsze zużycie łączników stabilizatora. Co do rzucania autem po drodze to szukaj chyba jednak dalej. Ja u siebie na tyle miałem kompletnie wybite gumy, stab latał w każdą stronę, do tego wykończone łączniki ale auto prowadziło się dobrze. Przynajmniej nie przypominam sobie znaczącej różnicy w prowadzeniu po wymianie. Oczywiście od razu zrobiło się w aucie ciszej.

    Wysłane z mojego MT11i przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na bezpieczeństwo specjalnie wpływu nie ma, bo stabilizator pracuje - tyle, że w luźnych gumach.
    Ale tłuczenie się drąga pod nogami jest zwykle denerwujące dla większości kierowców.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.6 TS 120 KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Aha dzieki za wyjasnienie... widocznie jeszcze tak zle z nim nie ma bo zbytnio denerwujacych stukow nie dostrzegam... PZDR!

  9. #9
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    06 2014
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.6 TS 120 KM
    Postów
    23

    Domyślnie

    Witam ponownie. Problem w 90% został rozwiązany - i tu trochę pluję sobie w brodę bo widocznie niepotrzebnie wymieniłem połowę zawieszenia... jednak co dobry mechanik to podstawa... winne były poduszki silnika (wszystkie) choc jedna dolna i tak nie zostala wymieniona bo dostepna jest tylko w ASO za prawie 700 zł wiec ta narazie sobie odpuscilem... a dodatkowo mocowanie calego tłumika bylo juz zrujnowane totalnie i calym tlumikiem wodzilo strasznie a co za tym idzie i dodatkowo silnikiem szarpało... owszem - luz w maglownicy niestety sam sie nie zlikwiduje i on jeszcze troszke powoduje ze auto nie prowadzi sie tak idealnie jak z fabryki ale teraz to juz jest zupelnie inna jazda... wkoncu da sie jezdzic

Podobne wątki

  1. [156] wahacz tylny wzdłużny
    Utworzone przez mojzu w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-10-2014, 20:23
  2. Gumy na stabilizatorze .Wymiana
    Utworzone przez Arkel w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 08:27
  3. Wahacz wzdłużny
    Utworzone przez GoldeNx3 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 13:42
  4. Wymiana gum na stabilizatorze
    Utworzone przez marekkoczta w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-11-2012, 20:08
  5. Wahacz wzdłużny
    Utworzone przez tomas1907 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-10-2010, 11:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory