Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156] Wymiana turbosprężarki na GTB2260VK - z czym sie liczyć?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Multijet 20V
    Postów
    2

    Domyślnie [156] Wymiana turbosprężarki na GTB2260VK - z czym sie liczyć?

    Witam,
    Pod wpływem tematu na racignforum.pl zacząłem rozważać zmianę seryjnej turbosprężarki w mojej Alfie (156 FL SW JTD 20V M-JET) na GTB2260VK.
    W związku z tym chciałbym się dowiedzieć, jakie mniej, więcej czekąją mnie koszty i jak wygląda kwestia mocowania turbosprężarki.
    Domyślam się, że przy takiej modyfikacji oraz chęci wykorzystaniu potencjału tego turbo czeka mnie wymiana wydechu, intercoolera, wtrysków, a ostatecznie także sprzęgła i dwumasu. Czy coś pominąłem?
    Gdzieś na forum przeczytałem, że do 156 całkiem dobrze pasuje IC z Saaba 9-5, czy w tym przypadku taki wystarczy?
    Wydech przelotowy - to jest raczej jasne. Co do wtrysków, sprzęgła i dwumasu nie mam jeszcze koncepcji, jakies pomysły?
    Zastanawiam się, bo planowałem w ciągu 2 lat zmienić auto na AR 159, ale po takich modyfikacjach raczej byłoby mi szkoda pozbywac się mojej Belli.

    Każda pomoc będzie mile widziana
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Po krótce, żeby to miało ręce i nogi - kolektor wydechowy, kompletny wydech przelotowy, kompletny dolot z IC, przeróbka układu smarowania turbosprężarki, przeróbka wiązki silnika celem uruchomienia oryginalnego sterowania gruszką... Poza tym może się okazać, że zmienisz turbo, po czym skończy się wydajność układu paliwowego i będzie niewykorzystane... Chcesz niedługo zmieniać auto - zregeneruj turbo jeśli niedomaga i tyle. Zmień auto na inne za 2 lata i jeździj nowszym, dłubanego nikt nie kupi... A na te mody z robocizną to przypuszczam, że koło 10 tysięcy musisz szykować. Lekką ręką.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    A na jakie moce celujesz ?
    Na seryjnym turbie da się zrobić 230KM.
    Jest parę projektów na takie modyfikacje jak ty chcesz. Poszukaj na forum.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    Zmień auto na inne za 2 lata i jeździj nowszym, dłubanego nikt nie kupi...
    Dokładnie, jak chcesz alfę mieć na wieki w garażu to rób, przykra prawda, ale taki powalony kraj. I tak efekt końcowy dupy nie urwie, bo w tych autach przeniesienie napędu to słaby punkt- dokładnie sprzęgło i skrzynia biegów, a dokładnie jej zestopniowanie, o ile w Busso skrzynia to był największy plus poza motorem, to tu to największy minus dla mnie

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Nie powalony kraj, tylko nigdzie i nigdy inwestycja w tuning się nie zwraca. Są plany zmiany auta - lepiej odłożyć pieniądze, żeby kupić następne auto w jakiejś mocniejszej wersji. Na takie mody to myślę, że okolice 10 tysięcy trzeba liczyć - a te same 10 tysięcy dołożone do kupna samochodu IMO da o wiele więcej.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Czasem są wyjątki, znam gościa który moc mnoży razy dwa i sprzedaje z zyskiem, z tym że samochód poza koniuchami nic nie ma- głównie chodzi mi o zawias i hamulce

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    3miasto
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Multijet 20V
    Postów
    2

    Domyślnie

    Po pierwsze, dziękuję wszystkim za cenne uwagi.

    Co do zmiany auta - wspomniałem o tym, ale zapomniałem dodać, że w przypadku, w którym bawiłbym się w tak daleko idące modyfikacje, zostawiłbym sobie moje obecne auto. Co tu dużo gadać, uwielbiam ten samochód i na pewno ciężko mi będzie się z nim rozstać.
    Co do zwrotu inwestycji - niczego takiego nie oczekuje, zrobiłbym to tylko i wyłącznie dla siebie.
    @jarzabek
    Chciałbym osiągnąć przynajmniej 280 KM.
    Mam materiał na przemyślenia, jeszcze raz dzięki

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Nie opłaca się. Poza tym, auto robi się mniej przyjemne w codziennym użytkowaniu...

    Wolałbym w takiej sytuacji za te 10 tysięcy kupić sobie jakieś auto do zabawy na jakichś pojeżdżawkach, np jakieś Saxo VTS - a dupowóz zostawił jak jest.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    panlider - http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...jet_175_a.html
    Na moce 280KM to moim zdaniem nie ma sensu. Koszta przekroczą pewnie spokojnie 2x wartość auta.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GTBodek
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9JTD 331KM 609NM
    Postów
    530

    Domyślnie

    Pasji na pieniadze sie nie przelicza...jesli by tak bylo to nie byloby firm ktore auta przerabiaja i robia z nich cuda. Ja wydalem juz na pewno wiecej na modyfikacje auta niz wynosi jego realna wartosc. wszystko zalezy od tego ile masz na to pieniedzy, woli i pomysłu. Oczywiscie to jest moje (dobrze ze nie tylko mojezdanie. Pozdrawiam i zycze powodzenia w modyfikacjach.

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo GT gtb2260vk
    Utworzone przez GTBodek w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-04-2015, 18:18
  2. Ciekawostka czym jest moment a czym moc
    Utworzone przez cin1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-07-2013, 16:35
  3. [159] części do turbosprężarki 2,4
    Utworzone przez stanleyma w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 12:43
  4. Czym zmazać klej z lakieru i czym polerujecie auto
    Utworzone przez swiety007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 17:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory